וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי ה-NBA מצטרפים למאבק השחורים בפרגוסון: "גועל נפש"

שלל שחקנים מהליגה הטובה בעולם עם התייחסות חריגה להרג הנער בפרגוסון, שמסעיר את ארה"ב. קובי: "מאפשרים הריגה בחסות החוק", לברון: "אלימות - לא פתרון", נאש: "מנציח את הגזענות"

השוטר שירה למוות בנער השחור לא יישפט - מהומות בפרגוסון. רויטרס
המקרה שמסעיר את ארצות הברית. המהומות בפרגוסון/רויטרס

אפילו בעידן האינטנסיבי של הרשתות החברתיות, כוכבי ה-NBA ממעטים להתייחס לסוגיות פוליטיות שנויות במחלוקת בארצות הברית. אך אירועי היממה האחרונה בפרגוסון ניערו גם את טובי שחקני הליגה הטובה בעולם, ובהם לברון ג'יימס וקובי בריאנט, מאדישותם. מהומות פרצו לפנות בוקר (שלישי) בעיירה שבמדינת מיזורי, בעקבות ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר הלבן שירה בצעיר השחור מייקל בראון בחודש אוגוסט השנה, וארצות הברית כמרקחה.

מייקל בראון נורה למוות בפרגוסון, פרבר של סנט לואיס, ב-9 באוגוסט. הוא לא היה חמוש, אך מבדיקת המשטרה עולה כי החזיק כמות קטנה של מריחואנה. בראון, שבאביב 2014 סיים ללמוד בתיכון העירוני "נורמנדי", היה בדרכו לבקר את סבתו כאשר נעצר ונורה למוות. יומיים לאחר מכן היה אמור להתחיל את לימודיו בקולג'.

לבראון לא היה עבר פלילי. לדברי המשטרה, בראון וידיד שהיה עמו גנבו סיגרים מחנות מכולת. השוטר שמע על השוד בקשר המשטרתי, וזיהה את בראון כאדם העונה לתיאורו של החשוד.

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
נחרץ. קובי/GettyImages

לברון ג'יימס התפנה הלילה, שעות ספורות לאחר ניצחון הקאבס על אורלנדו, להתייחס לסוגיה. לברון העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה ולידה הכיתוב: "כחברה אנחנו חייבים לעצור מקרים כאלה מלקרות, חייבים לטפל בזה טוב יותר. אני כל כך עצוב עבור המשפחות. אלימות היא לא פתרון, אנשים. פעולות תגמול גם לא יעזרו".

קובי בריאנט היה נחרץ יותר, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בחסות החוק, המערכת מאפשרת להרוג נערים שחורים". גם חברו לקבוצה סטיב נאש הביע זעזוע מההחלטה, וכתב כי "אני נגעל מזה. אנחנו מלמדים איך להנציח את הגזענות. יש כאן חנק שיטתי. מה האמירה שלנו עם ההחלטה הזו?".

מג'יק ג'ונסון הוסיף ש"אנחנו חייבים לעבוד יחד כדי לעצור את מקרי המוות הבלתי מחויבים הללו של צעירים. אני מאוד מאוכזב מההחלטה. לא נעשה צדק בפרגוסון". דווין וויד אף הוא הביע תנחומים למשפחת בראון, וכתב ש"התפילות שלנו יוצאות אליכם".

עוד באותו נושא

עדותו המצמררת של השוטר שהרג: "הנער השחור נראה כמו השטן"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully