וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התערבות הנשיא תעביר את שלבי הגמר בגביע המדינה לירושלים?

14.12.2014 / 12:57

רובי ריבלין יצר קשר עם יו"ר האיגוד וביקש ממנו לקיים את האירועים בבירה במקום ביד אליהו. מנכ"ל היכלי הספורט במכתב חריף לאיגוד: "התנהלות קרקסית שעלולה לעלות בהפסדים כבדים"

נשיא המדינה רובי ריבלין. ברני ארדוב
החליט להתערב. רובי ריבלין/ברני ארדוב

חצי גמר וגמר גביע המדינה עשויים להיערך בסופו של דבר בארנה בירושלים. הנהלת איגוד הכדורסל תתכנס מחרתיים (שלישי) על מנת לדון במיקום הגמר, כשוועדה שהתכנסה בחודש שעבר המליצה על קיום המשחקים ביד אליהו, אלא שבימים האחרונים, בעקבות פרסום הדברים, חלה תפנית. הצעד הראשון היה מכתבו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהגיע גם לנשיא המדינה רובי ריבלין, שיצר בעצמו קשר עם יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי וביקש ממנו לארח את המשחקים בבירה.

תפנית נוספת הגיעה הבוקר עם מכתב של מנכ"ל היכלי הספורט נדב גרינשפן, שהעלה טענות קשות בנוגע להתנהלות איגוד הכדורסל בנושא: "אין בפי לתאר את ההתנהלות הקרקסית והמבישה של איגוד הכדורסל מול חברתנו במהלך השנים האחרונות. בימים האחרונים הגיעה ההתנהלות לרמת שפל חדשה סביב סוגיית אירוח חצי גמר וגמר גביע המדינה. האיגוד בהתנהלותו עלול לגרום לחברתנו הפסדים כספיים כבדים ומיותרים".

לפי טענותיו של גרינשפן, הידיעות בתקשורת כי קיימת עוד התלבטות בין הארנה ליד אליהו, בעוד באיגוד שריינו את התאריכים לא מקובלות, וחברת היכלי הספורט דחתה בשביל התאריכים הללו קיום אירוע של תוכנית הטלוויזיה "אקס-פקטור". באיגוד הכדורסל דחו את טענותיו של גרינשפן, ולפי גורמים באיגוד הוא מודע לעובדה כי קיימת אפשרות שהמשחקים ייערכו בארנה, והוא יעודכן לאחר ישיבת ההנהלה ביום שלישי הקרוב.

בישיבת ההנהלה הנוכחית תאושר הארכת הקדנציה של ארז אדלשטיין לשנתיים נוספות, פלוס אופציה לקדנציה שלישית. סוגיה נוספת שתעלה היא מינוי ראש אגף מקצועי, שכפי שפרסמנו בעבר, מועמדותו של צביקה שרף צפויה לרדת מהפרק בשל קשיים במגעים. באיגוד בוחנים אפשרות לשיתוף פעולה בין יו"ר האגף המקצועי משה ויינקרנץ למאמנה הראשי של אקדמיית איגוד הכדורסל ישראל לב.

אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ירוויחו? אוהדי הפועל ירושלים בארנה/ברני ארדוב

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, הגיב בצורה חריפה למכתבו של גרינשפן: "ככה לא מתנהל גוף שאתה טוען שהוא מתנהל בצורה מכובדת ומסודרת. האיגוד מעולם לא הוציא ידיעה לתקשורת בנושא זה, רק דאג להגיב כשהתפרסמה ידיעה שקבעה שהמשחקים יערכו בהיכל נוקיה. יתרה מזאת, שקלנו לקיים את המשחקים גם באולם שבניהולך, למרות לחץ ציבורי גדול לקיים את המשחקים באולם החדש בירושלים, וזאת כדי לשמר את אותה מסורת שהזכרת במכתבך, וגם מכיוון שדאגת 'להזהיר' אותנו מהשימוש באולם החדש בירושלים בו אין ניסיון באירוח אירועים גדולים מסוג זה".

במכתב מציין הלוי כי הצעת המחיר שהגיש מנכ"ל היכלי הספורט היא בסך 350 אלף שקלים, שכוללת את כל שבוע הגביע. "זה הזמן להגיד שההצעה הזו מדגישה עד כמה האולם שבניהולך עשק את איגוד הכדורסל וגורמי ספורט אחרים במשך שנים רבות". לטענת הלוי רק השימוש באולם עלה 260 אלף שקלים, ללא עלויות סדרנות, אבטחה, שיטור, תאורה, הגברה וחדר ה-VIP מה שהסתכם בכ-900 אלף שקלים. "השנה עם הקמת האולם החדש בירושלים פתאום ההוצאות הנלוות נעלמו באורח פלא".

הלוי חותם את מכתבו, "נדב היקר, לפני שאתה מחנך גופים אחרים ומכנה אותם בשם 'קרקס' או בכל שם אחר, כדאי שתבדוק את התנהלות הגוף שאתה עומד בראשו ותנסה להסביר לציבור מדוע במשך שנים עשקתם את איגוד הכדורסל וגופי ספורט אחרים? מדוע בקיץ 2012 נאלצה נבחרת ישראל לעבור לשחק בבית מכבי בראשון לציון כשאתם העדפתם קרקס כזה או אחר על פני נבחרת ישראל וזאת למרות שהתאריכים הועברו אליכם במועד? לסיום נדב, אני מצפה ממך ומהגוף שאתה עומד בראש לשרת את ציבור אוהדי הספורט כפי שקובע המנדט שניתן לכם ולא לתת ציונים לגופים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully