וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלאלה שאחרי: מהראן לאלה רוצה לחזור לקדמת הבמה

3.1.2015 / 8:00

השער המפורסם לרשת מכבי חיפה בעונת הדאבל של הפועל תל אביב ("זה היה השיא, אבל לא נעצרתי שם"), הפציעה שקטעה את המומנטום, המאמנים שלא ספרו אותו בהפועל חיפה והאהבה של יואב כץ. הבלוג של שלמה וייס עם הניסיון של מהראן לאלה לחזור לקדמת הבמה, אולי דווקא מול האקסית

one

בווידאו: שער הניצחון של מהראן לאלה לרשת מ.ס. אשדוד

בקיץ 2011, אחרי עונת שיא במדי הפועל תל אביב, קיבל מהראן לאלה שיחת טלפון מאחד הסוכנים בארץ שהבהיר לו: אתה מבוקש מאוד על ידי כמה קבוצות מפורטוגל. לאלה, שלאורך כל הקריירה שיחק בליגות הנמוכות, שמע על ההתעניינות, אך בהתאם לאופיו לא הסתנוור. גם בקפריסין רצו את מי שהיה החלוץ הלוהט של ליגת העל ואהוב נפשם של יושבי שער 5 בבלומפילד, אבל לאלה החליט שהוא מצא בית.

אחרי שנים של נדודים בין חיפה, הרצליה, שעריים ונצרת, לאלה הבין שהגיע למנוחה ולנחלה. במקום שיודע להעריך את היכולות שלו כחלוץ. לכן החליט להישאר במתחם חודורוב, כשהוא מאמין שמנקודה הזו הקריירה שלו רק תנסוק. "בדיעבד, יש כאלה שאומרים שהייתי צריך לצאת לאירופה ולנצל את המומנטום", מסביר לאלה, "אבל אני לא מצטער. חשבתי שאני צריך להישאר בהפועל תל אביב, ואלמלא הפציעה אני מאמין שהמומנטום היה נמשך והייתי שומר על היכולת מעונת הדאבל גם בעונה שאחרי".

מהראן לאלה, הפועל חיפה. ניב אהרונסון
הביא לבדו שבע נקודות להפועל חיפה העונה. מהראן לאלה/ניב אהרונסון

כך, במקום להמריא לאירופה, החלוץ שזכור יותר מכל מעונת הדאבל של הפועל תל אביב בזכות השער המפורסם לרשת מכבי חיפה, נחת בהפועל חיפה של יואב כץ. ובשנים האחרונות, למרות היכולת הטובה שהוא מציג כאשר ההזדמנויות מגיעות, הוא מתקשה למצב עצמו כחלוץ המוביל של האדומים מהכרמל.

היום (שבת, 17:00, ספורט1 ו-HD) לאלה יפגוש את האקסית מתל אביב, ודווקא מולה יש לו הזדמנות להוכיח שהעונה הנוכחית היא העונה שבה יחזור להיות מהראן לאלה ההוא. זה שכל קבוצה חפצה בו וכל שוער חשש ממפגש של אחד-על-אחד איתו. אז מה עבר על לאלה מאז אותו שער מול חיפה? "אין ספק שזה היה השיא, אבל אני לא מסכים שנעצרתי שם", הוא טוען. "להיפך, היו עוד הרבה רגעים יפים". והאם הוא עוד יחזור להרטיט את לבבות האוהדים האדומים בבלומפילד בעתיד? מבחינתו זו בהחלט אפשרות.

מהראן לאלה שחקן הפועל תל אביב חוגג בקרית אליעזר. ברני ארדוב
"היו עוד הרבה רגעים יפים". מהראן לאלה לאחר השער בקרית אליעזר/ברני ארדוב
"הייתה לנו קבוצה נהדרת אז, קבוצה שהייתה מחוברת מאוד", נזכר לאלה. "כל דבר שאלי גוטמן רצה, הלך בול. אני שמח מאוד שהייתי חלק מזה"

כשלאלה מדבר על הפציעה שקטעה את המומנטום, הוא מתכוון לתיקול עם קלמי סבן במשחק גביע הטוטו מול מכבי תל אביב בפתיחת עונת 2011/12. אותה פציעה הותירה אותו מחוץ לעניינים כמעט עד תום העונה ובלמה את הקריירה בתקופה הכי יפה שלה. אלא שלאלה, שהספיק לעבור כמה דברים קשים בקריירה, לא ויתר גם הפעם. הוא החליט שיחזור לאיתנו, ויהי מה. "כשאתה פצוע קל להישבר, אבל אם אתה רוצה לחזור אז אתה חייב לשכוח מהכול ולהמשיך להיות חזק", הוא מדגיש.

לאלה אמנם חזר ואף כבש שערים, אך סכסוך עם אלי טביב והפיכתו לשחקן ספסל הביאו לכך שאחרי ארבע עונות - רובן חלומיות בהפועל תל אביב הגדולה של אותם ימים - לאלה חזר להפועל חיפה.

המעבר לחיפה נראה כעוד מעבר שגרתי, אלא שבמקרה של לאלה הייתה זו מעין סגירת מעגל. החלוץ מעוספייה עשה את צעדיו הראשונים בעולם הכדורגל בשלוחת הפועל חיפה בבית בירם, כאשר הראשון שמיהר להעריך את השחקן היה ירון הוכנבוים שעבד בשלוחה בזמנו. הוכנבוים היה בטוח שמדובר בחלוץ שיש לו את כל התכונות להפוך לשחקן אימתני וקידם אותו, אלא שאז הגיע לאלה לגיל 18, וכנהוג במגזר הדרוזי החליט שאסור לו לוותר על השירות הצבאי, גם אם זה בא על חשבון קריירת הכדורגל שלו. השירות הצבאי בתל נוף אכן פגם בהתפתחות של לאלה והוביל אותו למכבי שעריים. משם החל לנדוד בליגות הנמוכות, בין היתר בהפועל חיפה, מכבי טמרה, מכבי הרצליה ואחי נצרת.

אחרי עונה מצוינת בליגה הלאומית עם אחי נצרת, ביקש אלי גוטמן מלאלה להגיע להתרשמות בהפועל תל אביב. החלוץ ערך שני אימונים וגוטמן ביקש ממנו להמשיך את ההתרשמות במחנה האימון בחו"ל. אחרי אימון אחד בחו"ל לגוטמן היה ברור: הוא מצא בליגה הלאומית את מה שלא היה בטוח שימצא אפילו בחו"ל. הוא איתר את האס שיפתיע את כולם. לאלה חתם במדים האדומים, הפך כאמור להיות אהוב הקהל ושותף לדאבל היסטורי והופעות מרשימות באירופה. "הייתה לנו קבוצה נהדרת אז, קבוצה שהייתה מחוברת מאוד", נזכר לאלה. "כל דבר שאלי רצה, הלך בול. אני שמח מאוד שהייתי חלק מזה".

אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
מצא את האס שיפתיע את כולם. אלי גוטמן/קובי אליהו
"מי שמכיר את יואב יודע שאין סיכוי שהוא נותן לשחקנים חוזה ליותר משנה", אומר שחקן בהפועל חיפה. "המו"מ איתו תמיד קשה, אבל לאלה קיבל חוזה לשלוש שנים וזה לא סוד שיואב אוהב את לאלה מאוד"

בשנים האחרונות לאלה החליף את האדום של תל אביב באדום של חיפה, כאשר המעבר הגיע אצל ניר קלינגר, אך בהוראה ישירה מהבעלים יואב כץ. "אין בסגל הנוכחי של הפועל חיפה שחקן שכץ מעריך יותר מאשר מהראן לאלה", קובע גורם במערכת. "כשלאלה לא משחק, לכץ קשה עם זה. הוא אוהב את מהראן מאוד וההחתמה שלו היא החתמה שלא קשורה לזהות מאמן. היא קשורה קודם כל לזה שיואב חושב שמהראן הוא אחד החלוצים הטובים בישראל".

למרות הציפיות והאהבה מכיוון הבעלים, קלינגר העדיף לא פעם להעניק דווקא ליובל אבידור ו-ולדימיר גלושצ'ביץ' את המפתחות בחוד של הקבוצה, אך לאלה נשאר שקט והעדיף לנשוך שפתיים. "מהראן זה זן נדיר בכדורגל שלנו", קובע אותו גורם בהפועל חיפה. "הוא לא מתלונן, לא ילך ויטנף בתקשורת ולמרות האהבה של כץ אליו הוא לא הולך ומתקשר ליואב כמו ששחקנים אחרים עשו. הוא מתאמן קשה, תמיד צוחק ומחכה שיתנו לו הזדמנות". ואכן לאלה חיכה להזדמנויות, ויתר על אופציה לעבור באמצע העונה למכבי נתניה, כבש שבעה שערים וסימן לכל מי שרוצה לדעת שהוא עדיין כאן.

בסיום אותה עונה היה זה דווקא קלינגר שרצה לראות את לאלה מגיע לקבוצתו החדשה מ.ס אשדוד, אלא שכץ מיהר, חרג ממנהגו והחליט להעניק ללאלה חוזה גבוה לשלוש שנים נוספות, בניגוד גמור ליחס השגרתי שלו, אפילו בנוגע לשחקני בית שגדול במועדון. "מי שמכיר את יואב יודע שאין סיכוי שהוא נותן לשחקנים חוזה ליותר משנה", אומר שחקן בהפועל חיפה. "המו"מ איתו תמיד קשה, אבל לאלה קיבל חוזה לשלוש שנים וזה לא סוד שיואב אוהב את לאלה מאוד. יש ליואב שני שחקנים מועדפים: טאדאס קיאנסקאס ולאלה. זה ידוע".

הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ. אדריאן הרבשטיין
אין שחקן שהוא מעריך יותר מאשר מהראן לאלה. יואב כץ/אדריאן הרבשטיין
"אני לא יודע אם אחזור, אבל אם ישאלו אותי אז אני רוצה לפרוש או בהפועל חיפה שזה מועדון נעוריי או בהפועל תל אביב - המועדון שהפך כבר מזמן לבית שלי"

לאלה רצה להשיב לבעלים על האמון, אלא שגם המאמן הבא שלומי דורה העדיף לתת את הקרדיט לאחרים והנחית את ז'רקו קוראץ', כשאבידור מועדף גם הוא על פני לאלה. הסיטואציה הזו גרמה ללאלה להיות טוב באימונים, אבל לא לקבל הזדמנויות להוכיח את זה על כר הדשא. "אני אף פעם לא אדבר על מאמנים", מבהיר החלוץ. "מאמן רוצה להצליח בסופו של דבר. אם הוא מרכיב אותי אז הוא חושב שאני טוב, ואם לא אז הוא חושב אחרת. אני מוכיח את עצמי באימונים ומשקיע כדי שבסוף אקבל את המקום".

כמו אצל דורה, כך גם העונה אצל ראובן עטר. נדמה שעם כל הכבוד לרצון של המאמנים לראות שחקנים אחרים בהרכב, לאלה מוכיח כל פעם מחדש שלהפועל חיפה פשוט אין חלוץ שיודע לבצע את מלאכת הבקעת השערים טוב ממנו. עטר הביא שני שחקנים זרים להתקפה, ועדיין החלוץ הוותיק הוא מלך השערים. אמנם רק שלושה כיבושים, אבל כאלה ששווים לא פחות משבע נקודות. ובשבעה משחקים בלבד בהרכב, שם תפס מקום רק במחזורים האחרונים. "מי שמגיע לאימונים שלנו יודע שלאלה שחקן גדול", קובע אחד השחקנים הבכירים בהפועל חיפה. "מתחילת העונה אף אחד לא הבין למה הוא לא שחקן הרכב. הוא בכושר אפילו טוב יותר מאשר בימיו בהפועל תל אביב. עובדה שבכל פעם שהוא מקבל הזדמנות אמיתית, הוא מציל אותנו".

ומה עכשיו? לאלה מצפה למפגש המרגש מול האקסית המיתולוגית, אליה כמעט חזר באמצע העונה שעברה כשהאדומים מתל אביב ניסו לבצע טרייד מפתיע. "אני אוהב מאוד את הפועל תל אביב", אומר לאלה. "אני לא יודע אם אחזור, אבל אם ישאלו אותי אז אני רוצה לפרוש או בהפועל חיפה שזה מועדון נעוריי או בהפועל תל אביב - המועדון שהפך כבר מזמן לבית שלי". ואם יכבוש נגדה? אל תדאגו, הוא לא יעשה "פיו פיו" ולבטח יתנצל. ובחיפה? הם בטוחים שיש על מי לסמוך, גם במשחק מול האהובה מהעבר. "קודם כל אנחנו צריכים לדעת לא לספוג, זה הכי חשוב". מזכיר הקשר יובל שבתאי. "ובחוד יש לנו את מהראן לאלה, אז אני לא מודאג".

מהראן לאלה שחקן הפועל חיפה (אמצע) עם יובל שבתאי. ברני ארדוב
יודע שיש על מי לסמוך. יובל שבתאי חוגג עם מהראן לאלה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully