וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין: קרלוס ירצה עונש חינוכי, רדיוס לבית"ר וסכנין

מכבי ת"א הגיעה להסדר טיעון במסגרתו הבלם לא יורחק ויבצע 20 שעות בביה"ח. בית"ר נקנסה גם ב-50 אלף שקל ותערער, סכנין ב-20 אלף. אבו סובחי הורחק משישה משחקים ונזרק מהדיון. שני רדיוסים לבני יהודה

צילום ועריכה: קובי אליהו

יום עמוס בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל שדן בענייניהן של בית"ר ירושלים, בני סכנין, מכבי תל אביב וקרלוס גרסיה, בני יהודה ובני לוד הגיע לסיומו. בשעות הערב הגיע התובע של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף עם אנשי מכבי תל אביב להסדר טיעון בעניינו של הבלם בשל אירועי הדרבי כאשר הוחלט בין הצדדים כי השחקן לא יורחק, תושת עליו הרחקה על תנאי למשך שנה ממשחק אחד וכן הוא יבצע עבודות לקהילה בהיקף של 20 שעות. כזכור, גרסיה עמד לדין אחרי שהואשם כמי שדרבן לכאורה את אוהדי מכבי תל אביב לרדת לכר הדשא בדרבי. בסופו של דבר כתב האישום תוקן כך שהביא למצב שגרסיה לא יורחק ולו ממשחק אחד.

קרלוס גרסיה, ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בסוף זה נגמר בסיכום. קרלוס גרסיה עם אנשי מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף ועופר רונן/ברני ארדוב

בית"ר ירושלים הואשמה בשני סעיפים: התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות כאשר הקבוצה ספגה קנס של 50 אלף שקל ורדיוס ממשחק אחד בפועל. כמו כן היא תידרש לפצות את סכנין בגין הנזק שנגרם לשירותי האצטדיון. בני סכנין הוענשה גם היא בסעיף של התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים וסעיף של התפרעות אוהדים. בעקבות הדברים, הושת עונש רדיוס ממשחק אחד כנגד הקבוצה לצד קנס כספי בגובה 20 אלף שקל.

דיון נוסף שנערך הערב עסק באירועי המשחק ביום שישי בבלומפילד בין בני יהודה לבני לוד. הזהובים ספגו רדיוס אחד ממשחק אחד ורדיוס נוסף עם משחק ללא קהל לצד קנס כספי בגובה 50 אלף שקל. כמו כן הם נענשו בהפחתת שתי נקודות על תנאי אחרי שהואשמו בסעיפים של התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות. יושב ראש בני לוד, אבו סובחי, הורחק משישה משחקים בפועל וספג קנס כספי של 2,500 שקל בעקבות האשמתו בסעיפים של התנהגות בלתי הולמת ועבירה על תקנוני ההתאחדות. המאמן סלימאן אזברגה ספג קנס בגובה 1,000 שקל. במהלך הדיון אבו סובחי הורחק אחרי שאיים על הדיין ישראל שמעוני. ביציאה מבית הדין הוא תקף, והאשים: "עושים אפליה". בהמשך יתברר מה עונשן של שתי הקבוצות.

עוד באותו נושא

בעקבות אירועי דוחא: סכנין ובית"ר לדין משמעתי

לכתבה המלאה
סלימאן אזברגה מאמן בני לוד. ברני ארדוב
"תדמיינו שחאלד חלאיילה היה במקום זהבי, לכמה זמן הוא היה מורחק? תתעוררו". אזברגה/ברני ארדוב
אבו סובחי יושב ראש בני לוד. ברני ארדוב
"מה שהיה במשחק נגד בני יהודה זה גועל נפש". אבו סובחי/ברני ארדוב

18:50: דיון בני יהודה-לוד: יש עונש גם לשתי הקבוצות. בני יהודה נענשה במשחק רדיוס אחד בפועל ועוד אחד בלי קהל, ספגה גם קנס 50 אלף שקל והפחתת שתי נקודות על תנאי. סלימאן אזברגה נקנס ב-1,000 שקל בפועל ואבו סובחי הורחק משישה משחקים וספג קנס של 2,500 שקל.

18:30: דיון קרלוס גרסיה: קרלוס גרסיה אמר בסיום הקראת הסדר הטיעון: "אלו היו הימים הקשים ביותר בקריירה המקצוענית שלי בכדורגל. שמי הוכתם מבלי שניתנה לי הזדמנות להסביר את עצמי ולהוכיח את חפותי. הדבר פגע במשפחתי ובחבריי. למזלי הילדים שלי לא מבינים עברית כך שאף אחד בבית הספר לא יכול לספר להם במה מאשימים אותי. אני מאושר בישראל ואף הגנתי על המדינה בפני כלי תקשורת זרים בכל הנוגע למתרחש באיזור. לצערי את מה שקורה בחודש האחרון לא אשכח. מעבר להיותי שחקן כדורגל, אני גם בן אדם. אני רוצה להוות דוגמה כלפי משפחתי וילדיי. באשר לתנועות הידיים, לא התכוונתי לקרוא לאוהדים לרדת למגרש ובוודאי שלא התכוונתי שהתנהגותי תפורש כך".

18:25: דיון סכנין-בית"ר: הדיון הסתיים, יש עונש. בית"ר ירושלים ספגה קנס של 50 אלף שקל ורדיוס מממשחק אחד בפועל. כמו כן היא תידרש לפצות את סכנין בגין הנזק שנגרם לשירותי האצטדיון. גם נגד סכנין הושת עונש רדיוס ממשחק אחד לצד קנס כספי בגובה 20 אלף שקל. כתבנו אופיר סער מעדכן שבית"ר ירושלים תערער על העונש.

18:08: דיון קרלוס גרסיה: עכשיו זה סופי. מכבי תל אביב ובית הדין הגיעו לסיכום על הסדר טיעון לפיו כתב האישום יתוקן. העונש שייגזר על הבלם: ביקור ילדים בבתי חולים בחג החנוכה בהיקף של 20 שעות. כמו כן, יושת על גסיה עונש על תנאי של הרחקה ממשחק אחד למשך שנה בכל מקרה של הרשעה בעבירה בנסיבות המתוארות בכתב האישום. במסגרת ההסכמות הוחלט כי כתב האישום יכלול התנהגות בלתי הולמת, כאשר נמחק הסעיף של נסיבות מחמירות שהופיע תחילה בכתב האישום.

17:35: דיון קרלוס גרסיה: הדיין סלע אמר שהוא סבור שניתן להגיע להסדר מוסכם עם שני הצדדים. מאירי טען כי הנושא רגיש וחשוב איך שהדברים ייצאו החוצה ועל כן ביקש את המשך הדיון באולם ללא אנשי התקשורת. סלע: "אנו סבורים שבית הדין יכול לסייע להגיע להסדר מוסכם, ואולם מאחר והדבר מחייב פתיחות מטעם הצדדים, אבקש שהשיחה בהשתתפות הצדדים תתקיים בלשכה וללא נוכחות של גורמים שאינם קשורים ישירות לתיק". מאירי ורשף הסכימו לרוח הדברים ובשנית יצאו מחדר הדיונים, כשהפעם הם מלווים בדיין עמנואל סלע.

17:17: דיון בני יהודה-לוד: דמאיו התנצל ואמר שנערך מראש למשחק, אבל זה לא עזר, ואמר בסיון: "התכוננו למשחק הזה עם אבטחה של יותר מפי שניים מהרגיל וניסינו אף לעשות זאת דרך האתר שלנו. הבאנו הכול לבית הדין ונקווה שיתחשבו בנו".

17:18: דיון בני יהודה-לוד: אבו סובחי הגיב בסערת רגשות ואמר לכלי התקשורת בסיום הדיון: "הדיין הוציא אותי כי אמרתי שאפנה לפיפ"א, אבל לא התכוונתי לאיים עליו. בית הדין הזה עושה אפליות, מה שהיה במשחק נגד בני יהודה זה גועל נפש". אזברגה הוסיף: "להזמין אותנו לפה זה כדי להקטין את הפוקוס מבני יהודה. אנחנו לא טיפשים. לפני שנתיים נגד הפועל רמת גן פרננדס קפץ עליי ואמרו שאין לי זכות להגן על עצמי וקיבלתי שמונה חודשי הרחקה ועבודות שירות, אבל כשאוהד קפץ על ערן זהבי הוא הורחק ממשחק אחד, גם כשאמר לכולם לרדת מהמגרש. תדמיינו שחאלד חלאיילה היה במקום זהבי, לכמה זמן הוא היה מורחק? תתעוררו".

17:25: דיון קרלוס גרסיה: אנשי מכבי תל אביב ותובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף חזרו לחדר הדיונים.

נציג בית"ר ירושלים בבית הדין אבנר קופל עם יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס. ברני ארדוב
אווירה טעונה בדיון. קופל ואבו יונס/ברני ארדוב

17:07: דיון בני יהודה-לוד: אבו סובחי הורחק מהדיון בעניינו אחרי שאיים כי יפנה לפיפ"א אם לא יורידו לבני יהודה נקודות. בעקבות הדברים הדיין ישראל שמעוני הוציא אותו מהדיון. צעקותיו הרמות של אבו סובחי נשמעות היטב בסמיכות לחדרי בית הדין.

17:05: דיון סכנין-בית"ר: קופל ממשיך: "אין לנו שליטה בכלל על קריאות ואנחנו רק יכולים לקרוא לאוהדים שלא לעשות זאת והבעלים אלי טביב עשה זאת. אוהדים נשארו שלוש שעות לאחר מכן ביציע כמו כלבים, זה משהו שלא הוסיף. השורה התחתונה היא שדוחא לא מתאים לארח משחקים כאלה ויוצר את כל הבלגן הזה".

17:00: דיון סכנין-בית"ר: קופל: "97 אחוז מהאחריות על סכנין ואולי 3 אחוז על בית"ר. רצף האירועים שקרו סביב ובתוך המשחק הזה לא באים לידי ביטוי בכתב האישום. הגיעו 400 איש לפני המשחק ו-400 איש נוספים בדקה ה-50. הונפו שם דגלי פלסטין, הייתה התגרות בלתי פוסקת של אלפי אוהדי סכנין, הם אמרו שם נפדה את אל אקצא ונהרוג ונרצח. זו לא מדינת ישראל. 4,500 איש שעושים הכול בניגוד לתקנון ולחוקה ומתעסקים בבית"ר. לכאורה אנחנו התפרענו על שלוש אסלות. הם זרקו חפצים על קוון ועברו על כל סעיפי התקנון".

16:50: דיון סכנין-בית"ר: קופל: "מועדון בית"ר ירושלים נגד גזענות ואלימות ומשקיע כסף כדי למגר את התופעה. אני חושב שכל כתב האישום אינו מדויק בלשון המעטה. כתב האישום פחדני שאינו מתאר את המציאות. המשטרה אסרה ערב המשחק על הכנסת דגלי פלסטין". הדיין גיורא לנדאו: "זו החלטת המשטרה ללא קשר לבית הדין".

16:50: דיון קרלוס גרסיה: הדיין סלע בודק אם ניתן להגיע לפשרה עם התובע, עו"ד ניר רשף, ועם מאירי. רשף: "לא נראה לי שהנאשם יודה אז אני לא רואה למה זה יוביל". הדיין סלע: "אם תשוחחו בראש פתוח ובנפש חפצה, אני בטוח שתוכלו להגיע להסדר טיעון". ברגעים אלו יצאו עורכי הדין של מכבי תל אביב ורשף מחוץ לחדר הדיונים כדי לשוחח על המשך הדיון.

דיין בית הדין ההתאחדות לכדורגל עמנואל סלע. ברני ארדוב
מכבי תל אביב דרשה להחליף אותו. הדיין עמנואל סלע/ברני ארדוב

16:45: דיון סכנין-בית"ר: אבו יונס: "האנשים האחראים נעצרו והורחקו. מה אפשר לעשות מעבר?". הדיין: "אני מבין את התסכול, אבל האוהד הוא חלק מהאגודה. אם נעשה את ההפרדה, זה יהיה הסוף של הכדורגל".

16:40: דיון קרלוס גרסיה: סלע: "האם אפשר להגיע להסדר כלשהו לאחר כל התהודה שהאירוע יצר?". מאירי: "הנושא הוא רגיש מאוד. הנאשם עובר תקופה שהיא גיהנום וצריך להגיע אל האמת. רק אני והצוות שלי באמת שמענו את מה שיש לו להגיד. זה לא עניין של עבירה על שחקן. צריך להבין מה עבר לו בראש בשביל לנתח את המקרה. אף אחד עדיין לא שמע אותו".

16:38: דיון סכנין-בית"ר: אבו יונס: "נזרקו חפצים לקראת סיום המשחק. אני אישית נכנסתי למגרש כדי להרגיע את הרוחות. במשחק עם 700 שוטרים ו-200 מאבטחים, המשטרה עשתה את החיפוש ואחראית על הסדר. הוצאנו 300 אלף שקל, המשטרה עשתה עלינו סיבוב ועכשיו בית הדין עושה. זה תקציב של חצי עונה המשחק הזה". הדיין: "אם יסירו אחריות מהקבוצות יהיה פה אסון. אסור להוריד אחריות שילוחית מהקבוצות. אחרי ההרוג הראשון לא יהיה פה כדורגל, זה יהיה תחילת הסוף".

16:30: דיון סכנין-בית"ר: אבו יונס אמר בפתח הדיון: "לא שמתי לב לאבוקות. יכול להיות שהיו אבוקות, אך לא שמתי לב. יכול להיות ששרו פלסטין עולה, אבל אני לא רואה בזה עבירה. מודה שהושלכו חפצים לקראת הסיום. לא מכחיש". קופל: "לא שמעתי קריאות גזעניות. כתב האישום מתייחס לפעם בודדת. אנו מכחישים את כל נושא הוונדליזם. ראינו את התמונות, אני מכחיש שאוהדי בית"ר עשו את זה". הדיין מצידו ציין כי לדעתו יש לבית"ר עונש על תנאי על קריאות גזעניות מהמשחק הקודם נגד סכנין בעונה שעברה.

16:27: דיון קרלוס גרסיה: מורן מאירי אמר בפתח הדיון: "מכבי תל אביב וקרלוס גרסיה חוששים מקיומו של הדיון כאן ממשוא פנים של בית הדין בהרכב הזה (הדיין הוא עמנואל סלע, ג.ש). היה ראוי שהדיון ינוהל בפני דיין אחר. אנחנו מופתעים שדיון זה לא מתקיים בפני המוטב המקורי שצפה בחלק מהראיות בתיק המקורי והן רלוונטיות גם לתיק הזה. דיונו של הנאשם נדחה פעם אחר פעם מסיבות שונות שלא תלויות בו וכבודו נרמס. ישנה תחושה שהבחירה בדיין זה תפגע בהחלטה". מאירי ביקש לדחות את הדיון ולבצעו עוד הערב בפני דיין אחר.

יו"ר בני לוד אבו סובחי עם מנכ"ל בני יהודה משה דמאיו. ברני ארדוב
לחצו ידיים עוד לפני שהחל הדיון. אבו סובחי ודמאיו/ברני ארדוב

16:25: הדיון של בית"ר ירושלים החל. את בית"ר מייצג אבנר קופל בעוד את סכנין מוחמד אבו יונס, יושב ראש הקבוצה.

16:20: משה דמאיו אמר בבית הדין: "אנחנו לא מתכחשים למה שהיה. התביישתי במה שהיה, אך זה מקרה חריג שאינו מאפיין את הקהל שלנו".

16:15: הדיון של קרלוס גרסיה החל. מכבי תל אביב התייצבה עם סוללת עורכי דין בראשותו של עו"ד מורן מאירי. גם קרלוס גרסיה וג'ורדי קרויף התייצבו לדיון. רק הדיון של סכנין ובית"ר ירושלים עדיין לא החל בשל העובדה שאבנר קופל טרם הגיע.

16:05: סלימאן אזרברגה הגיע לדיון בעניינו: "הגיע הזמן שהמדינה תתעורר. מאמנים אחרים אמרו דברים הרבה יותר גרועים השבוע ולא עמדו לדין. אמרתי לשופט שהוא קבע את תוצאת המשחק".

16:00: בני סכנין עומדת לדין על סעיפי התפרעות אוהדים והתנהגות בלתי הולמת של אוהדים. בכתב האישום צוין שאוהדי סכנין הדליקו אבוקות לפני המשחק ועם פתיחת המחצית השנייה וכן קראו: "פלסטין אולה". בנוסף מצוין בכתב האישום כי האוהדים השליכו חפצים לכר הדשא בדקות האחרונות של המשחק. בית"ר ירושלים עומדת לדין על קריאות גזעניות והתפרעות אוהדים. בכתב האישום נכתב שאוהדי בית"ר קראו: "אני שונא את כל הערבים", וצוינה גם תקרית השחתת השירותים שהופיעה בדוח המשקיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השירותים בדוחא אחרי המשחק בין סכנין לבית"ר ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully