וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל סטטוס: העונה הקשה של דקל קינן במכבי חיפה

סטנוייביץ' טען שהוא "מעבר לשיא" עוד לפני העימות עם אידריסו, החברים מודים ש"זה לא אותו דקל" והמקום בהרכב כבר מזמן לא מובטח. אלון חרזי משוכנע שלא זו הבעיה של מכבי חיפה, אבל האם דקל קינן מיצה את עצמו בירוק? סמל במשבר

one

הפנים הקפואות וההבעה המתוסכלת של דקל קינן בסיום המשחק הליגה האחרון של מכבי חיפה מול הפועל פתח תקוה, סימנו יותר מכל את העונה של הבלם הוותיק ואולי של מכבי חיפה כולה. כזכור, במצב של 2:2 בין הקבוצות החליט המאמן מרקו בלבול להוציא דווקא את קינן מהמשחק ולהכניס את אייל משומר, כשאוראל דגני הוסט למרכז ההגנה. מצב רוחו של הבלם לא חלף מעל הצוות המקצועי של הירוקים, ודקות אחרי שריקת הסיום ניגש אליו בלבול ואמר לו: "לא הוצאתי אותך בגלל היכולת. היה לך כבר צהוב וחששתי שתקבל אדום. תרים את הראש" .

בהמשך השבוע ניסה הצוות המקצועי לשלוח מסרים מרגעים לבלם. "מרקו לא ניסה לאותת שום דבר בחילוף הזה", אמרו בכפר גלים. "הוא רצה להכניס יותר מהירות למשחק וחשב שזו הדרך הנכונה". עם זאת, כרגע לא ברור אם קינן ימשיך לקבל קרדיט נוסף מהמאמן הטרי או שמא, כמו בתקופת אלכסנדר סטנוייביץ', הדרך אל היציע קרובה יותר מאשר הדרך למגרש. "במצב הנוכחי של הקבוצה, אין אחד שלא נשים עליו את הזרקור ולא נמצא סיבות לבקר אותו", אמר גורם במערכת. "דקל הוא לא הבעיה של מכבי חיפה, אבל כרגע הוא גם רחוק מלהיות הפתרון בהגנה. אם הקבוצה תחזור לשחק כדורגל טוב ותהיה קבוצה חזקה, רק אז דקל יוכל לחזור לכושר טוב. כל עוד הקבוצה נראית ככה, קשה לראות איך הוא חוזר להיות לבלם היציב שהכרנו כל השנים. בעבר הקבוצה הייתה זקוקה לשחקנים כמו דקל, כיום דקל צריך הרבה יותר את הקבוצה".

אפשר להגיד שהקריירה של קינן, שחגג לפני ארבעה חודשים יום הולדת 30, נמצאת בצומת מכריע. מצד אחד, איש לא מערער על התרומה שלו למכבי חיפה לאורך הקריירה ועל הדוגמה האישית שהוא נותן בחדר ההלבשה. מצד שני, יש הטוענים כי העובדה שהתבגר והפך להיות עוד יותר איטי מכפי שהיה, יחד עם חוסר ביטחון שהוא מפגין במשחק, זה הסימן של חיפה להראות לו את הדרך החוצה. הנה תמצית העונה הקשה בקריירה של הבלם הוותיק: סמל של המועדון או סמל הכישלון העונה?

שחקן הפועל פתח תקוה, עומרי אלטמן, מול שחקן מכבי חיפה, דקל קינן. קובי אליהו
המאמן סיפר לו שהוחלף בגלל הצהוב. קינן מול הפועל פתח תקוה/קובי אליהו
בחיפה טוענים כי סטנוייביץ' "התהפך" על מספר שחקנים, בהם קינן. אחרי המחזור השלישי הוא כבר די התייאש מהבלם ואמר לאנשים במועדון: "דקל כבר מעבר לשיא. אני לא חושב שהוא יכול לתרום הרבה לקבוצה"

עוד מליגת העל

20:55, ערוץ 1: מכבי חיפה - מכבי תל אביב
סטויקוביץ': "המשחקים האחרונים גרמו לי לשנוא כדורגל"
שלמה וייס: קרית שמונה חייבת רענון בחלון ההעברות
ההישארות של עמוס מסבכת את הפועל תל אביב

כשמכבי חיפה החלה לספור הפסד אחרי הפסד, היו מעט מאוד שחקנים שלא ניסו לברוח מהאש. אחרי אחד מאותם הפסדים, דווקא קינן, שלא קיבל את הקרדיט באותה תקופה מהמאמן סטנוייביץ', ניסה לעודד את חבריו. "אסור לנו להוריד את הראש", אמר הבלם. "זו תקופה שצריך להיות ביחד, רק ככה נצא מזה". על פניו נשמעים הדברים חיובים ושגרתיים, אלא שחבריו לקבוצה ראו בסיטואציה הזו דבר אחר לגמרי. "בקושי הצלחנו להבין מה הוא אומר", טען אחד מהם. "אפשר היה לראות שזה לא אותו דקל. הדברים נאמרו בחוסר ביטחון וזה טבעי לשחקן שאיבד את המעמד שלו בקבוצה. לא זכור לי מתי דקל היה כל כך שקט לאורך תקופה כזו ארוכה".

כדי להבין איך הבלם הגיע למצב הזה, רצוי לחזור קצת אחורה. לפני כשנתיים חזר קינן לארץ אחרי מספר תחנות באי הבריטי. מכבי חיפה של ראובן עטר נקלעה לפתיחה נוראית, וקינן שב הביתה על תקן מושיע. יחד עם המאמן אריק בנאדו הוא אכן היה כזה, והשניים הפכו את הקבוצה להגנה השנייה בטיבה בסיום העונה. בעונה שעברה, חוליית ההגנה בראשותם של אדין צוצאליץ' וקינן החלה שוב לגמגם, והביקורות רק הלכו וגברו ככל שהעונה התקדמה. לקראת סיום העונה, כאשר סטנוייביץ' כבר מונה, הוא הבין שאחת הבעיות העיקריות בחיפה טמונה במרכז ההגנה. המאמן הסרבי ידע שהוא זקוק נואשות לבלם מהיר שיאזן את מרכז ההגנה הירוק. צוצאליץ' כבר היה בדרך החוצה, אך המהלך להחתמת בלם בעל שיעור קומה לא צלח וסטנוייביץ' החליט לתת הזדמנות נוספת לבלם הבוסני, לא לפני שעשה הכל כדי להחזיר את דגני לכפר גלים. המטרה הייתה לשלב את דגני בהרכב על חשבון צוצאליץ'. לצד קינן.

הרומן בין קינן למאמן הסרבי התחיל טוב. סטנוייביץ' ראה בבלם הוותיק את אחד המנהיגים שלו ולכל אורך הדרך המשיך להגיד לו את אותם דברים. במיוחד אחרי התקרית באוסטריה, שם תקפו חוליגנים את שחקני הקבוצה. האמון של הסרבי בקינן בא לידי ביטוי גם מבחינה מקצועית, כשקינן קיבל הכי הרבה דקות במשחקי טרום העונה וגם בפתיחת הליגה. אלא שאז משהו השתנה. בחיפה טוענים כי הסרבי "התהפך" על מספר שחקנים, בהם קינן. אחרי המחזור השלישי הוא כבר די התייאש מהבלם ואמר לאנשים במועדון: "דקל כבר מעבר לשיא. אני לא חושב שהוא יכול לתרום הרבה לקבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
בהתחלה דווקא נתן קרדיט. סטנוייביץ'/קובי אליהו
לאחר זמן מה שלא ראה דקות משחק, נראה כי גם לקינן התחיל להימאס. "אני לא הבעיה של מכבי חיפה", טען באותה תקופה. "אני יודע שיש לי עוד הרבה מה לתרום למועדון הזה"

מאז, למעשה, מעמדו של קינן השתנה. משחקן הרכב בטוח הפך לשחקן ספסל. אם היה מדובר בשחקן אחר, יכול להיות שהדברים היו נראים אחרת לגמרי. הבלם הוותיק לא אהב אמנם את הספסול, אבל לא הפסיק להיות מקצוען כמו בכל הקריירה שלו. הוא נותר הראשון שעולה למגרש האימונים והאחרון לרדת ממנו. גם כשחבריו ניסו לברר איך הוא מרגיש באותה תקופה, הוא השיב: "אתם לא תשמעו ממני מילה רעה על המאמן או על מכבי חיפה. יש תקופות פחות טובות, אבל אני אמשיך להתאמן חזק עד שאקבל את הצ'אנס שלי להוכיח אחרת למאמן". את אותם הדברים שמע גם מסטנוייביץ': "אתה אחד המנהיגים של הקבוצה. אני מאוד מעריך איך שאתה מתאמן ומשקיע ואני מבטיח לך שתקבל את הצ'אנס שלך בהרכב".

אחרי חודש שלא שיחק, קינן קיבל שוב את ההזדמנות בהרכב, אבל אז הגיע המשחק מול הפועל עכו. ויכוח קולני במחצית המשחק בין קינן לבין מוחמדו אידריסו, והסבלנות של המאמן הסרבי פקעה. לאחר המשחק אידריסו נזרק מהקבוצה וקינן שוב נשלח אל הספסל. לא ברור אם יש קשר בין הספסול של הבלם לאותו ויכוח, אבל בחיפה יש אנשים שמחברים את האירוע ליכולת המקצועית ויוצרים מכלול שלא הרשים את המאמן. חשוב לציין כי מיד לאחר אותו משחק קינן והחלוץ יישרו את ההדורים ביניהם ולחצו ידיים, כך שהבלם הופתע לשמוע שהיה לו קשר להחלטת סטנוייביץ' להיפרד מאידריסו.

קינן שמר על אותו קו עד הגעת מרקו בלבול. הוא ניסה להפגין מנהיגות ולא להישבר, והמשיך באימונים חזקים. אולם, לאחר זמן מה שלא ראה דקות משחק, נראה כי גם לו התחיל להימאס. "אני לא הבעיה של מכבי חיפה", טען באותה תקופה. "אני יודע שיש לי עוד הרבה מה לתרום למועדון הזה. חבל שאנשים אחרים חושבים אחרת". עם זאת, הבלם כבר הבין כי כל עוד הסרבי הוא האיש על קווים, נראה כי לא יקבל את הצ'אנס לו חיכה. יש כאלה שטענו שכבר בדק אופציות מחוץ למועדון, אלא שהבלם עצמו הכחיש זאת והבהיר לאנשים בחיפה כי ארבע קבוצות כבר ניסו לגשש אצלו.

מוחמדו אידריסו שחקן מכבי חיפ. יוסי ציפקיס
קינן הופתע מכך שהניפוי שלו נקשר אליו. אידריסו/יוסי ציפקיס
"לא רק שדקל הוא לא הבעיה של חיפה, אלא הוא נכס למועדון הזה. תקופה ארוכה שלמכבי חיפה לא הולך, וזה לא נכון לבוא ולכוון את החיצים לעבר דקל קינן. כל משחק ההגנה של חיפה לא טוב וקל יותר להתמקד בדקל שהוא אחד השחקנים המובילים"

חשוב לציין כי גם ברגעים הקשים קינן לא ברח מביקורת. "אני יודע שעוברת עליי עונה לא טובה ואין לי שום בעיה לקבל ביקורת, אבל אני רחוק מלהיות הבעיה של מכבי חיפה", אמר בשיחות סגורות במועדון. כשבוחנים בשטח את טענותיו של קינן, אפשר גם להבין על מה הוא מדבר. בשמונה משחקים בהם פתח, מכבי חיפה ספגה תשעה שערים ואילו בשמונה שנשאר על הספסל הירוקים ספגו 13 שערים. יתרה מכך, במשחקים מול מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים וקרית שמונה, בהם מכבי חיפה ספגה שלושה שערים - קינן לא שותף.

בכלל, יש תחושה שהדעות בחיפה חלוקות כמעט לגבי כל שחקן לקראת העונה הבאה, ובפרט לגבי הבלם הוותיק. "יש תחושה שדקל נמצא בשלהי הקריירה שלו", אמר אחד הגורמים בצוות המקצועי. "כספורטאי או כבן אדם אי אפשר להגיד עליו מילה רעה. הוא מקצוען שכל מאמן מאחל לעצמו. עם זאת, צריך לחשוב אם הוא עדיין יכול להיות שחקן מוביל במועדון. כרגע, הוא זה שצריך לחזור לכושר ולהשכיח את הביקורת שיש עליו. חשוב לזכור כי יש תקופות בקריירה ששום דבר לא נדבק לך, כמו עם שני הפנדלים האחרונים שנשרקו נגדו. זה לא הוגן שנשפוט אותו בגלל זה, אבל זה גם לא אומר שהוא מספק את הסחורה, כמו שחקנים אחרים בקבוצה".

דווקא אלון חרזי, ששיתף פעולה עם קינן, חושב אחרת לגמרי: "לא רק שדקל הוא לא הבעיה של חיפה, אלא הוא נכס למועדון הזה. תקופה ארוכה שלמכבי חיפה לא הולך, וזה לא נכון לבוא ולכוון את החיצים לעבר דקל קינן. כל משחק ההגנה של חיפה לא טוב וקל יותר להתמקד בדקל שהוא אחד השחקנים המובילים. גם במצב הזה, אין קבוצה ואין מאמן בארץ שלא היה רוצה שחקן כמוהו. זה שחקן שנלחם בשביל מכבי חיפה ואפילו הקריב את הגוף שלו מספר פעמים. הוא מנהיג עם אישיות חיובית וחיפה תעשה טעות חמורה אם תשקול בכלל לשחרר אותו. זה מצחיק אותי בכלל לשמוע שבגיל 30 כבר רומזים שהוא נמצא מעבר לשיא. אני רק התחלתי לפרוח בגיל הזה. הוא וכל הקבוצה חייבים להשתפר, אבל הוא רחוק מלהיות האיש אליו באים בטענות. יש לו עוד הרבה מה לתת למכבי חיפה".

השופט מנשה משיח מניף כרטיס צהוב לעבר דקל קינן. קובי אליהו
תם זמנו במכבי חיפה? קינן בגמר גביע הטוטו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully