וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב שוקלת לתבוע את מכבי בגין חלוקת הזמנות לרבע הגמר

27.12.2014 / 14:21

האדומים טוענים לפגיעה כלכלית מצד היריבה העירונית, שלטענתם חילקה כ-3,000 הזמנות למשחק גביע המדינה (19:30, ספ' 5) בו אמורות הקבוצות להתחלק ברווחים: "מדובר בעושק והעלמת הכנסות"

אוהדי הפועל תל אביב. קובי אליהו
במכבי מנסים ליצור יתרון כמותי מאולץ? אוהדי הפועל בביקור הקודם בהיכל/קובי אליהו

הדרבי התל אביבי ברבע גמר גביע המדינה ייערך הערב (שבת, 19:30, ספורט 5) אבל נראה שהעימות בין שתי הקבוצות לא ייעצר על הפרקט ביד אליהו. אחרי שהעתירה שהגישה לבית הדין של איגוד הכדורסל נדחתה, לידי הפועל תל אביב הגיע מידע כי מכבי תל אביב, המארחת את המשחק, חילקה כ-3,000 הזמנות להתמודדות, בניגוד לתקנון הגביע המאפשר חלוקת 100 הזמנות. בהפועל שוקלים כעת לתבוע את מכבי בשל פגיעה כלכלית שנעשתה למועדון, שכן הרווחים ממכירת הכרטיסים היו אמורים להתחלק בין שני המועדונים.

מהפועל תל אביב נמסר: "הפועל תל אביב הגישה בליל חמישי עתירה לאיגוד בגין פגיעה כלכלית עקב הפרה של תקנון האיגוד והמשתמע ממנו, אשר גורמת לפגיעה בזכויות המועדון. תקנות גביע המדינה קובעות כי במשחקי גביע המדינה הקבוצות יתחלקו ברווחים הנובעים מהמשחק. תקנה זו בעצם הופכת את הקבוצות לשותפות מבחינה כלכלית. תקנה זו היא גם הסיבה לכך שנאסר על משחקי הגביע להיכלל במנוי עונתי של כל קבוצה. חשוב לציין שבשום שלב לא איימה הקבוצה שלא להופיע למשחק, אלא ביקשה שבית הדין יבחן את העניין טרם המשחק.

"משכך נהיה, לא נותר לנו אלא להביע שאט נפש מההתנהגות הדורסנית של מכבי תל אביב אשר מחלקת בניגוד לתקנון (המאשר חלוקת 100 הזמנות בלבד) כרטיסים כהזמנות בכמויות גדולות ובכך מעקרת את העיקרון המהותי בבסיס התקנון של חלוקה ברווחים בין הקבוצות. פעולה זאת, של חלוקת כרטיסים בצורה כה מאסיבית, כמוה כעושק ובהעלמת הכנסות משותפתה העסקית על פי תקנון האיגוד. הניסיון לייצר יתרון כמותי מאולץ, ויחד עם זאת לעשות זאת באמצעות הזמנות, בניגוד לתקנון לגבי משחקי גביע הינו בלתי מקובל לחלוטין. דעה זו אף התקבלה באוזן קשבת על ידי גורמים באיגוד וגם על ידי הדיינים אשר קבעו כי למרות שאין הצדקה עקב כך למסירת עוד כרטיסים לידי אוהדי הפועל תל אביב, אך בהחלט השאירו דלת פתוחה להגשת תביעה בגין פגיעה כלכלית.

"הנהלת הקבוצה לא תעבור בשתיקה על התנהלות זו ועל הפגיעה בזכויותיה ותעשה כל שבידיה על מנת לשמור על זכויותיה".

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "הנהלת מכבי תל אביב מצטערת על ההודעות המיותרות של הפועל תל אביב, שעלולות ללבות את היצרים ולייצר אווירה בלתי ראויה בדרבי הערב. למען הסר ספק - מכבי אינה מחלקת הזמנות, עומדת ותעמוד בכל דרישות התקנון, כולל חלוקת ההכנסות לאחר ניכוי ההוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully