וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסקו משתלמת: הפריחה המפתיעה של איסקו בריאל מדריד

4.1.2015 / 10:35

המערך של אנצ'לוטי פגע בו, הרכש הנוצץ דחק אותו הצידה ובקיץ כמעט הראו לו את הדרך החוצה. אבל אז בייל נפצע, המאמן שינה לו תפקוד, האוהדים בברנבאו התאהבו ועכשיו כבר אין שום כוח בעולם שיוציא את איסקו מההרכב של ריאל. זה סיידורף החדש?

איסקו שחקן ריאל מדריד (משמאל) לפני איבן ראקיטיץ' שחקן ברצלונה. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
אוהדי ריאל רוצים אותו בהרכב, גם על חשבון בייל. איסקו/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

ב-17 בדצמבר העלה איסקו לטוויטר תמונה של שלט פלייסטיישן מרוסק ומנותץ לחלוטין. זה היה השלט בו שיחק חברו לריאל מדריד דניאל קרבחאל ועליו הוציא את זעמו בעקבות הפסד במשחק. איסקו צייץ: "זה מה שהפסד גורם לדני קרבחאל לעשות".

על פניו זו סתם אנקדוטה משעשעת, אבל בפועל נראה שזה מה שאיסקו וריאל מדריד כולה גורמים ליריבים שלהם השנה: לשבור דברים מרוב עצבים וייאוש. הקשר בן ה-22, שנרכש לפני שנה וחצי ממלאגה תמורת 30 מיליון יורו לאחר שהבריק ביורו הצעירות בישראל, הולך והופך לאליל האוהדים בסנטיאגו ברנבאו ולאחת ההפתעות המרעננות ביותר של אלופת אירופה העונה.

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. AP
הפך את איסקו לשחקן הרכב העונה. אנצ'לוטי/AP

סיידורף החדש?

פרנסיסקו רומאן אלארקון סוארס "איסקו" היה הרכש הראשון של קרלו אנצ'לוטי בריאל מדריד לאחר שהאיש והגבה המורמת חתם במועדון הפאר. למרות זאת, הקשר הצעיר סבל מעודף האיכות שהיה למאמן האיטלקי ביד. אנחל די מריה בעונה הטובה בקריירה שלו, כריסטיאנו רונאלדו (חבל להרחיב את הדיבור) וגארת' בייל, שהפך לצעצוע הנוצץ החדש של הבלאנקוס תמורת סכום שנע בין 91-100 מיליון יורו, השאירו מעט מאוד הזדמנויות לקשר הצעיר והמוכשר.

בהתחשב בעובדה שאנצ'לוטי ביכר לשחק בשיטת 4-3-3 עם רונאלדו ובייל כשני חלוצים מהצדדים, כשדי מריה משחק מעט מאחורי הפורטוגלי, לא נשארו לאיסקו - שאוהב לשחק כקשר מתחת לחלוץ - יותר מדי הזדמנויות. בסך הכל, הוא פתח ב-23משחקי ליגה (מתוך 38). כמו כן, הקשר הצעיר סבל ממה שרבים בגילו סובלים, חוסר יציבות, כשלאחר פתיחת עונה מצוינת הגיעה ירידה ואיתה גם פיחות במעמד.

קרלו אנצ'לוטי החמיא לאיסקו כשהשווה אותו לקלרנס סיידורף במרץ האחרון כשנשאל מדוע הוא לא משחק כמעט. "דיברנו במשך חודש על איך הוא יכול וצריך להשתלב ולהסתגל לשיטה של הקבוצה", אמר האיטלקי, "לא יכולנו לתת לו לשחק בעמדה הטבעית שלו. היה לי בעבר מקרה דומה: סיידורף היה קשר התקפי, שעם הרבה הקרבה למד לשחק ושיחק בעמדה אחרת. איסקו יכול לעשות את מה שסיידורף עשה".

באופן פראדוסקלי, או שלא, קשר נבחרת ספרד התעלה בעונה שעברה דווקא במאני טיים. הוא פתח ב-1:2 על ברצלונה בגמר גביע המלך, בו שיחקה ריאל ללא רונאלדו, והיה מצוין וגם נכנס בדקה ה-59 בגמר ליגת האלופות והפיח רוח חדשה במי שהפכה בתום אותו ערב דרמטי לאלופת אירופה בפעם העשירית בתולדותיה.

בשל הקרדיט המועט יחסית שקיבל בעונה שעברה, צצו בקיץ האחרון אינספור שמועות לגביו. האופציה הראשונה שצצה הייתה מנצ'סטר סיטי מטבע הדברים. למה מנצ'סטר סיטי? כי מנואל פלגריני היה זה שהביא את איסקו ב-2011 למלאגה מוולנסיה, בה שיחק בעיקר בקבוצת המילואים וירד איתה מהליגה השנייה לשלישית. איסקו אפילו מכנה את הצ'יליאני "אבי מהכדורגל". בסופו של דבר, הקשר בן ה-22 בחר להישאר בריאל מדריד. אנחל די מריה אמנם עזב, אבל במקומו הגיע היהלום הנוצץ החדש בדמותו של חאמס רודריגס, עליו הוציאה אלופת אירופה כ-80 מיליון יורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סמי חדירה, שחקן ריאל מדריד קופץ מעל סרחיו בוסקטס, שחקן ברצלונה. רויטרס
נשאר על הספסל בגלל איסקו. חדירה/רויטרס

מועדונים כמו ריאל מדריד הם קשים, שלא לומר אכזריים, עבור שחקנים צעירים. קשה מאוד לקבל הזדמנות אמיתית כשלצידך משחקים השחקנים היקרים והטובים ביותר בעולם. איסקו המשיך להבין את זה גם העונה כשערך היכרות מחודשת עם הספסלים הנוחים לתפארת בברנבאו. הוא פתח פעם אחת בתחילת העונה, אי שם בסוף אוגוסט, בהפסד 4:2 לסוסיאדד בחוץ ואז נשלח להקפאה ממושכת בליגה ולא שיחק עד סוף ספטמבר.

לאחר מכן, התמזל מזלו אם אפשר לומר זאת כך וגארת' בייל נפצע. איסקו תפס מקום בהרכב ומאז הוא לא הוצא משם. במשחק החשוב ביותר של ריאל העונה, מול ברצלונה, הוא היה מצוין. רגע השיא שלו במשחק היה כשהפעיל מבערים, פרץ בריצה מסחררת במרווח שבין אנדרס אינייסטה לחאבייר מסצ'ראנו, חטף להם והעביר מסירת רוחב לרונאלדו. משם זה כבר נגמר עם בישול של חאמס לבנזמה והשער השלישי ב-1:3.

הטכניקה המושלמת, ביחד עם הווירטואוזיות והזריזות, וכנראה שגם העובדה שהוא ספרדי לא הזיקה, קנו את הלבבות של אוהדי ריאל מדריד. איסקו הפך כבר בעונה שעברה לאחד השחקנים האהובים ביותר על ידי האוהדים בברנבאו, כשהם מלווים אותו בקריאות "איסקו, איסקו, איסקו" כמעט בכל פעם שהוא נוגע בכדור. לקראת סוף אוקטובר, מעט אחרי אותו קלאסיקו בו ניצחו הבלאנקוס 1:3, ערכו במארקה סקר, שתוצאותיו היו פשוט מדהימות. אוהדי ריאל נשאלו את מי היו מעדיפים לראות בהרכב: איסקו או בייל. 82 אחוזים הצביעו בעד איסקו וטענו שהיו מעדיפים אותו על פני הסילון הוולשי, לבטח אחד השחקנים הטובים בעולם כיום.

על אף ההתלהבות, היה די ברור שאיסקו יחזור לשבת לצידו של אנצ'לוטי על הספסל ברגע שבייל יחזור. אלא שבדיוק אז קרה דבר וגם לוקה מודריץ' נפצע ואמור להיעדר מספר חודשים. פתאום, אנצ'לוטי לקח את איסקו והפך אותו לקשר במרכז השדה תוך שהוא דורש ממנו עבודה הגנתית מרובה. את איסקו, אגב, העדיף המאמן האיטלקי על פני סמי חדירה המצוין שחזר מפציעה לכושר לאחרונה. "איסקו הראה שהוא יכול לשחק בעמדה הזו בצורה מושלמת", החמיא אנצ'לוטי לקשר שלו אחרי ה-0:4 על אייבר בליגה והמשיך בהסבר מדוע לא פתח עם חדירה, "הוא היה קצת עייף, העדפתי לשחק עם איסקו, שהיה בכושר טוב והחלים לאחר ששיחק עם נבחרת ספרד".

מאז אותו משחק, איסקו פתח פעמיים (ממשחק אחד היה מורחק) כשהוא מתופקד כקשר אמצע-שמאל מבין השלישי במרכז לצד אסייר איארמנדי וטוני קרוס. במשחק הליגה האחרון, 1:4 על אלמריה, הוא אפילו כבש שער נהדר בתום מבצע אישי ובעיטה אדירה לחיבורים. בסך הכל, ב-14 הופעות ליגה העונה (שמונה בהרכב) כבש איסקו שני שערים ובישל חמישה נוספים. בליגת האלופות, אגב, הוא פתח בחמישה מששת המשחקים, כשהוא מחמיץ רק את המשחק הראשון מול פ.צ. באזל. ב-0:3 המרשים מאוד מול ליברפול באנפילד הוא היה אחד הטובים במגרש ועשה עבודה של כמה שחקנים, עם ירידות אחורה, חילוצי כדור, פריצות מאגף שמאל ומה לא.

איסקו שחקן ריאל מדריד. AP
"פיחות הדקות שלו לא נבע מחוסר איכות, אלא כתוצאה מתחרות אדירה בסגל מול כוכבים מוכחים". איסקו/AP

במאמר שנכתב במארקה תחת הכותרת "איסקו המציא את עצמו מחדש" רק בשבוע שעבר, ניסו להבין את הנוסחה לשיפור המשמעותי של הכוכב. "את העובדה שהוא וירטואוז למדו כבר במשחקים הראשונים בריאל מדריד בעונת 2013/14, אותה פתח נהדר", נכתב שם, "אבל הוא לא שמר על היכולת הזו וכמות הדקות שלו ירדו. זה לא נבע מחוסר איכות, אלא כתוצאה מתחרות אדירה בסגל מול כוכבים מוכחים. לאט לאט, איסקו הבין שאיכות - עם כמה תרגילים מבריקים ומלהיבים במשחק שלו ואפילו שערים, שיהיו מבריקים ככל שיהיו - הם לא הדבר היחיד הדרוש כדי לשחק בבלאנקוס. הוא היה צריך לעבוד קשה מאוד, לגרוב את הגרביים כמו שצריך ולעזור למשחק ההגנה לפחות כמו שהוא עוזר למשחק ההתקפה".

היכולת הנהדרת של איסקו לא נעלמה גם מעיניו של המאמן הלאומי ויסנטה דל בוסקה, שבחר להשאיר אותו בבית בקיץ ולא לקחת אותו לגביע העולם בברזיל, אבל החל לתת לו קרדיט לאחר מכן. במוקדמות היורו מול בלארוס, איסקו פתח בהרכב לראשונה ואפילו כבש שער גדול שקבע 0:1 בדרך ל-0:3 ולסטנדינג אוביישן מהקהל עם חילופו. גם דל בוסקה החמיא לקשר, אבל טען שהוא נסחף עם הכדרורים והתרגילים. "יכול להיות שקצת הגזמתי", הודה אחר כך איסקו, "אבל אני אוהב ליהנות על המגרש. יכול להיות שניסיתי לעשות קצת יותר מדי. אני מקווה ללמוד מזה".

במארקה, לעומת זאת, לא מצאו פגמים בהופעה של איסקו ומרחו על השער שלהם את הכותרת: "הלהטוטן", ובקטן יותר: "איסקו הקוסם". גם חברו של איסקו בריאל מדריד איקר קסיאס נשמע נלהב במיוחד כשפרסם תמונה של הקשר באינסטגרם שלו וכתב: "אחד מהשחקנים המבריקים".

איסקו, ממש כמו קשרים ספרדים גדולים לפניו (אינייסטה, צ'אבי אלונסו וצ'אבי למשל) הוא בסך הכל ילד די חנון. הוא מגיע מהעיר הקטנה בנאלמאדנה, הסמוכה למלאגה, מחבל אנדלוסיה. הוא כבר נשוי והשנה אפילו נולד לו ילד. הוא מקפיד לשמור על קשר עם העיר ממנה הגיע ורק לאחרונה הגיע אביו לבית הספר בו גדל, חילק גלויות חתומות לתלמידים וסיפר להם: "זה בית הספר בו הבן שלי גדל. הוא עדיין אוהב מאוד את כל המורים כאן. הוא רצה לתת לכם השראה ולהראות לכם שאפשר להצליח בגדול והוא מאחל לכל אחד ואחד מכם בהצלחה".

עם כל הכבוד להצלחה הגדולה ולפופולאריות הגואה, המבחן הגדול של איסקו, שיפגוש בסוף הערב (ראשון) את אחת האקסיות (ולנסיה) ולאחר מכן את אתלטיקו מדריד בגביע המלך, יהיה לאורך זמן. השאלה האם הוא באמת יצליח לשמור על מקומו בהרכב מול התחרות הקשה והאכזרית שקיימת בריאל מדריד. צריך לזכור שבסך הכל מדובר בבחור צנום, שמתנשא לגובה של 1.76 מטר על 74 קילוגרם, ולכן ייתכן בהחלט שאנצ'לוטי יעדיף מישהו פיזי כמו חדירה על פניו כשיגיעו המשחקים הגדולים והקריטיים של מרץ-אפריל-מאי. עם זאת, איסקו הוכיח העונה שהוא יכול ויודע להתאים את עצמו לעמדות משתנות ואי אפשר לדעת לאיזו עוד עמדה הוא יסגל את עצמו והאם ריאל מדריד באמת מצאה כאן את השחקן הספרדי שיילך איתה להרבה שנים קדימה ויהפוך לסמל של המועדון כמו קסיאס וראמוס או שגם הוא ייעלם אל מול הכוכבים שנוחתים בברנבאו תמורת סכומים מגוחכים בכל קיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully