וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

סופו של המהנדס

יחיא עיאש. AP
יחיא עיאש/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 19 שנה חוסל יחיא עיאש, אחד ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס, שזכה לכינוי 'המהנדס' בשל התמחותו באילתור מטעני חבלה והוגדר במשך שנים כמבוקש מספר אחד של ישראל. עיאש, שהיה אחראי לפיגועי תופת שגבו את חייהם של עשרות אזרחים, חוסל בסופו של דבר באמצעות מטען חבלה שהושתל בתוך הטלפון הסלולרי שלו על ידי השב"כ. לאחר שאנשי השב"כ זיהו בוודאות את קולו בעת שיחה עם אביו, הפעילו את המטען שבמכשיר והובילו למותו המיידי של רב המרצחים.

בכיסא של מר טלוויזיה

יעקב אילון במהדורת מבט. רשות השידור,
יעקב אילון במהדורת מבט/רשות השידור

אתם צריכים לדעת שהערב יגיש יעקב אילון בפעם הראשונה את מהדורת מבט. אילון בן ה-53, שהיה ממקימי חברת החדשות בערוץ 2 ובערוץ 10, מיועד להיות הפנים של הערוץ הראשון במתכונתו החדשה אחרי הרפורמה ברשות השידור. הוא יגיש בכל יום את מהדורת החדשות המרכזית בשעה 19:58, שתתחרה בשתי האקסיות שלו בערוצים המסחריים בתקווה לשפר את נתוני הרייטינג החלשים של הערוץ לקראת התחממות מערכת הבחירות. אילון ינסה לחזור למרכז הבמה דרך כסאו של מר טלוויזיה המקורי, חיים יבין, שהגיש את מבט מ-1968 עד 2008.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אנחנו מאשימים

אלפרד דרייפוס. AP
רדיפה שהפכה לסמל האנטישמיות. אלפרד דרייפוס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 120 שנה נשללו דרגותיו של אלפרד דרייפוס בסיום המשפט שהפך לסמל האנטישמיות. דרייפוס היה קצין במטה הכללי של הצבא הצרפתי שהואשם בריגול. הוא נמצא אשם לאחר שהראיות נגדו זויפו, ונידון למאסר עולם באי השדים. בהיסטוריה היהודית נחשב המשפט לנקודת שבר בהתפתחות האנטישמיות באירופה, אך השפעתו נגעה לכלל החברה הצרפתית, שהתחלקה לתומכים ומתנגדים לפסק הדין נגד היהודי הנרדף. הקרע הגיע לשיא עם פרסום מכתבו המפורסם של הסופר אמיל זולא "אני מאשים", בו האשים את ראשי הצבא בתפירת התיק לדיירפוס ובהגנה על המרגל האמיתי בפרשה.

משחק העונה שעברה

שחקני מכבי תל אביב מתעמתים עם שחקני הפועל באר שבע. ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב מתעמתים עם שחקני הפועל באר שבע/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי תל אביב את הפועל באר שבע. בשנה שעברה הוגדרו המפגשים בין האלופה לסגניתה כ-"משחקי עונה", אלא שהפעם העובדה שעירוני קרית שמונה אוחזת במקום הראשון בטבלה תהפוך אותו פשוט למשחק צמרת מסקרן במיוחד. במפגש הקודם בין השתיים לפני שלושה חודשים האדומים מבירת הנגב חגגו ניצחון ביתי 2:3, אבל הפעם האחרונה בה ניצחו את הצהובים בבבלומפילד הייתה לפני כמעט ארבע שנים, וכדי לקרוא ברצינות תיגר על הכתר של ערן זהבי ושות', מאור בוזגלו ולהקתו יצטרכו לספק הצגה יוצאת דופן.

העיר שבוית החלום

מפגינים צ'כוסלובקים מתייצבים מול טנקים סובייטים ב-1968. AP
מפגינים צ'כוסלובקים מתייצבים מול טנקים סובייטים ב-1968/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 47 שנה החלה התקופה שנודעה כ-"אביב של פראג", עם הפיכתו של אלכסנדר דובצ'ק למזכ"ל המפלגה הקומוניסטית בצ'כוסלובקיה. תחת שלטונו הקצר עברה המדינה שורה של רפורמות ליברליות, בהתבסס על מה שדובצ'ק הגדיר כ-"קומוניזם עם פנים אנושיות", והעלה את חמתם של ההנהגה הסובייטית. באוגוסט שלחה ברית המועצות 200,000 חיילים לפלוש למדינה על מנת להשיב את הסדר הקומוניסטי על כנו, אך שבעת חודשי החופש הנדירים של צ'כוסלובקיה ב-1968 נטעו תקווה בליבם של מיליונים ברחבי העולם, ובין היתר שימשו השראה לשיר "פראג" שכתב שלום חנוך כעבור שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully