וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב בטופ 16: הכירו את היריבות

19.12.2014 / 21:50

ז'לגיריס, אלבה והכוכב האדום הצטרפו לבית של הצהובים, הכולל את ריאל מדריד האימתנית, ברצלונה המגוונת, פנאתינייקוס המתחדשת וגלאטסראיי, ששקועה בחובות כבדים. מה מחכה לאלופת אירופה?

עריכה: טל רזניק

מכבי תל אביב ניצחה אמש (חמישי) 73:81 את מלאגה, במסגרת המחזור העשירי והאחרון של העונה הסדירה ושלב הבתים הראשון של היורוליג. הצהובים, שהבטיחו את המקום השני בבית ב' כבר בשבוע שעבר, סיימו את הבית עם מאזן 3:7 והערב גילו את זהות כל יריבותיהן בשלב הבא. הנה היכרות ראשונית עם היריבות.

הבית של מכבי תל אביב (בית ה'):
ריאל מדריד
ברצלונה
מכבי תל אביב
פנאתינייקוס
גלאטסראיי
ז'לגיריס קובנה
הכוכב האדום
אלבה ברלין


גיא גודס מפנטז: "אפשר לנצח כל קבוצה בטופ 16"

יאניס בורוסיס שחקן ריאל מדריד מול אנאדולו אפס. GettyImages
חוזר ליד אליהו. בורוסיס/GettyImages

ריאל מדריד

אחרי ההפסד בגמר בשנה שעברה למכבי תל אביב, הבלאנקוס מסתערים גם העונה על התואר האירופי. למרות העובדה ששחקניו של פאבלו לאסו סיימו את שלב הבתים במקום הראשון, הם עשו זאת רק במחזור האחרון, ועם שני הפסדים, מאזן שלא היה מתקבל על הדעת בשנים האחרונות. ריאל הציגה כמה משחקי בית יוצאים מן הכלל, כמו בניצחונות על ניז'ני נובוגרוד וססארי, אך מנגד הפסידו בצורה די מביכה לקאזאן. גם בליגה המקומית ריאל מגמגמת עם שני הפסדים בשבועות האחרונים, ובקבוצה מדברים על שינויים בסגל, כשמי שצפוי לעזוב הוא מרכוס סלוטר, גם אם מכבי תל אביב לא תהיה זאת שתקלוט אותו בסופו של דבר.

הפנים החדשות במדריד השנה הם של הסנטר המקסיקני גוסטבו איון, שרושם 8.5 נקודות ו-4.9 ריבאונדים בממוצע למשחק, של צמד הארגנטינאים אנדרס נוצ'יוני, עד כה אחד ממצטייני הקבוצה, ופקונדו קמפאצו הרכז הצעיר וכן של קייסי ריברס האמריקאי שעדיין לא מרשים. הקבוצה ממשיכה להסתמך על הספרדים הנהדרים סרחיו יול, פליפה רייס, רודי פרננדס וסרחיו רודריגס לצד הקלע הפנטסטי ג'ייסי קארול, הסנטר היווני הותיק יואניס בורוסיס והסנטר הטוניסאי סלאח מג'רי ששדרג את מעמדו העונה. עם הסגל הזה פאבלו לאסו צריך להביא את הקבוצה לפחות עד הפיינל פור.

הסיכוי שריאל, הקבוצה שכאמור במפגשה האחרון נגד מכבי תל אביב בגמר היורוליג הפסידה, לא תעפיל לשלב ההצלבה הוא אפסי, וככל הנראה תעשה זאת מאחד משני המקומות הראשונים בבית. כל ניצחון של מכבי תל אביב עליה, גם ביד אליהו, יהיה בונוס וחשוב מאוד לקראת העפלה להצלבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה קולע מול קוצ'ה לבוראל. GettyImages
לה בומבה עדיין כאן. חואן קרלוס נבארו/GettyImages

ברצלונה

אין כל ספק שאחרי ההדחה הכואבת בחצי גמר היורוליג אשתקד ברצלונה נחלשה מבחינת סגל השחקנים העונה, אך ברמת התוצאות עד כה היא שומרת על כוחה. האבידה הגדולה ביותר הייתה זאת של קוסטאס פפאניקולאו אבל גם ג'ואי דורסי, ויקטור סאדה וג'ייקוב פולן שקיבלו דקות עזבו. בארסה ביצעה שני רכשים משמעותיים - ג'סטין דולמן מלונסיה ודשון תומאס האמריקאים, וטיבור פלייס הגרמני מקוצ'ה לבוראל ויטוריה, ואליהם צירפה את תומאס סטורנסקי הצ'כי שמקבל לא מעט דקות. מי שעוד קודם ברוטציה הוא מריו הזוניה הקרואטי שצפוי להבחר בדראפט ה-NBA הקרוב.

מלבד שחקני הרכש גם השנה הבסיס של הקבוצה ממשיך להיות מושתת על חואן קרלוס נבארו, מרסליניו הוארטס ואלכס אברינס בגארדים, מאצ'יי לאמפה ובוסטיאן נכבאר שמביאים ניסיון בעמדת הפורוורד ואנטה טומיץ' כסנטר המוביל. צ'אבי פסקוואל הנהדר מוביל את בארסה למאזן מושלם בליגה, אך לשני הפסדים ולמקום השלישי בליגה המקומית שם היא נוטה בשנים האחרונות לאבד משחקים בחלק הראשון של העונה.

בארסה אמורה לסיים מעל מכבי, כשהיא מועמדת מובילה לצאת מבית הטופ 16 עם יתרון ביתיות לשלב ההצלבה וככל הנראה תהיה עדיפה ופייבוריטית מולה גם במשחק הבית וגם במשחקי החוץ. מאז סדרת ההצלבה ב-2007/8, אז דילגה מכבי מעל ברצלונה בדרך לפיינל פור, נפגשו הקבוצות שמונה פעמים, כשבכל המשחקים מנצחים הקטלאנים.

דימיטריס דיאמנטידיס שחקן פנאתינייקוס. GettyImages
ראה כבר לא מעט קרבות מול מכבי תל אביב. דיאמנטידיס/GettyImages

פנאתינייקוס

אחרי העונה שעברה, שנעצרה בתבוסה ב-30 הפרש במשחק החמישי נגד צסק"א מוסקבה, ביצעה פנאתנייקוס שידוד מערכות כללי. דושקו איבנוביץ', חמוש ברעמת שיער הזויה, הגיע לקבוצה והתמודד עם עזיבה של מייקל בראמוס, ראמל קרי, מייק באטיסט, רוקו אוקיץ', סטפון לאזמה, יונאס מצ'יוליס וזאק רייט, כמעט כולם היוו שחקנים מובילים ברוטציה. את מקומם של העוזבים תפסו הגארדים האמריקאים איי ג'יי סלוטר ודימרקוס נלסון, אקס מכבי ראשון לציון ג'וליאן רייט, אקס מכבי תל אביב אסטבן באטיסטה, הפורוורד היווני-סרבי הנהדר ולדימיר יאנקוביץ' והקלע הלטבי יאניס בלומס.

איבנוביץ' ממשיך להנות מהמנהיגות של דימיטריס דיאמנטידיס, שירד משמעותית בתפוקה, לצד אנטוניס פוטסיס ולוקאס מברוקופולידיס הוותיקים, הצעיר ניקוס פאפאס והפורוורד האתלטי ג'יימס גיסט. סלוטר, באטיסטה ויאנקוביץ' מובילים את פאו בתפוקה, וזה הספיק לעלייה מהמקום השלישי בבית, כשבליגה היוונית הקבוצה לא הפסידה, כצפוי. עם זאת, פאו לא הרשימה והובסה בצורה משפילה נגד פנרבחצ'ה/אולקר בחוץ, והפסידה גם לבאיירן מינכן שהייתה רחוקה מלהרשים העונה.

פאו היא בהחלט משוכה שמכבי תל אביב יכולה לעבור. אמנם ביוון הסיכויים לנצח הם לא גבוהים, אבל עם סגל מבוגר יחסית, ניתן לרשום הפתעה, כשבתל אביב מכבי פייבוריטית ברורה. בעונה שעברה נפגשו הקבוצות לראשונה מאז סדרת ההצלבה ביניהן, ומכבי ניצחה בשני המפגשים בשלב המוקדם.

פטריק יאנג שחקן גלאטסראיי. GettyImages
פטריק יאנג והשרירים מחכים לגבוהים של מכבי/GettyImages

גלאטסראיי

אחד הסיפורים העצובים של שלב הבתים היא ההתמוטטות הכלכלית של גלאטסראיי בעקבות עזיבתו של הספונסר הראשי "ליב הוספיטל". ייתכן מאוד שהקבוצה הטורקית, שהשתחלה לטופ 16 במחזור האחרון, תציג סגל שונה ורזה מאוד מזה שהיה אמור ללכת השנה רחוק יותר ביורוליג. עם זאת, גלאטסראיי הצליחה לא רע במשחקי הבית שלה בשלב המוקדם עם ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים, כשרק קוצ'ה לבוראל ויטוריה מצליחה לנצח באיסטנבול. מנגד במשחקי החוץ הקבוצה הטורקית פשוט לא תפקדה והפסידה את כל משחקיה.

בין רשימת המשוחררים של גלאטסראיי נמצאים נולאן סמית', פייטרו אראדורי, פורקאן אלדמיר, נייט' ג'וואי ויאן וויוקאס. שני הכוכבים שנשארו בקבוצה הם קרלוס ארויו מיודענו, וזוראן ארצג, שביסס את מעמדו השנה ככוכב של הקבוצה עם 18.1 נקודות ו-4.9 ריבאונדים בממוצע למשחק. שחקנים מובילים נוספים שצפויים להשאר הם ולדימיר מיצ'וב הסרבי, סינאן גולר ואנדר ארסלאן המקומיים ופטריק יאנג שהצטרף לאחרונה, ועם זה המאמן השנוי במחלוקת ערגין עתמאן צריך להסתדר.

אין ספק שהמשבר הכלכלי יהפוך את גלאטסראיי לקבוצה שהסיכוי שלה לעלות לשלב ההצלבה הוא נמוך מאוד עד אפסי. עם זאת משחקי הבית של הקבוצה הם עדיין מוקש לכל יריבה, ומכבי תל אביב תצטרך לנצח גם בטורקיה אם היא רוצה להגיע רחוק העונה. בשני המפגשים בעונה שעברה בטופ 16, מכבי יצאה עם ידה על העליונה, אך גלא עדיין עלתה לשלב ההצלבה.

קרלוס ארויו שחקן גלאטסראיי. GettyImages
לא יהיה פשוט גם מולו. ארויו/GettyImages

הכוכב האדום בלגרד

אם בעונה שעברה נחשבה הכוכב האדום לגימיק נחמד ביורוליג, אז העונה מדובר בקבוצה איכותית לכל דבר ועניין. הקבוצה הבכירה של בירת סרביה בימים אלה הגיעה למפעל הבכיר דרך הליגה האדריאטית, והמשיכה את המומנטום מההצגות שלה ביורוקאפ. היא רשמה ניצחונות איכותיים על קוצ'ה לבוראל ויטוריה בבית ובחוץ, גלאטסראיי בבית, ו-ולנסיה בבית ובחוץ, ולצד מאזן מושלם בליגה האדריאטית עושה הרושם שעשתה את קפיצת המדרגה שלה.

שלושה כוכבים סוחבים את האדומים מבלגרד העונה כשמעל כולם, תרתי משמע, נמצא הסנטר הענק בובאן מריינוביץ' שמתנשא לגובה 2.21. מריינוביץ' רושם 17.4 נקודות ו-10.3 ריבאונדים, והוא מוביל את המפעל בנקודות, ריבאונדים ומדד. לצידו מככבים הגארד האמריקאי מרכוס וויליאמס שהגיע ממלאגה, והפורוורד הסרבי בן ה-21 לוקה מיטרוביץ'. שמות נוספים שמעטרים את הסגל של המאמן דיאן רדוניץ' הם צ'ארלס ג'נקינס האמריקאי, שעד כה מאכזב, יאקה בלאזיץ' הסלובני, מייק זירבס הגרמני, והסרבי המוכשר ניקולה קאליניץ'.

הכוכב האדום היא בהחלט הסוס השחור של היורוליג עד כה והיא מאיימת להמשיך בריצה שלה עד שלב ההצלבה. בבלגרד לאף קבוצה לא יהיה קל לנצח, כולל למכבי תל אביב, אבל בחוץ היא משוכה שאפשר להתמודד איתה, ומכבי תהיה פייבוריטית ברורה מולה.

ניקולה קאליניץ' שחקן הכוכב האדום (שמאל) עם לוקה מיטרוביץ'. GettyImages
כבר לא גימיק. הכוכב האדום/GettyImages

ז'לגיריס קובנה

עוד עונה עוברת, ושוב הקבוצה הליטאית הבכירה חולפת על פני שלב הבתים הראשון ביורוליג בצורה מעוררת כבוד. הקבוצה של המאמן קריספאס גינטאריס ועוזרו שרונאס יאסיקביצ'יוס הייתה לאחת מהפתעות המפעל בסיבוב הראשון, כשבארבעת המחזורים הראשונים הפסידו רק לריאל מדריד בחוץ, ורשמו ניצחון על אפס אנדולו איסטנבול בטורקיה. ההמשך היה פחות טוב, וכלל הפסדים בססארי ובבית בצורה מביכה לאנדולו, אך בזכות שני הניצחונות הרצופים של ניז'ני נובוגרוד והניצחון הדרמטי שלה הערב על ססארי היא עולה מהמקום השלישי. בליגה המקומית משייטת ז'לגיריס עד כה עם הפסד בודד.

כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות, גם העונה מחזיקה ז'לגיריס בשורה של ליטאים ותיקים שעושים את העבודה. פאוליוס יאנקונאס מוביל את הקלעים המוקמיים, כשגם ארתוראס מילנאקיס רושם עונה טובה מאוד עד כה. רוברטאס יבטוקאס, דריוס סונגליה ויטניס ליפקביצ'יוס וארתוראס גודאייטיס משלימים קו מקומי מרשים. בשלב הבתים הראשון החזיקה ז'לגיריס רק בשחקן אמריקאי אחד, ג'יימס אנדרסון, שהצטיין עם 16.5 נקודות ו-6 ריבאונדים, אך לקראת שלב הטופ 16 הצטרף לקבוצה הגארד וויל צ'רי ששוחרר מקליבלנד.

בעצם העפלתה לשלב הטופ 16 עשתה הקבוצה מקובנה את שלה בעונה האירופית. היא לא אמורה להיות בין הקבוצות שתאיימנה על המקום בשלב ההצלבה, כשקבוצות שירצו להיות שם יצטרכו לנצח אותה בחוץ. ז'לגיריס פגשה את מכבי תל אביב פעמיים אשתקד, והפסידה בשני המפגשים.

שחקן ז'לגיריס ג'יימס אנדרסון מול שחקן ניז'ני נובגורוד טריי תומפקינס. Gregory Sokolov, GettyImages
העלה את ז'לגיריס לטופ 16. ג'יימס אנדרסון/GettyImages, Gregory Sokolov

אלבה ברלין

הקבוצה הגרמנית היא הנציגה השנייה שבית ב' שולח לבית ה' בטופ 16 יחד עם מכבי תל אביב. את הגרמנים מכבי תל אביב מכירה היטב, בזכות שני הניצחונות בשלב הבתים המוקדם, כשברור שאלבה השתפרה מאז שמכבי הביסה אותה בברלין. כפי שכבר הספקנו להכיר השחקנים המובילים של הקבוצה הם האמריקאים ג'מל מקלין, רג'י רדינג וקליף המונדס, כשגם הקרואטי מרקו באניץ' רושם תפוקה נאה עד כה.

אלבה עשתה את שלה בעצם העלייה לטופ 16, למרות שסיימה מאוכזבת מאוד עם ההפסד הביתי לצדביטה זאגרב, והיא לא אמורה להיות באזור של עלייה לשלב ההצלבה. כל ניצחון שתשיג בשלב הבא יהיה בגדר הפתעה.

ג'אמל מקלין שחקן אלבה ברלין. קובי אליהו
התגעגע. ג'אמל מקלין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully