וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הטוטו: "ערן זהבי צריך ללמוד מליאו מסי איך להתנהג"

יו"ר המועצה להימורים בספורט צחי פישביין בכנס שדרות: "יש קוד אתי שמצופה משחקנים. אוהדים באים לאצטדיונים ונענשים על לא עוול בכפם". אורן חסון: "התקשורת מלבה את האלימות"

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צריך ללמוד ממסי? זהבי/ברני ארדוב

יו"ר המועצה להימורים בספורט צחי פישביין ומנהל מנהלת הליגה אורן חסון לקחו היום (רביעי) חלק בפאנל שעסק באלימות בספורט, במסגרת כנס שדרות לחברה וידידות שנערך במכללת ספיר ובעיר שדרות.

בהתייחסו לתקרית בדרבי התל אביבי ולאלימות האחרונה במגרשים אמר פישביין כי שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי "צריך ללמוד ממסי איך להתנהג. יש קוד אתי שמצופה משחקנים, בעלים ומאמני קבוצות כסמל לאוהדים. יחד עם זאת אנו עוסקים בענף ספורט מלא אמוציות". פישביין המשיך והגיב להחלטת בית הדין העליון בערעור על העונש במשחק הדרבי, ואמר כי "עונשים קולקטיביים לא משיגים שום דבר. אנשים טובים באים לאצטדיון עם הילדים שלהם והם נענשים על לא עוול בכפם".

במסגרת המושב הציג מנהל מנהלת הליגה אורן חסון את התכניות להגברת האבטחה בעונה הבאה ואמר כי "בעונה הבאה כבר יהיו מערכות שליטה באצטדיונים כמו מצלמות שיזהו את המתפרעים עד רמת צבע העיניים ויוכלו להענישם על התפרעות. אין ספק שמדובר על מארג שלם של שינויים שדרושים במגרש הכדורגל למיגור האלימות, כמו מתן שם ות.ז בעת קניית כרטיס למשחק, מערכת בקרה אלקטרונית ומצלמות מתקדמות. אנחנו בתהליך שייקח כמה חודשים".

בשאלה על מקומה של התקשורת בדיון על האלימות במגרשים טען חסון כי: "חלק לא מבוטל מהאלימות, מלובה דווקא בתקשורת. תכניות אלימות מאוד שנותנות במה לאלימות נוראה ובכתבות נוראות שמחממות את הקהל, אנחנו מדריכים את הזכיינים שלא לתת במה לפרובוקציות ולאלימות בתקשורת".

בהמשך לדבריו של חסון נשאל יו"ר הטוטו פישביין כיצד מצופה מקבוצות כדורגל לשלם גם על האבטחה במשחקים וענה: "זו לא אחריות הטוטו, יש לקבוצה אחריות לניהול הביזנס שלה, שחלק מזה הן הוצאות אבטחה. עם זאת, אם יש משחק טעון כמו בסכנין, המשטרה צריכה לקחת אחריות. פן נוסף שהמנהלת צריכה ליישם הוא הסטנדרטים של התנהגות שחקנים - שחקן שעושה או לא עושה 'פיו פיו' זה בתחומם. יש לשחקן השפעה ועוצמה גדולה על הצופים (כמו רב בבית הכנסת), הוא דוגמא ומופת ועל כן צריך להתנהג בהתאם".

צחי פישביין מנכ"ל הטוטו ווינר. קובי אליהו
צחי פישביין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully