וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטורה מסינה עשה היסטוריה ב-NBA, ג'ינובילי החמיא: "היה מרגש"

מסינה מילא את מקומו של פופוביץ' והפך לאירופאי הראשון שמדריך קבוצת NBA, חגג את האיחוד עם מאנו ואמר: "ניסיתי להיות מי שאני". וגם: עומרי כספי מסביר את ההפסד ביוסטון

אטורה מסינה, סן אנטוניו ספרס. AP
מה פופ היה אומר? מסינה/AP

אטורה מסינה הפך הלילה (חמישי) לאירופאי הראשון שמשמש כמאמן ראשי בקבוצת NBA, אחרי שמאמן סן אנטוניו גרג פופוביץ' נעדר בגלל "טיפול רפואי שגרתי", והוא צפוי להחמיץ גם את המשחק הבא של הספרס מול סקרמנטו בשישי בלילה. עם זאת, המכונה המשיכה לתקתק, וסן אנטוניו גברה 100:106 על אינדיאנה.

אומנם מבחינה טכנית, מסינה הוא לא המאמן הראשון שנולד מחוץ לצפון אמריקה שמדריך קבוצת NBA: קיקי ואנדוויי, שאימן את ניו ג'רזי ב-2009/10, נולד בגרמניה, וגם סטיב קר, מאמן גולדן סטייט, נולד בלבנון. דייויד בלאט, כידוע, אינו נחשב לאירופאי מאחר שנולד וגדל בארה"ב. מסינה האיטלקי הוא המאמן הראשון שהוא באמת תוצר טהור של הכדורסל האירופאי, שהגיע ל-NBA בעקבות ההצלחות המרשימות שלו ביבשת.

לפני המשחק מסינה סיפר ש"אני לא מרגיש שפופוביץ' מביט בי מעבר לכתף, כי הוא עשה עבודה מצוינת כשהשאיר אותי בטוח ושקט, אבל באותו זמן אתה כל הזמן חושב - מה הוא היה עושה? על מי הוא היה בונה את התרגיל הבא? מה שאני חושב זה שאני צריך להיות אני, ולא איזה חיקוי עלוב של קואץ' פופ. נסה להיות מי שאתה, ואם זה יספיק, זה יספיק". כמו כן, מסינה ענה בסגנון פופוביץ', ואמר לפני הבכורה: "האם אני מאוד מפוחד? אני מפחד ברמה בינונית. אני לא מפחד בכלל. תחליטו אתם".

מי שבלט הלילה היה מאנו ג'ינובילי, שקלע 21 נקודות מתוך ה-28 במחצית השנייה. הארגנטינאי שיתף פעולה עם מסינה לפני 13 שנה בבולוניה, לפני שמאנו עבר לסן אנטוניו. "אמרתי למאנו, 'אני חייב לך עוד ניצחון בקריירה שלי'", אמר מסינה, "הוא היה מדהים, הוא היה בכל מקום, לא רק מבחינת כדורסל, המאמץ והתשוקה שלו היו מידבקים".

"היה מרגש לראות את מסינה שם, צועק עלינו ומתעצבן", אמר ג'ינובילי, "זה גרם לי להיזכר בתקופה של לפני 13 שנה. אני שמח בשבילו, לא קל להחליף את פופ, גם אם זה למשחק אחד".

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול ג'יימס הארדן שחקן יוסטון רוקטס. GettyImages
כשהוא אמר שיוסטון מפעילה לחץ בהגנה, הוא התכוון להארדן? כספי/GettyImages

עומרי כספי על ההפסד ביוסטון: "קשה לנצח פה"

רק אתמול עומרי כספי חגג את משחקו הטוב ביותר העונה כשצלף 22 נקודות בניצחון בניו אורלינס מול הקבוצה שויתרה עליו הקיץ, וקיווה לעשות זאת גם הלילה כשהקינגס שלו התארחו אצל יוסטון. הפורוורד הישראלי פגש לראשונה את הקבוצה בשורותיה רשם כמה תקופות יפות אשתקד אך לא זכה להזדמנות באף משחק פלייאוף, שוב פתח בחמישייה במקום רודי גיי הפצוע וקיבל לא פחות מ-41 דקות (שיא עונתי), בהן רשם 14 נקודות (5 מ-9 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, אבל קבוצתו נכנעה 102:89 לרוקטס שהמשיכו לדהור ללא דוויט הווארד הפצוע.

"זה אחד האולמות הקשים ביותר להגיע אליהם למשחק יום אחרי יום, בגלל השיטה שבה יוסטון משחקת", אמר כספי בסיום. "הם רצים במשך 48 דקות ומפעילים עליך הרבה מאוד לחץ מבחינה הגנתית. היו לנו כמה הזדמנויות כשהמשחק היה צמוד, אבל הם פשוט עשו מהלכים טובים יותר". מאמנו מייקל מאלון הוסיף: "אתה לא יכול לבנות לעצמך בור של עשרים הפרש במשחק של יום אחרי יום. נקלענו לפיגור מוקדם ובילינו את המשך המשחק בלבזבז אנרגיה בלרדוף אחריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully