וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "שיחקנו מביך, מתנצל", לברון: "רק הפסד בגמר מביך"

מאמן קליבלנד ביקש סליחה מהאוהדים על התבוסה הביתית לאטלנטה: "לא שמרנו בשום שלב, לא ראיתי רוח לחימה אצל השחקנים". לברון: "לקחנו צעד אחורה מבחינה הגנתית". הפרשנים מעלים שאלות ודנים בשאלת החיזוק. ברואר שוב מועמד

דיוויד בלאט וקליבלנד שלו חגגו שלשום את החזרה הביתה אחרי שני הפסדי חוץ עם ניצחון על שארלוט, אבל הלילה (בין רביעי לחמישי) הם קטעו בצורה כואבת את רצף ששת הניצחונות הביתיים שלהם עם תבוסה 127:98 לאטלנטה. ההוקס החזקים הגיעו בכושר טוב ששלח אותם למקום השלישי במזרח, ונהנו מהגנה חלשה במיוחד של הקאבלירס, שאיפשרה להם לקלוע ב-64.5% מהשדה.

הקאבס דווקא פתחו טוב והוליכו בפער דו ספרתי ברבע השני, אבל מטח שלשות של האורחים, שסיימו עם 16 מ-28 מחוץ לקשת, עזר להם לנקום על ההפסד 127:94 באותו אולם לפני קצת יותר מחודש. כעת ינסו בלאט ושחקניו להתאושש עם משחקם השלישי מתוך חמישה משחקי בית רצופים, בו יארחו את ברוקלין בלילה שבין שישי לשבת.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
ביקש סליחה. דיוויד בלאט/AP

מספרי המשחק

* התבוסה ב-29 נקודות הייתה הקשה ביותר של קליבלנד העונה, הפער הגדול ביותר בו הפסידה קבוצתו של בלאט עד כה היה 19, בהפסד 101:82 בפורטלנד ב-4 בנובמבר.

* זה היה הפסד הבית השלישי הכי קשה בקריירה של לברון ג'יימס, אחרי ההפסד ב-31 לנקודות לנטס ב-2004, וב-30 נקודות לנאגטס ב-2008, שלושת במדי קליבלנד.

* שתי קבוצות בלבד בהיסטוריה זכו באליפות בעונה בה חטפו תבוסה ביתית של לפחות 29 נקודות: הסלטיקס של 1969 (שהפסידו ללייקרס ב-35 הפרש), והסלטיקס של 1968 (שהפסידו ללייקרס ב-37 הפרש).

* 12 השלשות של ההוקס במחצית הראשונה (מתוך 18 ניסיונות) הן שיא מועדון למחצית כלשהי.

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
לא מוכן לקבל שלשות חופשיות של היריב. לברון ג'יימס/רויטרס

התגובות

דיוויד בלאט אמר אחרי המשחק: "איך ששיחקנו הערב היה מביך. אני מתנצל בפני כל האוהדים הטובים שבאו לכאן כמו שהם תמיד באים, זו באמת הייתה הופעה חלשה שלנו ואין לי הרבה מה להגיד". כשנשאל האם ראה רוח לחימה אצל שחקניו השיב בקצרה: "לא". כשנשאל לגבי ההגנה של קבוצתו ענה: "אני חושב שההגנה שלנו לא הייתה קיימת לכל אורך המשחק". לגבי השינוי במשחק אחרי הרבע הראשון אמר בלאט: "אטלנטה שיחקה היטב התקפית ואנחנו פשוט לא שמרנו בשום שלב, חוץ מהחלק הראשון של המשחק".

עם זאת, כשלברון ג'יימס נשאל האם התבוסה הביכה אותו הוא השיב: "לא. רק הפסד בגמר מביך אותי". כשנשאל על ההבדלים בין המשחק הזה לקודמיו אמר לברון: "כל משחק עומד בפני עצמו, וככה צריך להתייחס אליו. אבל אם יש משהו שאנחנו צריכים ללמוד זה לפתח את הגאווה שבשמירה אחד על אחד. אני חושב שהתקפית שיחקנו היטב והנענו את הכדור, אבל הגנתית בהחלט לקחנו צעד אחורה. היו להם 5 או 6 שלשות חופשיות, ואנחנו לא יכולים לקבל את זה. אם יריבים יקלעו עלינו, הם צריכים לעשות את זה תחת לחץ".

קיירי אירווינג, שקלע רק 9 נקודות (4 מ-9 מהשדה, כולל 0 מ-3 לשלוש) לצד 6 אסיסטים ו-0 איבודים, חזר לפרקט אחרי הירידה לחדר ההלבשה לאימון זריקות אישי, כשלאחר כמה דקות לברון הצטרף אליו. כשנשאל על ידי עיתונאי מקומי האם הוא או המאמנים שלו שמו לב לשינוי כלשהו בכושר שלו השיב הרכז בזעף: "אני שחקן כדורסל ואתם רק צופים".

עוד הלילה ב-NBA

מותחן אדיר בין ממפיס לסן אנטוניו

לכתבה המלאה
קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. רויטרס
חזר לאימון זריקות אחרי הסיום. קיירי אירווינג/רויטרס

מה אמרו בתקשורת

החדשות הגדולות של הלילה עבור קליבלנד עשויות להיות הדיווחים ממינסוטה לפיהם הטימברוולבס שיגרו מסרים שונים לפיהם קורי ברואר שוב זמין לטריידים. הקאבלירס התעניינו מאוד בסווינגמן בן ה-28, שמוליך את ה-NBA בחטיפות העונה עם 2.25 למשחק וקולע בממוצע 10.5 נקודות ב-42% מהשדה, לפני כמה שבועות, אך מכת הפציעות במיניאפוליס גרמה לקבוצתו לשמור עליו. כעת נראה שהמצב השתנה, ובנוסף לקליבלנד דווח שגם יוסטון והקליפרס נמצאות בעקבות ברואר.

דייב מקמנאמין מ-ESPN כתב: "בלאט אולי נותר חסר מילים מהערב הזה, אבל שאלות רבות עלו מצפייה בכישלון הזה. למשל, מה קרה להגנה? איך אתה נותן לפליקנס נטולי אנתוני דייויס ולהוקס נטולי ג'ף טיג לקלוע בממוצע 123 נקודות נגדך באחוז ממוצע של 60% מהשדה ו-50% לשלוש בשני ההפסדים האחרונים? לברון חלק על קביעתו של בלאט שההפסד היה מביך, אבל גם הוא ביקר באופן מובן את הגנת קבוצתו, ושני השחקנים שקיבלו תשבוחות על השדרוג שלהם בהגנה - קיירי אירווינג וקווין לאב - חולקים הרבה מהאשמה".

כריס פידור מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: "ההעברה של שון מריון לחמישייה הפותחת גרמה לתוצאות מעורבות. בתחילת העונה לבלאט לא הייתה ברירה, כי ווייטרס נראה לא מחובר ולמאמן לא היו הרבה אופציות אחרות פרט למריון. אולי עכשיו הוא ישקול לבצע שינוי נוסף כשמייק מילר יחזור. אולי למשל לצרף את מתיו דלבדובה לאירווינג בקו האחורי. מעבר לכך, הקאבס צריכים חיזוק נוסף. עמדת השוטינג גארד שלהם מספקת 15.7 נקודות למשחק, כשרק לסקרמנטו ופילדלפיה יש נתון נמוך יותר בתחום הזה. המועדון אולי מחפש גבוה שייגן טוב יותר על הטבעת, אבל חיפוש קלעי ששומר טוב לא צריך להיות נמוך בהרבה בסדר העדיפויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully