וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובאן כהלכה: כך הפך אובידיו הובאן לרכש המוצלח של אלישע לוי

עם מוטו הוא הסתכסך, סטנוייביץ' התמהמה ולבאר שבע הגיע רק אחרי שוויתרה על רומאריו פירס. אחרי שעכברושים איימו על הקריירה שלו, אובידיו הובאן ניצל בזכות זריקה עם חומר של סוסים. בלי ג'ון אוגו, המשימה שלו הערב תהיה לעצור כמעט לבד את הקישור של מכבי תל אביב

one

את סיפור רומאריו פירס והפועל באר שבע כולם מכירים. כאשר אבי נמני הציע בקיץ לאלישע לוי את קשרה הברזילאי של פטרולול , מאמן הפועל באר שבע היה בטוח שמצא בדיוק את מה שחיפש, לסגור את משבצת הקשר האחורי. הבדיקות הרפואיות בישראל שידרו בעיות בלב, ואלישע לוי היה צריך להמשיך ולחפש את הקשר האחורי הדומיננטי, עמדה שהייתה מיותמת לאורך העונה שעברה.

לוי היה בלחץ לאחר שהבדיקות נכשלו. קבוצתו כבר הודחה מהליגה האירופית, וב-15 באוגוסט הוא שוב החל לחפש את השחקן שאמור לעשות את השינוי. ואם לוי לא הצליח לצרף שחקן שהתנדנד בין ההרכב לספסל בפטרולול, הוא קיבל במחיר דומה את אחד השחקנים הבולטים במועדון ובליגה הרומנית בשנתיים האחרונות, אובידיו הובאן.

20:50, ערוץ 1: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע
העונש מהדרבי שמכבי ת"א החביאה: סודות פאקו נחשפים. פרופיל
הפועל עכו: חרזי פוטר, דורה מועמד להחליפו
שחר זעם בחדר ההלבשה. שחקני מכבי חיפה: "אנחנו בינוניים"

שחקן הפועל באר שבע, אובידיו הובאן. ברני ארדוב
במקרה קיבלתם משהו טוב. הובאן/ברני ארדוב
הובאן ירה בחדר ההלבשה לכיוון מוטו: "אנחנו מתאמנים כמו משוגעים בזמן שאתה מבלה במועדוני לילה, ואתה מאפשר שיאשימו ככה את כולנו? אתה לא מתבייש? נמאס לי"

איך זה קרה? כמו תמיד, חייבים קצת מזל ואירועים חריגים בצד השני. פטרולול פתחה את העונה בדיוק כמו הפועל באר שבע, עם הדחה מוקדמת מהליגה האירופית על ידי קבוצה קרואטית, דינמו זאגרב (היא לפחות הגיעה לשלב הפלייאוף לפני ההדחה). לאחר משחק הגומלין, בו נוצחו הרומנים 2:1, הובאן התעצבן והתעמת מילולית עם המנהל המקצועי מריוס ניקולאי, שזה עתה שנכנס לחדר ההלבשה כדי לנזוף בשחקנים. אף שחקן לא ענה לניקוליאו, חוץ מהובאן. המידע הגיע לבעלים דן קפרה, והוא החליט לזרוק את הובאן מהסגל. בתקשורת הרומנית דיווחו בשלב ראשון כי הובאן קפץ בניסיון לתקוף פיזית את המנהל המקצועי.

כמה ימים לאחר מכן, נחשפה הסיבה האמתית: הובאן האשים את המנהל המקצועי שיש לו "חבורה מוגנת" בתוך הקבוצה, ואליה משתייך אדריאן מוטו שלא הגיע בכושר למשחקים. הובאן ירה בחדר ההלבשה לכיוון מוטו: "אנחנו מתאמנים כמו משוגעים בזמן שאתה מבלה במועדוני לילה, ואתה מאפשר שיאשימו ככה את כולנו? אתה לא מתבייש? נמאס לי" (אגב, לאותה חבורת שחקנים ממורמרים באותו הקיץ השתייך גם רומאריו פירס, שגם הוא קיבל את הגט ונחת לבסוף במכבי נתניה).

מוטו דאג לכך שהובאן לא ימשיך, אבל בסופו של דבר נטש כמה ימים לאחר מכן ועבר לליגה ההודית. הרווח מכל התקרית היה של הפועל באר שבע. באותו התפר עד לעזיבת מוטו, הובאן כבר קיבל את ההצעה מבירת הנגב, התייעץ עם טוטו תמוז לגבי ישראל והמועדון, כאשר מאמן נבחרת רומניה דאז, ויקטור פיצורקה הבהיר לו: "ישראל ליגה טובה. תשחק שם קבוע ותשמור על המקום שלך בנבחרת. זה הדבר הכי טוב בשבילך, זאת קבוצת צמרת. עם מה שקורה בפטרולול ואתך זה לא יילך לכיוון טוב, זה לא קשור לכדורגל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חלוץ פטרולול טוטו תמוז. GettyImages
זרק מילה, והובאן הגיע לישראל. תמוז/GettyImages
"שמעתי שלפני כן הוא היה רופא רגיל ברומניה, אבל בגרמניה התמחה בסוסים. אמרתי לעצמי 'בוא ננסה את זה, מה יש לי להפסיד?' הוא לקח קצת דם, ערבב עם חומר לא ברור והזריק לי לתוך הבטן. מאז אני כבר לא סובל מהבעיות האלה"

הובאן גדל בקבוצה המקומית של באיה מארה ובגיל 16 נרכש על ידי ביהור אורדיאה. הוא התרחק 200 קילומטרים מההורים וחי לבד בעיר שנמצאת על הגבול עם הונגריה. התנאים היו רעים, ארבע מיטות בחדר. בגיל 18 וחצי התגלה שהוא סובל מזיהום בדם. הובאן נותח בצורה לא מוצלחת, התחילו להצטבר לו מורסות על הידיים והרגליים. הרופאים הסירו אחת שהייתה גדולה, השחקן נדרש לקחת אנטיביוטיקה והוריד ארבעה קילו בחודש. הוא החלים ואחרי חודשיים גילה שצמח עוד פרונקל. הובאן סיפר לאחר מכן מה גרם לזיהום: "נאבקתי כל לילה בעכברושים, הם היו באים שלושה בבת אחת", סיפר בראיון ברומניה. "ישנתי עם מטאטא לידי, ניסיתי להרוג אותם. אחר כך גיליתי שהזיהום נגרם כתוצאה מתנאי ההיגיינה הגרועים שהיו שם".

הבלם-קשר יצא להחלים בגרמניה על אשרת תייר ("שם למדתי להיות מקצוען"), כשעבר לקבוצת קלאוזן החובבנית. מי שעזר לו להתגבר על המחלה היה בכלל וטרינר. כן, כן, וטרינר. "שמעתי שלפני כן הוא היה רופא רגיל ברומניה, אבל בגרמניה התמחה בסוסים. אמרתי לעצמי 'בוא ננסה את זה, מה יש לי להפסיד?' הוא לקח קצת דם, ערבב עם חומר לא ברור והזריק לי לתוך הבטן. מאז אני כבר לא סובל מהבעיות האלה".

הובאן חזר לרומניה אחרי שנתיים ולא מצא כיוון, עד שהגיע לגז מתאן מדיאש ב-2005. הוא עזר לקבוצה לעלות ליגה ב-2007/08, נשאר איתה בזכות פרשת שחיתות של קבוצה אחרת ובעונת 2010/11 עזר לה להעפיל לאירופה לראשונה בהיסטוריה. הרומנים הדיחו את מיינץ בליגה האירופית, אבל עפו בפלייאוף מול אוסטריה וינה. מאוד אהבו את הובאן בגז מתאן, כינו אותו "הנצחי", כי אתו הקבוצה כמעט לא הפסידה באותה עונה. אומרים שהוא שיחק שם בכל תפקיד חוץ מאשר בשער, סותם חורים אמתי שהיה עוגן בקישור האחורי לאורך השנים. הוא סיים את החוזה, היה מחוזר מאוד ועבר דווקא לאוניברסיטטאה קלוז', בה לא הבריק. לאחר מכן אמר הובאן שזו הייתה התקופה השחורה בקריירה שלו. "היו בעיות כספיות, ארבעה מאמנים התחלפו תוך שבוע והקבוצה ירדה. צריך להיות חזק כדי לשרוד תקופה כזו". עדיין, להובאן היה שם טוב בכדורגל הרומני והוא חתם בפטרולול, איתה זכה בגביע בעונתו הראשונה ונבחר לשחקן המצטיין של הגמר.

בתום אותה עונה, בגיל 30, הוא זומן לראשונה בקריירה לנבחרת רומניה והפך לבורג משמעותי, בה רשם עד היום עם 11 הופעות. היו לו חמישה שערים וחמישה בישולים ב-78 משחקים במדי פטרולול. הוא היה העוגן של הקבוצה בקישור האחורי ובעתות מצוקה גם בעמדת הבלם. למרות היותו בלם וקשר אחורי, מעולם לא ספג כרטיס אדום.

שחקן פטרולול פלוישטי, אובידיו הובאן סטמפה. GettyImages
עוגן שמעולם לא הורחק. הובאן בפטרולול/GettyImages
לסטנוייביץ' נשארו מיצ'ל ואובידיו הובאן. גם באר שבע בדקה באותו הזמן את האופציות של השניים. סטנוייביץ' התמהמה, אלישע לא התלהב ממיצ'ל והלך על הובאן. חיפה נשארה עם מיצ'ל

בקיץ האחרון היו שני מועמדים לעמדת הקשר האחורי במכבי חיפה, גארי אוניל ומיצ'ל. אוניל סירב להגיע בגלל אשתו, ולקראת סוף המועד נשארו לאלכסנדר סטנוייביץ' מיצ'ל ושם חדש שקפץ לרשימה-אובידיו הובאן. גם באר שבע בדקה באותו הזמן את האופציות של מיצ'ל והובאן. סטנוייביץ' התמהמה, אלישע לא התלהב ממיצ'ל והלך על הובאן. חיפה נשארה עם מיצ'ל.

בתוך כל שוק הרכש של השחקנים הזרים, לפעמים צריך לא מעט מזל, קבלת החלטה מהירה והימור. לעתים הסבלנות וההמתנה לחלק האחרון של חלון ההעברות מספקות מציאות גדולות, כאלה שקשה למצוא משהו שמתקרב אליהן במצב נורמלי. זה השיקול הגדול של המאמנים - לא לקחת סיכון ולמהר להחתים משהו סביר, או להמר שקבוצות יצרפו שחקנים ושחקנים שיכולים לעשות כאן את השינוי ישוחררו. אפשר להבין את שני הסוגים של המאמנים. במקרה הנוכחי באר שבע הרוויחה את הובאן.

אלישע לוי מודה כל יום על ההחלטה שקיבל. לגורמים במועדון הוא אומר: "הובאן שדרג את הקבוצה ממועמדת לכרטיס לאירופה למועמדת לאליפות. בעונה שעברה חשבנו שנעשה את זה עם דויד הובר. זה לא קרה, ולכן היה חשוב לפגוע בשחקן דומיננטי וברמה גבוהה בתפקיד".

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי. ברני ארדוב
חשב מהר ולא הצטער. אלישע לוי/ברני ארדוב

בבאר שבע מתלהבים מהובאן כמעט בכל אספקט - מהשקט, מהניסיון, מהמיקום ובעיקר מראיית המשחק שלו: "היא ברמה הכי גבוהה, ראיית משחק של פליימייקר, יודע מה לעשות עם הכדור ובטיימינג מושלם, בדיוק כמו הכדור שנתן לבוזגלו בטדי או הכדורים שנתן לאוגו וגורדנה. כשמחברים את כל זה לשילוב שלו עם אוגו, מקבלים את השינוי הכי גדול בקבוצה השנה. אוגו יהיה חסר לו נגד מכבי, אבל כל מי שישחק יעשה את העבודה".

אגב, מעט לפני הכדור הגדול של הובאן לבוזגלו בטדי, פנה ססאר ארסו לספסל בית"ר ואמר כי אחד השחקנים חייב להיצמד להובאן, מאחר שכל הסכנה למתפרצות מתחילה ממנו. בית"ר עוד לא הספיקה להתארגן עם הדברים של ארסו, ובוזגלו כבר חגג את ה-0:1.

אז הובאן עשה את השינוי בבאר שבע? אחרי המפלות בשנה שעברה בבלומפילד מול מכבי תל אביב, ניתן יהיה לבחון הערב האם הקשר הרומני יכול לשדרג את באר שבע גם במעמדים האלה. אם יעשה זאת, אפילו אלישע לא יוכל להימנע ממיני-הצהרה בסיום המשחק. אם לא יעשה זאת, נחזור לסיפור הפיקנטי על הווטרינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully