וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא חוזר: צביקה שרף מונה למאמן מכבי אשדוד

21.1.2015 / 21:41

המאמן בן ה-63 חתם אצל נועלת הטבלה ויחליף את ליאור ליובין, שפוטר מוקדם יותר. "מאחלים לליובין ומאחלים לו בהצלחה", נמסר מהנהלת המועדון

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף. מגד גוזני
גבירותי ורבותי, הוא חוזר. שרף/מגד גוזני

חיכינו, ציפינו וקיווינו, והערב (רביעי) זה קרה: צביקה שרף חוזר לאמן. המאמן הוותיק, שחגג בדצמבר האחרון את יום הולדתו ה-63, חתם במכבי אשדוד עד לתום העונה. שרף, שהגיע להציל מירידה את מכבי ראשון לציון בעונה שעברה אחרי פיטוריו של מתן חרוש, ינסה לעשות את אותו הדבר בקבוצה מעיר הנמל הדרומית, שפתחה את העונה בצורה רעה עם מאזן 13:3. שרף היה אמור להמשיך בראשון לציון, אך החליט לעזוב לאחר שלא עמדו בדרישותיו המקצועיות. מסיבת עיתונאים רשמית להצגתו של שרף תיערך מחר ב-14:45.

שרף הוא מבכירי המאמנים בכדורסל הישראלי ובעל ניסיון אירופי עשיר. "הרס"ר" החל את דרכו כמאמן ב-1978/9 כמאמן מכבי דרום תל אביב, משם עבר לבית"ר ירושלים והפועל רמת גן, לפני שמונה לקדנציה הראשונה במכבי תל אביב ב-1983, תפקיד בו החזיק מעמד עד 1987, כשבמקביל הוא גם מאמן את הנבחרת ב-1986/7. לאחר מכן, המשיך לאליצור נתניה, שוב למכבי תל אביב, מכבי ראשון לציון, עוד קדנציה במכבי תל אביב, הפועל ירושלים, אריס סלוניקי, נבחרת ישראל, הפועל תל אביב, לימוז', מכבי תל אביב, פאוק סלוניקי, הפועל ירושלים, ורוצלאב, מקדוניקוס, דינמו מוסקבה ונבחרת ישראל.

ב-2008 חזר לתפקיד המאמן הראשי במכבי תל אביב אחרי פיטוריו של עודד קטש, זאת לאחר ששרף שימש כמנהל המקצועי מעל המאמן. בתום אותה עונה, עזב שרף את הקבוצה ומונה ב-2009 למאמן ספרטק סט. פטרסבורג, שם אימן במשך שנה וחצי וקידם משמעותית שחקנים כמו פטריק בברלי, פרו אנטיץ' ורבים נוספים. בעונה שעברה, כאמור, מונה למאמן מכבי ראשון לציון והשאיר אותה בליגה.

במקביל לקריירת האימון המפוארת שלו, החזיק שרף במגוון כובעים נוספים, כששימש כפרשן כדורסל וספורט. כמו כן, נכנס שרף גם לחיים הפוליטיים, מונה ליו"ר סיעת עוז והתמודד על תפקיד יו"ר איגוד הכדורסל מול אבנר קופל. לאחר שלא נבחר לתפקיד, המשיך שרף לשמש כיו"ר הסיעה האופוזיציונית לחמשת המרכזים. לאחרונה, שרף אמור היה להתמנות לתפקיד יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד, אך בסופו של דבר לא חתם.

ליאור ליובין מאמן מכבי אשדוד. מגד גוזני
בהצלחה בהמשך הדרך. ליובין/מגד גוזני

ליאור ליובין פוטר היום מאימון מכבי אשדוד בתום פגישה עם הנהלת הקבוצה, כפי שהיה צפוי כבר אמש. במהלך הפגישה קיבל ליובין הודעה על סיום דרכו ובמועדון ינסו להגיע עמו לסיכום כספי. הוא הפך למאמן הראשון העונה בליגת העל שמאבד את משרתו.

"העובדות מדברות בעד עצמן", אמר גורם באשדוד לוואלה! ספורט אתמול, "אנחנו היינו קרובים מאוד לנצח גם את חולון בחוץ וגם את אילת בבית, אבל כשמסתכלים על הטבלה היכולת הטובה שלנו לא מתורגמת לניצחונות. אין מה לעשות, הקבוצה הזאת חייבת לעבור זעזוע". לליובין יש חוזה לשנתיים באשדוד, מה שיהפוך את הפיטורים שלו לבעיה עבור הקבוצה.

אריק שיבק היה המועמד הבכיר להחליף את ליובין, אך סירב לקבל את התפקיד. מאמן נבחרת ישראל לשעבר, שמשמש כיום כמנהל המקצועי של מכבי בת ים, מוליכת ליגה ארצית מחוז דרום, היה מועמד גם לעירוני נהריה במהלך העונה, אך לבסוף רועי חגאי המשיך במערכת.

יו"ר אשדוד יורם אסרף הגיב לפיטורי ליובין: "ההחלטה הייתה קשה, זה התבשל כבר בשבועיים האחרונים, אנחנו כבר שישה שבעה משחקים מסיימים בנקודה או שתיים הפרש, זה מצב בלתי אפשרי ואני חושב שהיינו צריכים את ההשלמה בנושא המקצועי ולצערי זה מה שנאלצנו לעשות. לא עשינו את זה מתוך רצון לפגוע חלילה, ליאור איש מקצוען שמכיר את העבודה, יודע, ולצערי זאת הסיטואציה. אנחנו מנהלים מגעים עם מספר מאמנים, מקווה שהעניינים יסתדרו. מודי מאור מעביר את האימונים בשלב הזה".

עדכון ראשון: 16:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully