וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו אייסטרן: "כרגע הפער גדול, אבל האליפות היא כמו ריצת מרתון"

27.11.2014 / 10:25

מאמן מכבי תל אביב אחרי ההפסד לקרית שמונה: "אם אתה לא מכבד את היריבה שלך, לא תצליח. יכול להיות שהשנה מאבק האליפות יהיה צמוד יותר". קרלוס גרסיה: "תנועות הידיים הן כי ביקשתי שיבואו לעזור לערן זהבי"

כשהיא מוצאת את עצמה במקום השלישי בפער של שש נקודות מעירוני קרית שמונה המוליכה וכשלפניה שני משחקים חשובים בשבת נגד הפועל חיפה בנתניה ומול בני סכנין שלושה ימים לאחר מכן בחוץ, מכבי תל אביב ממשיכה בהכנות להמשך הליגה. בשעות הבוקר היום (חמישי) קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים שבה התייחס פאקו אייסטרן ליכולת של הקבוצה אחרי משחק הצמרת עם המוליכה ולקרב שמצפה לקבוצה בהמשך הדרך על האליפות.

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
איך הוא נערך לשני המשחקים הקרובים? פאקו אייסטרן/קובי אליהו

פאקו אייסטרן סיפק הצהרה בתחילת דבריו, ואמר: "למה אני בוחר את ההרכב הזה? היחידים שצריכים לקבל הסבר הם השחקנים. חוץ מזה, אני חושב שבתקשורת אמרו שהתייחסנו בחוסר כבוד כשאמרנו ש"אנחנו האויבים של עצמנו". אני ממשיך לומר: אנחנו האויבים הכי גדולים של עצמנו. אין פה חוסר כבוד. הראשון שאמר את זה היה ווינסטון צ'רצ'יל. הוא אמר 'יש לנו יריב בצד השני. יש לנו יריב? כן. יריב חזק, קרית שמונה? כן. יריב חזק בבאר שבע? כן. זה קשה ויהיה קשה לזכות באליפות? כן. אבל האויבים הכי גדולים שלנו הם אנחנו כי החלק היחיד שאתה יכול לשלוט בו הוא שלך. אם אתה לא יכול לבצע, הסיכוי שלך לנצח יירד".

פאקו אייסטרן הוסיף: "אני לא אומר לאף אחד שאין לנו יריבות.
יש לנו יריבות קשות. הדבר הראשון שאמרתי לשחקנים שלי הוא שלנו יש את הקבוצה הכי טובה. אם זה מתפרש כחוסר כבוד, אני חושב שזה מובן בצורה הלא נכונה. אני מוכן למשחק הקרוב בנתניה. אני חושב שכבר שיחקנו טוב שם ויש לנו הזדמנות להוכיח שאנחנו באותה רמה כפי שהצגנו שם. קרית שמונה לא פחות טובה מאיתנו. גם לילדים שלי אני אומר: אם אתה לא לומד, לא תצליח. אם אתה מתכונן תצליח".

על החלק שלו בהפסד לקרית שמונה, אמר המאמן: כשאני מנצח, אני חולק את הניצחון עם השחקנים. כשאני מפסיד, אני גם חולק אותו עם השחקנים כי אני חלק מהמשחק. אני חלק ממכבי תל אביב ומנסה לעשות את המיטב מבחינתי. כשאני מפסיד, אני לא מאשים את השחקנים שלי אלא את עצמי. יש מצבים שהיריבה יותר טובה ממך. אני בטוח בקבוצה שלי ושמח מאיך שהשחקנים שלי נראים. אני מאוד ביקורתי כלפי עצמי הרי אני בוחר את ה-11 הנכונים ואת הטקטיקה. כשמפסידים, זה אומר שמשהו לא טוב קרה. אין בכלל ויכוח שקרית שמונה הייתה יותר טובה".

פאקו נשאל גם על ברק לוי, ואמר: "אמנם יש לנו את חואן פאבלו, אבל כל השוערים צריכים להוכיח את עצמם. אני חושב שלא מכבדים מספיק את חואן פאבלו שנותן עונה טובה. זה נראה שבוחנים אותו בכל משחק. צריך לכבד את המקצוענות של השחקנים". המאמן המשיך והתייחס לקרב עם קרית שמונה, ואמר: "אני לא צריך להיות מודאג מזה שקרית שמונה ניצחה. אני מתמקד במכבי ולא צריך להסתכל מסביב. הם כרגע רצים מהר יותר, אבל זה כמו מרתון. צריך להסתכל מה קורה בסוף". על מאבקי האליפות אמר: "אני לא יודע מה היה בשנה שעברה. כנראה שהמאבק השנה צמוד יותר. השחקנים יודעים שזה אתגר גדול עבורם".

לקראת המשחק נגד הפועל חיפה הוסיף: "אי אפשר לדעת לדעת איך המשחק יתפתח. בשבת ננסה לסגור את הפער שנוצר במשחק הקודם. כל משחק עומד בפני עצמו מכיוון שלכל קבוצה יש את היכולות שלה והשחקנים שלה". פאקו גם התייחס ליכולתו של ערן זהבי: "ברור שהוא שחקן מדהים, אבל כדי להצליח הוא צריך קבוצה טובה מסביבו. גם מסי צריך קבוצה טובה סביבו כדי להצליח ואנחנו רואים את זה בהבדלים בין היכולת שלו בין נבחרת ארגנטינה לספרד".

קרלוס גרסיה: "אלו היו הימים הכי קשים שלי בקריירה המקצוענית"

קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"עברה עליי תקופה קשה". קרלוס גרסיה/קובי אליהו

קרלוס גרסיה: "קראתי לאנשי האבטחה לעזור לערן"

קרלוס גרסיה התייצב אחרי שבית הדין נמנע מלהרחיקו בעקבות אירועי הדרבי והסתפק בעונש של תרומה לקהילה של 20 שעות אחרי שהושג הסדר טיעון בנושא. תחילה התייחס הבלם לנושא המקצועי, ואמר: "זה יהיה קשה מאוד לזכות באליפות השנה. יש לנו שש נקודות פחות מקרית שמונה, אבל יש עוד זמן כדי להכריע את האליפות. אחרי מה שקרה בדרבי עברתי שלושה שבועות קשים שבהם הייתי במוקד והטילו את כל האחריות עליי. אנשים שקרובים אליי עקבו אחרי כל הסיפור שקרה. אני לא מבין למה עברתי את כל זה. מה שקרה היה קשה לי כי הייתי מפוקס על זה במשך שלושה שבועות".

על אירועי הדרבי אמר: "ראינו מישהו מהפועל קופץ ואף אחד לא עזר לערן. התחילו לקפוץ מכל מקום באצטדיון. לא קראתי לאוהדים לעזור, אלא ביקשתי שאנשי האבטחה יעזרו לערן. יכול להיות שאנשים פירשו בצורה לא נכונה את מה שהם ראו. מבחינתי העונש שספגתי הוא לא עונש כי את התרומה לקהילה עשיתי גם בספרד ועשיתי גם עם מכבי, ואשמח לעשות בעתיד. אני שמח שלא קבעו שקראתי לאוהדים לרדת".

קרלוס גם נשאל כיצד האירועים השפיעו עליו ברמה המקצועית, ואמר: "כשיש בעיות מחוץ לכדורגל, אתה צריך יותר אנרגיות כדי להתמקד במשחק". מבחינה מקצועית הוא הוסיף: "לא איכפת לי שננצח 4:5 בכל משחק עד לסוף העונה. אני לא חושב שהקבוצות למדו איך לשבור אותנו. בשנתיים האחרונות היה קשה לזכות באליפות. יש לנו בהחלט את האפשרות להתחרות על התואר גם השנה".

גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב משמאל, עם דור מיכה, בן רייכרט ערן זהבי. קובי אליהו
מכבי תל אביב באימון הבוקר/קובי אליהו
מהראן ראדי, נוסא איגייבור, חואן פאבלו שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
איגייבור, ראדי וחואן פאבלו באימון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully