וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפסד חמישי רצוף לירושלים, 90:88 למכבי חיפה

ערב ענק נוסף של דגן יבזורי (26 נקודות) העמיק את המשבר של ירושלים. דונטה סמית' היה נקודת האור היחידה, אך פספס הזדמנות להעניק ניצחון מהקו. 83:101 להפועל אילת על גלבוע/גליל, 63:84 לראשון לציון על אשדוד

one

המחזור ה-13 בליגת העל ננעל הערב (שני) עם שלושה משחקים נוספים, שבראשם עמד הפסד נוסף של הפועל ירושלים - החמישי ברציפות שלה בכל המסגרות - עם 90:88 למכבי חיפה בארנה. מכבי ראשון לציון המשיכה את העונה הנהדרת שלה עם 63:84 קליל על מכבי אשדוד, בעוד הפועל אילת המשיכה במגמת ההתאוששות עם 83:101 על הפועל גלבוע/גליל.

שחקן מכבי חיפה מורן רוט. ברני ארדוב
גם ההרחקה שלו לא עצרה את הירוקים. מורן רוט/ברני ארדוב
שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין מול שחקן מכבי חיפה חנן קולמן. ברני ארדוב
שוב נעלם בדקות ההכרעה. הלפרין/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - מכבי חיפה 90:88

דונטה סמית' שוב היה הגיבור הטרגי של ירושלים: הוא קלע מכל מצב, הוריד ריבאונדים ומסר לכל מי שרק היה פנוי, אבל דווקא ברגעי ההכרעה, כשניתנה לו האפשרות להעניק לירושלים ניצחון ולהשקיט את הביקורות, הוא פישל. כוכב ירושלים פספס שתי קליעות עונשין שיכלו להשוות את המשחק שתי שניות לסיום, וקבע הפסד חמישי רצוף לירושלים בכל המסגרות. דגן יבזורי סיפק עוד ערב ענק מול הפועל ירושלים, וגם ההרחקה של מורן רוט בבכורה המחודשת שלו לא עצרה את הירוקים. ארבע דקות לפתיחה, המשחק נעצר בעקבות טיפות גשם שניתזו מגג האולם אל הפרקט.

ארבע דקות מהפתיחה, במצב של 6:6, המשחק הופסק בעקבות טיפות גשם שחדרו מגג האולם וצנחו אל הפרקט. כעבור כמה דקות המשחק חודש, ומורן רוט עלה לדקות ראשונות במכבי חיפה העונה. הרכז הוותיק קלע שלשה והצטרף ליבזורי הלוהט, אך שלשה נדירה של יניב גרין על הבאזר לרבע הראשון קבע 24:24. הייתה זו השלשה הראשונה של יניב גרין מאז 2003, והראשונה בליגת העל מאז 2002. הרבע השני נמשך באותה מגמה: מכבי חיפה המשיכה להפציץ מבחוץ, מורן רוט צלף שלוש פעמים מטווח השלוש, אך אך ספג שתי עבירות טכניות בעקבות פלופים והורחק. בריייסי רייט וליאור אליהו תפסו פיקוד, והשוו ל-44:44 בירידה להפסקה.

דונטה סמית' התעורר אחרי עוד מחצית פושרת, והחל לצלוף מכל פינה. שלשה שלו קבעה 56:62 לירושלים, אך חיפה מיאנה להיכנע, וחנן קולמן עם כמה פעולות יפות צימק ל-63:64, דקה לסיום הרבע השלישי. רנה רוז'ו נכנס לעניינים אצל חיפה, והצליח להפוך. שש נקודות רצופות שלו קבעו 64:67 לחיפה בסיום הרבע השלישי. היתרון של חיפה תפח לתשע בפתיחת הרבע הרביעי עם שלשה של טמיר אריאלי, אך סמית' ואדם אריאל ענו עם שתי שלשות משלהם, והורידו ל-73:70. יבזורי צלף שלשה שביעית, הגיע ל-29 נקודות וסיפק אסיסט ענק לרנה רוז'ו 28 שניות לסיום, שעזרו לחיפה להגדיל את היתרון לארבע, 84:88. דונוטה סמית' המצוין החזיר את ירושלים לתמונה והוריד ל-89:88 בלבד אחרי החטאת עונשין של גרייבס, גם אופייבו דייק רק פעם אחת, ועבירה מטופשת של גרייבס על נסיון שלשה של דונטה סמית' העניקה לירושלים הזדמנות להשוות. למזלה של חיפה, סמית' החטיא את כל שלוש הזריקות, דווקא במשחק נפלא, והותיר את ירושלים עם חמישה הפסדים רצופים. 88:90 לחיפה בסיום.

גשם חודר לארנה של הפועל ירושלים. ברני ארדוב
טיפות הגשם שחדרו לארנה/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: דונטה סמית' 30 (6 מ-6 ל-2, 4 מ-5 ל-3, 6 מ-12 מהעונשין), 7 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-47 נקודות מדד, ברייסי רייט 16 ו-5 איבודים, ליאור אליהו 14, ג'וזף ג'ונס 8 ו-8 ריבאונדים, אדם אריאל 8, יותם הלפרין 6, יניב גרין 6. דרווין קיצ'ן שותף (13 דקות) ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: דגן יבזורי 26 (7 מ-9 ל-3) ו-6 אסיסטים, רנה רוז'ו 16 ו-7 ריבאונדים, מורן רוט 11 (3 מ-3 ל-3), אייק אופייבו 9, חנן קולמן 8, אלכס צ'וברביץ' 7 ו-9 ריבאונדים, וויל גרייבס 7, טמיר אריאלי 3, אנטון שוטבין 3.

שחקן הפועל ירושלים פופס מנסה בונסו מול שחקן מכבי חיפה אייק אופייבו. ברני ארדוב
המשבר הולך ומחריף. ג'ונס מול אופייבו/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - מכבי אשדוד 63:84

העונה הנהדרת של הכתומים מעיר היין נמשכת, והם מתבססים במקום השלישי. מנגד, המומנטום של אשדוד נעצר אחרי שני הפסדים והם שוב נמצאים עמוק בתחתית.

אייזיאה סוואן וג'קי קרמייקל פתחו מצוין את המשחק, אך הרבע הראשון כולו היה שקול. שלשה של זאק רוזן ונקודות של אסקה הורידו ל-17:20 לראשון לציון בתום הרבע הראשון. ראשון לציון ברחה ברבע השני, לא מעט בזכות שון דאוסן, שצבר שמונה נקודות מהירות. הקבוצה של דרוקר ירדה להפסקה ביתרון 33:43.

ניצן חנוכי היה האיש של ראשון לציון ברבע השלישי. הגארד הוותיק הגיע לעשר נקודות אישיות, והקבוצה של שרון דרוקר המשיכה להגדיל את הפער מאשדוד, למרות יכולת טובה של ג'יימס נאנלי. בסיום רבע השלישי ראשון לציון הובילה 46:61. במהלך הרבע האחרון התרחש אירוע חריג: יהוא אורלנד נפצע, סימן לשופט שיעצור את המשחק כי הוא רוצה להתחלף, לא אפשרו לו, סוואן חטף לו, ואורלנד סיפק מכה חזקה ליאנגר וספג בלתי ספורטיבית על סף ההרחקה כדי לעצור את המשחק. גם העצבים של אורלנד לא עצרו את ראשון לציון, שהמשיכה לרוץ וסיימה ב-63:84 את המשחק.

קלעו למכבי ראשון לציון: ג'קי קרמייקל 17 (9 ריבאונדים), שון דאוסן 15 (7 ריבאונדים), אייזיאה סוואן 13 (7 ריבאונדים), ג'רי סמית' 11, טוני יאנגר 8, ג'רמיס סמית' 7.

קלעו למכבי אשדוד: ג'יימס נאנלי 14, איוון אסקה 13, טרל האריס 11, קרטיס קלי 9, זאק רוזן 8, אור קהל, רם אליאספור, יהוא אורלנד וג'רמיין הול 2 כל אחד. אבי בן שימול ונועם לייש שותפו ולא קלעו.

עוד באותו נושא

צפו בתקציר המשחק

לכתבה המלאה
שון דאוסן, מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
ראשון לציון עם עוד ניצחון. שון דאוסן/מגד גוזני

הפועל אילת - הפועל גלבוע/גליל 83:101

אחרי פתיחת עונה איומה, הקבוצה של דן שמיר לאט לאט מתחברת. במחזור הקודם היא אמנם הפסידה להפועל תל אביב, אך אחרי הניצחון הערב, מאזנה בחמשת המשחקים האחרונים עומד על 1:4. הקבוצה של ברק פלג, שבשבוע שעבר רשמה ניצחון גדול, חזרה לסורה והציגה הגנה נרפית, שהתפרקה במחצית השנייה.

קווין פאלמר שחוזר מפציעה עלה בחמישייה ופתח היטב עם שש נקודות, אדריאן יוטר הוסיף שש משלו, וגם שבע הנקודות של אלכס יאנג מגלבוע/גליל לא מנעו מאילת להוביל 14:19 בתום הרבע הראשון. קאליף וויאט הגיע לדו ספרתי ברבע השני, ואילת דייקה באחוזים גבוהים מבחוץ. גם אלישי כדיר הצטרף לחגיגה, ונסיונותיו של אנתוני גודס, שהגיע ל-11 נקודות משלו, לא עזרו לגלבוע/גליל, שירדה למחצית בפיגור 44:33.

הבליץ של אילת נמשך גם ברבע השלישי. אדריאן יוטר אמנם החטיא שוב ושוב, אך לא הפסיק לקלוט ריבאונדים, ויחד עם קאליף וויאט, שחימם את הידית, עלתה אילת ליתרון שיא של 16 נקודות, 53:69, בסיום הרבע השלישי. בשלב זה גלבוע/גליל הרימה ידיים, ואפשרה לאילת ריצת 0:18, בדרך להשפלה. חמש דקות לסיום, אילת הובילה 58:91. בסיום 83:101 קליל לאילת.

קלעו להפועל אילת: קאליף וואייט 20 ו-5 אסיסטים, עמית שמחון 16 (4 מ-4 ל-3), בריאן אסברי 13, אדריאן יוטר 10 (3 מ-11 מהשדה) ו-15 ריבאונדים, קווין פאלמר 9, אפיק ניסים 8, אלישי כדיר 8, ניב ברקוביץ' 8 ו-7 אסיסטים, ואלרי גנדלין 5, עמית ביר כץ 4. דור אבן ומתן דוידי שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: אלכס יאנג 15, אנתוני גודס 14, ג'רמיה ווילשון 14 ו-9 ריבאונדים, נמרוד טישמן 10, עודד ברנדוויין 8, חואקין שוכמן 7, וויין צ'יזם 6 (3 מ-11 מהשדה), שי זלץ 5, רפי מנקו 2 (0 מ-5 מהשדה), דן אביב 2.

שחקני הפועל אילת יינסי גייטס, אלישי כדיר. מגד גוזני
אילת ממשיכה להתייצב. וויאט וכדיר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully