וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המספרים: ניתוח המשחק בין סן דייגו לדנבר

רותם דביר

18.12.2014 / 1:03

פייטון מאנינג עלה חולה למשחק, אבל הצוות המסייע של הברונקוס עזר לו להבטיח שוב את אליפות ה-AFC. הצ'ארג'רס התקבעו על משחק הקרקע ומלכדו את ריברס. רותם דביר מנתח

פייטון מאנינג שחקן דנבר ברונקוס עם דיוויד ברוטון ג'וניור בסן דייגו. AP
כולם נתנו כתף. מאנינג/AP

הרבה היה מונח על הכף בקרב בין דנבר לסן דייגו בערב יום ראשון, בעיקר הכרעת הבית לטובת הברונקוס והמשך המאבק על הכניסה לפלייאוף לצ'ארג'רס. בנוסף, פייטון מאנינג סבל משפעת והרגיש רע מאוד, ובמהלך המשחק דנבר איבדה שלושה שחקנים משמעותיים בשל פציעות. למרות כל המכשולים הללו, משחק יעיל של ההתקפה ומשחק מצוין של הגנת האורחים הובילו לניצחון ולזכייה שלישית ברציפות באליפות בית המערב של ה-AFC.

מחלתו של מאנינג תרמה להחלטת מתאם ההתקפה של דנבר, אדם גייס, לבסס את המשחק על ריצות של סי.ג'יי אנדרסון (שבחודש האחרון התגלה כרץ המוביל של דנבר), שיסייעו בהורדת הלחץ מקו ההתקפה ויאפשרו למאנינג למצוא את הרסיברים שלו במאצ'-אפים טובים. הגנת סן דייגו אינה מהטובות בליגה (מקום 28 על פי DVOA), אולם נגד הריצה מצבה טוב יותר (מקום 14 על פי DVOA). ואכן, התפוקה המספרית של אנדרסון על הקרקע לא הייתה מרשימה: 89 יארד ב- 29 נשיאות (רק 2.9 יארד לנשיאה), אבל היא הספיקה כדי להיות הגורם המסייע למאנינג, שהפגין משחק לא מבריק אבל יעיל באוויר. מנגד, הגנת הריצה של דנבר היא מהטובות בליגה (מקום 2 ב- DVOA ובממוצע יארדים למשחק) ולכן לא ברור מדוע התקפת הצ'ארג'רס התבססה על ניסיונות ריצה של אוליבר דרך האמצע (2.2 יארד לנשיאה, רק 26 יארד).

סי ג'יי אנדרסון שחקן דנבר ברונקוס. AP
89 יארדים קשים שעשו את העבודה. אנדרסון/AP

המשחק החל כשדנבר ביססה את התכנית לרוץ כבר בדרייב הראשון. הברונקוס עלו עם 6 שחקני קו והפעילו את אנדרסון. הפאס ראש של סן דייגו, בראשות מלווין אינגרם, פתח באגרסיביות ובמהלך השלישי השיג סאק ופאמבל של מאנינג, שכמעט והוביל לאיבוד כדור. מאנינג, מצדו, החל לנצל את הדגש שניתן לריצה במהלך הדרייב השני, כאשר פליי אקשן הוביל למסירה ל- 36 יארד לדימריוס תומאס, שגבר על הקורנר פלאוארס והגיע כמעט לרדזון. למרות זאת, כיסוי טוב של הסקנדרי אפשר רק שער שדה ונקודות ראשונות לאורחים, 6:55 לתום הרבע.

משחק ההתקפה של סן דייגו התקשה לממש את הריצות של אוליבר, הק"ב ריברס סבל ממשחק רע ומול כיסוי טוב של הסקנדרי של דנבר רק בתחילת הרבע השני הצליח סופסוף להשלים מסירה ראשונה. למרות התקדמות יפה של הדרייב, שני דגלים מטופשים הרחיקו את סן דייגו מהרדזון וניסיון הבעיטה של נובאק מ-46 יארד היה קצר. עד המחצית המשיכה דנבר להריץ את אנדרסון ומאנינג מצא את תומאס עוד פעם במסירה ארוכה. למרות זאת, הגנת סן דייגו החזיקה מעמד ודנבר סיימה את המחצית ביתרון 3:9 בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
seperator

המחצית השנייה המשיכה בדיוק באותה נקודה, כשהגנת דנבר לא נתנה לריברס כלום; גם על הקרקע סן דייגו לא הצליחה להתקדם והחטיאה שער שדה נוסף. מנגד, גייס המשיך לטחון את אנדרסון על הקרקע כדי לספק את התמיכה למאנינג החולה (שגם נפגע בסוף המחצית הראשונה ונראה מוגבל מאוד). 4:32 לסיום הרבע יצא מאנינג לדרייב נוסף. מתוך שבעת המהלכים בסדרה נקראו חמש ריצות של אנדרסון וסטיוארט, שהביאו את הברונקוס אל סף הרדזון. תומאס, עם מהלך מצוין מימין ותפיסת בק-שולדר ממסירת 28 יארד באנדזון, נתן לדנבר טאצ'דאון ראשון ויתרון 3:16 לפני הרבע האחרון.

סן דייגו הצליחה להעיר את המשחק עם טאצ'דאון ראשון בתחילת הרבע האחרון, אולם דנבר הריצה דרייב של יותר מחמש דקות עם ריצות של אנדרסון ועוד מסירה ארוכה של מאנינג (33 יארד לסנדרס), שבסופו הבקיעה שער שדה וצמצמה את סיכויי הצ'ארג'רס לחזור למשחק. משחקו הרע של ריברס ניכר היטב בשלב זה, כאשר הוא נחטף פעמיים כשניסה למצוא את הרסיברים שלו. דנבר עוד הספיקה להבקיע שער שדה נוסף ובסיום 10:22 לברונקוס, שמבטיחים זכייה נוספת באליפות הבית.

פיליפ ריברס שחקן סן דייגו צ'ארג'רס. GettyImages
יום קשה במשרד. ריברס/GettyImages

תכנית המשחק של דנבר נועדה לסייע למאנינג, שהיה מוגבל לאור פציעה ומחלה. אף שהריצות של אנדרסון לא התבטאו במספרים מרשימים, הן הספיקו כדי להגביל את הלחץ של קו ההגנה של סן דייגו ולפתוח את משחק הפליי אקשן ומסירות ארוכות של מאנינג בעיקר לתומאס. הרסיבר הנפלא של דנבר נתן משחק מרשים עם שש תפיסות ל- 123 יארד, שהיוו 53% מסף משחק המסירה של הברונקוס. הגנתית, הקו סיפק תצוגה מרשימה על הקרקע ועצר לחלוטין את ריברס. הק"ב של סן דייגו סיים עם 232 יארד בלבד, כולל שתי חטיפות (QBR של 30.9). ההצלחה של הגנת דנבר הייתה לא דווקא מפאס ראש משמעותי (וון מילר סיים את אחד ממשחקיו הגרועים), אלא כיסוי מצוין של הסקנדרי בראשותם של טאליב וכריס האריס. בכך נתנה ההגנה את הגיבוי להתקפה בראשות מאנינג והבטיחה את הניצחון החשוב להמשך הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully