וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: ירושלים תצא מהמשבר על חשבון רוט וחיפה?

22.12.2014 / 14:58

אחרי ארבעה הפסדים רצופים תארח הקבוצה של דני פרנקו את הירוקים עם הרכש החדש (19:30, ספורט 5). מכבי ראשון לציון תארח את מכבי אשדוד, הפועל אילת את הפועל גלבוע/גליל

שחקני הפועל ירושלים, ליאור אליהו, דרווין קיצ'ן, ג'וזף ג'ונס. קובי אליהו
רוצים לצאת מהמשבר. שחקני הפועל ירושלים/קובי אליהו

המחזור ה-13 בליגת העל יינעל ביום שני עם שלושה משחקים נוספים. במוקד המחזור יעמוד המשחק בין הפועל ירושלים, שנמצאת במשבר עם ארבעה הפסדים רצופים, לבין מכבי חיפה שצירפה השבוע את מורן רוט ותרצה להפתיע בבירה. מכבי ראשון לציון, שרושמת עונה נהדרת עד כה וממוקמת במקום השלישי, תארח בביתה את מכבי אשדוד האחרונה בטבלה, למשחק קל על הנייר. הפועל אילת, שרוצה להמשיך בתהליך ההתאוששות שלה, תארח את גלבוע/גליל.

הפועל ירושלים - מכבי חיפה (19:30, ספורט 5)

ארבעה הפסדים רצופים - שניים ביורוקאפ ושניים בליגה, מתוכם שלושה בבית, והפועל ירושלים שחלמה על עונה חלומית מתחילה לדבר על משבר. אחרי איבוד 24 נקודות היתרון בשבוע שעבר נגד עירוני נהריה החלו לצאת מכיוון הקבוצה דיבורים על אווירה לא טובה בחדר ההלבשה ומחנאות, כשהכוכב דונטה סמית' לא נשאר נקי. הבעלים אורי אלון שלח מספר ברור דרך הרשתות החברתיות, ובבירה מקווים שהבלגן ייגמר עם ניצחון על מכבי חיפה. בצד המקצועי בירושלים יודעים שהם פייבוריטים ברורים למשחק נגד חיפה, וככל הנראה דרווין קיצ'ן ימשיך להיעדר בשל שבר מאמץ. במועדון צפויים לקבל בקרוב החלטה לגבי זהות השחקן הגבוה שישוחרר, כשיתכן מאוד שיהיה זר פופס מנסה בונסו שהגיע לקבוצה רק לאחרונה.

בגלל שבשעה 20:55 יחל באצטדיון טדי משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע, משטרת ירושלים נערכת לפקקים גדולים במרכז הבירה. אוהדי הפועל ירושלים יופנו לחניון ייעודי בגן הטכנולוגי, שם ימתינו להם שאטלים מיוחדים שיסיעו אותם עד לפתח הארנה ויחזירו אותם לחניון בתום המשחק. עקב העומסים הצפויים המשטרה מבקשת מאוהדי הפועל להגיע מוקדם ולחנות כחוק. הפועל ירושלים תארח במשחק ילדים ובני נוער מעוטף ירושלים כחלק מהקשר בין המועדון לארגון "שלווה".

אחרי ההפסד למכבי אשדוד בשבוע שעבר השכילה מכבי חיפה סוף סוף להתחזק. הירוקים צירפו במהלך השבוע את הפורוורד האמריקאי וויל גרייבס, שהגעתו עשתה לא מעט רעש בשל העובדה שנעצר בשנה שעברה בגין החזקת סמים, ואת מורן רוט ביום שישי האחרון. צירופם של השניים אמור להעניק למאמן רמי הדר סגל מאוזן יותר, כשעמדת הרכז מאוישת בלא פחות משלושה שחקנים ישראלים - רוט, חנן קולמן וטמיר אריאלי. בחיפה ינסו להתחזק בהמשך השבוע בשחקן נוסף, ככל הנראה בעמדות הפנים. למשחק בירושלים מגיעים הירוקים עם אמונה שניתן להפתיע, בעיקר בשל התוצאות האחרונות הלא טובות של היריבה והמומנטום שהגיע עם ההחתמות, אך במקביל מודעים לעובדה שהם האנדרדוג. מי שיצטרך לשפר את יכולתו הוא אלכס צ'וברביץ', שלמרות המחסור בשחקנים בקבוצה רושם רק 5 נקודות בממוצע בשלושת המשחקים האחרונים.

כמסורת מבורכת שהתפתחה בשמונה השנים האחרונות, גם השנה תקיים הפועל ירושלים משחק הצדעה חגיגי למען ילדי שלוה, ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כשהקבוצה בחרה להקדיש ההתמודדות עם מכבי חיפה למטרה. ארגון "שלוה" נוסד במאי 1990, מתוך האמונה כי האחריות לדאוג לילדים עם צרכים מיוחדים אינה צריכה ליפול רק על המשפחה בה נולדו, אלא הם זקוקים וראויים לתמיכת הקהילה הרחבה ולהיות חלק ממנה. "שלוה" משרתת במרכזיה מאות פעוטות, ילדים ונוער בתוכניות ייחודיות ותראפיות סביב לשעון, שבעה ימים בשבוע, בכל ימות השנה.

"שיתוף הפעולה עם ירושלים זה אחד מהצדדים היותר יפים של נתינה ללא גבולות ואהבה ללא סייג. יש בהפועל "בנק יהב" ירושלים לב ענק וזה משהו שלא פוגשים כל יום. בעינינו, שיתוף הפעולה מייצג את הישראלי היפה, זה שנותן, ולא מבקש תמורה", אמר סגן יו"ר שלוה, אבי סמואלס.

דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
רק ניצחון ירגיע את המצב. סמית'/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון - מכבי אשדוד (19:45, פריצות בספורט 5)

הכתומים מעיר היין פתחו את הסיבוב השני בצורה טובה עם ניצחון חוץ על בני הרצליה, וביססו את מעמדם כמוליכת הליגה שמאחורי מכבי תל אביב והפועל ירושלים. בראשון לציון היו מרוצים מהשליטה במשחק ביום שני, אך הביעו מעט חשש מהקריסה בדקות הסיום שכמעט והובילה לקאמבק של היריבה. מי שזכה להרבה פרגון מהמאמן שרון דרוקר הוא הסנטר ג'רמיס סמית', שרשם את משחק הטוב ביותר העונה, ובקבוצה מקווים כי ימשיך במגמה גם נגד אשדוד. בקבוצה שידרו השבוע לשחקנים כי ניצחון ביתי הוא הכרחי על מנת להישאר באחד המקומות הראשונים בטבלה. "מצפה לנו משחק מול קבוצה טובה שמגיעה במומנטום, לאחר שניצחה את שני משחקיה האחרונים", אמר הקפטן עמית בן דוד שממעט לקבל דקות העונה, "אני שמח שפתחתנו גם את הסיבוב השני בניצחון ונרצה להמשיך בדרך הזו וביחד להשיג עוד ניצחון חשוב במיוחד בבית".

ניצחון אחד בלבד השיגה מכבי אשדוד בעשרת מחזורי הפתיחה, מה שהציב אותה בעמדה רעה מאוד לקראת המשך הליגה, אלא שאז הגיעו שני ניצחונות רצופים על יריבותיה לתחתית, בני הרצליה ומכבי חיפה, ולפתע הצהובים מעיר הנמל רחוקים ניצחון אחד בלבד מהמקום התשיעי. באשדוד, שהיא הקבוצה היחידה מליגת העל שלא תשתתף בשבוע הגביע לאחר שהודחה בסיבוב א' במפתיע על ידי מכבי הוד השרון מהלאומית, מאמינים שהשינוי במאזן הניצחונות הגיע לא מעט בזכות השינוי שנעשה בסגל, ובזכות האגרסיביות שמציגה הקבוצה במשחקים האחרונים. כדי להפתיע את מכבי ראשון לציון, לה הפסידה אשדוד בסיבוב הראשון במשחק דרמטי, תצטרך הקבוצה לקבל את איוון אסקה בכושר של שני הניצחונות האחרונים, בהם קלע 19.5 נקודות בממוצע למשחק, ולא של המשחק שקדם לכן נגד מכבי תל אביב, שם קלע 4 נקודות בלבד ב-2 מ-15 מהשדה.

שחקן מכבי ראשון לציון ג'רמיס סמית'. מגד גוזני
בראשון לציון רוצים לראות אותו ממשיך ביכולת הטובה. ג'רמיס סמית'/מגד גוזני

הפועל אילת - הפועל גלבוע/גליל (19:35, פריצות בספורט 5)

הריצה הנהדרת של הקבוצה של דן שמיר נעצרה בשבוע שעבר בהדר יוסף על שלושה ניצחונות רצופים, כשהאילתים כשלו להפתיע את הפועל תל אביב. על אף הכושר הטוב יחסית, בקבוצה המשיכו להדגיש השבוע כי המרחק בין המקום בו הם נמצאים כעת למקום בו שואפים להיות בסיום העונה הוא גבוה מאוד, ואם לא ירשמו סיבוב שני מרשים, יתקשו לעמוד ביעדים. כדי להתרחק מאזור הסכנה תצטרך אילת לנצח את גלבוע, כשבסיבוב הראשון ההפסד בגן נר סימן את תחילת המשבר בקבוצה. אדריאן יוטר סוחט הרבה מאוד מחמאות בזכות היכולת המרשימה שלו, כשהוא רושם עד כה 15.6 נקודות ו-7.4 ריבאונדים בממוצע למשחק. עם זאת, אמרו השבוע בקבוצה שההבדל בין המשבר לתקופה הנוכחית היא היכולת הטובה של אפיק ניסים ואלישי כדיר.

הקבוצה של ברק פלג פתחה את הסיבוב השני בצורה נהדרת עם ניצחון ביתי חשוב על הפועל חולון והתרחקה במעט מהתחתית הבוערת. גלבוע/גליל לא מציגה כדורסל שובה עין, אך העובדה כי מצליחה להישאר אל מחוץ לאזור הסכנה מעודדת את ראשי הקבוצה. אחד השחקנים שנמצא בכושר מצוין לאחרונה הוא עודד ברנדווין, שהחל את העונה בצורה לא משכנעת, ובשבועות האחרונים מוצא את האיזון בין ניהול המשחק של האדומים לבין קליעה באחוזים טובים יותר. בגלבוע מגיעים כאנדרדוג מובהק למשחק באילת, אך מקווים כי העובדה שהלחץ לא נמצא עליהם יאפשר לשחקנים להציג משחק משוחרר יותר בדרך אולי להפתעה גדולה.

שחקן הפועל אילת אלישי כדיר. מגד גוזני
אילת אמנם התאוששה, אבל עדיין רחוקה מהיעדים. כדיר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully