וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן אוחיון: "הסגל במכבי חיפה עמוס, הסביבה לא בריאה"

22.1.2015 / 7:00

בראיון ראשון מאז עזב את הירוקים, מתן אוחיון מסביר מה לא עבד: "עוד בתקופת סטנוייביץ' רציתי לעזוב. הבעיה האמיתית של הקבוצה? לא מאמן ולא שחקנים. בחיפה הפכו אותי למגן. לא חושב שאני שחקן ספסל"

one

חצי שנה בלבד לאחר שהגיע למועדון, מתן אוחיון, אוטוטו 29, עזב אתמול את מכבי חיפה. כפי שפרסמנו אתמול, התחנה הבאה של הבלם היא הפועל תל אביב אליה הגיע בעצת סוכנו דודו דהאן, אבל במשך תקופה ארוכה השידוך עם הירוקים לא ממש עבד. אלכסנדר סטנוייביץ' הפך את אוחיון למגן ובתקופה של מרקו בלבול הדברים לא ממש התחברו. בראיון ראשון מאז שעזב, מסביר אוחיון את הסיבות שהובילו לשחרורו ממכבי חיפה, ומסביר מדוע הבעיה התחילה עוד מהרגע הראשון.

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים: מיצ'ל, מתן אוחיון. אדריאן הרבשטיין
"אני לא שחקן שצריך לשבת על הספסל". מתן אוחיון/אדריאן הרבשטיין
"ברגע שהפכתי להיות מגן ימני, נוצרה בעיה. אני לא מגן ימני טבעי, לא יכול להביא את הרמה שלי והאיכות שלי לרמה שאני יכול להציג בתור בלם"

"הגעתי לקבוצה בתקופה שהיו בה שני בלמים, קינן וצוצאליץ', ובאותו רגע חשבתי שמדובר בתחרות לגיטימית", הסביר אוחיון. "יכולתי להתמודד בסיטואציה שבה שלושה בלמים מתמודדים על ההרכב, אבל אחרי המחנה הדברים השתנו. דגני הגיע, היה מקום לתת לי הזדמנות אבל לא קיבלתי קרדיט מסטנוייביץ'. באותו רגע הרגשתי מקופח. דיברתי עם סטנוייביץ' והבהרתי לו שיש לי אופציות ואני רוצה לעזוב. הוא כיבד אותי ואמר לי שהוא מקבל את זה, אבל הוא עזב מהר מאוד ואז הגיע בלבול. בתקופה שלו הדברים נתקעו. המשכתי להתעקש, עד שמצאתי את עצמי חותם בהפועל תל אביב. בהתחלה בלבול סירב לדבר איתי, אולי מתוך רצון לראות אותי עוד קצת, לא לקבל מהר החלטות, וזאת זכותו. אבל אז הבנתי שהמגמה שלו היא פחות לראות אותי בתוכניות שלו, והבנתי שאין לי יותר מדי זמן לחכות, שלא שווה להמתין עוד חצי עונה בשביל לקבל הזדמנות. אני לא שחקן שצריך לשבת על הספסל".

אתה כועס שהפכו אותך למגן?

"ברגע שהפכתי להיות מגן ימני, נוצרה בעיה. אני לא מגן ימני טבעי, לא יכול להביא את הרמה שלי והאיכות שלי לרמה שאני יכול להציג בתור בלם. בתור מגן ימני יש לי המון במה להשתפר. כשזה קרה, לא היה ספק שאני לא יכול להוכיח את עצמי. מכבי חיפה ידעה שאני בלם, כשישבתי איתם הבהרתי מה אני רוצה, אבל לסטנוייביץ' היו מחשבות אחרות לגבי. לא הייתה לי בעיה לסתום חורים משחק או שניים, אבל הפכו אותי לכזה כל העונה. לא התאים לי".

עוד באותו נושא

ממשיכה להתחזק: הפועל תל אביב החתימה את מתן אוחיון

לכתבה המלאה
אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
גרם לאוחיון להרגיש מקופח. אלכסנדר סטנוייביץ'/קובי אליהו
אין לי בעיה לדבר על הטעויות ולקחת אחריות. מצחיק, דווקא בשני המשחקים האלה היה לי משחק מצוין. אולי בלי הטעויות היו מסתכלים על הדברים אחרת"

ואז הגיע שער עצמי מול מכבי, וטעות מול רעננה. לא משקף את הקריירה שלך, לא מה שרצית שיזכרו.

"אין לי בעיה לדבר על זה ולקחת אחריות. מצחיק, דווקא בשני המשחקים האלה היה לי משחק מצוין. אולי בלי הטעויות היו מסתכלים על הדברים אחרת. תראה, זה לא מוריד מהיכולת שלי במשחק, לא מהיכולת ההגנתית ולא מהיכולת בכלל. זאת גם לא נקודה נכונה להסתכל עליה. שיחקתי עם ביטחון בכל המשחקים שבהם שיחקתי, אבל אולי בתקופה יותר טובה, כשהדברים הולכים קצת יותר טוב, דברים כאלה לא היו קורים בכלל. כשדברים לא הולכים, הייתי צריך להימנע מזה".

נתח לי את המשבר במכבי חיפה.

"זאת לא מכבי חיפה של העונה, משהו לא עובד בקבוצה הזאת כבר כמה שנים. הם צריכים לעשות את החשבון שלהם. אני לא בא מהמקום של פרשן, וגם לא חושב שיש שם בעיה של מאמן או שחקנים, אבל יש עומס גדול של שחקנים בקבוצה. מכבי חיפה צריכה ליצור סביבה יותר בריאה ותחרותית, לצמצם את הסגל. שלושה בלמים, מחליף לכל מגן. אי אפשר לתפקד כשיש עומס של חמישה חלוצים, ארבעה קשרים על תפקיד אחד. זה יותר בריא למועדון, יביא קצת שקט למועדון, בתוך ומחוץ למגרש. מכבי חיפה זה מועדון עם התנאים והרמה הכי גבוהה בארץ, חשוב לכדורגל הישראלי שהמועדון הזה יצליח בסוף".

שחקן מכבי חיפה, מתן אוחיון, מול שחקן מכבי תל אביב, ברק בדש. קובי אליהו
יכול היה להימנע מהטעויות בגמר גביע הטוטו ומול רעננה. מתן אוחיון מול ברק בדש/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully