וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשראת תיירי הנרי: אלכסנדר לקאזט במדור נבחרי השבוע

15.12.2014 / 7:00

שיחה אחת עם הכוכב הגדול בקיץ 2013 הביאה למפנה בקריירה של אלכסנדר לקאזט, שכובש העונה כמעט כמו רונאלדו ואולי עוד יגיע לארסנל כמו הנרי. מדור נבחרי השבוע בניחוח צרפתי, עם המאמן בעל מגע הקסם והצרות המשותפות של לואיס סוארס וליברפול

one

בווידאו: תקציר המשחק בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול

שחקן השבוע

אלכסנדר לקאזט - ליון

בקיץ 2013 יצאה ליון למסע משחקים בארה"ב ופגשה בין היתר את ניו יורק רד בולס. תיירי הנרי לא שותף באותו משחק, אבל אלכסנדר לקאזט זכה לקבל ממנו שיחת ייעוץ של כחצי שעה. "תמיד תאתגר את עצמך ואל תחשוב שאתה כזה גדול", אמר החלוץ הוותיק לחבר הצעיר. לקאזט, שעד אותה שיחה כבש תשעה שערי ליגה בארבע עונות, הפנים את המסר. אחרי 15 שערי ליגה בעונה שעברה, הוא הגיע לאותה כמות גם העונה. עם הבדל קטן: הפעם הוא עשה זאת כבר אחרי 18 מחזורים. "כששחקן גדול כמו הנרי מדבר אליך, אתה לא יכול להתעלם ממה שהוא אומר", נזכר השבוע לקאזט בשיחה שגרמה למפנה בקריירה. "הבנתי שלהיות שחקן גדול זו עבודה קבועה".

ולשמחתה של ליון, לקאזט לא מפסיק לעבוד. בזמן שבן דורו קלמון גרנייה לא שיחק דקה העונה וגם יוהאן גורקוף סובל מפציעות תכופות, לקאזט הוא לא רק המוציא לפועל של ליון אלא גם המבוגר האחראי. ביום שישי נגד קון, הרביעייה מסביבו כללה את ז'ורדן פרי בן ה-22, נביל פקיר בן ה-21 וקורנטן טוליסו ויאסין בנזיה בני ה-20, כשהמחליפים היו קלינטון אנז'י ומוחמד יטארה בני ה-21. כך, בגיל 23, לקאזט הוא האיש אליו נושאים צעירי ליון את עיניהם. בסיטואציות קשות, כמו במחזור הקודם במגרשה של אוויאן, הם חיכו שלקאזט יציל את המצב עם צמד דרמטי ויעשה 2:3. וכשהכול הולך חלק, כמו ביום שישי, הם פשוט רוצים להיות כמוהו.

חמישה ימים אחרי הצמד לרשת אוויאן, לקאזט כבש פעמיים גם נגד קון והפך לראשון מאז 1977/78 שמבקיע 15 שערים כבר אחרי 18 מחזורים. הקודם שעשה זאת, אגב, הוא ברנאר לאקומב, חלוץ העבר וכיום היועץ הספורטיבי של נשיא ליון. אלכסנדר הגדול דייק מהנקודה הלבנה ולאחר מכן ירה עוד טיל מזווית קשה כדי להגיע ל-15 שערי ליגה ולהגדיל את יתרונו בטבלת המבקיעים על פני אנדרה פייר ג'יניאק (12) וזלאטן איברהימוביץ' (8). ולא רק הם. אפילו ליאונל מסי וסרחיו אגוארו מאחוריו. לקאזט כבש יותר מכל אחד אחר בחמש הליגות הבכירות של אירופה, פרט לכריסטיאנו רונאלדו שנמצא בסקלה אחרת. ליון עם שמונה ניצחונות בית רצופים, ממשיכה לרדוף אחרי מארסיי ופריס סן ז'רמן וכבר מדברת על חזרה אפשרית לליגת האלופות. לקאזט יהיה שם בכל מקרה - איתה או בלעדיה. אולי אפילו, כמו הנרי, כשחקן ארסנל.

ויאריאל הנחילה לאתלטיקו מדריד הפסד ביתי ראשון מאז מאי 2013

גנגאן הדהימה את פריס סן ז'רמן שספגה הפסד ראשון העונה בליגה

רצף 25 הניצחונות הביתיים של יובנטוס נעצר, רומא צימקה את הפער

מנצ'סטר יונייטד חגגה עם 0:3 על ליברפול בכיכובו של דויד דה חאה

לוקאס קרוזה הרשים עוד יותר ב-1:1 של פאדרבורן מול וולפסבורג

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון. AP
בגיל 23, לא רק הסקורר המוביל של ליון אלא גם המבוגר האחראי בהתקפה. אלכסנדר לקאזט/AP

מאמן השבוע

ז'וסלן גורבנק - גנגאן

לפני כחודשיים, אחרי שגנגאן הפסידה בבית 1:0 לנאנט ושקעה למקום האחרון, בצרפת החלו לחשוד שמגע הזהב של ז'וסלן גורבנק כבר לא פועל. המאמן בן ה-42, שזכור מתקופתו כקשר בראן ונאנט ובעיקר מעונת 1998/99 בה כיכב במארסיי, קיבל את גנגאן ב-2010. היא הייתה אז בליגה השלישית, הוא אחרי ניסיון של שנתיים בקבוצת חובבים. בעונה הראשונה הוא עלה לליגת המשנה בצרפת, בעונה השנייה התבסס בצמרת, בעונה השלישית העפיל לליגה הבכירה ובעונה שעברה צלח את מלחמת ההישרדות וקינח עם זכייה בגביע אחרי ניצחון בגמר על ראן, האקסית שלו והיריבה המושבעת של קבוצתו. הרצון של גורבנק לשחק כדורגל אטרקטיבי, הסטייל, הקסם האישי והיכולת שלו להוציא את המקסימום מקבוצה כל כך צנועה, הפכו אותו לאחד המאמנים המוערכים בצרפת. בגנגאן היו מי שקראו לו "פפ גווארדיולה שלנו". השבוע הם גילו שמגע הקסם לא נעלם, אלא רק יצא להפסקה קצרה.

ביום חמישי האחרון רשמה גנגאן את ההישג הגדול בתולדותיה, כשהעפילה לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית עם ניצחון 1:2 בטומבה על פאוק סלוניקי והצילה את הכבוד הצרפתי אחרי ההדחות של ליל וסנט אטיין. בשישי בבוקר חזרה הקבוצה מיוון והשחקנים התלוננו על עייפות, אבל גורבנק הבהיר: "אין עייפות כשמשחקים נגד פריס סן ז'רמן". כך, שלושה ימים אחרי שהייתה לנציגה הצרפתית היחידה ששרדה בליגה האירופית, גנגאן לא הפגינה סימני תשישות וסיפקה את הסנסציה של העונה בליג 1 עם ניצחון 0:1 על האלופה פ.ס.ז'.

הקבוצה של לורן בלאן הייתה האחרונה מחמש הליגות הבכירות שנוצחה העונה (בכל המסגרות), כשהפסידה בליגת האלופות לברצלונה. בליגה היא לא חוותה הפסד מאז המשחק הבית מול ראן (2:1) בסוף העונה שעברה, אך החבורה המלוכדת של גורבנק שמה לרצף הזה סוף. עם שני שבדים, בלם נבחרת חוף השנהב ועוד שמונה צרפתים שחלקם עוד שיחק לפני ארבע שנים בליגה השלישית, גורבנק העמיד מערך צפוף וקומפקטי שעצר את זלאטן איברהימוביץ' וחבריו. כולם האמינו שהשער המהיר של ז'רמי פייה רק יעורר את הענק מרבצו, אך פ.ס.ז' לא מצאה נוסחה לפיצוח משחק ההגנה הפנטסטי של המארחת. "סבלנו במשך שבועות, כל טעות קטנה עלתה לנו ביוקר ולא הצלחנו לכבוש שערים, אבל הרוח השתנתה לאט לאט", תיאר גורבנק. "התחלנו לחייך קצת ועכשיו ניצחנו את פריס סן ז'רמן. זה יוצא דופן". אוהדי מארסיי ישמחו לראות אותו חוזר לסטאד ולודרום כמאמן וכך גם אוהדי ראן. עד שישעה את הצעד הבא קדימה, גנגאן מקווה ליהנות מעוד כמה רגעי קסם.

ז'וסלן גורבנק מאמן גנגאן. GettyImages
פפ גווארדיולה - הגרסה הצרפתית. ז'וסלן גורבנק/GettyImages

פלופ השבוע

לואיס סוארס - ברצלונה

שבעה משחקים, 516 דקות ליגה ועדיין ללא כדור ברשת. לואיס סוארס אמנם כבש פעמיים בליגת האלופות במדי ברצלונה, אבל דווקא מול ההגנות המזמינות של הליגה הספרדית סובל מבצורת איומה שמתחילה לעורר ספקות באשר לשיתוף הפעולה שלו עם ליאונל מסי. בחמשת המשחקים הקודמים (מאז הבכורה בקלאסיקו) ברצלונה ניצחה, כך שלא הייתה לאף אחד סיבה להתלונן. אחרי תיקו המאופס במגרשה של חטאפה, הסיפור כבר היה שונה לגמרי.

בהיעדרו של ניימאר הפצוע, הציפייה הייתה שהרכש הנוצץ מליברפול יעביר הילוך. זה לא קרה. סוארס היה רגיל להיות במוקד העניינים בליברפול, בעוד בברצלונה הוא נדחק לאגף ורואה פחות את הכדור. אז הוא בישל כבר שש פעמים, אבל המספר 0 בטור ההבקעות בולט הרבה יותר. הגנת חטאפה הסתדרה היטב עם החלוץ האורוגוואי, שגם כאשר הגיע למצבי הבקעה סבל מחוסר חדות לא אופייני. האוהדים כבר מתחילים לאבד את הסבלנות וגם התקשורת בקטלוניה לא מרחמת. הנחמה היחידה שלו: ליברפול נראית עוד יותר גרוע.

עוד באותו נושא

ביקורת על לואיס סוארס: "איפה הקילריות שהבטיחו לנו?"

לכתבה המלאה
לואיס סוארס שחקן ברצלונה. Denis Doyle, GettyImages
בברצלונה כבר מתחילים לאבד סבלנות. לואיס סוארס/GettyImages, Denis Doyle

מהלך השבוע

הבישול של אנטוניו ולנסיה - מנצ'סטר יונייטד

כל אחד ששיחק כדורגל בשכונה יודע שאין דבר משפיל יותר מכדור שעובר בין הרגליים. כשזה קורה באולד טראפורד - באחד המשחקים היוקרתיים בכדורגל האנגלי ולעיני עשרות מיליוני צופים - זה משפיל אפילו יותר, במיוחד אם זה מסתיים בשער. ג'ו אלן חווה זאת על בשרו בתבוסה של ליברפול 3:0 מול מנצ'סטר יונייטד. הקשר הוולשי ניסה לעזור לאלברטו מורנו לסגור את אנטוניו ולנסיה שעשה ככל העולה על רוחו על קו ימין, אבל קפטן נבחרת אקוודור סיפק השחלה קסומה בין רגליו של אלן, נכנס לרחבה ומסר מצוין לוויין רוני שהמשיך פנימה. אלן לא הצליח להתאושש מהרגע המשפיל הזה, וזה עוד לפני שגילה איך הפך בן-רגע לבדיחה החמה ברשתות החברתיות. לפחות באלוטלי כבר לא לבד.

אנטוניו ולנסיה שחקן מנצ'סטר יונייטד. Alex Livesey, GettyImages
השפלה כמו בשכונה. אנטוניו ולנסיה מול ג'ו אלן/GettyImages, Alex Livesey

ה-11 של השבוע

שוער: לוקאס קרוזה (פאדרבורן) - מפגן שוערות טוב מזה של דה חאה. שווה צפייה
מגן ימני: אנטוניו בראגן (ולנסיה) - בישול ראשון העונה ושער נקי
בלם: ז'רמי טולאלן (מונאקו) - מה שעבד בליגת האלופות תפס גם בליגה
בלם: אמיליאנו ולאסקס (חטאפה) - יש עתיד לנבחרת אורוגוואי
מגן שמאלי: פטריס אברה (יובנטוס) - שער בכורה בליגה האיטלקית
קשר: ראג'ה נאינגולן (רומא) - הנינג'ה יודע גם לכבוש שערים נהדרים
קשר: דייגו (ריימס) - צמד ראשון בליגה הצרפתית
קשר: אריאן רובן (באיירן מינכן) - מצטיין הסיבוב הראשון בבונדסליגה
חלוץ: אלכסנדר לקאזט (ליון) - שחקן השבוע
חלוץ: ז'רמי מנז (מילאן) - שוחה היטב גם בעמדת החלוץ המדומה
חלוץ: אוליבייה ז'ירו (ארסנל) - שלושה חודשים בחוץ, ועדיין כבש יותר מבאלוטלי ופלקאו ביחד

אריאן רובן שחקן באיירן מינכן. GettyImages
בדרך לעוד אליפות קלילה. אריאן רובן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully