וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכאן אני לא חוזר: טוטו תמוז מבהיר מדוע לא ישחק השנה בישראל

8.1.2015 / 15:00

"הראש במקום אחר, זה לא הכסף". טוטו תמוז מספר בראיון לבלוג של אופיר סער מדוע לא יחזור ומתייחס לפרשת כאב השיניים: "לקחו משהו אמתי וניסו לעשות ממנו משהו אחר". וגם: האיש שמגלה למה סטנוייביץ' נכשל במכבי חיפה והזר שנתפס במפעל לחמוצים

אימג'בנק GettyImages

בוידאו: אחד משעריו של טוטו תמוז בפטרולול

בעוד מספר ימים ימריאו טוטו תמוז ושי חדד בחזרה לרומניה ולפטרולול פלוישט. מה יקרה כשיגיעו לשם, הם לא בדיוק יודעים. הסיפור הוא כזה: הבעלים של הקבוצה דן קפרה הסתבך עם הרשויות ונכלא ל-29 יום. הוא מואשם יחד עם אחיו ומנכ"ל הקבוצה במרמה, שחיתות, זיוף מסמכים, העלמת מס והלבנת כספים. לארץ הגיעו תמוז וחדד מבלי לקבל משכורת ועם חוסר ודאות גדול לגבי עתידם במועדון. במקרה של תמוז (10 שערים ב-15 משחקים), הסיטואציה הפכה אותו למלפפון חם לקראת ינואר-בארץ ובחו"ל. על פי הפרסומים, כולן רוצות ומגישות הצעות. רגע לפני שהוא עולה על המטוס, טוטו עושה סדר.

עוד בכדורגל הישראלי

הקשר האחורי מוחמד קמארה נוחת לחתום במכבי חיפה
חאתם אלחמיד עוזב במפתיע את אשדוד, בדרך לדינמו בוקרשט?
עומר דמארי מתקרב ללייפציג. המחיר: 6 מיליון יורו
פאקו אייסטרן לקראת מכבי חיפה: "צריך להבקיע, אי אפשר להסתפק בזהבי"

חלוץ פטרולול טוטו תמוז. GettyImages
עושה סדר בבלגן. טוטו תמוז/GettyImages
"הביקורות פגעו בי. אני מאוד אוהב את נבחרת ישראל וגם המאמן יודע את זה. אני לא מתייחס לכלום, אעשה הכול כדי להיות חלק מהנבחרת והקמפיין, אני מאמין שאם אמשיך בדרך שלי ואוכיח את עצמי לא יתעלמו ממני"

טוטו - מכבי תל אביב, מכבי חיפה או באר שבע?

"אתם מעדכן אותי לגבי ההצעות . אני יודע בדיוק כמוכם, ניזון מהתקשורת. האופציה הראשונה והמטרה העיקרית שלי היא להישאר בחו"ל. מחמיא שרוצים אותי ואני מאחל לכולן בהצלחה, אך כרגע הראש שלי במקום אחר: להצליח שם, להמשיך בדרך שהתחלתי בה ולהתקדם אל המטרה. עשיתי התקדמות מסוימת ברומניה והמטרה שלי היא לעלות עוד שלב אחד באירופה, למקום הנכון עבורי".

יש לך מושג מה יקרה כשתחזור?

"לא ברור. יש בעיות עם הנשיא. אני מחכה להבהרות ומאמין שכשאגיע לשם אבין יותר. זה לא נעים, כל המצב הזה. אנחנו לא מקבלים משכורות חודשיים. שי ואני ממתינים לתשובות והבהרות. ברור לנו שככה זה לא יכול להימשך. הם קיבלו הצעות עליי וצריך לקבל החלטה, לכאן או לכאן".

מדברים על סכומים של 750 אלף יורו ואפילו מיליון כדמי העברה. זה ריאלי?

"זה לא ריאלי. אני חושב שבסכומים האלה הם לא ישחררו אותי ונצטרך למצוא פיתרון מכובד שיתאים לשני הצדדים, נאמר תודה ונוכל להתקדם. זו לא רק סטיאווה בוקרשט, היו הצעות מעוד קבוצות, אבל הם כרגע ממתינים לראות מאיפה הם יקבלו את ההצעה הכי גבוהה. אני מבין אותם, אבל יש גם את השיקולים שלי. אהיה יותר חכם כשאגיע לשם".

ואולי ההצעה הרצינית באמת תהיה רק מהארץ?

"זה לא רק עניין של כסף. באמת, אני מעדיף להישאר באירופה ולא לחזור כרגע. אני רוצה לקבל החלטה ולעשות דברים שיתאימו לי מקצועית, מקום שבו אוכל להמשיך את ההתקדמות שעשיתי ברומניה -להמשיך לשחק, להיות דומיננטי. זה הדבר הכי חשוב, לשחק רצוף בשנה-שנתיים הקרובות. פחות חשוב אם זו ליגה בכירה, אני רוצה לבחור את המקום הנכון".

מה עם פרשת כאבי השיניים?

"לקחו משהו אמתי ולא משמעותי וניסו לעשות ממנו אחר. התרגלתי לדברים האלה, תמיד אצטרך להתמודד עם זה. לפעמים, בלי שאני עושה כלום זה עולה. יש דברים שצריך ללמוד לחיות איתם. זאת דרך שאני הולך בה להצליח בחיים, לא רק בכדורגל. הביקורות פגעו בי. אני מאוד אוהב את נבחרת ישראל וגם המאמן יודע את זה. אני לא מתייחס לכלום, אעשה הכול כדי להיות חלק מהנבחרת והקמפיין, אני מאמין שאם אמשיך בדרך שלי ואוכיח את עצמי לא יתעלמו ממני. גם אם יוחלט אחרת, אני אקבל את זה, הנבחרת מעל הכול מבחינתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מקבל את המסר? גוטמן/ברני ארדוב

השבוע עזב את ישראל פרינס טאגו. החלוץ הגנאי הגיע לפני כחודש וחצי להפועל בני לוד בליגה הלאומית, אך לא מצא את מקומו בקבוצה ושוחרר. זה לא אמור היה לעניין אותנו, אלמלא הרקורד של טאגו - חלוץ בעל 36 הופעות ושבעה שערים בנבחרת גאנה. מדובר בשחקן שפתח בהרכב הכוכבים השחורים בכל משחקי הבית המוקדם במונדיאל בדרום אפריקה 2010 ושיחק בהרכב הנבחרת גם ב-2012\ עם שחקנים כמו אוסמואה ג'יאן וקווין פרינס בואטנג. רגע לפני שהוא עולה על המטוס ונפרד מהביקור הקצר בישראל, תפסנו אותו לשיחה.

"עברתי תקופה לא פשוטה עם כמה פציעות וזמן ממושך שלא שיחקתי", אומר טאגו, "הגעתי לכאן בכושר רע ולמען האמת גם לא הייתה לי יותר מדי מוטיבציה. אני עובר תקופה קשה בקריירה וזה משפיע עליי, הייתי בטופ מבחינתי ועכשיו אני צריך למצוא את עצמי מחדש. לא ויתרתי על הכדורגל, מי שיאמין בי ירוויח שחקן לא פחות טוב מזה שפתח בהרכב של נבחרת גאנה במונדיאל בדרום אפריקה".

החלוץ סיפר גם על הקושי לחפש פרנסה בליגות נמוכות: "זה לא פשוט. יש הצעות, אבל גם כאן קשה לרדת לרמה של משחקים במגרשים בעייתיים וכמעט בלי קהל. זה כבר הופך לפרנסה ועבודה ולא להנאה מכדורגל. אני מקווה שכן אוכל לקבל הזדמנות במקום טוב עם אווירה אמתית של כדורגל ולהראות שוב את מה שאני יודע. יש רגעים כאלה בחיים, אני מאוד רוצה שהתקופה הזאת תהיה מאחוריי, לא יכול להיות ששחקן נבחרת גאנה לפני שנתיים לא מוצא את מקומו בליגות זניחות, זה לא הגיוני ולא מקצועי".

חלוץ נבחרת גאנה, פרינס טאגו, לפני שחקן נבחרת גרמניה, לוקאס פודולסקי. Joern Pollex, GettyImages
קשה להבין איך שחקן ברמה שלו הגיע לפה, פחות קשה להבין מדוע הוא עוזב. טאגו/GettyImages, Joern Pollex
"זאת לא הייתה קבוצה של סטנוייביץ', הוא מאמן של חיילים. בפרטיזן הסרבים היו כמו חיילים שלו והכול שטף וזרם"

בעברו שיחק טאגו גם בהופנהיים הגרמנית ובפרטיזן בלגרד, שם שיחק תחת אלכסנדר סטנוייביץ' שזה עתה סיים את תפקידו במכבי חיפה. לטאגו יש תובנות בעניין והוא מסביר: "ראיתי את מכבי חיפה, זאת לא הייתה קבוצה של סטנוייביץ', הוא מאמן של חיילים. בפרטיזן הסרבים היו כמו חיילים שלו והכול שטף וזרם. פה הספקתי להבין את המנטאליות של השחקן הישראלי, רואים שלא היה לו את החיבור. הוא מאמן מצוין, נהניתי לשחק אצלו, אבל מה שמתאים למדינה שלו לא תמיד מתאים למדינות אחרות".

ומה יש לטאגו להגיד על אברהם גרנט? "עושה רושם שהוא מאמן ברמה גבוהה. הוא משדר ביטחון, נינוחות וכוח. בסופו של דבר, בנבחרת גאנה אתה צריך להביא לאווירה מחויכת בחדר הלבשה ולקוות שלא יהיו מחנות ופיצוצים בין הכוכבים. אם הכול רגוע, זאת תמיד אחת הנבחרת המוכשרות בעולם ואפשר לעשות איתה דברים גדולים".

אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
לא תמיד זה מתאים. סטנוייביץ'/קובי אליהו

עוד סיפור ביזאר שקשור בכדורגל ישראלי. בעונה שעברה הגיע להתרשמות בהפועל אום אל פאחם הקשר הניגרי קאוודו נאג'ובי. בקיץ שפני העונה הוא ערך מספר אימונים והשתתף במשחק אימון, אך הוחלט שלא להחתימו. נאג'ובי הגיע כמובן על אשרת תייר והיה אמור לעזוב את ישראל, לאחר שלא נקלט באום אל פאחם.

נאג'ובי נעלם. באום אל פאחם כבר לא התעניינו בשחקן ועורך הדין ליאור בכר, שייצג אותו והביאו לארץ, החל לחפש אותו. בכר הפקיד ערבות של 15,000 אלף שקלים עבור השחקן. התנאי: אם נאג'ובי לא יעזוב את הארץ לפני 30 הימים שבהם אושרה לו הערבות, היא מחולטת והוא הופך לשוהה בלתי חוקי.

בכר חיפש אך לא מצא. באיזשהו שלב השחקן יצר אתו קשר. התברר שהוא עובד במפעל חמוצים באשדוד. על הדרך הוא גם ביקש שימצא לו קבוצה כמה שיותר מהר. נאג'ובי סירב לעזוב את ישראל והחליט שכאן המקום עבורו להתפרנס, גם אם לא דרך הכדורגל. לפני שישה חודשים הוא ניתק מגע כשהבין שמנסים לאתר אותו ולהעבירו למשטרת ההגירה. השבוע הוא נתפס על ידי משטרת ההגירה באותו מפעל חמוצים, ובימים הקרובים יגורש בחזרה לניגריה. כמו שנאמר, סיום חמוץ משהו.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully