וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח הגרלת האלופות: ההזדמנות של סיטי, הטיול של ריאל ובאיירן

הצ'אנס של סיטי ואגוארו, הבקשה של מוריניו, הנינוחות של באיירן וריאל, הקרב בין יובנטוס לדורטמונד והמשימה האפשרית של סוזה. ניתוח הגרלת שמינית גמר האלופות

one

בוידאו: תקציר הניצחון של ארסנל על ניוקאסל מהשבת האחרונה

בשמינית הגמר בעונה שעברה שבע משמונה קבוצות החוץ ניצחו במשחק הראשון (פרט למנצ'סטר יונייטד) וכל ראשי הבית עלו לרבע הגמר. מתח לא היה. הפעם יש פוטנציאל בכמה מוקדים לדרמות של ממש. הנה ניתוח קצר של המפגשים.

הגרלת שמינית הגמר: ברצלונה שוב מול סיטי, צ'לסי מול פ.ס.ז'

פריס סן ז'רמן - צ'לסי (17 בפברואר ו-11 במרץ)

ז'וזה מוריניו ביקש לחזור לביקור נוסף בעיר האורות "כי זה נוח יותר לאוהדים". ביקש, וקיבל. בעונה שעברה צ'לסי הדיחה את פריס סן ז'רמן למרות הפסד 3:1 בצרפת, כשניצלה את שער החוץ וניצחה 0:2 בגומלין. אחרי שפעמיים נבלמה במחסום רבע הגמר, פריס סן ז'רמן רוצה לעשות את הצעד הנוסף קדימה ולעמוד ביעדים של הקטארים. אלא שהפעם היא הסתבכה כבר בשמינית ולא תגיע כפייבוריטית.

הקבוצה לא השתפרה לעומת העונה שעברה, זלאטן איברהימוביץ' סובל מהפציעה החוזרת בעקב ולורן בלאן שומע כל הזמן על מועמדים להחליפו, למרות שלא הפסיד בארבעת החודשים הראשונים של העונה. כפי שזה נראה כרגע, מוריניו בהחלט יכול להיות מרוצה. בעונה שעברה הוא התגבר על המשוכה הצרפתית בלי חלוץ דומיננטי ועם סגל הרבה פחות עמוק.

הסיכויים: 35:65 לצ'לסי

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי עם לורן בלאן מאמן פריס סן ז'רמן. רויטרס
אחד ייחל להגיע לפריס, השני לא יודע אם יישאר שם עד למפגש. ז'וזה מוריניו עם לורן בלאן/רויטרס

מנצ'סטר סיטי - ברצלונה (24 בפברואר ו-18 במרץ)

עוד שחזור מהעונה שעברה, הפעם של שמינית הגמר. ברצלונה עלתה אז עם ניצחון מרשים 0:2 במנצ'סטר וגם 1:2 ביתי בגומלין, אבל ברבע הגמר החולשות שלה כבר באו לידי ביטוי והיא הודחה בידי אתלטיקו מדריד. גם העונה לא חסרות בעיות ללואיס אנריקה, שלא מצא את שביל הזהב בין הטיקי-טאקה המסורתי לחידושים אותם הוא רוצה להנחיל לקבוצה ועדיין לא מקבל תפוקה הולמת מלואיס סוארס. הניסיון של הקטלאנים ישחק שוב תפקיד משמעותי, אך הם פגיעים.

מנגד, מנצ'סטר סיטי למדה את הלקח ורוצה רבע גמר ראשון באלופות. זו ההזדמנות שלה להפתיע. אחרי הניצחון מלא האופי ברומא והחזרה למירוץ האליפות בליגה, אלופת אנגליה יכולה להגיע עם ביטחון למפגש הכפול מול בארסה, אבל המפתח יהיה מצבו הרפואי סרחיו אגוארו. אם החלוץ הארגנטינאי, שכבש שישה שערים ב-10 מפגשים מול ברצלונה בימיו באתלטיקו מדריד, יהיה כשיר וחד לקראת המשחק הראשון, הסיכויים של הסיטיזנס יעלו. בלעדיו, לחבר ליאונל מסי יהיה קל יותר להדיח אותו פעם נוספת.

הסיכויים: 45:55 לברצלונה (בגלל הניסיון)

ליאונל מסי שחקן ברצלונה מול סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הכשירות שלו יכולה להכריע מבחינת סיטי. סרחיו אגוארו מול ליאונל מסי/רויטרס

יובנטוס - דורטמונד (24 בפברואר ו-18 במרץ)

והנה שחזור לגמר מהעבר הרחוק יותר. ב-28 במאי 1997 ניצחה דורטמונד 1:3 את יובנטוס באצטדיון האולימפי במינכן וזכתה בליגת האלופות לראשונה בתולדותיה. קרל היינץ רידלה, מי שהגריל את שתי הקבוצות היום, כבש אז צמד, אבל השער הזכור מכולם היה של לארק ריקן הצעיר. לשמחתה של יובנטוס, שניהם לא יהיו הפעם על המגרש ודורטמונד תגיע במוד אחר לגמרי.

הקבוצה של יורגן קלופ פתחה בצורה קטסטרופלית את העונה בגרמניה והסתבכה בתחתית. אם לא תצא ממצב הביש הזה, הסיכויים של מסימיליאנו אלגרי להצליח בנקודה האירופית בה אנטוניו קונטה כשל, רק יגברו. דורטמונד פגיעה, פציעה וחסרה את הברק של מרקו רויס, שמי יודע איך ומתי יחזור. אלופת איטליה פישלה באירופה בשנים האחרונות וזו ההזדמנות שלה לתקן. צ'ירו אימובילה, שאת הבכורה שלו בליגת האלופות עשה כשהחליף את אלסנדרו דל פיירו במדי יובנטוס, ינסה למנוע זאת ממנה ולהמשיך להצטיין במפעל היחיד שבו הוא זורח (ארבעה שערים בצ'מפיונס לעומת שניים בליגה).

הסיכויים: 50:50

לארס ריקן עם גביע האלופות של דורטמונד 1997. Bongarts, GettyImages
זוכרים אותו? כי ביובנטוס לא שכחו. לארס ריקן/GettyImages, Bongarts

ריאל מדריד - שאלקה (18 בפברואר ו-10 במרץ)

שחזור שלישי לשלבי הנוקאאו מהעונה שעברה. שתי הקבוצות נפגשו בשמינית הגמר, וזה לא היה כוחות. ריאל מדריד הסירה את הקללה עם ניצחון היסטורי על אדמת גרמניה, ועוד איזה ניצחון. מפגן כוח מוחץ של 1:6 - ניצחון החוץ הגבוה בהיסטוריה של ריאל בשלב נוקאאוט של ליגת האלופות. כריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל וקארים בנזמה כבשו צמדים באותו ערב עגום מבחינת שאלקה בפלטינס ארנה. רונאלדו לא הוריד מאז את הרגל מדוושת הגז, בעוד ההגנה של שאלקה לא הפגינה שיכור נראה לעין. רוברטו די מתאו כבר זכה בליגת האלופות ומנוסה יותר מיינס קלר במעמדים כאלה, אבל גם הוא לא יצליח לעצור את הבלאנקוס במסע ההגנה על התואר.

הסיכויים: 5:95 לריאל מדריד

שחקן ריאל מדריד כריסטאנו רונאלדו מול שחקן שאלקה ג'ואל מאטיפ. AP
בעונה שעברה זה היה משפיל. כריסטיאנו רונאלדו מול ג'ואל מאטיפ/AP

שחטאר דונייצק - באיירן מינכן (17 בפברואר ו-11 במרץ)

הגרלה נוחה מאוד לאלופת גרמניה, שמטיילת בליגה שלה ללא הפסדים וצריכה להיות לפחות בין ארבע הגדולות בליגת האלופות. למרות הפציעות המרובות, היתרון האיכותי של באיירן מינכן ברור וידוע. שחטאר דונייצק נהנית מעונת שיא של לואיז אדריאנו במפעל, עם תשעה שערים בשלב הבתים, אבל ההגנה שעומדת לפני מנואל נוייר היא לא ההגנה של באטה בוריסוב. תוסיפו את פגרת החורף שתמיד מורידה מערכן של הקבוצות מאוקראינה ורוסיה, ואת העובדה ששחטאר תארח בקייב בגלל המצב הביטחוני במזרח אוקראינה - ותקבלו עולה כמעט בטוחה.

הסיכויים: 10:90 לבאיירן מינכן

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. GettyImages
ההגנה שלו זו לא באטה בוריסוב. מנואל נוייר/GettyImages

ארסנל - מונאקו (25 בפברואר ו-17 במרץ)

הדרבי הפרטי של ארסן ונגר. אי שם, בהיסטוריה רחוקה, מאמן ארסנל עבד שבע שנים במונאקו. הוא הוביל את הקבוצה לאליפות אחת וגם לזכייה בגביע, לפני שנדד ליפן ומשם המשיך לארסנל, בה נשאר מ-1996 ועד היום. עכשיו הוא יחזור לסטאד לואי השני, עם הזדמנות פז להעפיל לרבע הגמר אחרי שנתיים רצופות בהן נאלץ לפגוש את באיירן מינכן ולהיפרד מהמפעל כבר בשמינית. אף על פי שגברה על התותחנים בטרום העונה, מונאקו קבוצה בינונית למדי, חסרת מחץ בהתקפה ונשענת בעיקר על מערך צפוף שבזכותו ספגה רק שער בודד בשלב הבתים. וחיזוק ככל הנראה לא יגיע בינואר. ארסנל איכותית יותר, בעיקר עם חזרתו של אוליבייה ז'ירו לחוד והיכולת של אלכסיס סאנצ'ס כשחקן המוביל.

הסיכויים 25:75 לארסנל

מאמן ארסנל ארסן ונגר. AP
20 שנה אחרי, חוזר למונאקו. ארסן ונגר/AP

לברקוזן - אתלטיקו מדריד (25 בפברואר ו-17 במרץ)

סגנית אלופת אירופה יכולה להיות מרוצה מההגרלה. לברקוזן תמיד נראית כמי ששלב שמינית הגמר מספק אותה, ובעצם לא מסוגלת ליותר מזה. לגרמנים יש כישרון רב בחלק הקדמי, אבל ההגנה בנויה רק על אמיר ספאחיץ' ולוקה במצבים הנייחים - בדיוק הנקודה הכי חזקה של אתלטיקו מדריד. דייגו סימאונה יודע שהקבוצה שלו לא בכושר מזהיר, אך היתרון הטקטי שלו והיכולת לשחק על תוצאה בחוץ, יעשו את העבודה לקראת ההכרעה בוויסנטה קלדרון. בשני המפגשים הקודמים בין הקבוצות, בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2010, התוצאה הייתה 1:1. הפעם בכל מקרה תהיה הכרעה.

הסיכויים: 30:70 לאתלטיקו מדריד

קוקה שחקן אתלטיקו מדריד (ימין) עם חואנפראן. GettyImages
לברקוזן תתקשה מול המצבים הנייחים שלהם. קוקה וחואנפראן/GettyImages

באזל - פורטו (18 בפברואר ו-10 במרץ)

פאולו סוזה, שבעונה שעברה פגש את רעננה וסכנין, עוד יכול להגיע לרבע גמר ליגת האלופות. אחרי שהדיח את ליברפול עם תיקו באנפילד, המאמן הפורטוגלי נהנה גם מהגרלה נוחה יחסית בשמינית הגמר. ותארו לכם אותו, איש בנפיקה משחר ילדותו, חוגג במגרשה של פורטו? הקבוצה של ג'ולן לופטגי אולי מנוסה ומוכשרת יותר מהחבורה הצעירה של באזל, אבל ההגנה שלה חסרת סדר והיא תלויה יותר מדי במצבי הרוח של הסקורר ג'קסון מרטינס. באזל הממושמעת בהחלט יכולה להפתיע. קרב די שקול.

הסיכויים: 45:55 לפורטו

מאמן באזל פאולו סוזה. רויטרס
אל תופתע, יש סיכוי שתגיע גם לרבע הגמר. פאולו סוזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully