וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ג'ורדי מאוכזב מהיחס לאיגייבור, ייני מנסה להרגיע

9.12.2014 / 8:48

אכזבה בשורות האלופה אחרי ה-1:1 עם בית"ר: "העונש על הדרבי עוד מכה בנו". קרויף זועם על האוהדים ש"יורדים לחיים של איגייבור". שרן ייני על התלות בסקורר: "אין לחץ. מכבי תל אביב זה לא רק ערן זהבי"

one

זה היה תיקו שכולו הפסד וגם אם היה מדובר בחוויה מיוחדת, במכבי תל אביב מסכמים את הנדידה לסמי עופר בצריבה גדולה במיוחד. "לעגו בימים האחרונים לעונש שקיבלנו מבית הדין", אמרו אמש בקבוצה. "אז העונש על הדרבי עוד מכה בנו ועם כל הכבוד לכסף שנכנס בזכות הקהל שהגיע לחיפה, איבוד שתי הנקודות הוא קריטי. בבלומפילד לא היינו גומרים את המשחק עם שער אחד לטובתנו ותיקו כל כך מעצבן בסיום".

כשעה וחצי אחרי המשחק בחיפה עוד עסקו במכבי תל אביב בדקה האחרונה בתוספת הזמן שיצרה את השוויון של עומר אצילי. "היינו נאיביים וזה חבל להפסיד כך שלוש נקודות בגלל שלא ידענו להוציא את הכדור החוצה ולאפשר טיפול לנוסא איגייבור", חזר ואמר פאקו אייסטרן ביציאה מחדרי ההלבשה. בקבוצה הזכירו את מהראן ראדי שיכול היה להרחיק את הכדור לחוץ ולעצור את המשחק. גורם בצוות המקצועי אמר: "הבעיה של מכבי תל אביב שהיא לא יודעת לשחק מכוער. כל קבוצה אחרת הייתה מתאבדת על הכדור הזה, מעיפה אותו לחוץ ומפסיקה את המשחק אבל אנחנו רוצים כל הזמן לשחק ולשחק עד הסוף והערב שילמנו על זה מחיר יקר".

איגייבור הניף אצבע משולשת לעבר אוהדי מכבי תל אביב: "צעקו לי שחור"

המיתוס שנוצר סביב ערן זהבי מזיק למכבי תל אביב: אורן יוסיפביץ מסכם

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. ברני ארדוב
תיקו שכולו הפסד/ברני ארדוב

שער השוויון של בית"ר לימד שגם שחקני מכבי יכולים לאבד את הראש. השופט ארז פפיר חידש את המשחק ומייד שרק לסיומו, מה שנתן את האות להתפרקות של חלק מהשחקנים. קרלוס גרסיה היה הראשון להשתולל ליד הספסל. פאקו כעס עליו שלא ידע לכוון את ההגנה מאחור בשער של אצילי אבל גרסיה לא קיבל את הביקורת. והיה גם את הקטע עם נוסא איגייבור. מרבית האנשים בקבוצה לא היו מודעים לאצבע המשולשת שהניף לחמישה אוהדים שקיללו אותו בירידה מכר הדשא ובהתחלה היתה מחשבה לא להתייחס לכך. כשהקפטן שרן ייני נשאל על כך בסיום, מיהר הדובר עופר רונן להבהיר כי בשלב הזה מכבי לא מתייחסת לאירוע. אבל אחרי שכבר פורסמה תמונה בה נראה איגייבור מניף אצבע משולשת לאוהדים ולקבוצה נודע שהשופטים יציינו זאת בדו"ח, יצא איגייבור שעה ורבע אחרי המשחק אל העיתונאים והודיע: "קראו לי שחור ונהמו לעברי, אז הגבתי כך ואני לא מצטער. על מה בדיוק יעמידו אותי לדין במקרה הזה?".

איגייבור נתן אתמול דווקא את משחקו הטוב בקבוצה, אבל האוהדים של מכבי חמים עליו כבר הרבה זמן. גם עליו וגם על ג'ורדי קרויף ופאקו שנותנים לו לשחק. אלא שהניגרי הכי נפגע מכך שהוא היה היחיד שחטף מהקהל בזמן ששחקנים אחרים ירדו מכר הדשא כאילו לא קרה דבר. "מילא אם היו צועקים לעבר כל השחקנים", אמר. "אבל מה הם רוצים ממני כל הזמן? ואם כבר להקניט ולקלל, אז אני לא מוכן שזה יהיה על רקע גזעני". במכבי לא ידעו לאכול אמש את הסיפור. מצד אחד קרויף נוטה לתת גיבוי מוחלט לשחקניו, אבל מצד שני בקבוצה לא רוצים להשריש נורמה בה שחקנים יתחילו להגיב לאוהדים בכל פעם שיקללו אותם. לא מן הנמנע שאיגייבור ייקרא לשיחת הבהרה בה ייאמר לו שהוא חייב לשלוט עוד יותר בעצביו. כך או אחרת, קרויף רותח על חוסר הסבלנות של הקהל כלפי איגייבור. מקורב אליו במועדון אמר: "ג'ורדי כועס שיורדים לחיים של נוסא ופוגעים כך בכל הקבוצה".

בחזרה לפאקו. לא קל להיות בנעליו. הוא הגיע למכבי תל אביב אחרי שתי אליפויות ועובדתית יש לו רק מה להפסיד. "בכל העולם ובכל ליגה, קשה לזכות באליפות שלישי ברציפות", הודה המאמן. "תמיד יהיה מישהו שירצה לקחת ממך את המקום הראשון. תמיד יהיה מישהו בצל שישאף לעבור אותך ואתה תצטרך לדעת לייצר כל הזמן תאבה מחדש לאליפות". למרות איבוד הנקודות, פאקו ראה משחק שונה מזה שראו העיתונאים. "היו לנו עוד הזדמנויות חוץ מהשער של ערן זהבי", אמר בסיום. "הגענו שלוש פעמים למשקוף והיו עוד שני מצבים טובים שיכולנו להבקיע מהם. שלטנו במשחק, הגענו להזדמנויות אבל לא הבקענו מספיק. בגלל טעות טפשית בסיום איבדנו שתי נקודות. קרית שמונה נראית יותר טוב ממכבי? אני לא מסכים. אני חושב שבית"ר היתה בסכנה גדולה מאוד הערב. היו לנו הרבה מצבים אבל לא הבקענו. אנחנו מחזיקים יותר בכדור מקרית שמונה ואנחנו מאיימים הרבה על השער. יחד עם זה ברגע שקרית שמונה במקום הראשון, היא עובדתית יותר טובה ממכבי תל אביב".

גם אמש חזר פאקו על משנתו, אולי היא גם מוכתבת מלמעלה, לפיה הוא לא זקוק לרכש. "חיזוק בינואר? יש לנו שחקנים שיודעים להבקיע כמו ראדה פריצה, טל בן חיים, עדן בן בסט וברק בדש. יש לנו מספיק שחקנים שיעזרו לערן זהבי בהתקפה. יכול להיות שאנחנו לא מבקיעים מספיק עם שחקני הקישור ומכאן התחושות שלכם". בנוהל הרגיל שאחרי משחקים, ערכו השחקנים אימון קל בסיום ואט אט עלו לאוטובוס. שחקני בית"ר ירושלים יצאו הרבה לפניהם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קראו לי שחור ונהמו לעברי, אז הגבתי כך ואני לא מצטער". איגייבור מוציא אצבע משולשת לאוהדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקפטן שרן ייני היה אמיתי ולא חיפש תירוצים: "נכון. היה צריך להרחיק את הכדור. זו הייתה טעות של נאיביות ולא נעשה אותה שוב. אלה היו דקות שבית"ר עשו בלגאן ואנחנו לא ידענו לעמוד בזה. חבל. אין לי מה להוסיף יותר".

באשר לתלות המוגזמת בערן זהבי, אמר ייני: "זהבי כבש גם הערב, אבל יש לנו סגל טוב עם שחקנים טובים שעוזרים לערן. אנחנו גם יודעים לנצל את זה ששומרים עליו אישית. מכבי תל אביב זה לא רק ערן זהבי". על הכושר האישי של שחקני ההתקפה האחרים, אמר הקפטן: "ירידה בחדות של שחקנים שהם לא ערן זהבי? אני שומר על ממוצע טוב מאוד של אפס שערים לטובתי", אמר בגיחוך והמשיך: "אני לא מזהה ירידה בכושר של שחקנים".

בניתוח המקצועי של מכבי תל אביב הנוכחית, ייני משוכנע שהבעיה היחידה מול העונות הקודמות היא שהקבוצה לוקחת פחות נקודות: "אני יכול להגיד שאנחנו שולטים העונה יותר מעונות קודמות. אנחנו לוקחים קצת פחות נקודות אבל מבחינה סטטיסטית אנחנו הרבה יותר טובים בפרמטרים של המשחק. גם במשחקים לא טובים וכשרק ערן כובש, אנחנו מגיעים להרבה הזדמנויות".

בניסיון של התקשורת למצוא בכל זאת את נקודות החולשה, הבהיר ייני כי הוא משוכנע שקרית שמונה ובאר שבע לא מלחיצות את מכבי תל אביב: "אנחנו לא בלחץ מקרית שמונה ובאר שבע. אנחנו רגילים ללחצים האלה מגיל צעיר במכבי תל אביב. מגיל הילדים מלמדים אותנו שאנחנו מכבי תל אביב ואנחנו צריכים לזכות בכל התארים. אין כאן שום לחץ".

בנוגע לאליפות שלישית עליה דיבר פאקו, אמר ייני: "יש לנו רעב גדול לאליפות שלישית. אנחנו עובדים העונה יותר קשה מאשר בעונות קודמות. אין לנו בעיה של רעב או עבודה קשה. אבל בפועל הצלחנו לקחת פחות נקודות".

אחרי חצות, בדרך חזרה לתל אביב החליטו במע"צ או השד יודע איפה שצריך לעשות עבודות בכביש. אם לא מספיק החוויה המפוקפקת בחיפה, מצאו עצמם אלפים כולל שחקני מכבי תל אביב על האוטובוס עומדים בפקק של שעה בכביש החוף בקטע שבין ג'סר א-זרקא ומחלף קיסריה. ללא ספק סיום עגום לערב בינוני מכל הבחינות בסמי עופר.

* מהמשטרה נמסר כי במהלך המשחק נעצרו שישה חשודים לחקירה, מתוכם אחד בגין ספסרות וחמישה בגין קטטה בציבור, כלאחד החשודים נמצא על גופו נשק קר. בין החמישה קטין, החשוד גם בתקיפת שוטרים.

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם פאקו מאמן הקבוצה. ברני ארדוב
"אני לא מזהה ירידה בכושר של שחקנים". ייני עם פאקו אייסטרן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully