וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני רק לבניון: ביברס נאתכו מצטיין בליגת האלופות

8.12.2014 / 16:29

ההופעה הנהדרת של ביברס נאתכו בליגת האלופות הפכה אותו לישראלי הטוב ביותר במפעל, אחרי היהלום. מדור השגרירים מתכונן למשחק הענק שלו במינכן, בעונה בה שבר לא מעט סטיגמות

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה חוגג. Epsilon, GettyImages
המניה הבטוחה ביותר שלנו בצ'מפיונס. ביברס נאתכו/GettyImages, Epsilon

על סף העשירייה: טל בן חיים, רוברטו קולאוטי, תומר חמד, איתי שכטר, ניר ביטון.

המאזן הכולל: שער אחד (סינטאיהו סלליך) ושני בישולים (רוברטו קולאוטי ועידן ויצמן).

מוכנים לוויילס: טל בן חיים, רמי גרשון, בן שהר, ביברס נאתכו וניר ביטון הם שחקני הסגל היחידים שהשלימו 90 דקות. ליאור רפאלוב (89 דקות) פתח בהרכב. איתי שכטר לא שותף. עומר דמארי (מחלה) ומונס דאבור (צהובים) לא נכללו בסגל. משחקו של תומר חמד יתקיים הערב.

מתאוששים: אלמוג כהן ואבי ריקן מגבירים קצב אימונים לקראת חזרה למגרשים, קני סייף פתח לראשונה במשחק ליגה של גנט.

ביזאר השבוע: גל שיש התגעגע לדרבי התל אביבי? אוהד עם אבוקה גרם לפיצוץ המשחק של וולין לוצק. מעניין מה יהיה לתובע ההתאחדות האוקראינית לומר על זה.

שימו לב ש: בדיוק בזמן שניר ביטון מקבל הזדמנות מחודשת ממאמן סלטיק, בירם כיאל קיבל החלטה עקרונית לעזוב בינואר.

רפאלוב וקלאב ברוז' לא עוצרים בבלגיה
בירם כיאל החליט לעזוב את סלטיק בינואר
דמארי חלה במחלת הנשיקה, ייעדר עד ינואר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמעט בעשירייה. קולאוטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

10. עידן ויצמן (סימורג)

המאזן השבועי: 90 דקות, בישול, 2:1 מול סומקאיט.

בשבוע שעבר: מקום עשירי.

כדור ארוך על מגרש שלם סידר לבלם בישול שני העונה ועוד כותרות שחיזקו את מעמדו בסקטור השגרירים העולים.

9. אייל גולסה (פאוק סלוניקי)

המאזן השבועי: 90 דקות, 4:2 מול קסאנטי.

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה.

הסיפור הגדול של השבועות האחרונים. עוד סיפור של ישראלי ששובר את הסטיגמות וממציא את עצמו מחדש מעבר לים. גולסה השלים בפעם הרביעית ברציפות משחק ליגה מלא והוא ממשיך להיות חלק משמעותי מהדהירה של פאוק בפסגת הטבלה ביוון. למרות ההפסד המפתיע לקסאנטי, לפאוק עדיין פער של ארבע נקודות בטבלה.

8. רמי גרשון (גנט)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:0 עם גנק.

בשבוע שעבר: מקום שמיני.

שני בלמי הנבחרת נאבקו על המקום בעשירייה והבחירה הלכה לגרשון שהנהיג את ההגנה השנייה בטובה בבלגיה לעוד משחק ללא ספיגה. אם לגנט הייתה התקפה ברמה של ההגנה שלה, אולי הפער מקלאב ברוז' היה קטן יותר מחמש נקודות.

7. בן שהר (וילם II)

המאזן השבועי: 90 דקות, 5:0 מול אייאקס.

בשבוע שעבר: מקום שישי.

הבדלי הרמות בין אייאקס לקבוצה הצנועה של הישראלי באו לידי ביטוי, אבל דווקא שהר היה מהפעילים בקבוצתו והיה קרוב לשער. בשורה התחתונה, הופעה שהיא המשך לעונה החיובית שעוברת על השחקן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן ווילם II, בן שהר. GettyImages
אחד הבודדים בקבוצה שעשה משהו. שהר/GettyImages

6. מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: לא נכלל בסגל (צהובים), 1:0 מול יאנג בויז.

בשבוע שעבר: מקום רביעי.

בלי מלך השערים שלה והאיש שאחראי באופן ישיר על 11 מ-23 שערי הליגה של הקבוצה, לגראסהופרס לא היה מה למכור התקפית. דאבור החמיץ משחק ליגה ראשון העונה.

5. טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: ישחק הערב.

בשבוע שעבר: מקום חמישי.

לא מן נמנע שהערב במשחק הביתי מול קונקורדיה מהתחתית ישחק החלוץ ישחק את משחקו האחרון במדי פטרולול. הליגה הרומנית יוצאת לפגרה של חודשיים וחצי והמצב הכלכלי בפטרולול יחייב כנראה מכירה של כל מי שיכול להכניס כסף. בימים האחרונים סוכנים הציעו את כוכבי פטרולול למכירה גם לקבוצות ליגת העל. תמוז לא צפוי לחזור לישראל ואין לו סיבה. שנה נפלאה ברומניה קידמה אותו יותר משלוש שנים בהפועל תל אביב. איפה הוא יהיה בפברואר?

4. סינטאיהו סלליך (מאריבור)

המאזן השבועי: 63 דקות, שער, 1:4 על רדומלייה.

בשבוע שעבר: מקום שביעי.

השגריר המפתיע של העונה ממשיך לעלות ונכנס לראשונה לחמישייה המובילה. בשלושה מארבעת משחקי הליגה האחרונים של מאריבור הקשר כבש או בישל ומבחינת דקות משחק, הוא מתקרב בחצי עונה לסך הדקות שקיבל אשתקד בבית"ר ירושלים. כמה חבל מבחינתו שאחרי משחק ליגת האלופות נגד שאלקה, המומנטום ייעצר עם פגרה של חודשיים.

סינטאיהו סלליך שחקן מאריבור. GettyImages
חבל שהמומנטום ייעצר. סלליך/GettyImages

3. עומר דמארי (אוסטריה וינה)

בניגוד לסלליך, פגרת החורף באה לדמארי בזמן. מחלת הנשיקה שתקפה את החלוץ תחייב אותו לנוח במיטה במספר שבועות ובאוסטריה וינה מקווים שדמארי יוכל לחזור לעניינים כשהליגה תשוב בפברואר. גם אלי גוטמן מודאג. הוא בטח לא יכול להיות מרוצה מדקות המשחק והתפוקה של שכטר וחמד, אז היעדרות ממושכת של החלוץ המוביל בסגל היא הדבר האחרון שהוא צריך.

2. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

המאזן השבועי: 89 דקות, 1:2 על זולטה וארחם

בשבוע שעבר: מקום שני

הכול עובד בממלכת רפאלוב. באמצע השבוע הוא כבש ובישל בגביע הבלגי וביום ראשון, קלאב ברוז' שלו השיגה עוד ניצחון, המאזן שלה עומד על 21 משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות ויש לה ארבע נקודות יתרון בפסגה. ורפאלוב? הוא עומד כבר על שישה שערים ושמונה בישולים בכל המסגרות ובהחלט אפשרל סמן אותו כאחד משלושת שחקני ההתקפה הלוהטים והמלהיבים של ישראל העונה לצד שני הספורסטארים מליגת העל. אגב, לא להאמין שלשניים מהשלושה אין מקום בהרכב הנבחרת.

עומר דמארי, נבחרת ישראל. ברני ארדוב
סיבה לדאגה גם לגוטמן. דמארי/ברני ארדוב

1. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:1 על קובאן קרסנודאר.

בשבוע שעבר: מקום ראשון.

ביברס נאתכו יעלה ביום רביעי לכר הדשא באליאנץ ארנה וינסה להדהים את אירופה. לבאיירן מינכן הגדולה המשחק לא יקבע שום דבר. צסק"א יכולה לצאת ממנו עם כרטיס לשמינית גמר ליגת האלופות במקרה הטוב, כרטיס לשלב הנקואאוט של הליגה האירופית במקרה הפחות טוב או לסיים את העונה האירופית במקרה הגרוע. אף אחד לא ציפה מהאלופה הרוסית להגיע למקום האחרון בבית המוות עם סיכוי להעפלה, אבל היא עשתה את הבלתי יאומן. ארבע נקודות נגד מנצ'סטר סיטי, תיקו דרמטי נגד רומא והופעות טובות באופן כללי. צסק"א הייתה בשמינית גמר האלופות ב-2011/12 וברבע הגמר שנתיים קודם לכן, אבל אז היו לה בתים פחות מורכבים. הנה, רק לפני שנה אותה צסק"א פגשה את אותן באיירן ומנצ'סטר סיטי בשלב הבתים וסיימה במקום האחרון כשוויקטוריה פלזן הצ'כית מקדימה אותה.

עבור נאתכו תהיה זו ההופעה העשירית בליגת האלופות, בדיוק כמו ליניב קטן. שלושה שחקנים ישראלים מקדימים אותם: יוסי בניון (26 הופעות), בירם כיאל (14) ו-וואליד באדיר (12). השער שהבקיע נאתכו העונה לרשת של ג'ו הארט הפך אותו לשחקן הישראלי ה-11 שמבקיע בליגת האלופות. בניון, כיאל, באדיר וקטן עשו זאת וגם: חיים רביבו, רפי כהן, ברוך דגו, בן שהר, איתי שכטר וערן זהבי. לדגו זוכרים את אייאקס ואת היותו הכובש היחיד של הצהובים במפעל, לזהבי זוכרים את הצמד בניצחון על בנפיקה והמספרת בליון, אבל נאתכו גדול יותר. אפשר בקלות לקרוא לו השחקן הישראלי השני הכי מצליח בליגת האלופות אחרי בניון, ששיחק בחצי הגמר בעונת 2007/8.

למעשה, הקמפיין המוצלח בליגת האלופות הוא עוד צעד בתהליך שעובר נאתכו בדרך להיזכר כאחד השגרירים הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. אולי צריך לחכות עם הקביעה הזאת עוד כמה שנים, כשהקריירה האירופית שלו תהיה ארוכה כמו של קודמיו, אבל כבר עכשיו אין שום בעיה להזכיר אותו באותה נשימה עם הגדולים באמת. אלי אוחנה זכה בגביע אירופה למחזיקות גביע, רוני רוזנטל באליפות עם ליברפול, בניון הגיע לדרגים הכי גבוהים בכדורגל האירופי, רביבו להטט בספרד והפך לאליל בטורקיה, דודו אוואט וטל בן חיים ניהלו ומנהלים קריירה ארוכה ויציבה. ויש את נאתכו. הוא אמנם לא שיחק בפרמיירליג או בלה ליגה ולא זכה באליפות, אבל הוא מתבלט מעל השאר בזכות כושר ההתאקלמות, הדומיננטיות וההשפעה המידית על הקבוצות בהן שיחק.

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה מול סיידו קייטה שחקן רומא. GettyImages
ועכשיו באיירן מחכה. נאתכו/GettyImages

בימים של סיכומי סיבוב בליגה הרוסית, השם של נאתכו כיכב בלא מעט טורי פרשנות. "הישראלי הפך במהירות מופלאה לשחקן אשר בלעדיו אי אפשר לדמיין את צסק"א. הוא לא רק החוט המקשר בין ההגנה להתקפה שאי אפשר להחליפו, אלא גם מדהים פעמים רבות ביצירות אמנות של ממש", נכתב בספורט אקספרס שבחר בו לנבחרת הסיבוב וזה היה רק קצה הקרחון. ברוסיה נדהמו מהקשר ששינה את הקבוצה תוך זמן קצר, הוסיף לה ממד של מהירות והתקפות מתפרצות, פתר את בעיית ביצוע הפנדלים ויצר שיתוף פעולה מדהים עם רומן ארמנקו הפיני, ויחד השניים מעורבים בצורה ישירה ב-23 שערי ליגה. סתם לצורך ההשוואה, אלן דזגוייב, אחד מכוכבי הכדורגל הרוסי, הבקיע בחצי עונה שער אחד.

לא בטוח שנאתכו יגיע לגבהים של השמות שהוזכרו. טוב לו ברוסיה. הליגה תפורה עליו, הוא זוכה להערכה מקצועית חסרת תקדים ועל התנאים אין מה להרחיב. שכר של 1.5 מיליון יורו לשנה יהיה קשה לו לקבל בליגה האחרת. השנה הוא עשה עוד קפיצת מדרגה מקצועית. לא רק שהוא יותר טוב מאי פעם, לא רק שהוא מוביל את אלופת רוסיה, הוא גם הצליח להטביע חותם על הבמה המרכזית ביבשת. לנאתכו הייתה חסרה ברזומה הצלחה בליגת האלופות. השנה הוא עשה צעד ראשון בדרך. לנאתכו חסרה אליפות ובחלק השני של העונה, הוא ינסה לסגור עם צסק"א פער שבע נקודות מזניט. כמו לא מעט מחבריו השגרירים, גם נאתכו יוצא לפגרת החורף והוא יחזור בפברואר (אם תסק"א תמשיך באירופה) או במרץ. בדיוק בזמן למשחקים מול וויילס ובלגיה. ואגב נבחרת, הנה עוד סטיגמה שנאתכו שבר העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully