וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחד, גם אתם תהיו ג'ורדי קרויף: "הפודיום" של יוסיפון, טור 13

במקום הראשון: בקרוב ובסיוע ההולנדי - קורס להכשרת מנהלים מקצועיים (מעוניינים: בניון, ברדה וטפירו). 2: העיתונאי שאפילו אובמה ספד לו. 3: האקס של נתניה תוקף. "הפודיום" מדרג את סיפורי השבוע. בונוס: השיטה החדשה שמאטה את מכבי תל אביב

one

האם נמצאה השיטה להאט את הקצב של מכבי תל אביב? לפעמים, הכול אולי תלוי בדשא.

עד כה, הצהובים דגלו להרטיב את כר הדשא בכל משחק שיכולים היו. הדשא הרטוב תורם ותואם את שיטת המשחק של מכבי, ומן הסתם שהמשחק המהיר מיטיב עם הקבוצה המוכשרת יותר. אבל לאחרונה התענוג פסק, בגלל חוזר שהוציאה מנהלת הליגה לכלל הקבוצות לפני פתיחת הסיבוב השני.

עקב הרצון ליישר קו עם תקנות אופ"א, נכתב, מעתה על שתי הקבוצות לאשר את הרטבת הדשא בדקות שלפני פתיחת המשחק ובחמש הדקות הראשונות של המחצית. אם האורחת לא מאשרת, למשל, אין אישור להרטיב. נציין שעד שעה לפני שריקת הפתיחה, אין צורך באישור הקבוצה השנייה על מנת להשקות.

גורם במכבי תל אביב מספר שמאז שיצא החוזר ועד היום - כולל המשחק מול הפועל באר שבע - אף קבוצה יריבה לא נתנה את הסכמתה להרטיב את הדשא סמוך לשריקה. "זה מאט את המשחק ומפריע לסגנון המשחק שלנו", אומר שחקן מכבי תל אביב לוואלה! ספורט. מאז יציאת החוזר שיחקו הצהובים בארבעה משחקים. התוצאות לא ממש נפגעו, אבל במכבי מספרים שהשטף כן.

אז אולי נמצאה הסיבה לירידה הקלה ביכולת? אולי נמצאה הדרך להאט את אלופת השנתיים האחרונות? ניתן לממטרות לדבר, ונראה.

ועכשיו, לשלושת הסיפורים הכי מעניינים של השבוע. "הפודיום".

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון
למעקב בטוויטר
orenjos@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהב. קרויף ואפק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית זהב: בניון ילמד איך להפוך לקרויף? לראשונה בישראל - קורס מנהלים מקצועיים

כנראה שההצלחה של מכבי תל אביב סוף סוף עושה משהו לספורט הישראלי. לוואלה! ספורט נודע שעוד העונה מתוכנן לצאת לדרך, לראשונה בישראל, קורס להכשרת מנהלים מקצועיים.
היוזמה המשולשת מגיעה מכיוונם של דוקטור איציק בן מלך, בין היתר ראש המרכז לרפואה ומתודיקה בספורט, ומנהל מדעי של נבחרת ישראל; עומרי אפק, כדורגלן העבר ופרשן ערוץ הספורט; ואריק שיבק, לשעבר מאמן נבחרת ישראל בכדורסל ומנהל האגף המקצועי. הרעיון לקורס ראשוני זה קרם עור וגידים בקורס הפרו הנוכחי, עליו אמון בין היתר בן מלך, ובו לוקחים חלק אפק וג'ורדי קרויף.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב מייעץ למקימים בנושא ויסייע לבנות את מערך הקורס. ההולנדי אף צפוי לכהן כמרצה בקורס, שלפי ההערכות והרצונות ייפתח בחודש אפריל ויתקיים בשיתוף מכללת וינגייט. שיבק, לפי התכנון, יהיה מרכז הקורס. בין הארבעה התקיימו פגישות עבודה, ואחת נוספת תתקיים ביום שני הקרוב.

על פי הצוות המקים, שמונה ספורטאים כבר הביעו את רצונם להשתתף בקורס:

יוסי בניון, שחקן מכבי חיפה.
אליניב ברדה, שחקן הפועל באר שבע.
מיכאל זנדברג, שחקן הפועל ניר רמת השרון.
עומר גולן, מנהל מכבי פתח תקוה.
שי אהרון, מנהל הפועל קטמון.
עידו קוז'יקרו, מנהל מכבי חיפה.
מאיר טפירו, שחקן נס ציונה.
תומר שטיינהאור, שחקן עבר.

הצוות המקים כבר החל בליקוט תוכניות של קורסים מקבילים בחו"ל. הקורס יסתמך על גישות מחו"ל, אך בטריו המייסד הבהירו שיש חשיבות מירבית להתאמת התכנים ל'אקלים' של הספורט הישראלי. בין היתר ילמדו החניכים ניהול תקציב, ניהול כח אדם והתנהלות מול תקשורת.

"מנהל מקצועי זה מקצוע שהוא א-ב בספורט המקצועני, גם בכדורסל וגם בכדורגל", אמר לוואלה! ספורט גורם המעורב בעניין. "ככל שיותר מאמנים וספורטאים יצאו לחו"ל, הם הבינו את חשיבות הדבר. התפקיד יקל על עבודת המאמן הישראלי, שהיום מתעסק בהמון דברים שהוא לא אמור להתעסק בהם".

אז לפי התכנון, בשנה הבאה יהיה בנק עשיר של ג'נרל מנג'רס כחול-לבן. נותר רק לתהות האם יהיו קבוצות ישראליות נוספות , זולת מכבי תל אביב, שיחפצו באחד כזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית כסף: העיתונאי שהפך את הצד של הכרית - אמריקה נפרדה מסטוארט סקוט

"כשאתה מת זה לא אומר שהפסדת לסרטן. ניצחת את הסרטן באיך שחיית, בזמן שחיית..." (סטוארט סקוט, יולי 2014)

לפני כמה שנים, בתום ראיון ומשחק אחד-על-אחד שהעניק נשיא ארצות הברית ברק אובמה לאיש ESPN סטוארט סקוט, הוא ברך את טיילור וסידני, בנותיו של מגיש הספורט המפורסם. "אבא שלכן אוהב אתכן למוות", אמר הנשיא. "הוא כל הזמן משוויץ בכן ומספר כמה אתן יפות".

שנים לאחר מכן, אוהב יותר וחולה יותר, הכריז סקוט לעיני העולם: "אני לא יכול לוותר, כי אני לא יכול לעזוב את הבנות שלי. טיילור וסידני, אני אוהב אתכן יותר משאוכל אי פעם להביע. אתן פעימות הלב שלי. אני עומד כאן הלילה בגללכן".

השבוע הודיע אובמה: "אתגעגע לסטוארט סקוט. סטו הביא דרך חדשה שבה נוכל לדבר על הקבוצה שלנו והשחקנים האהובים עלינו. במשך 20 שנה, השירות הציבורי הרחיק אותי מהמשפחה שלי, אבל לכל מקום שהלכתי, הייתי מדליק את הטלוויזיה - וסטו והחבר'ה מספורטסנטר היו שם".

בן 49, ואחרי שבע שנים של מאבק בסרטן, מת אבא של טיילור וסידני.

ואובמה לא היה היחיד שספד לו.

עוד באותו נושא

מגיש ESPN סטוארט סקוט הלך לעולמו

לכתבה המלאה

עד דמעות: הנאום המהדהד של סטוארט סקוט ביולי האחרון

העיתונאים, החברים והספורטאים הכי גדולים בעולם נפרדו מהאיש שללא ספק שינה את ספורטסנטר, תוכנית הדגל של ערוץ הספורט הכי טוב בעולם. הוא היה אחד המגישים השחורים הראשונים ברשת שחיפשה גיוון, חיפשה להתקרב לקהל הצעיר. ואין אחד שקירב יותר מסטוארט סקוט. הוא המציא ז'רגון משלו - פלט ביטויים כמו "BOO-Yah", ו"cool כמו הצד האחר של הכרית"; הוא הראשון שהביא את תרבות ההיפ-הופ לשידורי הספורט אבל במקביל התגאה בכך שהוא המגיש שדוחף את כמות המידע הכי עשירה בכל תקציר - כפי שכתב בטורו הקולגה ג'יי.איי אדאנדה.

"בכל פעם שראיתם אותו על המסך בשנים האחרונות,זו היתה עדות לכמה הוא אהב את העבודה שלו"

ואמריקה התאהבה. הצופים, והספורטאים עצמם. סקוט הופיע בכל המשחקים הגדולים בענפים הגודלים, ריאיין שני נשיאים - אובמה וקלינטון - והתחבב על כולם. זה לא סתם איש טלוויזיה שהלך, זה איש הטלוויזיה שלהם. לברון ספד, קובי קבע ש"עולם הספורט איבד אגדה", קווין דוראנט כתב ""BOO-yah" על נעליו ואוהדי צפון קרולינה - האוניברסיטה בה למד - הגדילו לעשות עם שלטי "סטו" במשחקם האחרון. השותף העתיק ריץ' הייזן ריגש בשידור חי: "כשאתם הולכים לישון, תהפכו את הכרית…".

הקרב הנוראי של סקוט החל במהלך שידור פוטבול בנובמבר 2007, בפיטסבורג. סטו חש בכאבי בטן, והובהל לבית החולים לניתוח להסרת תוספתן. בהליך גילו הדוקטורים את הסרטן. הוא התגבר על המחלה, אך ב-2011 הסרטן שוב הקיש בדלת. ושוב נמוג. ובינואר 2013 תקף פעם נוספת. בכל פעם שהסרטן חזר, הוא חזר באופן נורא עוד יותר. ובכל פעם סטוארט נלחם חזק יותר.

"הוא תמיד התעקש שלא לדעת באיזה שלב המחלה", סיפר וינס דוריה, חבר לרשת בה עבד סקוט החל מ-1993. "הוא רצה לחיות את החיים כמו שהם. היה נחוש שלא לתת למחלה להגדיר אותו". בשלבים הכי קשים החל לקחת שיעורי אומנויות לחימה. הלך מכות. כך הרגיש שהוא נלחם. ולא משנה מה, הוא ניסה לשמור על שגרה. "הייתי מבקרת אותו ב'כימו', ונשברת, ובערב, כשהייתי פותחת טלוויזיה, הייתי רואה את סטוארט", סיפרה חברתו הטובה סייג' סטיל.

עד הנשימות האחרונות, הוא לא ויתר על החיים, על הבנות, על הג'וב.

מרגש: החבר הוותיק ריץ' הייזן נפרד בשידור ישיר

בחודשים האחרונים החברים עמלו על סרט פרידה. הם סבלו מכך שהם צריכים להנציח את סקוט כמת בעודו חיי, וקיוו שהקליפ לעולם לא יוקרן. "הוא תמיד דיבר על הבנות שלו", אמר באותו סרטון החבר לעבודה סקוט ואן פלאט. "הוא כל כך אהב אותן", המשיך, והעיניים בוכות. "זה פשוט שובר לי את הלב, לעזאזל, בן אדם!".

ההופעה שתדלקה עוד יותר את מיתוס סטוארט סקוט נרשמה בטקס ה-ESPYS ביולי האחרון. העיתונאי היה אמור לקבל פרס, ולנאום. אך בשבוע שבו נערך הטקס סקוט התמודד עם הקשים שברגעיו. לא הרבה האמינו שיצליח להגיע לטקס, אך הוא הגיע, רזה ומסכן, והרביץ נאום שלא השאיר עין יבשה. החברים הרגישו - זו החותמת הסופית. אדאנדה סיפר שכששם עליו יד, להגיד שלום, "הזרוע הרגישה חלולה. כל הגוף הרגיש חלול".

השבוע, אחרי 58 סשנים של כימותרפיה, אימונים גופניים נוקשים, זמן איכות עם הבנות ועבודה-עבודה-עבודה, סקוט פרש באופן סופי מהמדורה האמיתית.

אשת ESPN האנה סטורם בכתה בזמן שבישרה לאמריקה על לכתו של המגיש שלה. אך כמו שסקוט השפיע על מה ששידורי הספורט הפכו להיות, כך גם השפיע על הידיעה שדיווחה על מותו.

"היום אנחנו בוחרים לומר שסטוארט לא הפסיד לסרטן", אמרה סטורם, בזמן שהלחי שלה נרטבת. "היום אנחנו אומרים שכולנו הפסדנו אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארד. אקסברד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית ארד - עידו אקסברד נגד מכבי נתניה. תרתי משמע

עידו אקסברד, חלוץ אחי נצרת שיפגוש את האקסית מכבי נתניה בשלישי הקרוב בסיבוב ח' בגביע המדינה, מבקש להבהיר את הציוץ הנפיץ.

"בגדול, זה היה בצחוק", הוא אומר לוואלה! ספורט. "אני לא מתכוון לבוא עם סכינים ברגליים. התכוונתי שזה חוק מרפי שאקבל אותם בגביע, ואעיף אותם. אבל שאנשים לא יבינו לא נכון. אני אוהב את מכבי נתניה, במיוחד את הקהל האדיר. אבל זו ההתנהלות שהפריעה לי, סיימתי עונה עם 15 גולים ולא דיברו איתי בכלל בקיץ. והאמת, אני לא רואה שהמצב של ההתקפה שלהם כל-כך מזהיר. חשבתי שאם אצייץ את זה, סוף סוף ידברו על זה; יתהו - מדוע הוא לא נשאר?".

מספרית, בלי ספק, אקסברד היווה חלק מרכזי בשיבה של הקבוצה לליגת העל. "כנראה שלא העריכו אותי מספיק. בנתניה טעו מבחינה מקצועית. גם בעמדת הבלם הם טעו, היום באחי משחק איתי סביטי ליפניה. הוא עשה עונה גדולה שם ובשקט יכול היה להישאר עם נתניה גם בליגת העל. אין שם תחליף טוב יותר כיום".

גם אקסברד לא נשאר בנתניה. מתי גילה שבשרון לא רוצים להמשיך את ההתקשרות? "עד היום לא גיליתי שאני לא בנתניה", הוא אומר. "נגמרה העונה עם מסיבת סיום יפה, ומאותו יום אף אחד לא דיבר איתי באופן רשמי. ב-26 ביוני קיבלתי הודעת שחרור מהפועל באר שבע, לה הייתי שייך. כרטיס ביד. יום לאחר מכן [עוזר המאמן] שי הולצמן התקשר, ושאל אם זה נכון. אמרתי שכן, ומאז - זהו…".

הכול לטובה?

"בטוח. לא שאני מבסוט ממה שקורה בנתניה היום. יש לי שם חברים, וזה ממש אסון שהם לא מקבלים שכר. אבל כן, אם המצב ככה, אז אתה יודע שמזל שאני לא שם".

אקסברד מכוון כמובן לנושא הפיננסי. אלי שגב, המשבר, הבקרה, הערבויות שאינן. "אני לא רוצה להגיד שהתייאשתי מהבקרה ומההתאחדות, כי אין לנו באמת חוזה מולם. אבל לא יכול להיות שיש אלפי שחקנים בשתי הליגות המקצועניות, והבקרה לא באמת עומדת מאחוריהם. בשביל זה הגוף הזה קיים".

"זה משגע אותי. פשוט משגע אותי. הם לא מקבלים שכר, ואני מקווה שכולם יקבלו. אבל אף אחד לא מדבר על מענקי העלייה. אנשים צריכים להבין שמי שהגיע לנתניה בעונה שעברה - ומי שיגיד שזה לא נכון פשוט משקר - הגיע בגלל המענקים. בנתניה המשכורות היו פיקס ומענק, בניגוד לשכר בסיס ופרמיות על נקודות שיש ברוב הקבוצות. מבחינת כסף, זה היה המון כסף. זה מה שמשך את השחקנים להגיע לנתניה. כולם בנו על זה. ואני שואל - מה עם אותם מענקים? אני לא קיבלתי מענק עד היום. יש לי משפחה, שני ילדים. תכנון החיים של משפחות שלמות מתבסס על המענק הזה.

"אני יודע בוודאות שיש עוד שחקנים שלא קיבלו. גם כאלה שעדיין במועדון וגם כאלה שמחוץ לו. אלה שבמועדון מפחדים לדבר, ואנחנו צריכים להיות הפה שלהם. עד עכשיו לא שאלו אותי יותר מדי בנושא, אז הנה, אני הפה שלהם".

אקסברד על מענק העלייה:"התייאשתי. אף אחד כבר לא עונה לי לטלפון. אם המועדון יילך לפירוק, הלך הכסף. בחגים, רועי דניאל אמר לי 'אל תדאג'. עד היום לא ראיתי את הכסף"

אז מה יהיה?

"התקשרתי והתקשרתי, אבל התייאשתי. אף אחד כבר לא עונה לי לטלפון. אם המועדון יילך לפירוק, הלך הכסף. בחגים, רועי דניאל אמר לי 'אל תדאג'. עד היום לא ראיתי את הכסף. בבקרה אמרו שמנסים לעשות הכול. אנשים מתלהבים שנכנסו כמה מאות אלפי שקלים, אבל לפי מה שאני מבין, שגב חייב עוד 10 מיליון. ואני, מחוץ לקבוצה, לא בראש סדרי העדיפויות. אם לא תהיה ברירה אאלץ לתבוע, והסבירו לי שבמקרה שנתבע הם לא יוכלו לפתוח את העונה הבאה. ואני לא רוצה שנתניה לא תפתח את העונה".

אז יצא שהמשחק מול נתניה יהיה פיקנטי, ויש עוד סיבה: הקרבות המגעילים שבין מחנות האוהדים במשחק הליגה הלאומית בעונה שעברה. "לא משנה איך המשחק יסתיים, הכי חשוב שיעבור בשלום", אומר אקסברד, ומנתח: "עוד מימיי בבית"ר שמשון למדתי שבגביע באמת אין חוקים ופייבוריטיות. מה שהופך את הסיכויים שלנו לרציניים עוד יותר זה שהמשחק יתקיים בעילוט. לא יהיה להם קל".

ב-10 המשחקים האחרונים באחי נצרת, אקסברד כבש 10 שערים, כולל שלושער בסוף השבוע מול הפועל ראשון לציון ("לא זוכר מתי שיחקתי שם ולא כבשתי"). אז מה בעתיד? "לא רוצה להישמע שחצן, אבל תמיד ידעתי לתת גולים. חוץ מבעונה אחת בבאר שבע, מספרים אני מספק בכל עונה. לא יודע מה לענות. אני מוכיח שאני שווה ליגת על. גם כשהייתי שם, הוכחתי את זה".

באוניברסיטת צפון קרוליינה נפרדו מסטוארט סקוט כמו שצריך

אוהדי צפון קרוליינה במחווה לעיתונאי סטוארט סקוט. Streeter Lecka, GettyImages
אוהדי צפון קרוליינה במחווה לעיתונאי סטוארט סקוט/GettyImages, Streeter Lecka

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully