וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא ברנע: "יש חששות כי המצב חם, אבל האחריות גדולה"

25.11.2014 / 11:55

נבחרת ישראל בשחייה תצא בשבוע הבא לדוחא לאליפות העולם בבריכות קצרות. ברנע שנפרד מקאופמן: "חושב שעשיתי את הבחירה הנכונה". עברי: "מתרגשת לייצג את ישראל בדוחא". קאופמן: "המטרה היא שיאים אישיים ו-2-3 גמרים"

אחרי האכזבה מאליפות אירופה האחרונה בשחייה, ייצאו ביום ראשון הקרוב עמית עברי, גיא ברנע, גל נבו, יעקב טומרקין ודוד גמבורג לאליפות העולם בבריכות קצרות שתיערך בדוחא בניסיון לשפר שיאים אישיים ואולי גם להתברג בכמה שיותר גמרים בתחרות. היום (שלישי) נערך יום ראיונות בבריכת השחייה בוינגייט כאשר השחיינים התייחסו בין השאר לסוגיית ההגעה למדינה ערבית והייצוג של ישראל שם.

עברי, שמגיעה בכושר נפלא אחרי שניצחה לפני כשבועיים את אלופת העולם באליפות הונגריה הפתוחה ב-50 פרפר ו-50 חזה, סיפרה: "ההכנה היא כמו לפני כל תחרות. היו לנו כמה שבועות הפסקה וחזרנו לעבוד. אני נמצאת בכושר לא רע בעיקר לנוכח התוצאות האחרונות שהשגתי בהונגריה. אני מקווה בתחרות הזו לרשום שיאים אישיים ולעלות לחצאי גמר וגמר". עברי שתתחרה בשישה מקצים (50, 100 ו-200 חזה, 100 ו-200 מעורב אישי ו-100 גב) התייחסה גם לייצוג במדינה ערבית, ואמרה: "זה לא משנה עבורי איפה האליפות מתרחשת, זו עדיין אליפות עולם והמתחרים הם אותם מתחרים. אני חושבת שיש פה הרגשה של כבוד מיוחד לייצג את המדינה שלנו ויש לזה ערך מוסף. אני מתרגשת לעשות את זה".

גיא ברנע. מגד גוזני
נפרד מליאוניד קאופמן. גיא ברנע/מגד גוזני

גיא ברנע, שבאליפות אירופה האחרונה הגיע למקום החמישי ב-50 גב ופספס את מדליית הארד בחמש מאיות בלבד, אמר: "זו ללא ספק נסיעה מגניבה, יש טיפה חששות, אבל היינו שם באוקטובר האחרון וגם ביקרנו בדובאי פעמיים. החששות נובעים מכך שהמצב עכשיו חם, אבל מצד שאני אנחנו רואים את זה כהרפתקה שלא הרבה ישראלים יכולים לחוות, ויש לזה משקל גדול יותר לייצג את ישראל דווקא במקומות האלה ולכן האחריות גדולה".

ברנע שיתחרה בשלושה מקצים (50 ו-100 גב ו-200 פרפר) עבר לאחרונה שינוי כאשר נפרד מליאוניד קאופמן אחרי שנים רבות, הוסיף: "החלפתי תוכנית אחרי שהתחלתי את העונה באמצע ספטמבר ויהיה מעניין לראות איך הגוף שלי יגיב לכל השינויים האלה. זו תחרות חשובה, אבל זו עוד לא תחרות שצריך לעשות בה קריטריון אולימפי. אלה התחרויות שאני הכי נהנה מהן. זה ריאלי לשאוף להגיע לגמר באליפות העולם, הייתי קרוב כמה פעמים בעבר ואם אני אכנס לגמר, זה יהיה מדהים".

על הפרידה מקאופמן הוא מוסיף: "עבדתי עם ליאוניד המון שנים. אני מרגיש שמיציתי את התוכנית, אהבתי אותה, ואני חושב שהשינויים האלה בריאים, נותנים רוח חדשה ואתגרים חדשים. זה בדיוק מה שאני מרגיש באימונים. אני בן 27 וזה ממש לא מובן מאליו שאני ממשיך לשחות. אני מגיע בכל יום עם חיוך על הפנים ומחכה לאימון הבא. אני חושב שעשיתי בחירה נכונה. כמובן שפרידה זה אף פעם לא דבר שמח, אבל יש לנו קשר מאוד מיוחד עם ליאוניד שנחשב לסוג של דמות אבהית והוא מכיר אותי ממש טוב. הוא יודע שהייתי צריך מאוד את התוכנית הזו. לפני שהחלטתי על זה, באתי ודיברתי איתו, זה לא משהו שנעשה מאחורי הגב. הוא מכיר אותי הכי טוב אולי".

ליאונד קאופמן מאמן נבחרת השחייה. מגד גוזני
הציב רף גבוה. ליאוניד קאופמן/מגד גוזני

המאמן הלאומי, ליאוניד קאופמן, כהרגלו הציב יעדים לשחיינים, ואמר: "בכל אליפות גדולה אנחנו רוצים לראות שיאים אישיים. זה נכון שזה יותר קשה למי שנמצא בגיל מתקדם, לגיא ולגל נבו, אבל המטרה היא לשחות באיזורים האלה. לגבי דוד, יעקב ועמית, הם בהחלט יכולים לעשות שיאים אישיים. אני מניח שהמטרה היא להעפיל לשניים או שלושה גמרים ושניים או שלושה חצאי גמר".

על השינויים שעברו השחיינים הוסיף קאופמן: "היו שינויים לא קוסמטיים מאז אליפות אירופה כי ברנע ונבו לא שוחים יותר בוינגייט. אני חושב שזה טוב לכולם, גם למסגרת וגם לקבוצה. כל האנשים שעשו את השינוי הזה זכו ואף אחד לא נפגע. לגבי התוצאות, נראה בהמשך ואני אאחל להם בהצלחה. הייתה להם הרגשה שהם עמדו במקום והם חיפשו משהו לעשות שונה כדי להצליח. אני מברך אותם על זה. אחד הדברים החשובים בספורט זה שהספורטאי יאמין בתוכנית האימונים שהוא מבצע. אם הספורטאי מפקפק או פחות מאמין, הוא צריך לשנות. לגיא ולגל היו ספקות וזו לא חתונה ולא ישפיע על שום דבר".

ליאוניד קאופמן, יעקב טומרקין, גיא ברנע, עמית עברי מנבחרת השחייה. מגד גוזני
מוכנים לאליפות. נבחרת השחייה/מגד גוזני
עמית עברי שחיינית. מגד גוזני
שחיינית מובילה בנשים. עברי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully