וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת נערי כדורעף נפגשה עם ג'ון קרי

מדובר בקבוצה המורכבת מיהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים שמגיעים מ-12 יישובים בצפון הארץ. הקבוצה נפגשה עם מזכיר המדינה האמריקני והעניקה כדורעף עם חתימותיהם והכיתוב: "כדורעף למען השלום"

מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי במפגש עם כדורעפנים ישראלים. אשי פכלר, מחלקת המדינה האמריקנית,
מפגש מרגש/אשי פכלר, מחלקת המדינה האמריקנית

משלחת נערי הכדורעף ממשיכה במסעה בארצות הברית ופגשה במהלך קבלת הפנים לרגל החגים את מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. הקבוצה כוללת 14 שחקני כדורעף ישראלים צעירים ושני מאמנים שמבקרים בארצות הברית במסגרת תכנית "מבקרי ספורט" של מחלקת המדינה האמריקנית בשיתוף איגוד הכדורעף. מדובר בקבוצה המורכבת מיהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים המגיעים מ-12 יישובים שונים בצפון הארץ. היא התגבשה באופן מיוחד לשם תכנית חילופי התרבות. הקבוצה העניקה למזכיר המדינה כדורעף עם חתימותיהם, עם הקדשה אישית בה נכתב בכתב ידם "כדורעף למען השלום" בעברית, ערבית ואנגלית.

במהלך הביקור, הקבוצה עוסקת בתכנים הנוגעים לתזונה, כושר, ניהול סכסוכים, מוגבלויות בספורט וחשיפה לגישה האמריקנית הייחודית לספורט. מהמבקרים ישנה ציפייה לחלוק את החוויות והמיומנויות שהם צברו בארצות הברית כאשר הם שבים בחזרה לישראל. הביקור כולל גם ביקורים בוושינגטון הבירה ואוקלהומה סיטי כאשר המשתתפים נפגשים עם מאמני ושחקני כדורעף, לומדים טכניקות חדשות, נושאים הקשורים לתזונה ועוד. התכנית כולה תעסוק במשחק גמר טורניר המכללות בכדורעף נשים.

מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי במפגש עם כדורעפנים ישראלים. אשי פכלר, מחלקת המדינה האמריקנית,
הכדורעף שהוענק לקרי/אשי פכלר, מחלקת המדינה האמריקנית

נספחת התרבות בשגרירות ארה"ב, מישל דסטין ואן-ריין, אמרה: "אנו שמחים ששגרירות ארה"ב, בשיתוף עם תכנית 'מבקרי ספורט' של מחלקת המדינה האמריקנית, מקיימת את תכנית חילופי התרבות הנפלאה הזו עבור 14 שחקני ושחקניות נוער ושני מאמני כדורעף מצפון הארץ. המנהיגים הצעירים האלו, שלא הכירו אחד את השני עד עכשיו ונבחרו בסיוע איגוד הכדורעף בישראל, מגיעים מ-12 ישובים יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים, ולומדים, משחקים ומאמנים בשמונה מועדוני כדורעף שונים באותו האזור בארץ. היום הם מתאחדים תחת חסות השגרירות האמריקאית למשלחת מאוחדת, בה תהיה להם הזדמנות לחלוק זה עם זה את אהבתם לכדורעף, כמו גם עם אמריקאים העוסקים בענף".

ענבל שלומי שיר, מאמנת הכדורעף שמשתתפת במסע, מציינת: "במהלך האימון כולם משחקים, כולם מזיעים, כולם מחייכים וכולם רוצים לנצח. בין אימון לאימון הם נרגשים, מדברים, מקשיבים, שמים אוזניות ושוקעים לתוך המוסיקה, כולם בני נוער, לעיתים ילדותיים, לעיתים בוגרים. החיבור ביניהם כל כך טבעי שאני תוהה כיצד הגענו למצב בו אני מספרת לתלמידי בבית הספר שאני נוסעת עם משלחת מעורבת של יהודים וערבים והם נדרכים, פניהם מחווירות, גבם נזקף, והם מבקשים רק דבר אחד: שאזהר. כמה גדול הוא המרחק בין המציאות לדמיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully