וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך השלישית: מדור נבחרי השבוע

8.12.2014 / 7:00

אנדי קארול חזר עם "תצוגת אומן של איש מטרה" והקפיץ את ווסטהאם למקום השלישי באנגליה. ג'אן פיירו גאספריני הדהים אפילו את הנשיא שלו והוביל את גנואה למקום השלישי באיטליה. מדור נבחרי השבוע עם נציגי שתי המפתיעות, וגם: המהלך הגאוני של אלוף העולם

one

שחקן השבוע

אנדי קארול - ווסטהאם

סם אלרדייס התוודה השבוע כיצד ויתר בקיץ שעבר על החתמת ווילפריד בוני והעדיף לשלם 16 מיליון ליש"ט כדי להשלים את רכישתו של אנדי קארול. בדקה ה-19, כשהחלוץ מחוף השנהב העלה את סוונסי ליתרון 0:1 באפטון פארק עם שערו ה-19 בפרמיירליג ב-2014 (יותר מכל שחקן אחר), אי אפשר היה שלא ללגלג על הבחירה של אלרדייס. אלא שקארול בן ה-25, שהתגבר על עוד פציעה אחת מני רבות וחזר להרכב של הפטישים, שבר בצורת של 878 דקות ללא שער בליגה עם צמד נגיחות תוך 25 דקות. וכך, כמו בלא מעט מקרים בעבר, ביג סם שוב צחק אחרון.

ווסטהאם הסתדרה היטב גם בלי קארול, אבל הנוכחות שלו משמעותית מאין כמוה. הוא מעניק מימד נוסף להתקפה ומהווה מטרד להגנות היריבות מעצם הימצאותו בשטח. יחד איתו, אלרדייס יכול לשחק כמו שהוא אוהב. כדורגל אנגלי קלאסי - עם איש מטרה ושימוש נרחב בהגבהות מהאגפים. קארול, שבתקופות בהן נעדר מהמגרשים שימש כמטרה בעיקר לצהובונים, אמנם דייק רק ב-52.9 אחוזים מהמסירות שלו ואיבד את הכדור 25 פעמים - הכי גרוע על המגרש בשתי הקטגוריות - אבל עדיין היה השחקן היעיל מכולם. עם ה-1.91 מטרים שלו, הוא ניצח ב-13 קרבות אוויריים, כבש פעמיים בזכות משחק הראש המצוין והתנועה הבלתי פוסקת, וגם בישל בנגיחה לדיאפרה סאקו שקבע 1:3 ביתי. "הוא הדגים את אומנות התפקיד של חלוץ מטרה", סיכם הפרשן ג'ון הארטסון, בעצמו חלוץ ווסטהאם לשעבר.

אחרי השערים הראשונים שלו לעיני הקהל הביתי זה 18 חודשים, קארול בחר לרוץ דווקא לעבר אנשי הצוות הרפואי. אלו איתם בילה את רוב הזמן שלו בווסטהאם. אלו שלמעשה החזירו אותו למגרשים. הקאמבק שלו גם הקפיץ את ווסטהאם למקום השלישי בפרמיירליג - המיקום הכי טוב של המועדון זה 15 שנה. ובזכות הצמד הנדיר הזה, קארול כבר השווה את מאזנו לזה העלוב של העונה שעברה. בסך הכול יש לו 31 שערי ליגה עד היום. אפילו לא אחד על כל מיליון ליש"ט שליברפול שילמה עליו ב-2011, אבל אלרדייס מאמין שזוהי רק ההתחלה. "זה היה המשחק הטוב ביותר שלו במדי ווסטהאם", החמיא המאמן. "הוא קרוב לחזור לשיא שלו... הוא יכול להיות בלתי ניתן לעצירה".

אנגליה: ווסטהאם במקום השלישי אחרי 1:3 על סוונסי

איטליה: גנואה במקום השלישי אחרי 0:1 על מילאן

צרפת: מארסיי חזרה למקום הראשון עם 1:3 ביתי על מץ

ספרד: ברצלונה הביסה 1:5 את אספניול בדרבי עם שלושער של מסי

גרמניה: תומאס שאף לא התחשב באקסית עם 2:5 של פרנקפורט על ורדר ברמן

אנדי קארול שחקן ווסטהאם. GettyImages
רץ להודות לאנשי הצוות הרפואי. אנדי קארול/GettyImages

מאמן השבוע

ג'אן פיירו גאספריני - גנואה

אלסנדרו מאטרי הגיע במוראל ירוד לגנואה. הוא היה פלופ מהדהד במילאן, כבש במדיה שער בודד ונשלח לחצי עונת השאלה בפיורנטינה. פיליפו אינזאגי לא רצה אותו בקיץ, והפעם הכתובת להשאלה הייתה גנואה. במחנה האימונים של קבוצתו החדשה, פגש החלוץ המתוסכל את ג'אן פיירו גאספריני שהבטיח לו: "בעזרתנו אתה תחזור לנבחרת איטליה". מאטרי פקפק והשניים ערכו התערבות. אחרי ששותף במשחק הידידות של האזורי נגד אלבניה בחודש שעבר, הודה מאטרי: "טוב, הבוס ניצח בהתערבות. אני רק מקווה שבזכות גנואה אקבל עוד הזדמנויות בנבחרת".

זה לא היה הניצחון היחיד של גאספריני. אחרי הכישלון באינטר והאפיזודה המיותרת בפאלרמו, הוא חזר בספטמבר אשתקד למקום בו היה חצי אל. בגנואה כינו אותו "גאספרסון" (על משקל אלכס פרגוסון) בעקבות ההצלחה שלו בקדנציה הראשונה, אז החזיר את גנואה לסרייה A ב-2006/07 ובחלוף שנתיים הוביל אותה לאירופה עם השגת המקום החמישי - מיקום השיא של המועדון מאז 1990. בעונה שעברה הוא נקרא לעצור את ההידרדרות ואכן ייצב את הקבוצה. ואילו העונה, גנואה לא מפסיקה להפתיע. אחרי שהיו היחידים העונה שניצחו את יובנטוס בליגה, הם גברו במראסי הגועש גם על מילאן והתקדמו למקום השלישי עם רצף של תשעה משחקים ללא הפסד.

אפילו הנשיא אנריקו פרציוסי, שלפני כשלושה חודשים שקל להיפרד מגאספריני בעקבות ההפסד בדרבי, מתקשה להאמין: "גאספריני ממשיך להפתיע אותי כל הזמן, וזה מצוין. אולי נוכל לחזור לאירופה". הנשיא הופתע בעיקר מהשינויים התכופים בסגנון המשחק ומהתרגילים הטקטיים שהכין מאמנו ליריביו. מול יובנטוס, אצלה עבד במשך שנים כמאמן במחלקת הנוער, שלף המאמן את הילד בן ה-17 רולאנדו מנדראגורה להופעת בכורה בהרכב. את משחקי החוץ הכריע באמצעות מתפרצות קטלניות דרך יאגו פאלקה ודייגו פרוטי שהחל להגשים עצמו דווקא באיטליה, ואת אינזאגי לימד שיעור טקטי עם 3-4-3 דינמי, שכלל חילופי מקומות כל חמש דקות ואפשר לאקס לוקה אנטונלי לקבוע 0:1 על הרוסונרי.

גם בפן המשמעתי גאספריני הפתיע. הוא מחל לשוער המוכשר מתיאה פרין לאחר שנתפס נוהג בשכרות, הציב אותו בהרכב יום לאחר מכן וקיבל הצגה ב-1:1 נגד פאלרמו. את מאטרי ואנטונלי הוא החזיר לנבחרת, לפרין עזר להפוך לאלטרנטיבה עתידית לג'יג'י בופון וגם אנדראה ברטולאצ'י וסטפנו סטורארו פרחו אצלו וקיבלו זימון בכורה מאנטוניו קונטה. לגאספריני זה לקח שלוש שנים, לגנואה שמונה חילופי מאמנים: בסופו של דבר הם הבינו שעדיף יחד מאשר לחוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ג'אן פיירו גאספריני מאמן גנואה. Tullio M. Puglia, GettyImages
היה צריך לסבול באינטר ובפאלרמו כדי להבין מה המקום הטוב עבורו. ג'אן פיירו גאספריני חוגג לצד סבסטיאן דה מאיו/GettyImages, Tullio M. Puglia

פלופ השבוע

מורגן דה סנקטיס - רומא

לא כל שוער יכול גם לשחק כדורגל כפי שעושה מנואל נוייר. תשאלו את מורגן דה סנקטיס. השוער בן ה-37 חתם ביום חמישי על הארכת חוזהו ברומא בשנה נוספת והבטיח לעשות הכול "על מנת לשמח את האוהדים והמאמן". יומיים לאחר מכן, בדקה ה-15 של המשחק הביתי מול ססואולו, אף אחד באולימפיקו לא שמח. מאפו יאנגמביווה החזיר כדור לשוער הוותיק, שמשך את הכדור ימינה מתוך רצון להרחיקו. אלא שעד שזה קרה, סימונה זאזה הפעיל עליו לחץ וגלש בזמן כדי להסיט את הבעיטה של דה סנקטיס אל הרשת. שוער רומא, שלא ידוע כמי שנוהג לקחת אחריות על אינסידנטים כאלה, התנצל בחדר ההלבשה בפני חבריו, אם כי לא אמר מילה לתקשורת. למזלו, אדם ליאיץ' מנע הפסד עם 2:2 דרמטי בתוספת הזמן והפך את הרגע המביך של דה סנקטיס ללא יותר מקוריוז. אפילו המאמן רודי גרסיה התבדח: "הוא בסך הכול רצה לחגוג את חידוש החוזה עם גול".

סימונה זאזה שחקן ססואולו חוגג לפני מורגן דה סנקטיס שוער רומא. GettyImages
לא כל שוער הוא מנואל נוייר. מורגן דה סנקטיס ההמום מאחורי סימונה זאזה/GettyImages

מהלך השבוע

ההצלה של מאטס הומלס - דורטמונד

שבוע אחרי מופע הבלהות של מתיאס גינטר וחבריו להגנה, זה בדיוק מה שדורטמונד הייתה צריכה. רגע אחד של גאונות דווקא בחלק האחורי. ומי יספק אותו אם לא מאטס הומלס. אלוף העולם חזר להרכב אחרי חודש ובכך התאפשר לרביעייה הקלאסית של דורטמונד (פישצ'ק-הומלס-סובוטיץ'-שמלצר) לשחק יחד לראשונה מאז גמר ליגת האלופות ב-2013, אחרי לא פחות מ-72 משחקים! דווקא רומן ויידנפלר נותר על הספסל, אך הומלס דאג שמחליפו לא יספוג. בדקה ה-46 בלם נבחרת גרמניה שם לב שהכדור החופשי המסובב של סבסטיאן רודי צפוי לעשות דרכו לפינה הקרובה של מיטש לנגראק, שקפא במקומו. אז הומלס נטש את החומה, רץ לאחור וקפץ בזמן כדי להסיט עם הראש החוצה ולמנוע את השוויון. דורטמונד ניצחה 0:1 את הופנהיים, שמרה על רשת נקייה בפעם השנייה בסך הכול העונה ונמלטה מהקו האדום. בזכות האינטליגנציה של הומלס.

ה-11 של השבוע

שוער: קרלוס קאמני (מלאגה) - עוד הצגה של האיש שמייאש את אוצ'ואה
מגן ימני: לארס יקובסן (גנגאן) - שער בכורה מרהיב
בלם: פבריסיו קולוצ'יני (ניוקאסל) - הסיוט של דייגו קוסטה
בלם: מאטס הומלס (דורטמונד) - אחראי למהלך השבוע
מגן שמאלי: לוקה אנטונלי (גנואה) - לא זכר חסד נעורים למילאן
קשר: טרנקילו בארנטה (שאלקה) - חזר לחיים אצל די מתאו עם שלושה בישולים
קשר: בויאן קרקיץ' (סטוק סיטי) - מהימים בהם כל הכישרון מתפרץ
קשר: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - הציב אתגר למסי ואצלנו הוסט לאחור
חלוץ: ליאונל מסי (ברצלונה) - נענה לאתגר של רונאלדו
חלוץ: אריק מקסים צ'ופו מוטינג (שאלקה) - המרוויח מהאסיסטים של בארנטה
חלוץ: אנדי קארול (ווסטהאם) - שחקן השבוע

כריסטיאנו רונאלדו עם ליאו מסי שחקני ארגנטינה ופורטוגל. רויטרס
לא נמאס לכם משיאים? כריסטיאנו רונאלדו, ליאונל מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully