וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: הפועל ירושלים בחצי הגמר אחרי דרמה

דני פרנקו ניצל בהארכה אחרי ניצחון 78:81 על מכבי ראשון לציון שהובילה בשלבים רבים של המשחק, דונטה סמית' בלט עם 22 נקודות. גם מכבי חיפה (61:79 על גלבוע/גליל) והפועל אילת (85:96 ) על ברק נתניה עלו

דונטה סמית הפועל ירושלים מול טוני יאנגר מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
ממשיכים לצאת מהמשבר. דונטה סמית' במאבק עם טוני יאנגר/מגד גוזני

אחרי שמכבי תל אביב הבטיחה את מקומה בחצי גמר גביע המדינה, גם הפועל ירושלים, הפועל אילת ומכבי חיפה עשו זאת. הקבוצה של דני פרנקו, שנמצאת בסוג של משבר, הצליחה להרים את הראש ורשמה ניצחון דרמטי על מכבי ראשון לציון 78:81 בהארכה אחרי שדונטה סמית' המושמץ היה המצטיין עם 22 נקודות. מכבי חיפה המשיכה להתאושש מהמשבר המקצועי שפקד אותה וחלפה על פני הפועל גלבוע/גליל עליון עם 61:79. ברק נתניה מהליגה הלאומית קיוותה לעקוץ את הפועל אילת ולהמשיך לשמש כסינדרלה היחידה של המפעל, אבל הבחורים של דן שמיר חגגו עם 85:96 לא פשוט.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. מגד גוזני
מחייך בסיום. ליאור אליהו/מגד גוזני

מכבי ראשון לציון - הפועל ירושלים 81:78 (בהארכה)

זה היה אחד המשחקים הכי מותחים העונה, אבל הפועל ירושלים שרק לאחרונה הודחה בצורה מביכה מאירופה, הצליחה להציל במשהו את העונה שלה והעפילה לחצי הגמר אחרי ניצחון בהארכה על הכתומים שהיו עדיפים בשלבים רבים של המשחק. ירושלים, שעצרה את רצף ההפסדים שעמד על חמישה עם ניצחון על רמת השרון, השיגה אחד נוסף מול היריבה מצמרת ליגת העל למרות יכולת לא טובה של רוב שחקניה. דונטה סמית' היה הבולט עם 22 נקודות ושישה ריבאונדים וגם ליאור אליהו היה טוב עם 14 נקודות, אבל מהצד השני יותם הלפרין, למשל, לא הגיע למשחק וקלע שתי נקודות בלבד ב-29 דקות. הכתומים נלחמו עד הרגע האחרון ואף היו יכולים לנצח, אבל אייזאה סוואן החטיא את הזריקה האחרונה בזמן החוקי ושלח את המשחק להארכה ב-71:71. סוואן סיים עם 20 נקודות למפסידים (5 מ-10 מהשלוש).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני מכבי ראשון לציון עם שון דאוסן. מגד גוזני
קיבל הרבה ביטחון מהחברים שלו. שון דאוסן/מגד גוזני

בתחילת המשחק קיבלנו משחק של חפירות מצד שתי הקבוצות. דונטה סמית' כרגיל היה האיש הדומיננטי בירושלים עם שש נקודות בפתיחתה, אבל הסמית של ראשון לציון ג'רי תרם עשר נקודות לכתומים שסיפקו דקות טובות. שון דאוסן עם דאנק נהדר ובהמשך עם עוד שתיים נכנס גם הוא לעניינים. דונטה סמית' הוריד ל-20:22 בסוף הרבע הראשון.

דאוסן פתח אמנם עם שלוש נקודות את הרבע השני, אבל ליאור אליהו, אדם אריאל ודרווין קיצ'ן יצרו ריצת 0:7. בדקות הבאות בעיקר ניתן היה לראות את דאוסן וסמית' ששלטו בקצב ומנעו מירושלים לקלוע בדרך ליתרון 35:36 שזכה לתשואות של הקהל המקומי כאשר הכתומים הובילו 38:39 בהפסקה.

אוהדי הפועל ירושלים. מגד גוזני
הגיעו לתמוך בקבוצה שלהם בעיר היין. אוהדי הפועל ירושלים/מגד גוזני

ראשון לציון המשיכה לספק נקודות קלות בזמן שיותם הלפרין לא קלע נקודות והמשיך תצוגה חלשה שלו. למרות זאת, שתי הקבוצות התקשו לברוח עד אותו שלב. אייזאה סוואן צלף שלשה שנתנה ביטחון לכתומים בדרך ל-46:53. שלשה של אדם אריאל ונקודות מהקו של קיצ'ן החזירו את ירושלים לעניינים. שלשות של אריאל וקיצ'ן השאירו את היתרון אצל הכתומים עם 54:56 בסוף הרבע.

ברייסי רייט ואליהו סיפקו נקודות חשובות בפתיחת הרבע הרביעי, אבל ג'רמיס סמית' צלף שלשה קריטית ויחד עם שתי שלשות רצופות של סוואן שהגיע לחמש שלשות קיבלנו 61:67 לראשון לציון. בכל ניסיון לחזור, הפעם של אליהו והלפרין, התקבלה שלשה בצד השני כשיאנגר הצטרף לרשימת החוגגים. ג'ונס איזן ל-71:71 מהקו כשנותרה דקה וחצי לסיום. בשתי ההתקפות האחרונות של ירושלים דונטה סמית' החטיא ואיבד כדור כאשר הכדור האחרון היה של ראשון לציון שבע שניות לסוף, אבל סוואן החטיא עם הבאזר זריקה לשלוש ושתי הקבוצות הלכו להארכה עם 71:71.

שחקני הפועל ירושלים טוני גפני, ליאור אליהו. מגד גוזני
התקשו לייצר משחק ריצה, אבל סיימו מחויכים. טוני גפני וליאור אליהו/מגד גוזני

בהארכה אדם אריאל צלף שלשה שנתנה ביטחון לירושלים. רצף החלטות שגויות של ראשון לציון השאירו אותה בפיגור, אבל דונטה סמית', אריאל ורייט החטיאו את הזריקות שלהם והשאירו את הכתומים במשחק. סוואן העביר את היתרון לראשון לציון עם שתי נקודות. אריאל יצא בחמש עבירות, אבל יניב גרין שעלה במקומו ניצל את שתי הזריקות מהקו שלו כדי לעלות ל-75:79 פחות מחצי דקה לסוף, ומכאן לראשון לציון כבר לא הייתה יכולת לחזור, 78:81 לירושלים בסיום.

קלעו להפועל ירושלים: דונטה סמית' 22, 5 ריבאונדים ו-4 איבודים, ליאור אליהו 14 ו-6 ריבאונדים, ג'ייסון ג'ונס 13 ו-7 ריבאונדים, ברייסי רייט 12 (4 מ-13 מהשדה) ו-6 אסיסטים, אדם אריאל 9, דרווין קיצ'ן 4 (1 מ-8 מהשדה), יניב גרין 3, יותם הלפרין 2 (1 מ-8 מהשדה), טוני גפני 2.

קלעו למכבי ראשון לציון: אייזאה סוואן 20 (5 מ-10 ל-3), שון דאוסן 17 ו-6 ריבאונדים, ג'רמיס סמית' 17 ו-8 ריבאונדים, ג'רי סמית' 11, טוני יאנגר 10 ו-8 ריבאונדים, ניצן חנוכי 2, ג'רי קארמייקל 1. עמית בן דוד ואיגור נסטרנקו שותפו ולא קלעו.

שחקן הפועל ירושלים ברייסי רייט מול שחקן מכבי ראשון לציון ניצן חנוכי. מגד גוזני
קלע 12 נקודות. ברייסי רייט במאבק עם ניצן חנוכי/מגד גוזני

מכבי חיפה - הפועל גלבוע/גליל עליון 61:79

הירוקים ממשיכים להצליח בעידן שאחרי פרשת הסמים והערב הם רשמו ניצחון רביעי מחמשת המשחקים האחרונים. זה הלך להם קשה מול הקבוצה של ברק פלג, אבל רבע אחרון נוראי של האורחים שקלעו שש נקודות בלבד סידר לרמי הדר ניצחון בדרך לחצי הגמר. ובכל זאת, יש גם זווית עצובה לערב הזה כאשר מורן רוט, שרק לאחרונה הצטרף לסגנית האלופה נפצע ולא חזר לשחק. גלבוע/גליל, שבשמינית הגמר הייתה קרובה להפסד מביך נגד מכבי הוד השרון, תתמקד כעת בליגה ותקווה להביא לשם יכולת משופרת. וויל גרייבס, שרק בשבוע שעבר הצטרף, היה המצטיין בשורות חיפה עם 24 נקודות ותשעה ריבאונדים וגם רנה רוז'ו סיפק תרומה משמעותית עם 17 נקודות ושבעה ריבאונדים. אלכס יאנג הוביל את המפסידים עם 21 נקודות, אבל פרט אליו, אף שחקן של גלבוע/גליל לא קלע בספרות כפולות.

רנה רוז'ו תרם התקפית בדקות הראשונות אצל חיפה וגם דגן יבזורי סיפק חמש נקודות, אבל גלבוע/גליל לא נתנה לה לברוח עם אלכס יאנג שהיה אחראי לתפוקה ההתקפית. אייק אפוואיבו סיפק שלשה חשובה, והמומנטום נותר ירוק בדרך ל-18:19 בסוף הרבע.

גלבוע/גליל רצה 0:5 בפתיחת הרבע השני והמשיכה דקות טובות שלה בהתקפה. יבזורי ענה עם שלשה בצד השני ושתי הקבוצות שמרו על משחק צמוד. התמונות הלא נעימות מהערב הזה הגיעו כאשר מורן רוט ירד לספסל אחרי שספג פגיעה בשריר התאומים במה שממשיך את חוסר המזל שממנו הוא סובל. יבזורי המשיך ללהוט ואחרי עבירה של ווילסון הוא השלים שלוש נקודות מהקו, אבל עודד ברנדווין הוביל ל-38:39 בהפסקה.

שתי הקבוצות פתחו בצורה מאוזנת את המחצית השנייה, אבל גרייבס סיפק שתי שלשות רצופות ויחד עם שלשה נוספת של קולמן חיפה הובילה בארבע. יאנג ורפי מנקו סיפקו שלשות משלהם, אבל משחק הגנתי משובח של רוז'ו עזר לחיפה להמשיך ולהכתיב את הקצב בדרך ל-54:58 בסוף הרבע.

חיפה פתחה בסערה את הרבע האחרון עם ריצת 1:7 שגרמה לברק פלג להזעיק פסק זמן. גלבוע/גליל נותרה חסרת אונים כאשר במשך דקות ארוכות היא לא הצליחה לייצר סל שדה, בעוד חיפה הצליחה להמשיך לברוח ועלתה להפרש דו ספרתי לפני פסק זמן נוסף של פלג רגע לפני שהוא מאבד את המשחק לחלוטין. גרייבס סיפק עוד שלשה, השלישית שלו הערב, ובשלב הזה הצפוניים כבר איבדו תקווה לקאמבק וזה נגמר ב-61:79.

קלעו למכבי חיפה: וויל גרייבס 24 נקודות (9 ריבאונדים), רנה רוז'ו 17 (7 ריבאונדים ו-5 חטיפות), דגן יבזורי 13, טמיר אריאלי ואייק אופייבו 8 כל אחד, חנן קולמן 7, אלכס צ'וברביץ' 2 (10 ריבאונדים), מורן רוט, אנטון שוטבין ולירז אריאלי שיחקו ולא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: אלכס יאנג 21 נקודות (7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים), רפי מנקו 9, אנתוני גודס 8, עודד ברנדוויין 7, ג'רמיה ווילסון 6, ויין צ'יזם (10 ריבאונדים) ואיתי שגב 5 כל אחד, נמרוד טישמן וחואקין שוכמן שיחקו ולא קלעו.

רנה רוז'ו, מכבי חיפה. מגד גוזני
הברומטר הערב של מכבי חיפה. רנה רוז'ו/מגד גוזני

ברק נתניה - הפועל אילת 96:85

אחרי שבשנה שעברה היא טעמה מגמר גביע המדינה, אילת ידעה שאין לה מקום לטעויות והשיגה ניצחון שני ברציפות על יריבות מהליגה הלאומית. אילת לא ליקקה דבש הערב מול הסינדרלה שהדיחה את עירוני נהריה, אבל ידעה להתעלות ברגעים החשובים של המשחק עם 12 שלשות, ארבע מהן של אפיק ניסים שידע בכל ניסיון קאמבק של נתניה לעצור את המומנטום. בסופו של דבר אדריאן יוטר סיים עם 20 נקודות ועשרה ריבאונדים ויחד עם ניסים ובריאן אסברי שסיימו עם 18 כל אחד, לנתניה לא היה הערב סיכוי למרות 30 נקודות של הרב בוב הנהדר שהוסיף 11 ריבאונדים ו-24 של פול מרגיני.

ברק נתניה פתחה בהרבה התלהבות את המשחק והרב פופ קלע שש נקודות עבור המארחים בדקות הראשונות. אפיק ניסים להט מחוץ לקשת עם שתי שלשות ודאג לשמור את היתרון אצל אילת. אדריאן יוטר וקאליף וויאט תרמו גם הם למשחק ההתקפי, אבל נתניה ירדה ליתרון 28:31 בסוף הרבע.

נתניה נבהלה מעצמה ברבע השני ואיפשרה ליוטר ו-וויאט לקלוע נקודות קלות. ניב ברקוביץ' שנכנס לעניינים תרם התקפית, אבל גם הגנתית בדרך לריצת 0:16 ללא תשובות מצד הסינדרלה. נתניה הגיבה ב-0:6 משלה מה שגרם לדן שמיר להזעיק פסק זמן. יוטר הרים את הראש וסיפק שלשה, אבל הרב פופ מזער נזקים לפני הירידה להפסקה בדרך לפיגור 53:47 במחצית.

יוטר ואלישי כדיר העלו את אילת ל-14 הפרש, אבל נתניה סירבה להרים ידיים בשלב מוקדם ונלחמה יחד עם אלירן גואטה שבדקות טובות שלו החזיר להפרש חד ספרתי. פופ קלע שש רצופות בצד של נתניה, אבל עמית שמחון עצר את המומנטום עם שלשה שהוליכה ריצת 0:9 בדרך ל-62:78 בסוף הרבע.

נתניה לא הרימה ידיים והחזירה לעשר, אבל עוד שלשה של אפיק ניסים, השלישית במספר, שיתקה את המארחים. בהמשך קיבלנו 0:8 של נתניה שהלחיץ את אילת באמצע הרבע בדרך ל-82:76, אבל שוב שמחון וניסים הענישו וכבר לא אפשרו לנתניה יותר לחזור בדרך ל-85:96 בסיום.

קלעו לנתניה: הרב פופ 30 נקודות (11 ריבאונדים), פול מארגיני 24 (6 אסיסטים), אלירן גואטה 16, דניאל דנינו 9, ליאור שגב 4 (13 אסיסטים), איגור סימין 2, עומרי שלף וטום ולסנקו שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאילת: אדריאן יוטר 20 (10 ריבאונדים), בריאן אסברי ואפיק ניסים (4 מ-4 לשלוש) 18 כל אחד, קאליף וויאט 14, עמית שמחון וקווין פאלמר 9 כל אחד, אלישי כדיר (5 אסיסטים) וניב ברקוביץ' 4 כל אחד, עמית ביר כץ שיחק ולא קלע.

שחקן הפועל אילת אדריאן יוטר. מגד גוזני
המצטיין הערב עם 20 נקודות ועשרה ריבאונדים. אדריאן יוטר/מגד גוזני
עדיין מעל כולם. דונטה סמית'/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully