וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב נקנסה ב-25 אלף שקל בשל קריאות אוהדיה

18.12.2014 / 18:20

האדומים עמדו לדין בשל קריאות אלימות נגד שמעון מזרחי, וספגו עונש כספי. היו"ר רמי כהן בדיון: "יש כאן כלי משחית שבא להרוס את המועדון". הדיינים: "נקווה שהמסר לאוהדים לא יהיה הפוך"

רמי כהן יושב ראש הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"לקחת מקרה כזה ולבקש ענישה חמורה כל כך, אמנם רק קנס, אבל בפעם הבאה ידרשו רדיוס". רמי כהן/יוסי ציפקיס

הפועל תל אביב נקנסה היום (חמישי) ב-25 אלף שקל בבית הדין של איגוד הכדורסל. זאת בגין כתבי האישום שהוגשו נגד הקבוצה בשל הקריאות "שמעון מזרחי תתאבד כבר" במהלך המשחקים נגד עירוני נס ציונה והפועל אילת החודש. כזכור, היועץ המשפטי דרש לקנוס את הקבוצה ב-50 אלף שקלים, ואילו בהפועל תל אביב מנהלים ערכאה אזרחית נגד אי החוקיות של הקריאה. את הפועל תל אביב ייצגו בדיון היו"ר רמי כהן ואבי זיידנברג, ואילו התובעים של איגוד הכדורסל לא הגיעו לדיון. מי שניהלו את הדיון הם הדיינים צבי רויזן ותגר עמיאל.

כהן טען שלא שמע את הקריאות במשחק נגד נס ציונה, ובמשחק נגד אילת היה מדובר אולי ב-40 אוהדים, "יש פה כמה דברים חשובים מאוד. הראשון הוא מה שנקרא חוק ההיגיון. צריך להבדיל בין אירוע כמו שהיה נגד אילת בעונה שעברה, ששם במשך משחק שלם, מספר רב של פעמים, רוב הקהל שר את השיר לבין מקרים שמתוך שעתיים וחצי מזדנב קטע של 20 שניות. אנחנו עובדים עם הקהל המון, זה הקטע שהכי קשה לעבוד איתו עם הקהל, כי אנשים חושבים שיש פה פסיקה לגופו של אדם, וקשה לשכנע אותם, ואני לא מדבר על ילדים בני 18.

"לקחת מקרה כזה ולבקש ענישה חמורה כל כך, אמנם רק קנס, אבל בפעם הבאה ידרשו רדיוס. לחוקק תקנה דווקא על הקריאה הזאת, ורק השנה שחקן של הרצליה עלה ליציע ולא הגיע לבית המשפט (דווין איבנקס). מכבי קראו 'טועמה מחבל' רק השבוע ולא הגיעו לבית הדין. גם הפועל ירושלים וחיפה שרו את השיר את הזה".

עוד אמר היו"ר: "חייבת להיות מידתיות, כשיש גל פריצות אני לא אומר לך תתפוס את הפורצים, ואם לא אני לא שופט אותך. היכולות שאתם מבקשים מאיתנו הן לא הגיוניות, אתם לא מבקשים מקבוצה לשלוט על שחקנים שמרביצים, אז אני צריך לשלוט על כל פה ביציע? זה ירד לרזולוציה כזאת שיש כאן כלי משחית שבא להרוס אותנו. התפקיד של כולנו זה לפעול למען הכדורסל, ואי אפשר להתחבא מאחורי המשקיף לא רשם, זה מקרים בודדים, ומה שקורה היום רק יתדלק אותם יותר".

הדיינים אמרו במהלך הדיון כי אין באפשרותם לא להרשיע את הקבוצה בשל העובדה שמדובר בהחלטה של בית משפט עליון, "אנחנו לא אחראים על מי מעמידים לדין, אבל אתם צריכים להיות אחראיים שאם קריאה מסוימת היא אסורה, אז אתם צריכים להיות אחראיים שאף אוהד לא קורא את הקריאה הזאת", אמרו הדיינים ושאלו את כהן מדוע האוהדים שרים את השיר גם במשחקים שלא נגד מכבי תל אביב, "לראייתם, אני מנתח שהסיבה שהשיר הזה נעשה נגד שמעון מזרחי זה סוג של מחאה. שהאיש הכי חזק באיגוד מייצג את קבוצתם כאן, לראייתם המשקיפים עובדים אצלו.

"אני יכול להבין למה הם רואים את זה. המשקיפים הם חלק מהאיגוד והוא סגן יו"ר האיגוד. אני באמת לא מאמין שעונש מתון יהיה מסר לאוהדים. הקריאה שצריכה לצאת מכם היא אחרת לגמרי, אם אין איזשהו תקנות קללות, אלא רק פסיקה נקודתית, יש גבול למה צריך לבקש מקבוצות. אם הייתה יוצאת קריאה כזאת מהאיגוד, הייתי הראשון לקרוא מהאוהדים לא לצעוק את זה, כי זה לא לא חוקי".

במהלך הדיון שאל כהן את הדיינים מה הוא יכול לעשות והדיינים ענו בצחוק: "אולי כסאות חשמליים באולם יעזרו". לקראת הסיום אמרו הדיינים כי ייתכן מאוד שהעונש שיקבלו האדומים יהיה מינורי: "נשקול לתת הזדמנות ונקווה שהמסר לא יהיה הפוך לאוהדים. תוכלו לשנות החלטות רק בבית הדין העליון".

  • עוד באותו נושא:
  • רמי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully