וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונג שבת: "הקבוצה הזו, עם האופי שלה, הדביקה אותי למסך"

זיכרונות הילדות מבית"ר, המשבר האישי אחרי סערת הצ'צ'נים, ההתאהבות המחודשת בקבוצה הנוכחית. איך נולך כל חיקוי ואיך יגמר כל משחק השבת. אסי ישראלוף מבובה של לילה ומה קשור, מתארח במדור עונג שבת ומספר על האהבה שלו לכדורגל הישראלי ומוטי חביב

one

אסי ישראלוף על יעקב בוזגלו.

"הודיעו לי שאני מחקה אותו, ואני מסתובב שבועיים עם האיש אצלי במוח. זה נורא אתגר אותי. אני מגיע לאולפן, ואומרים לי שמאור גם מגיע, ואני אומר 'מגניב'. מגיע, מאופר בתור יעקב, והנה נכנס מאור - ופתאום אני רואה את יעקב עומד מולי. לא ידעתי מה לעשות, אולי זה לא יבוא לו טוב? אני עושה את יעקב - כשיעקב בקהל!".

על מוטי חביב.

"זה פשוט הסאונד שגדלתי עליו בילדות. מוטי חביב חייב לשדר את הנבחרת. בעיניי הוא השדר הכי צבעוני, הכי כיפי, הכי שמח לכדורגל הישראלי. לא מבין איך מוטי חביב לא משדר מונדיאלים".

על פרוספר.

"הוא נורא יקר ללבי כי זו הדמות שהבעירה את כל העסק של בובה של לילה. הוא הפייבוריט שלי, הראשון שפתח את הצ'אקרה".

על שגיא כהן.

"החיקוי הכי 'נורמלי'. הוא פרשן נפלא. הוא לא אוהב את החיקוי, וזה מצער אותי לשמוע, אבל בסדר… לא תמיד אפשר לרצות את כולם".

על שי סידי.

"החיקוי הכי קשה שלי. לא בעבודה לפני אלא ברמה הפיזית. אני גומר את היום פשוט צרוד, כי אין דרך אחרת לעשות את האיש. הגרון יוצא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הצעיף הראשון של בית"ר ירושלים, אסי ישראלוף קיבל כבר בלול. "הדוד שלי סעד ז"ל הביא לי מתנה, ואלו הצבעים היחידים שהכרתי", הוא מספר. הוא גדל ברמלה, "מעוז מטורף של אוהדי בית"ר ומכבי. אלפי אוהדים יוצאים מהעיר בכל שבת. אם תעמוד עם צעיף צהוב מחוץ לרמלה, בטוח עוצרים לך. אם בצד הזה של הכביש, תגיע לבלומפילד, ואם בצד הזה, תגיע לטדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
על בית"ר: "לפעמים אין לנו מספיק כלים לנצח, אבל הקבוצה הזו, עם האופי שלה, הדביקה אותי למסך"

המשחק הראשון שראה היה ב-1991, בארצית, והוא לעולם לא היה במשחק כדורגל שלא כלל את בית"ר. המשחק הכי זכור: "באר שבע. במחצית 2:0 להם, קורנפיין נפצע ויוסי אבוקסיס חטף אדום. ואנחנו עומדים מיואשים ביציע, ודוד ערק אומר 'בית"ר מנצחים', וכל היציע נקרע עליו מצחוק. נגמר 2:5. אני זוכר גביעים ואליפויות, אבל זה היה משחק ספציפי שלא אשכח. אחי פרץ למגרש, אם תחפש את הווידאו תראה אותו קופץ שם".

"היו שנים טובות", הוא אומר. "אבל עברו הרבה מים בנהר. התחלפו המון בעלים. בית"ר זו קבוצה שבשנים האחרונות עברה המון תלאות, ואני מודה שמאז האירועים של סדאייב וקאדייב לקחתי צעד אחורה. זה לא היה נעים לי, זה לא היה כיף. וזה כולם, מכל הכיוונים, גם הנהלה וגם אוהדים. וואלה, זה לא מגניב - אני לא מהאוהדים האלה. אבל כל משחק אני רואה, אני עוקב. בית"ר זה לנצח. העונה הייתי בדיוק במשחק הקודם נגד אשדוד. אפילו לקחתי את הבן שלי".

כי העונה יש משהו אחר, גם ישראלוף מרגיש, ולכן ההתקרבות. "בכל השנים האחרונות נראינו כמו אסופה של שחקנים, והפעם סוף סוף בית"ר נראית כמו קבוצה", הוא אומר. "מנחם קורצקי עושה עבודה מצוינת, ויש לנו חבר'ה צעירים שפשוט רוצים לשחק. לפעמים אין לנו מספיק כלים לנצח, אבל הקבוצה הזו, עם האופי שלה, הדביקה אותי למסך".

seperator

גם בובה של לילה זה משהו טוב. אין דבר טוב יותר לספורט הישראלי מקצת הומור והרבה הומור עצמי. יש שאוהבים את ההומור הזה, ויש שחושבים שהוא נמוך, אבל אין מי שלא מסכים - הסאטירה תואמת את השטח, אחד לאחד. וכמה שהתוכנית תואמת, ישראלוף תואם יותר.

"הגעתי ל'בובה' כי אני איש שמאוד אוהב ספורט, ואוהב את הערוץ הזה. יש משהו בפורמט הזה שנדבק לי בצורה מושלמת. משהו באנרגיה של התוכנית שמוציא ממני את זה. זה יוצא גם ב'מה קשור', אבל לא ככה. לפעמים אני אפילו לא שם לב. יום אחר אחרי שחיקיתי את שאול [איזנברג] אני קם בבוקר וכואב לי הגב, ואני לא מבין - 'קיבלתי מכה?' - אני לא זוכר. ואז רואה את השידור החוזר, וקולט שקפצתי על השולחן. בזמן הסצנה אפילו לא הרגשתי".

"יום אחר אחרי שחיקיתי את שאול, אני קם בבוקר וכואב לי הגב, ואני לא מבין - 'קיבלתי מכה?'. ואז רואה את השידור החוזר, וקולט שקפצתי על השולחן. בזמן הסצנה אפילו לא הרגשתי"

אני אוהב את זה שנראה שאתם לא מצנזרים כלום.

"אתה לא יודע כמה אנחנו מצנזרים, אין לך מושג. שאל אנשים שהגיעו לאולפן כקהל. זו חגיגה. הרבה דברים לא נכנסים, ואני ממליץ למי שבאמת אוהב את התוכנית - בואו לאולפן".

אתם מחקים הרבה אנשי תקשורת, וכל החיקויים מקצינים פגמים, כאילו מעבירים ביקורת. מה דעתך על תקשורת הספורט כאן?

"נגעת בנקודה. אני חושב שהתקשורת כאן נופלת כל הזמן לטייפקאסט, לסטיגמות. גזענות זה בית"ר, אלימות זה דרבי. תעשו כתבות חותכות. תראו את כל המועדונים. תראו דברים יפים בכולם ודברים רעים בכולם. שתהיה שוויוניות. התקשורת מדגישה רק את הרע, ואתה יושב בבית ואומר 'אני לא אלך למשחק הזה'. צריך להראות את הטוב בכדורגל, ויש המון טוב. תראה כמה קהל מגיע העונה. ועדיין, לפני דרבי תל אביבי יעשו כתבה על אלימות. אין בעיה, תשדרו אלימות, אבל תעשו כתבה גם על אבא אוהד מכבי וילד אוהד הפועל שמביאים חברים ורואים דרבי ביחד".

בעוד חודש עולה העונה החדשה של המשיגינעס. מה עם דמויות חדשות? "עוד לא יודע", ישראלוף אומר. פאקו? "זו אופציה, אבל תנו לעונה עוד קצת זמן. המשוגעים כבר יצוצו מהחורים".

אז נסתפק במשוגע אחד לסוף השבוע הזה.

אורח: אסי ישראלוף.
עונג שבת. מתחילים.


עמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

orenjos@walla.co.il

מקרא:
הראש - מה שהגיוני שיקרה
הבטן - מה שאני מרגיש שיקרה
התחת - מה שכנראה לא יקרה

שחקני עירוני קרית שמונה. ג'יני
שחקני עירוני קרית שמונה/ג'יני

מה למדנו מהמחזור ה-16?

1. כן. הפועל תל אביב עד כדי כך חלשה.

2. לעולם אל תהמרו על משחק של מ.ס. אשדוד.

3. לעולם אל תחגגו אם אתם מובילים על קרית שמונה.

4. לא משנה כמה אתם חושבים שהעונה של מכבי חיפה נוראית, הנה בא שפל עמוק יותר.

5. לפחות נגד הקבוצות הבאמת טובות, פאקו חייב לפתוח עם חלוץ אמיתי.

המחזור ה-17

חיים סילבס מאמן הפועל רעננה. ברני ארדוב
טוב שבאת? סילבס/ברני ארדוב

הפועל באר שבע vs הפועל רעננה (שבת, 15:00, וסרמיל)

שאלת המשחק: אם רעננה תובס, האם מעמדו של חיים סילבס יתערער? האם הוא מעורער עכשיו? מה החוקים פה?

קשה לצאת 'פחות-בסדר' מאיך שיצא אשר אלון השבוע. הבוס של רעננה פיטר את חיים סילבס, חטף ממנו טראש-טוק תקשורתי, מינה את חיים שאבו, לא חתם מול שאבו ומינה שוב את סילבס. מבולבלים? גם אשר. סילבס, אגב, פוטר רשמית וסופית. אבל ביום חמישי, אחרי ששאבו - שנכווה מאשר אלון כבר בקיץ עם זיגזג דומה - דרש לחתום לפי תנאיו, ועכשיו. ברעננה לא אהבו את עמוד השדרה של שאבו, ועשו פרסה. למזלו של שאבו, בקבוצת האם שלו רמת השרון כבר סיכמו עם מאמן אבל לא חתמו. וכך יצא ששתי קבוצות ולפחות שלושה מאמנים עברו שבוע מזעזע - והכול בגלל אלון.

"בגלל חילוקי דעות בינינו החלטנו שאנחנו לא ממשיכים", סיפר שאבו לוואלה! ספורט. "אני מאחל לרעננה ולסילבס המון בהצלחה, ואני מאמין שבחיים הכול לטובה וכנראה שלא הייתי צריך להיות ברעננה. עוד אחזור לליגת העל, דרך קבוצה אחרת".

הראש:

1 - 65%
איקס - 25%
2 - 10%

הבטן: 0:2 להפועל באר שבע.

הבטן של אסי: 0:2 להפועל באר שבע.

התחת: הפועל רעננה לא הפסידה להפועל באר שבע בשלושת המשחקים האחרונים מאז חזרה לליגת העל. גם הפעם זה ייגמר בתיקו, 1:1.

הכותרת למחרת: "הלו, שאבו? זה אשר"

בא בטוב: שלומי ארבייטמן לא כבש בארבעת המשחקים האחרונים. בארבעת המשחקים שקדמו להם הוא כבש ארבעה שערים. כלומר - כובש הפעם.

בא ברע: חיים סילבס. הוא חוזר, לשמחת שחקניו, אבל גם אל בוס שהראה כמה הוא לא מאמין בו.

ססאר ארסו קלאודמיר עומר אצילי בית"ר ירושלים חוגגים. קובי אליהו
ססאר ארסו קלאודמיר עומר אצילי בית"ר ירושלים חוגגים/קובי אליהו

מ.ס. אשדוד vs בית"ר ירושלים (שבת, 20:00, הי"א)

שאלת המשחק: האם בית"ר תנצח היכן שלא ניצחה מאז 2010?

בית"ר ירושלים כבשה רק 14 שערים ב-14 משחקים, אבל בשני המחזורים האחרונים הממוצע עומד על 3.5 אדיר לערב, ואולי קורצקי יקבל קצת נחת? תלוי מאוד בתוצאה באשדוד. "אנחנו לא אמורים לשחק אחרת", ישראלוף מגן על המאמן. "פה בדיוק הבעיה, פה הפער. בית"ר קבוצה גדולה באופי ובמהות, אבל העונה חומר השחקנים עדיין צעיר. אנחנו לא קבוצה גדולה. אם נבין את זה, ונראה לי שקורצקי הבין, אז עם משחק מבוקר נוכל לגנוב משחקים. כשבית"ר פייבוריטית קשה לה, זה הוכח. כשהמשחק פתוח זה יותר קל לנו. נקווה שאשדוד ישחקו פתוח. בסיבוב הקודם הם לא עברו את החצי - בשביל מה שילמתי על כרטיס?".

הראש:

1 - 30%
איקס - 35%
2 - 35%

הבטן: 1:1.

הבטן של אסי: 1:2 לבית"ר.

התחת: ירו בלו משתולל עם צמד ובישול, ובית"ר שוב לא מנצחת באשדוד.

הכותרת למחרת: לחץ בבית"ר: "ביכולת הזו לא נעבור את אשקלון"

בא בטוב: ססאר ארסו הוא אחד השיחוקים של העונה בליגת העל. בלם נהדר, והסיבה לכך שההגנה של בית"ר מדורגת במקום החמישי. "הרבה מאוד שנים לא ראיתי בלם כזה בארץ", אומר ישראלוף.

בא ברע: חנן ממן. הקשר המוכשר מגיע אחרי כמה משחקים פרווה. למרות העמדה והסגנון, חייב לספק יותר רגעי זוהר ויותר מספרים. שער הסיפתח שלו בבית"ר היה מול אשדוד. הוא צריך לרשום עוד אחד.

שחקן בולטון לשעבר, מדו. Clint Hughes, GettyImages
מדו/GettyImages, Clint Hughes

מכבי חיפה vs מכבי תל אביב (ראשון, 20:55, סמי עופר)

שאלת המשחק: האם מכבי חיפה תצליח לעשות מול ההרכב הראשון של האלופה את מה שלא הצליחה לעשות מול ההרכב השלישי שלה?

כבר שמונה משחקים שמכבי חיפה פשוט לא מצליחה לנצח את יריבתה השנואה ביותר. "זה לא-כוחות", אומר אסי. "ברור שמכבי ינצחו. ראיתי הרבה משחקים של חיפה העונה. כל הזמן יש תקווה, וכל שבוע מגלים שאין קסמים. גם נגד הפועל פתח תקוה - 0:2, והנה הנה זה קורה, אבל זה לא קורה".

אז אם אסי חושב שהמשחק לא כוחות, במי נתמקד? במדו.

ביולי 2010 ייצג מוחמד קמארה, השם הנפוץ ביותר בסיירה לאון, את קבוצתו HJK הלסינקי במוקדמות הצ'מפיונס. אלון יפת שפט במשחק, בו קרעה פרטיזן את הפינים 0:3. בגומלין, שבוע לאחר מכן, הסרבים ניצחו שוב, 1:2. את השער לזכות HJK כבש מדו. כנראה שהוא לא היה צריך את השער הזה; הסרבים כבר נדלקו עליו. בפרטיזן לא היה אז מנהל מקצועי, ובכיר בהנהלה הכתיב את מדיניות הרכש (נשמע מוכר?). הבכיר שאל את המאמן מה דעתו על האפריקאי. "זה השחקן שאני רוצה", ענה לו אלכסנדר סטנוייביץ' (נשמע מוכר?).

הראש:
1 - 25%
איקס - 30%
2 - 45%

הבטן: 1:3 למכבי תל אביב.

הבטן של אסי: 0:1 לתל אביב, "שער של ערן זהבי, ואני מקווה שברק [יצחקי] ייתן גול".

התחת: ויאם עמאשה - שכבש את שער הניצחון האחרון מול הצהובים - כובש, ומרקו בלבול רושם W ראשון.

הכותרת למחרת: "מרקו בלבול מועמד לנבחרת גאנה"

בא בטוב: ניקולה מיטרוביץ'. המשחק הביתי מול מכבי חיפה העונה היה הטוב ביותר של מיטרו בישראל. בגמר גביע הטוטו נגד הירוקים הוא כבש שער ניצחון. הוא עדיין לא הפסיד למכבי חיפה. יש יותר ברור מזה?

בא ברע: דניאל בר נתן. תראו כמה קרוב עמד בר נתן בפנדל של זהבי מול אג'ידה. שופט רחבה, ועדיין, זה לא הספיק בשביל בעיטה חוזרת. אין ספק שבאר שבע קופחה ראשונה ולכן נפגעה הרבה יותר (בלי קרלוס המשחק היה אחר), אבל הנה דוגמה לאנשים שפשוט לא עושים את העבודה שלהם כמו שצריך. ולכך אין תירוץ. וכן, דניאל בר נתן יהיה זה שישפוט את המשחק הזה ביום ראשון. בהצלחה.

ברק בכר, עירוני קרית שמונה, עם רן בן שמעון, הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
שוב אתה?/אדריאן הרבשטיין

הפועל תל אביב vs בני סכנין (שבת, 17:15, בלומפילד)

הבטן: 2:2.

הבטן של אסי: 0:1 לסכנין.

בא בטוב: 4 שערים ב-5 משחקים? מי יעצור את מוחמד גדיר?

בא ברע: דני עמוס היה חתום על סעיף שחרור - בינואר - בחינם! מי חותם על דבר כזה? איל ברקוביץ', כנראה. העיקר שקליימן בבית"ר.

seperator

מכבי פתח תקוה vs עירוני קרית שמונה (שבת, 18:30, מושבה)

הבטן: 3:1 לקרית שמונה.

הבטן של אסי: 0:2 לקרית שמונה.

בא בטוב: ברק בכר. 16 (וכנראה 17) משחקים רצופים בלי הפסד זה נהדר. לנצח את המנטור פעמיים באותה עונה? נהדר עוד יותר.

בא ברע: רן בן שמעון. על אותו משקל - הפסד שני לאקסית לא יתקבל בכיף.

seperator

מכבי נתניה vs הפועל חיפה (שבת, 18:30, נתניה)

הבטן: 1:1.

הבטן של אסי: 1:2 לנתניה.

בא בטוב: ז'רקו קוראץ'. מעבר שהיטיב עם כל הצדדים.

בא ברע: אלי שגב. עד שכל הכסף ישולם לשחקנים, אין מי שבא ברע יותר ממנו.

seperator

הפועל עכו vs הפועל פתח תקוה (שבת, 18:30, טוטו-עכו)

הבטן: 1:2 להפועל פתח תקוה.

הבטן של אסי: 0:0 משמים.

בא בטוב: שחר הירש. חוזר להרכב, חוזר לצפון, חוזר לכבוש?

בא ברע: עיריית עכו. כן, זה נשמע מאוד בריא כשמנכ"ל העירייה ממנה מאמנים וכשתושבי העיר מממנים שכר של שני מאמנים. אגב, גם לסטנוייביץ' היה חוזה לשנתיים, והוא לקח רק משכורת אחת כשהתפטר. אלון חרזי, לפי הפרסומים, לוקח שש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully