וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ברצלונה 68:70

צפו בתקציר: אלופת אירופה גברה 68:70 על ברצלונה בסיומו של מותחן, ורשמה ניצחון 500 באירופה. דווין סמית' (15 נקודות) הבטיח את הניצחון עם גג מכריע, פארגו סיים עם 20, סופו קלע 11

ברני ארדוב

הרבה דפיקות לב היו שם ביד אליהו, הרבה זיעה ומרפקים, ובסוף היה ניצחון אחד גדול לזכות מכבי תל אביב, שהצליחה לגבור על ברצלונה 68:70, בזכות גג אדיר שהוריד דווין סמית' למאצ'יי לאמפה 2.4 שניות לסיום. אלופת אירופה כבר הובילה ב-11 הפרש ברבע הרביעי, אבל הקטאלנים חזרו בזכות יכולת מצוינת של אנטה טומיץ', וכפו סיום צמוד. איבודי כדור של מכבי תל אביב במאני-טיים כמעט גרמו לה לשמוט את המשחק, אבל עם הישמע הבאזר הצהובים חגגו את ניצחונם הראשון על ברצלונה מאז אפריל 2008. כמעט שבע שנים בהן הקטאלנים שלטו במפגשים בין הקבוצות הגיעו לקיצן. לניצחון הזה הייתה עוד משמעות, סמלית יותר: למכבי תל אביב זה היה המשחק ה-800 בכל הזמנים בגביע אירופה, והניצחון ה-500 שלה במפעל.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול מאצ'יי לאמפה שחקן ברצלונה. ברני ארדוב
מהלך הניצחון: דווין סמיץ' חוסם את לאמפה/ברני ארדוב
בריאן רנדל שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
קרוב לשבע שנים מתסכלות מול ברצלונה הגיעו לקיצן/ברני ארדוב

רבע 1

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, ג'רמי פארגו, דווין סמית', בריאן רנדל וסופוקליס שחורציאניטיס. החמישייה של ברצלונה כללה את מרסליאנו הוארטס, ג'סטין דולמן, דשון תומאס, אדווין ג'קסון וטיבור פלייס. מכבי הלכה פנימה אל סופו, שסחט עבירות מהקטאלנים והצהובים הוליכו 2:6. ברצלונה חזרה ל-8:8 בזכות נקודות של אנטה טומיץ'. גודס הכניס את נייט לינהארט, ומכבי לא הצליחה לעצור את טומיץ בצבע, והסנטר קלע 8 נקודות בעשר הדקות הראשונות. שתי הקבוצות החטיאו ואיבדו כדורים, ופארגו החזיר את היתרון לצהובים. 1:02 דקות לסוף הרבע נכנס הרכש החדש ג'ו אלכסנדר לדקות ראשונות ביד אליהו במדים הצהובים. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 13:15 לזכות מכבי תל אביב.

סופוקליס שחורציאניטיס מכבי תל אביב מול טיבור פלייס ברצלונה. ברני ארדוב
פלייס שומר על שחורציאניטיס/ברני ארדוב

רבע 2

הרבע השני נפתח בסל של ג'ו אלכסנדר, ברצלונה עברה לשמירת לחץ על כל המגרש וההגנה שלה הפכה אגרסיבית יותר. שלשה של מריו הזוניה צימקה ל-23:22, אבל שחורציאניטיס התעורר וריצת 0:6 של מכבי העלתה אותה ל-22:29. עד אותו שלב מכבי קלעה 14 נקודות בצבע לעומת 6 של ברצלונה. סל של סמית' העלה את מכבי ל-26:36 וההיכל געש. המחצית הסתיימה ב-28:36 למכבי תל אביב.

שחורציאניטיס הוליך את מכבי תל אביב עם 11 נקודות במחצית, סמית' הוסיף 8. מכבי הוליכה 22:26 בריבאונד, וברצלונה קלעה רק 10 מ-36 מהשדה. טומיץ' הוליך את קלעי ברצלונה עם 8.

אדווין ג'קסון ברצלונה מול ג'רמי פארגו מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ברצלונה לא מצאה את עצמה ברבע השני. פארגו דוהר קדימה/ברני ארדוב

רבע 3

הקטאלנים החטיאו מחוץ לקשת בתחילת הרבע השלישי, וסל של יוגב אוחיון העלה את אלופת אירופה ליתרון 28:39. הוארטס היה האיש שהחזיק את ברצלונה קרובה, אבל ההגנה של מכבי הצליחה לעצור את חבריו. שלשה של פארגו בסוף שעון העלתה את מכבי ל-34:43. היינס, לנדסברג וסופו החטיאו ואפשרו לקטאלנים לצמק בזכות ריצת 0:7. דקות הסיום של הרבע השלישי היו של פארגו, שנקודות שלו שמרו על היתרון צהוב. שלשה של לינהארט עם הבאזר קבעה 47:53 למכבי תל אביב.

ג'ו אלכסנדר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
טעם לראשונה את יד אליהו במשחק יורוליג. ג'ו אלכסנדר/ברני ארדוב

רבע 4

ברצלונה לחצה בהגנה, לנדסברג החטיא מחוץ לקשת, ובסטיאן נכבאר העניש בשלשה. התקפה אחר כך טומיץ' חולל מהפך בתוצאה וברצלונה עלתה ל-55:56. מכבי קיוותה לשיפור ביכולת ההתקפית של רנדל, היינס ולנדסברג, אבל היה זה סמית' ששחרר את הלחץ עם שלשה, ומכבי שקבעה 56:60 למכבי והרימה את ההיכל על הרגליים. רנדל התעורר, ומהלך של סל ועבירה השלים ריצת 0:10. הקטאלנים החטיאו מכל טווח, אבל טומיץ' החזיק אותם קרוב וצימק ל-66:60. סל של הזוניה 01:09 דקות לסיום צימק ל-66:62 וברצלונה חזרה לתמונה. אוחיון איבד כדור והזוניה צימק ל-68:66. סמית' איבד כדור וכשנותרו 16.9 שניות לסיום ברצלונה יצאה להתקפה, סמית' הוריד גג ענק ללאמפה שתי שניות לסוף ופארגו נשלח לקו. פארגו קלע 2, ואברינס נשלח לקו אחרי שפארגו עצר אותו בעבירה כשזה זרק לשלוש, כשנותרו 0.4 שניות לסיום. הוא קלע 2 מ-3, ובסיום מכבי ניצחה 68:70.

בריאן רנדל מכבי תל אביב מול מצ'איי לאמפה ברצלונה. ברני ארדוב
רנדל מול לאמפה/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 20 נקודות, 7 אסיסטים ו-4 איבודים, דווין סמית' 15 ו-5 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 11 ו-9 ריבאונדים, בריאן רנדל 10 ו-8 ריבאונדים, יוגב אוחיון 6, ג'ו אלכסנדר 4, נייט לינהארט 3, מרקיז היינס 1. סילבן לנדסברג שותף, אך לא קלע.

קלעו לברצלונה: אנטה טומיץ' 21 נקודות, 10 ריבאונדים ו-3 חסימות, אלכס אברינס 8 (2 מ-7 לשלוש), מריו הזוניה 7, טיבור פלייס 6, ג'סטין דולמן 5, בוסטיאן נכבאר 5, מרסליניו הוארטס 4 ו-7 אסיסטים, אדווין ג'קססון 4, דשון תומאס 3, מאצ'יי לאמפה 3 (1 מ-6 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, תומאס סטורנסקי 2.

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב (אמצע) מול מרסליניו הוארטס שחקן ברצלונה. ברני ארדוב
לקח מנהיגות במאני טיים. פארגו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully