וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרי הסיבוב הראשון בליגת העל: הפועל ירושלים שולטת

11.12.2014 / 14:55

המאמן שבלט ללא תחרות, הישראלי מספר 1, השחקן, החמישייה, התגלית והרגעים הגדולים. הפועל ירושלים שולטת בסיבוב הראשון בליגת העל, כשאפילו לשחקן הסיבוב, שלא משחק אצלה, יש אליה קשר הדוק. בולטת בהיעדרה (כמעט): מכבי תל אביב

one

בוידאו: אחד ממשחקי הסיבוב הגדולים, הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב

מאמן הסיבוב: דני פרנקו (הפועל ירושלים)

ההגעה של דני פרנקו בתחילת העונה להפועל ירושלים לוותה בלא מעט סימני שאלה. לאחר שהוחלט במפתיע כי לא ימשיך במכבי חיפה, העדיף המאמן את האדומים על פני הצעת מכבי תל אביב להיות עוזר מאמן, ולפי משחקי ההכנה והבנייה המאוחרת בבירה, ניתן היה לחשוב שפתיחת העונה שלהם פשוט לא תעמוד בציפיות. אז אמנם ירושלים כשלה במוקדמות היורוליג וגם במפעל המשני, בשלב הבתים ביורוקאפ, אבל סיפור ההצלחה שלה העונה בליגת העל יותר ממרשים ומקנה לפרנקו בקלות את תואר מאמן הסיבוב.

ירושלים של פרנקו הציגה כדורסל התקפי מצוין, הרגה את היריבות שלה מוקדם, מלבד המשחקים נגד הפועל תל אביב והפועל אילת בבית, ורק גרמה לדמיון להשתולל לגבי מה היא יכולה לעשות בעתיד. מלבד הניצחונות הקלים על כל היריבות החלשות שעמדו בדרך, ירושלים רשמה את הניצחון הענק על מכבי תל אביב בארנה, ותחת התנאים הלא פשוטים שעמדו בפניו, ההצלחה של פרנקו עד כה היא מעבר למצופה. כדי להמשיך במומנטום ולזכות בתואר מאמן העונה גם, הוא יצטרך להוביל את ירושלים לאליפות, כשזכייה בגביע לא תיחשב להישג מיוחד מדי.

דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים. קובי אליהו
הצליח מעבר למצופה. פרנקו/קובי אליהו

שחקן הסיבוב: קרייג סמית' (עירוני נס ציונה)

סטטיסטיקה: 21.6 נקודות, 7 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים ב-32.3 דקות למשחק.

עירוני נס ציונה הייתה תקועה בבנייה עד שבוע לפני משחק הגביע בכפר בלום. בקבוצה התלבטו האם לצרף שחקן שיותר קרוב לעמדה מספר 3 או ל-5, אלא שלפתע הציע סוכן השחקנים אבי זילברמן את הקרנף לקבוצה, ומשם השאר היסטוריה. סמית', למי שהספיק לשכוח, שחקן לגיטימי במשך שש עונות ב-NBA, הגיע להפועל ירושלים לפני שנתיים והיה דומיננטי מספיק כדי שבמכבי תל אביב ישקלו אפשרות לקחת אותו בטרייד תמורת שון ג'יימס. הדבר השני, ואולי המשמעותי יותר שייזכר מהעונה ההיא לגבי סמית', הוא הסכסוך התקשורתי עם שרון דרוקר שהוביל לעזיבתו.

סמית' של העונה הוא מפלצת התקפית מרשימה יותר מזו שהיה בהפועל ירושלים. הוא העוגן של נס ציונה, שלמרות שסבלה מפציעות מוצאת את עצמה במקום השלישי בתום הסיבוב הראשון. בכל משחק הוא רושם מספרים מדהימים, כולל שני משחקים עם יותר מ-30 נקודות. העובדה שהוא מוביל את הליגה גם בנקודות וגם במדד, עם אחוזים יוצאים מן הכלל, גורמים ללא מעט אנשים לחשוב מה היה קורה אם היה נשאר בבירה באותה עונה ולא חוזר אחרי שנתיים לקבוצה צנועה.

קרייג סמית' שחקן עירוני נס ציונה (שמאל) מול רם אליאספור שחקן מכבי אשדוד. מגד גוזני
מפלצת התקפית מרשימה. קרייג סמית'/מגד גוזני

השחקן הישראלי של הסיבוב: רביב לימונד (הפועל תל אביב)

סטטיסטיקה: 15.2 נקודות, 6.5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים ב-33.3 דקות למשחק.

בעונה שעברה התחרה לימונד בשלוש חזיתות. מלבד העובדה שנלחם ביחד עם הפועל תל אביב על הכניסה לבית העליון, הוא נאבק גם מול דונטה סמית' על תואר השחקן הכי טוב בליגת העל, ועל הפרקט הוא וקרלון בראון גרמו ללא מעט אנשים להתווכח מי הוא הכוכב האמתי של הפועל תל אביב. לימונד זכה בשתי חזיתות. בשלישית הוא נעצר, כשהאדומים הודחו מרבע גמר הפלייאוף וחצי גמר גביע המדינה. הנסיגה של לימונד החלה מהרגע שנפצע בכתף.

לימונד של העונה הוא הכוכב של הפועל תל אביב, שפתחה אמנם את העונה בצליעה, אבל ריצה מרשימה בחלק השני של הסיבוב הובילה אותה קרוב לחבורת הצמרת. גם השנה הוא מוביל את הישראלים בנקודות, כשאת ההובלה בטבלת המדד לישראלים מאשתקד הוא החליף באסיסטים עם 6.5 מרשימים מאוד למשחק. הדומיננטיות שלו בהפועל תל אביב הוכחה ביום שני האחרון, כשיצא מהמשחק נגד הפועל חולון מוקדם בשל בעיית עבירות וקבוצתו פשוט לא התאוששה מזה. כיום הוא מוביל על שאר הישראלים בליגה בפער מרשים, ונותר לו רק להשלים משימה ולסחוב את הקבוצה לפחות לחצי גמר הפלייאוף.

לארי אובאנון שחקן הפועל תל אביב (שמאל) עם רביב לימונד. ברני ארדוב
רמה אחת לפחות מעל שאר הישראלים. לימונד אחרי הדרבי/ברני ארדוב

חמישיית הסיבוב

רביב לימונד (הפועל תל אביב)

ראה השחקן הישראלי של הסיבוב.

ברייסי רייט (הפועל ירושלים)

סטטיסטיקה: 13.4 נקודות, 3.2 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים ב-24.1 דקות למשחק.

הפועל ירושלים של העונה, כמו זו של אשתקד, היא קבוצה מאוד מאוזנת. בעונה שעברה בלט מעל כולם ג'וש דאנקן, אבל בפתיחת העונה הרגישו במלחה שהקבוצה צריכה סקורר ו-ווינר, ולכן האדומים פנו והביאו את ברייסי רייט. הגארד היה מצוין וחתם על חוזה חדש לשלוש שנים, כשהעונה הוא מחלק את עמדת הכוכב עם דונטה סמית'. אז למה רייט נכנס לחמישייה וסמית' לא? פשוט מאוד. סמית' של ירושלים פחות דומיננטי מזה שהיה בחיפה, ואילו רייט מצליח לרשום פנטסטיים כשחקן שעולה מהספסל. למרות שהוא עושה זאת, ההשפעה והחיוניות שלו למשחק של ירושלים לא פחות גדולות מזו של דונטה.

דווין סמית' (מכבי תל אביב)

סטטיסטיקה: 14 נקודות, 6.2 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים ב-24.3 דקות למשחק.

עוד שנה עוברת, ושוב סמית' הוא אי של יציבות במכבי תל אביב. הפורוורד חזר העונה אחרי שטיפל בבעיה בברכו, ורושם את המספרים הטובים בקריירה ביורוליג ומספרים יוצאים מן הכלל בליגה, כל זאת בדקות משחק לא רבות. סמית' משמש על תקן המבוגר האחראי, והעובדה שמכבי תל אביב לא נפגעה בצורה משמעותית מהפציעה הקשה של גיא פניני היא לא מעט בזכותו. הוא מדורג ראשון מבין שחקני מכבי תל אביב הן בנקודות והן במדד, היה היחיד במכבי שתפקד בדרבי המבזה ביד אליהו ורשם שתי הצגות נפלאות נגד מכבי חיפה ובני הרצליה. מסיבה זו מקומו בחמישייה מובטח.

קרייג סמית' (עירוני נס ציונה)

ראה שחקן הסיבוב.

אייזיק רוזפלט (הפועל חולון)

סטטיסטיקה: 12.2 נקודות, 10.6 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים ב-32.1 דקות למשחק.

אם פתיחת העונה של רוזפלט הייתה נמשכת עוד כמה משחקים, סביר להניח שהשמועות על הגעה אפשרית שלו למכבי תל אביב, או לחילופין הצהרה שהוא יהיה הסנטר הפותח של נבחרת ישראל בקיץ הקרוב, עולות לאוויר. אלא שהסנטר של חולון, שקבע שיא ליגה במחזור הפתיחה עם 26 ריבאונדים, נעצר מעט בשבועות האחרונים. ובכל זאת, המספרים של רוזפלט פנטסטיים. הוא מוביל את הישראלים במדד (מקום שני בכל הליגה בקטגוריה), מוליך בצורה ניכרת את הליגה בריבאונדים והעלה את המספרים שלו מהעונה שעברה בכ-50 אחוזים. אז אולי הוא לא יהיה במכבי תל אביב, אבל כרגע רוזפלט מצליח מעל ומעבר בחולוניה.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. קובי אליהו
אי של יציבות בתוך הבלגן. דווין סמית'/קובי אליהו

תגלית הסיבוב: עודד ברנדוויין (הפועל גלבוע/גליל)

סטטיסטיקה: 9.4 נקודות, 3.6 אסיסטים ו-1.4 ריבאונדים ב-23.6 דקות בממוצע.

עונה שחונה בתגליות צעירות. לאחר שבעונה שעברה רפי מנקו, אדם אריאל, גולן גוט ואחרים פרצו לתודעה, העונה יש לנו בעיקר את ברנדווין. אמנם, הרכז של גלבוע/גליל טעם בעברו מליגת העל גם בבני הרצליה וגם בהפועל עפולה/גלבוע, אבל זה היה לפני הרבה שנים ובלי הרבה דקות משחק. התואר "תגלית" מעט מעליב אותו, מי שבכל זאת היה אחד הרכזים הטובים בליגה הפולנית בשלוש השנים האחרונות אמור להציג את המספרים שרשם עד כה העונה, אבל הוא עדיין היה צריך להוכיח שההצלחה שלו בפולין לא הייתה מקרית. גלבוע/גליל שומרת את עצמה מעל המים הרבה בזכותו, ואנחנו בדרך לתגלית עונה בגיל 27.

יוגב אוחיון מכבי תל אביב מול עודד ברנדויין הפועל גלבוע/גליל עליון. יוסי ציפקיס
תגלית בגיל 27. ברנדוויין/יוסי ציפקיס

שלושת הרגעים שלא נשכח

הרגע שלא נשכח (1): הפועל ירושלים מביסה את מכבי תל אביב בארנה ב-30 הפרש.

אל המחזור החמישי הגיעה מכבי תל אביב עם מאזן מושלם, אך בידיעה שהמשחק בארנה החדשה בבירה יהיה קשה, במיוחד לאור ההפסד בגמר גביע ווינר חודש לפני כן. למה שחיכה לה ברבע האחרון, עם התפוצצות אדירה של 2:30, גם היא לא ציפתה. בירושלים הבינו אחרי המשחק שהיתרון שלהם, שניכר ביכולת בשבועות שקדמו למשחק, יכול לבוא לידי ביטוי גם על הפרקט, ומכבי עשתה את הדרך על כביש 1 כשהיא מוכה וחבולה עם הפסד שיא במשחק ליגה.

הרגע שלא נשכח (2): הפועל תל אביב מביסה את מכבי תל אביב בנוקיה ב-20 הפרש.

שבוע אחד בלבד עבר בין התבוסה המשפילה בארנה לדרבי התל אביבי שהבטיח להיות לוהט ביציעים ואכזב רק במובן הזה. במכבי תל אביב קיוו לפרוק תסכולים על האדומים, שלא ניצחו 21 השנים לפני כן דרבי ביד אליהו, והכול הלך הפוך. הפועל שלטה מהרגע הראשון, מכבי ניפצה את השיא השלילי שלה בנקודות במחצית עם 18, איבדה את גיא פניני עם פציעה לכל העונה, והאדומים העלו את ההפרש עד ל-26 נקודות. רק דקות אחרונות, שבהן הורידו את הרגל מהגז, מנעו שחזור של ההפרש מהארנה, אבל החגיגות של האדומים על הפרקט ביד אליהו הקנו תמונה בלתי נשכחת.

הרגע שלא נשכח (3): הפועל אילת חוזרת מהקבר נגד מכבי חיפה בדקה אחת מדהימה.

רק לפני שבועיים היה דן שמיר עם רגל וחצי מחוץ להפועל אילת. הקבוצה שלו הייתה בדרך להפסד שביעי בתשעה מחזורים כשפיגרה 77:67 נגד מכבי חיפה, 1:24 לסיום, וב-8 הפרש פחות מדקה לסיום. אלא שמה שקרה בדקה וחצי ההיא כנראה שלא ניתן להסבר. הירוקים ביצעו כל טעות אפשרית, ומנגד אילת קלעה סל ועבירה, הוסיפה שלשה ועוד שלוש זריקות מהעונשין. אחרי שאופייבו החטיא שתי זריקות עונשין, לאילתים הייתה הזדמנות לנצח את המשחק והכדור הגיע לקאליף וויאט, שהשלים ריצת 1:12 עם שלשה מנצחת ונתן את האות להכתרת הקאמבק הגדול של השנים האחרונות.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם ברייסי רייט. ברני ארדוב
פשוט השאירו אבק. שחקני ירושלים אחרי ה-30 הפרש על מכבי תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully