וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רונדו פורח כשיש כישרון סביבו, דירק יקבל הזדמנות לעוד טבעת"

הפרשנים משבחים את דאלאס על הטרייד שהנחית את רייג'ון רונדו, והפך את נוביצקי לבעל השכר הנמוך ביותר בחמישייה של המאבס: "כעת הם אחת משלוש הבכירות במערב, רונדו ישמח להוביל התקפה עם ממוצע מטורף של 113.6 נקודות למשחק העונה"

שחקן בוסטון סלטיקס רייג'ון רונדו (שני מימין). AP
שוב מוקף בכישרון. רייג'ון רונדו/AP

ארבעה ימים אחרי ה-15 בדצמבר, התאריך הראשון בו קבוצות ה-NBA רשאיות להעביר בטריידים שחקנים שהצטרפו אליהן בקיץ, הוכרזה הלילה (בין חמישי לשישי) העסקה הגדולה הראשונה של העונה בליגה הטובה בעולם. רייג'ון רונדו, שהוזכר כמועמד לשורה של קבוצות שרצו לנצל את העובדה שבוסטון חיפשה דרך להיפטר ממנו לפני שיסיים את חוזהו הקיץ ויהפוך לשחקן חופשי, נשלח בסופו של דבר לדאלאס יחד עם דוויט פאוול תמורת ג'מיר נלסון, ברנדן רייט, ג'יי קראודר, בחירת דראפט בסיבוב הראשון ב-2015 ובסיבוב השני ב-2016, בנוסף ל-12.9 מיליון דולר בטרייד אקספשן.

הטרייד המורכב מיהר להכות גלים ברחבי הליגה, והפך בעיני רבים את המאבריקס, שפתחו את העונה במאזן 8:19, לאחת המועמדות הרציניות לזכייה באליפות, כשרונדו עשוי לערוך את הופעת הבכורה בקבוצתו החדשה כבר בלילה שבין שבת לראשון, במשחק המסקרן מול האלופה סן אנטוניו. רונדו יחבור בחמישייה המצוינת של ריק קרלייל למונטה אליס, צ'נדלר פארסונס, טייסון צ'נדלר ודירק נוביצקי, שבאופן מדהים מרוויח השנה את הסכום הנמוך ביותר מבין כל חבריו לחמישייה.

פורוורד דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי. AP
פחות כסף, יותר טבעות? דירק נוביצקי/AP

רונדו, שמוליך את ה-NBA העונה באסיסטים עם 10.8 למשחק, ישדרג משמעותית את עמדת הרכז של המאבס, אותה חלקו עד עתה נלסון, דווין האריס וג'יי ג'יי בראה, שהעמידו ביחד ממוצעים של 7.4 נקודות ב-36% מהשדה ו-4.3 אסיסטים למשחק. רונדו בן ה-28 שיחק לאורך כל הקריירה בסלטיקס שרכשו אותו מפיניקס בערב דראפט 2006 הוא הנצר האחרון לחמישייה הירוקה שזכתה באליפות ב-2008, ויקווה לחזור לסדרת הגמר בשורות אלופת 2011.

הפרשנים בתקשורת האמריקאית ניתחו את ההשלכות של הטרייד עבור שתי הקבוצות, ורובם הסכימו שמדובר בהברקה של מארק קיובן. ז'אן ז'אק טיילור מ-ESPN דאלאס כתב: "הסיבה שאוהדי המאבס אוהדים את קיובן היא שהמטרה שלו היא זכייה באליפות. לא אכפת לו מהמקום השני, הוא רוצה תארים. ניצחונות חשובים לו יותר מכסף, ואנחנו יודעים שזה לא המקרה עבור לפחות ממחצית הבעלים בליגה. הוא החתים את צ'נדלר פארסונס ב-46 מיליון דולר לשלוש שנים, החזיר את טייסון צ'נדלר ועכשיו צירף את רונדו במטרה לתת לדירק את ההזדמנות הטובה ביותר שלו לזכות בטבעת שנייה".

עוד באותו נושא

רייג'ון רונדו נשלח לדאלאס, בוסטון קיבלה את ג'מיר נלסון וברנדן רייט

לכתבה המלאה
שחקני בוסטון סלטיקס קווין גארנט עם רייג'ון רונדו קנדריק פרקינס. Michael Dwyer, AP
"הוכיח שהוא פורח עם כישרון סביבו". רונדו ב-2008/AP, Michael Dwyer

ב-ESPN.COM הפנו מספר שאלות זהות לכמה פרשנים בעקבות הטרייד, ואלה היו המסקנות העיקריות - על השאלה האם הטרייד טוב לדאלאס כתב כריס פורסברג: "בהחלט. רונדו הוכיח שהוא פורח עם כישרון סביבו והוא ישמח להוביל התקפה עם ממוצע מטורף של 113.6 נקודות למשחק העונה". על השאלה היכן רונדו מדורג בין רכזי הליגה כתב צ'אד פורד: "הוא בקבוצת הדירוג השלישית. לא זו של פול, ווסטברוק, קרי ופארקר, ולא זו של וול, לאורי, קונלי, רוז ולילארד, אלא בזו של אירווינג, טיג, לוסון והולידיי. כך שהוא בסביבות המקום ה-10 עד ה-15".

על השאלה היכן הייתם מדרגים את המאבס במערב כעת כתב בקסטר הולמס: "הם לצד גולדן סטייט וממפיס כאחת משלוש הבכירות במערב, וזה אומר הרבה בהתחשב בכמה הקונפרנס הזה עמוס. יהיה מעניין לראות איך כולם יתאקלמו שם, אבל הפוטנציאל קיים". על השאלה האם למאבס יש את החמישייה הטובה בליגה כעת השיב טים מקמהון: "אולי כן בפנטזי. השאלה היא איך החלקים הללו יתחברו ביחד על המגרש. המאבריקס בונים על קרלייל שיבין איך לעשות את זה, ועל רונדו שיוותר על האגו שלו במטרה להגיע לגמר שלישי בקריירה".

קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר נפצע. GettyImages
אפשר להירגע. קווין דוראנט/GettyImages

* קווין דוראנט, שסובב את הקרסול דווקא אחרי מחצית אדירה בה קלע 30 נקודות (שיא קריירה למחצית ראשונה מבחינתו) ולא שיחק אחרי ההפסקה בהפסד של אוקלהומה סיטי 114:109 מול גולדן סטייט הלילה, הרגיע את אוהדי הת'אנדר כשהבהיר שלא מדובר בפציעה רצינית. דוראנטולה עבר צילום רנטגן שגילה שלא מדובר בשבר, והוא הצהיר שינסה לשחק כבר הלילה מול הלייקרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully