וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית קשה לישראל ביורובאסקט: הוגרלה עם צרפת, פינלנד, בוסניה, פולין ורוסיה

8.12.2014 / 18:24

הגרלה לא קלה לחבורה של אדלשטיין, יחד עם אלופת אירופה המכהנת ונבחרתו של דייויד בלאט לשעבר. המשחקים ייערכו במונפלייה שבצרפת, וייחלו בספטמבר הבא. הכירו את היריבות

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין. איגוד הכדורסל
הגרלה קשה. אדלשטיין/איגוד הכדורסל

נבחרת ישראל הוגרלה היום (שני) ליורובאסקט 2015 וההגרלה לא פשוטה, ממש לא פשוטה. הנבחרת של ארז אדלשטיין הוגרלה לבית א' עם אלופת אירופה צרפת כראש בית, עם פינלנד כדרג ב', בוסניה בדרג ג', פולין מדרג ד' ורוסיה מדרג ו'. האליפות תתקיים בין 5-20 בספטמבר 2015.

כזכור, ישראל פגשה את צרפת גם ביורובאסקט האחרון, אז הובסה על ידה 82:63. כזכור, הנבחרת וינסנט קולה המשיכה כל הדרך עד לזכייה באותו טורניר. פינלנד גם הפתיעה באותו טורניר כשסיימה שנייה בבית שלה עם מאזן של ארבעה ניצחונות והפסד, אבל הודחה בשלב הבתים השני עם מאזן של שני ניצחונות ושלושה הפסדים. בוסניה סיימה במקום הרביעי בבית שלה באליפות הקודמת, כשהיא עם מאזן של שלושה ניצחונות מול שני הפסדים, ממש כמו שלוש העולות, סרביה, לטביה וליטא. פולין סיימה את אותה אליפות במקום האחרון בבית שלה עם ניצחון וארבעה הפסדים ורוסיה גם נראתה רע מאוד וסיימה אחרונה בבית שלה עם 4:1.

24 הנבחרות שהוגרלו לאליפות חולקו לארבעה בתים בני שש נבחרות כל אחד, כשארבע הנבחרות הראשונות בכל בית תעפלנה לשמינית הגמר שייערך החל מהשנה בשיטת נוקאאוט בליל, צרפת. כזכור, שלב הבתים ייערך בארבע מדינות: צרפת, גרמניה, קרואטיה ולטביה והמארחות גם הוגרלו ראשונות לבתים.

בית א': צרפת, פינלנד, בוסניה, פולין, ישראל, רוסיה (הבית ישוחק במונפלייה).

בית ב': ספרד, סרביה, טורקיה, איטליה, גרמניה, איסלנד (ישוחק בברלין).

בית ג': קרואטיה, סלובניה, יוון, מקדוניה, גאורגיה, הולנד (ישוחק בזאגרב).

בית ד': ליטא, אוקראינה, לטביה, בלגיה, צ'כיה, אסטוניה (ישוחק בריגה).

שחקני נבחרת צרפת ניקולה באטום, טוני פארקר חוגגים. רויטרס
משוכה בלתי עבירה? שחקני צרפת חוגגים/רויטרס

הכירו את היריבות

נבחרת צרפת עטורת ההישגים היא אחת הפייבוריטית לזכות באליפות כולה. עם מוניטין נפלא ודור מצוין, שזכה באליפות אירופה האחרונה ובמדליית הארד במונדובאסקט, הטריקולור נראים, לפחות על הנייר, כמו משוכה בלתי עבירה עבור אדלשטיין ושחקניו. המאמן וינסנט קולה, שקיבל את משרת המאמן ב-2009, התברר כהצלחה מסחררת ובשנים האחרונות מעמדו בנבחרת חזק מאי פעם.

ה-כוכב של הצרפתים, בהא הידיעה, הוא כמובן טוני פארקר. הגארד הנפלא שמר אמונים לנבחרת במשך שנים, ולמרות שנעדר מיוזמתו מאליפות העולם האחרונה, קשה להאמין שיוותר על האפשרות לייצג את מולדתו באליפות שלפחות חלקה מתקיימת על אדמתה. תומאס הרטל, שנכנס לנעליו של פארקר בצורה מעוררת כבוד באליפות העולם, אמור להיות השחקן הבכיר לצידו הפעם, וכך גם ננדו דה קולו. בוריס דיאו, שהקריירה שלו נמצאת בפריחה מחודשת, הוא עוד אחד משלל הכוכבים של צרפת, ששולחת ל-NBA יותר שחקנים מכל מדינה אחרת שאינה ארצות הברית. ניקולא באטום, שהוביל את הנבחרת בהיעדרו של טוני פארקר, יבלוט גם הפעם. ג'ואקים נואה, שנעדר גם הוא מאליפות העולם, עשוי להתייצב הפעם, וגם חברו החדש של גל מקל בניו אורלינס, אלכסיס אג'ינסה. תהיה זו ההופעה ה-38 של צרפת ביורובאסקט לדורותיו, ולמעט מדליית הזהב, בה זכתה לראשונה באליפות האחרונה, היא חתומה על שתי מדליות כסף וחמש מדליות ארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פטרי קופונן שחקן נבחרת פינלנד. AP
מהכוחות העולים באירופה. קופונן/AP

נבחרת פינלנד נחשבת חזקה מאוד במובן הפוליטי בפיב"א, אבל ההצלחות הגדולות שלה החלו להגיע גם על הפרקט עם שתי העפלות לשלב הבתים השני באליפויות אירופה האחרונות. הפינים נכשלו באליפות האחרונה כשסיימו רק במקום ה-22 המאכזב.

הכוכבים של הנבחרת הם פטרי קופונן מחימקי מוסקבה, סאסו סאלין מאולימפיה לובליאנה, שון האף שמשחק בליגה הגרמנית ואריק מרפי ששייך לסגל הרחב של קליבלנד קבלירס. שחקן ה-NBA דרו גודן מחזיק באזרחות פינית ועשוי לחזק אותה באליפות הקרובה. פינלנד וישראל נפגשו במשחקי המוקדמות לאליפות אירופה 2011, כשבפינלנד ניצחה הנבחרת המקומית 83:84 ובארץ הצגה של ליאור אליהו הובילה את ישראל לניצחון 71:85.

ניהאד דג'דוביץ' שחקן נבחרת בוסניה. AP
ושוב איתכם. ג'דוביץ' מבוסניה/AP

נבחרת בוסניה, שהתחרתה לראשונה באליפות אירופה 1993, מעפילה באופן קבוע לאליפות אירופה אך לא רושמת הצלחות מרשימות. הישג השיא הגיע באליפות אירופה הראשונה בגרמניה כשסיימו במקום השמיני. הכוכב הגדול של הנבחרת הוא מירזה טלטוביץ' מברוקלין נטס כשלצידו מככב ניהאד ג'דוביץ' מבאיירן מינכן. באליפות אירופה האחרונה גייסו הבוסנים, שמתמחים באזרוח רכזים, את זאק רייט מפנאתינייקוס, אך עד האליפות הקרובה הם צפויים להחליף רכז. הבוסנים, שזכורים לישראל בעיקר בשל ננאד מרקוביץ' המדהים, שיחקו לאחרונה עם ישראל במוקדמות אליפות אירופה 2009, כשניצחו בבית 71:77, והפסידו ביד אליהו 74:88.

מרצ'ין גורטאט שחקן נבחרת פולין. Petr David Josek, AP
קו קדמי מאיים. גורטאט/AP, Petr David Josek

פולין, שהודרכה בעבר על ידי מולי קצורין הישראלי (2008-2010), אמנם לא רושמת הישגים טובים במיוחד בשנים האחרונות, אך עם כוכב ה-NBA מרצ'ין גורטאט (וושינגטון), מיודענו מאצ'יי לאמפה (כיום בברצלונה) ואחת מתגליות העונה ביורוליג דמיאן קוליג (טורוב ז'גורז'לץ'), יש ברשותה קו קדמי מפחיד ומאיים שעשוי לפגוע בנקודת התורפה של ישראל. המאמן מייק טיילור מדריך את הנבחרת כיום, ובוודאי רוצה לשפר את הישגיה, אחרי שסיימה ביורובאסקט האחרון עם ניצחון בודד,שגם הוא במשחק חסר חשיבות מול סלובניה. גם המתאזרח הוותיק תומאס קלאטי, שידוע בתור צלף שלשות מדופלם, עשוי לחזור ללבוש את מדי הנבחרת הפולנית הפעם.

שחקן נבחרת רוסיה טימופיי מוזגוב. GettyImages
עדיין משתחררים מהצל של בלאט. מוזגוב/GettyImages

נבחרת רוסיה עדיין מנסה להתרגל לעידן החדש ללא דייויד בלאט, שהוביל אותה לזכייה ביורובאסקט 2007, לארד ב-2011 ולזכייה היסטורית במדליית ארד אולימפית ב-2012. מאז הספיקה רוסיה למנות את פוטיס קציקאריס היווני, לפטר אותו תוך חודשים ספורים ולהעזיב את מחליפו סרגיי בזארביץ'. המאמן הנוכחי הוא ייבגני פאשוטין, אבל הוא ייאלץ להסתדר ללא הכוכב הגדול אנדריי קירילנקו, שהודיע לא מכבר על פרישה מהמדים הלאומיים.

בכל זאת, לרוסיה יש כמה וכמה כוכבים בסדר גודל אירופי: טימופיי מוזגוב שעושה קריירת NBA ארוכה, אלכסיי שבד המוכשר שבולט בפילדלפיה, ויקטור חריאפה הוותיק והטוב מצסק"א מוסקבה, סשה קאון ו-ויטאלי פרידזון. גם סרגיי מוניה הוותיק צפוי להגיע לאליפות, ובסגל הזה מקווה הנבחרת לשפר במעט את הרושם הרע שהותירה ביורובאסקט האחרון, בו לא עברה את שלב הבתים הראשון ורשמה את אחד מרגעי השפל הגדולים שלה.

יבגני פשוטין מאמן קאזאן. GettyImages
מגיעים אחרי אליפות איומה. פאשוטין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully