וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי כהן: "החברות עם ג'רבי רק מראה לי שהכול אפשרי"

17.12.2014 / 14:39

מדליסטית הארד מאליפות אירופה לא מסתנוורת מההישג המצוין ב-2014 והמקום השביעי בעולם בו היא נמצאת, ומודה: "אני חולמת על מדליה אולימפית". בחמישי מתחילה אליפות ישראל

גילי כהן, ג'ודוקאית ישראלית. יוסי ציפקיס
התקדמות ברורה. גילי כהן/יוסי ציפקיס

גילי כהן תזכור את השנה האחרונה בעיקר בזכות ההופעה הנהדרת שלה בחודש אפריל במונפלייה, אז היא סיימה עם מדליית ארד יוקרתית באליפות אירופה (52 ק"ג). התחרות הזו הייתה גם זו שהקפיצה אותה משמעותית בדירוג העולמי היישר למקום השביעי והפכה אותה בגיל 23 לג'ודוקא הבכירה בנבחרת הנשים אחרי ירדן ג'רבי. למרות זאת, כהן יודעת שהדרך שלה לריו עדיין ארוכה ואחד הדברים שהיא תצטרך לשפר זה את נושא היציבות. לצד הניצחונות הנהדרים, סבלה כהן מהפסדים כואבים בסיבובים מוקדמים, כמו בקרב הראשון שלה באליפות העולם באוגוסט.

"זו הייתה שנה מוצלחת. המשכתי את ההתקדמות שעשיתי ב-2013 ועליתי בדירוג. זו הייתה שנה מיוחדת בעיקר בגלל הזכייה במדליית הארד באליפות אירופה", היא אומרת. "אני מקווה שבחצי השנה הקרובה אני אוכל לשדרג את התוצאות שעשיתי ואמשיך להתקדם. המדליה הייתה מיוחדת מאוד כי אליפות אירופה זו תחרות חשובה, יש לה מעמד מיוחד ושמתי לי למטרה לעשות שם הישג טוב. אני מסתכלת קדימה ויש עוד המון תחרויות לפני. בשנה הבאה יש שוב את אליפות אירופה ואני אצטרך עוד להשתפר כדי להגן על ההישג".

שני הרשקו, מאמן הנבחרת, מספר: "גילי התקדמה מאוד גם מבחינת התוצאות וגם מבחינת הרמה שלה ומבחינת איך שמסתכלים עליה בעולם. היא עובדת קשה, צוברת ניסיון ומצליחה לשפר דברים שהיו פחות טובים בעבר. כל הנבחרת מתקדמת יחד וזה דוחף אותה בחוד החנית קדימה. בשנה האחרונה מעבר למדליות היא ניצחה כמה יריבות חזקות מאוד כולל שתי מדליסטיות מלונדון, כאלו שבעבר ניצחו אותה. זה נראה שהיא מתקדמת ונמצאת בכיוון הנכון".

שני הרשקו מאמן נבחרת ישראל בג'ודו. מגד גוזני
"כל הנבחרת מתקדמת יחד וזה דוחף אותה בחוד החנית קדימה". הרשקו/מגד גוזני

כהן תנסה להתמקד בשנת 2015 בהבטחת הקריטריון האולימפי והיא תתמודד מול יריבות קשות כדי להשיג אותו. "הקריטריון קשה מאוד ולצד רוני שוורץ שהיא מתחרה טובה יש מולי יריבות קשות מאוד. אני רוצה להגיע לאולימפיאדה ולעשות שם תוצאה טובה. ברור שאני נמצאת במיקום טוב, אבל יש עוד המון נקודות בקופה ולמרות שעל הנייר זה נראה טוב, אני צריכה לעבוד קשה ולעשות תוצאות טובות. שום דבר לא מובטח".

כהן גם מספרת על ההתמודדות עם הפסדים בסיבובים מוקדמים בתחרויות בסבב, ואומרת: "להפסיד בסיבוב ראשון בג'ודו זה הדבר הכי נורא שיכול להיות. זו חוויה קשה, אבל זה חלק מהעניין. עשיתי 15 תחרויות וצריך לדעת להתאושש כי יש כל הזמן עוד תחרויות. אסור לך לתת לזה לערער את הביטחון. ברור שכשמפסידים בסיבוב ראשון צריך לשבת ולבדוק מה לא עשיתי בסדר".

הרשקו מוסיף בהקשר הזה: "גילי סבלה משלוש הדחות מוקדמות בשלושה טורנירים נגד יריבות יפניות שהיו שוות מדליות. יש לה עדיין דברים שהיא צריכה לשפר שזה לא מספיק יום אחד או חצי שנה. יש לה עוד לאן להתקדם, אנחנו עושים את כל המאמצים להתקדם. היא מתקדמת בהרבה פרמטרים אבל היא לא לבד בצמרת העולמית, אבל אין הרבה ספורטאיות שיכולות לנצח את גילי בצמרת העולמי".

כאשר היא מנסה להביט קדימה, היא רואה את ריו בעוד פחות משנתיים. "זה נשמע הרבה זמן, אבל זה עובר מהר. אני עסוקה בלהיות הכי טובה שאפשר, לעשות את הקריטריון ועד האולימפיאדה אני מקווה שאני אגיע במצב הכי טוב שאני יכולה להיות ובג'ודו זה יום תחרויות אחד שהכול יכול לקרות בו. החלום שלי זה מדליה אולימפית אבל אני מתמקדת בתחרות הקרובה". הרשקו מחדד: "יהיה לה קשה להגיע לריו כי יש רק 14 מקומות שמגיעים אוטומטית. כרגע זה נראה שהיא תהיה בפנים, אבל היא צריכה לשמר את התוצאות ולקחת אותן קצת יותר קדימה. היא צריכה להיות אולימפיאדה, היא שווה אולימפיאדה וביום טוב גם יש לה אפשרות לעשות ניצחונות, אבל מעבר לזה אנחנו לא מתעסקים במדליה אולימפית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גילי כהן ג'ודוקא ישראלית. ברני ארדוב
גילי כהן ג'ודוקא ישראלית/ברני ארדוב

הרשקו מתייחס גם ליתרונות המשמעותיים של כהן שמאפשרים לה לשהות בצמרת העולמית: "יש לגילי נחישות בלתי נגמרת, היא ספורטאית שעובדת קשה מאוד, אבל למדה לאהוב לעבוד קשה. היא פשוט טוטאלית ברצון שלה להיות הכי טובה שאפשר". כהן, שנחשבת לחברה טובה של סגנית אלופת העולם, ירדן ג'רבי, מספרת כי היא סופגת לא מעט מהמצוינות של מי שהוכתרה כספורטאית השנה על ידי הוועד האולימפי, ומציינת: "ירדן חברה טובה, היא הגיעה לפסגות הכי גבוהות שאפשר ועשתה את הכול בזכות. כמי שמתאמנת איתה, אני יודעת שזה נעשה מתוך עבודה קשה והשקעה. כשיש חברה כזו בנבחרת זה רק מעורר השראה, מגביר את המוטיבציה וזה מראה לנו בנבחרת שהכול אפשרי והכול יכול להיות. אפשר להגיע הכי גבוה שאפשר. זה מצוין שיש לנו ספורטאית ברמה הזו".

ביום חמישי תתחרה כהן על האפשרות לזכות שנה רביעית ברציפות באליפות ישראל. "זו תחרות מיוחדת כי היא התחרות היחידה שאנחנו עושים פה בארץ. זו הזדמנות לבוא כדי לראות את הג'ודו הישראלי שהייתה לו שנה מוצלחת, גם לגברים וגם לנשים. אמנם רוני שוורץ לא תתמודד מולי בגלל פציעה, אבל יש בחורות צעירות וכל אחת עושה את הכי טוב שהיא יכולה ואני מקווה שיהיה יום מוצלח לכל הענף וגם לי. אני מתכוננת אל התחרות הזו כמו לכל תחרות בסבב העולמי בחו"ל. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות למאמן הנבחרת שני הרשקו ולמאמן שלי במועדון מכבי הרצליה, אלעד סביון".

seperator

אליפות ישראל תצא לדרך מחר (חמישי) בהיכל הספורט מטרווסט רעננה כאשר הקרבות בסיבובים המוקדמים יחלו ב-9:30 בבוקר, הקרבות על מדליות הארד ב-15:30 וקרבות הגמר החל מ-18:00. ב-66 ק"ג לגברים צפוי מפגש מעניין בגמר בין טומי ארשנסקי לטל פליקר, זאת בהיעדרותו של אלוף אירופה לנוער ועד גיל 23, ברוך שמאילוב הפצוע. ב-73 ק"ג יתחרה גולן פולק, ב-81 ק"ג יתחרו שגיא מוקי ואסף חן, ב-90 ק"ג אלון ששון וב-100 ק"ג יעקב ממיסטבלוב ופיטר פלציק. אצל הנשים, ב-48 ק"ג תתחרה שירה ראשוני, גילי כהן ב-52 ק"ג, קמילה מינקאווה ב-57 ק"ג, ירדן ג'רבי ב-63 ק"ג וליאור וילדיקן ב-70 ק"ג

  • עוד באותו נושא:
  • גילי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully