וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בבארסה בקיץ, לואיס אנריקה: "השחקנים תומכים בי"

הנשיא ברתומאו ערך מסיבת עיתונאים והכריז על בחירות לנשיאות בתום העונה. ב"מארקה" מספרים שהמאמן ולאו מסי היו על סף חילופי מהלומות באימון. וגם: המהלך של אביו של מסי לכיוון צ'לסי

ברצלונה התעוררה הבוקר (רביעי) לעוד יום סוער, והבלגן במועדון שהחל עם ספסולו של ליאונל מסי בהפסד לסוסיאדד ביום ראשון עשוי להגיע לשיא חדש. עוד לפני שאלת עתידו של לואיס אנריקה, יידרשו ראשי בארסה למנות מחליף לאנדוני סוביסארטה שפוטר שלשום מתפקידו כמנהל הספורטיבי, כשלפחות כרגע מדובר על מחליף זמני. ובינתיים לואיס אנריקה קיים מסיבת עיתונאים לקראת משחק גביע המלך נגד אלצ'ה (מחר, 23:00, ספורט 1), ודיבר כמעט לכל אורכה על מה שעובר על המועדון. לאחר מכן דיבר גם נשיא המועדון ברתומאו על ההרחשויות בין הכוכב למאמן, ניסה להנמיך את הלהבות וגם אישר שהמועדון הולך לבחירות חדשות.

נשיא ברצלונה ג'וזף מריה ברתומאו. AP
פנה לאוסקר? ברתומאו/AP

"כנשיא המועדון המצב הנוכחי בהחלט מדאיג אותי. אני בקשר רציף עם לואיס אנריקה וליאו מסי אבל אני בקשר עם כל השחקנים. זו האחריות שלי לדאוג לקבוצה ולהבטיח שהתנאים שלהם יהיו אופטימליים". כך אמר ג'וזף מריה ברתומאו נשיא ברצלונה במסיבת העיתונאים שנערכה אחרי הדברים שאמר מאמנו לואיס אנריקה. ברתומאו גם אישר ש"המועדון הולך לבחירות בסוף העונה".

הנשיא התייחס לעתידו של המאמן: "ללואיס אנריקה יש פרויקט שהוא עובד עליו כרגע. הוא הביא שחקנים חדשים, יש לו ג'וב לעשות ואנחנו עדיין חושבים שהוא הבנאדם האידיאלי בשבילנו".

על השמועות שהמועדון פנה לאוסקר גרסיה, מאמנה של מכבי תל אביב לשעבר, אמר: "לא נפגשתי עם אף אחד. אני לא רוצה לאשר או להכחיש דברים בגלל שאנחנו רוצים".

על ליאו מסי: "למסי יש חוזה. רק לפני כמה חודשים הגענו להסכם חדש עם מסי. אין מה להיכנס לפאניקה. בתחילת השנה אמרתי שאנחנו בונים קבוצה וכמובן שליאו מסי הוא במרכז העניינים. הוא השחקן הכי טוב בקבוצה ויש לו חוזה, שום דבר לא השתנה לגביו. כל מה שאני יכול להגיד זה שאני בקשר עם שניהם, כמו עם כולם. בימים האחרונים הייתי בקשר עם מסי ולואיס אנריקה לוודא שהדברים הולכים טוב"

לגבי מחליף לסוביסארטה: "זה חייב להיות מישהו שיש לו את ה-DNA של המועדון ואנחנו לא נביא מישהו מבחוץ שלא מכיר את התנהלות המועדון הזה".

לואיס אנריקה, מאמן ברצלונה. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה!
משדר עסקים כרגיל. לואיס אנריקה/מערכת וואלה!, אורן יוסיפוביץ

אנריקה מנסה לשדר עסקים כרגיל

"היחסים שלי עם מסי וכל שחקני הקבוצה היא כמו שהייתה מתחילת העונה, שום דבר לא השתנה, והיא לא תשתנה", אמר לואיס אנריקה בתחילת מסיבת העיתונאים. האם אתה מרגיש שהמועדון נותן לך תמיכה? "הכול כתמיד תלוי בתוצאות", השיב לואיס אנריקה, "האם אני מרגיש שיש לי תמיכה מהמועדון והשחקנים? בוודאי. אני עובד כמו תמיד, כמו מקצוען".

"אין לי על מה להצטער לגבי היחסים שלי עם השחקנים, המאמן צריכים לנהל את הקבוצה וזה מה שאני עושה. אני אשפט בתום העונה לפי התוצאות ולפי העבודה שאעשה", הוסיף המאמן, "אני מנווט את הספינה הזאת שנקראת ברצלונה, ומתרחק משמועות. אני לא מאשר או מכחיש את השמועות הרבות שיש בתקשורת, יש יותר מדי מהן, אני פשוט ממשיך לעשות את העבודה".

לואיס אנריקה התייחס גם ליכולת של קבוצתו ותוצאותיה האחרונות, ואמר: "אני בקשר קבוע עם נשיא המועדון, איש לא נתן לי אולטימטום וזה גם לא נהוג. אני אופיע למשחק הבא עם אותו ביטחון כמו תמיד. יש לי הרבה מוטיבציה, יש דברים שאפשר לשפר בקבוצה, יש דברים שבהם איני יכול לשלוט, יש לי אמונה בשחקנים, לא הייתי מרוצה מהתוצאה מול ריאל סוסיאדד, זו הזדמנות שהוחמצה, וזה השפיע עליי, על השחקנים, על המועדון. זה חלק ממה שקורה במהלך עונה".

המאמן נשאל על עזיבתו של סוביסרטה: "אלו היו חדשות עצובות עבורי, לא רק כי הוא הביא אותי למועדון. היו בינינו יחסים טובים כשאימנתי קבוצות אחרות של המועדון, עבדנו כמה שנים ביחד. הוא אדם מחויב ובעל מוסר עבודה. עצוב שהוא לא במועדון. אני ממשיך בדרך שלי. אני לא צריך להגיד שוב כמה מסי שחקן גדול וכמה הוא חשוב לקבוצה שלנו. אני לא צריך לחזור על זה שוב ושוב".

על השאלה מה נאמר בינו לבין השחקן לפני המשחק האחרון, המאמן סירב לענות: "אני לא מתייחס לשמועות, לא מאשר אותן ולא מכחיש. יש חילוקי דעות ויש דרך ליישב אותן בתוך הקבוצה. אפשר להשוות קבוצת כדורגל לכיתה בבית הספר, יש דרך מסוימת להתמודד עם קבוצה של אנשים. מה שקורה ביני לבין השחקנים תמיד יישאר ביני לבין השחקנים".

מאמן ברצלונה נשאל האם הוא מודאג מתגובת האוהדים, וציין: "אני יכול רק להחמיא לאוהדים שתומכים בנו. הקבוצה משחקת טוב ואני אופטימי. במשחק האחרון הייתה לנו אפשרות לנצל את המעידה של ריאל מדריד ולא ניצלנו אותה. אם אנחנו לא משחקים טוב לאוהדים יש זכות להגיב ולמחות". בסופה של המסע"ת הוא אמר: "יש סטנדרטים שאני מצפה מהם, והקבוצה מורכבת מאינדיבידואל. אני לא מתייחס לכל השחקנים אותו דבר כמו שאני לא מתייחס לילדים שלי אותו דבר. יש סיטואציות שונות, ואני נשאר נאמן לעקרונות שלי ולדרך שלי".

עוד באותו נושא

"הנהלת ברצלונה הודיעה למסי שלואיס אנריקה יפוטר בקרוב"

לכתבה המלאה
לואיס אנריקה מאמן ברצלונה. רויטרס
"הכול כרגיל". לואיס אנריקה/רויטרס

"הקש ששבר את גב הגמל בגלל בעיטה חופשית באימון"

בינתיים ב"מארקה" ממשיכים לחפור סביב מה שעמד מאחורי המשבר בין מסי לאנריקה. הם מציינים כי מסי הגיע ביום שישי לברצלונה אחרי חופשת הכריסמס בשעה 15:30, הזמן שבו החלה פעילות קהילתית כאשר האימון החל ב-17:00. "זה היה הקש ששבר את גב הגמל ביחסים ביניהם", ציינו. העימות בין השניים התרחש אחרי שלואיס אנריקה לא הרכיב את השחקן בהרכב הפותח במשחק אימון ואף לא שרק לעבירה לזכותו של מסי על אף שהייתה עבירה ברורה שהייתה אמורה לפסוק על כדור חופשי.

מכאן החל עימות בין השניים על המגרש, אבל לא בכך העניינים הסתיימו. כשהסתיים האימון, מסי ביקש הסברים מאנריקה לגבי ההחלטה שלו. בשלב הזה התייצב גם ניימאר שצידד בעמדתו של מסי ועל פי אותו דיווח זו גם הייתה הסיבה לספסול של הצמד נגד סוסיאדד. לפי המארקה, בוויכוח ביניהם אחרי האימון הטונים עלו והם נעמדו ראש מול ראש וכמעט התחילו מכות. ניימאר זרק את עצמו לאמצע, הפריד וגרר משם את מסי, שקילל בצרחות.

בזמן שעתידו של מסי לא ממש ברור, ב"ספורט" הקטלאני מדווחים שחורחה מסי, אביו של השחקן, יצר קשר עם צ'לסי כדי לדון באפשרות להעביר את בנו בקיץ ללונדון. בצ'לסי התעניינו עם האב ונציגיו כיצד הארגנטינאי מרגיש, על היחסים שלו עם אנריקה והנהלת הקבוצה. ההערכות מדברות על כך שצ'לסי תיאלץ להיפרד מ-250 מיליון יורו, סעיף השחרור של הפרעוש, כדי לצרף אותו.

לואיס אנריקה מאמן ברצלונה, מימין עם ג'וזפ ברתומיאו נשיא ברצלונה. AP
ידעו ימים שקטים יותר. אנריקה וברתומיאו/AP

רואורה יירש את סוביסארטה?

בקטלוניה מבהירים שהיורש של סוביסארטה חייב להיות אדם שמכיר את המועדון היטב, והמועמד המועדף כרגע על פי 'אל מונדו דפורטיבו' הוא ג'ורדי רואורה, שכזכור אימן לתקופה קצרה את הקבוצה לפני שנתיים, בימי מחלתו של טיטו וילאנובה בזמן ששימש כעוזרו. מועמדים נוספים שהוזכרו לתפקיד הם מיגל אנחל נדאל, ואדוארדו מאקיה, מנהלה הספורטיבי של פיורנטינה, ששימש בעבר כסקאוט בולנסיה ובליברפול תחת רפא בניטס.

ב-'אל מונדו דפורטיבו' מציינים שהנשיא ג'וזפ מריה ברתומיאו ניסה להרגיע את האווירה שנוצרה סביב המועדון, ועל כן הוא ערך שיחה אישית עם אנריקה כדי "לנקות את האווירה". בין השאר הוא הסביר לאנריקה על הסיבות שהביאו לפיטוריו של סוביסארטה, וביקש להרגיע את העניינים עם מסי. כמו כן, ברתומיאו יצר ביומיים האחרונים קשר עם חורחה מסי, אביו של הפנומן, כדי לשמוע את עמדתו בעניין.

על פי הדיווח, ברטומאו לא הציב לאנריקה אולטימטום לגבי המשחקים הבאים, אך העביר למאמנו מסר חריף לפיו עליו לשפר מיידית את יחסיו עם כל השחקנים ואת היכולת של הקבוצה. על ברתומאו, שיגיע אחר הצהריים לישיבת הנהלה מכריעה, מופעלים לחצים להודיע על הקדמת הבחירות לנשיאות המועדון למרות שעדיין לא חלפה שנה מאז מינויו, אך ההערכות הן שלא לא ייכנע ללחצים ויודיע שבכוונתו להישאר בתפקיד כמתוכנן עד 2016.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
הקהל מאחוריו. ליאונל מסי/GettyImages

טר סטגן בוחר צד, מסי זוכה לתמיכה

בזמן שהנתק בין מסי לאנריקה מחריף, השחקנים נדרשים לבחור צד, ולפחות אחד מהם כבר עשה זאת בצורה פומבית. מארק אנדרה טר סטגן פירסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה שלו לצד מסי, שצולמה אחרי השלושער של הארגנטינאי בדרבי מול אספניול, וכתב: "עם השחקן הטוב בעולם".

'ספורט' הקטלאני מיהר לערוך סקר בין גולשי האתר שלו בנוגע לסכסוך המתוקשר בין המאמן לכוכב שלו, והתוצאות לא מפתיעות: 67% מתוך 2,000 הנשאלים השיבו שלמסי צריך להיות מעמד מיוחד בחדר ההלבשה, ולא פחות מ-93% מהם חשבו שמסי ינצח במקרה של עימות פומבי עם אנריקה. עוד תוצאות מהסקר: 70% טענו שהיחס של אנריקה למסי לא הוגן, ו-80% טענו שאנריקה טעה כשספסל את מסי בסוסיאדד.

אנדרה טר סטגן עם ליאונל מסי. טוויטר, אתר רשמי
הביע את עמדתו. התמונה של טר סטגן/אתר רשמי, טוויטר

מה עוד צפוי בהמשך היום?

* 17:00 - מסיבת עיתונאים של ברתומיאו.

* 21:00 - ישיבת הנהלה של ברצלונה שתדון בעונש שהוטל על הקבוצה על ידי פיפ"א.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקרע". השער של 'ספורט' הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב-'אל מונדו דפורטיבו' הלכו על הכותרת "יום גורלי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וב-'מארקה' מתמקדים בדרבי הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully