וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה ביקורת במכבי תל אביב על פאקו: לא היינו מוכנים

25.11.2014 / 8:29

במכבי תל אביב מצטערים על ההפסד בקרית שמונה, אבל מזכירים: "גם בשנה שעברה הפסדנו שם וזכינו באליפות". השחקנים לקחו אחריות, במועדון הודו: "אסור היה לנו לאבד את רועי קהת"

one

שני קולות עיקריים נשמעו אמש (שני) במכבי תל אביב אחרי ההפסד 2:1 לעירוני קרית שמונה. מצד אחד, התחושה הייתה שלא קרה שום דבר ושיש עוד הרבה מחזורים כדי להדביק את המובילה ולתקן את ההפסד. מצד שני, נשמעה גם ביקורת פנימית על ידי השחקנים על כך שהקבוצה לא הגיעה מוכנה ובאופן כללי לא למדה עדיין לשחק בלי ערן זהבי. מההיבט הזה, השחקנים לוקחים את האשמה על עצמם, אף שיש גם כמעט תמיד ביקורת נלווית על המאמן.

אחד השחקנים שביטא את הלך הרוח הראשון, אמר אמש: "גם בעונה שעברה הפסדנו בקרית שמונה וזכינו באליפות, כך שלא צריך לעשות מההפסד הזה יותר ממה שהוא. בסך הכל הגענו ליותר מצבים מקרית שמונה. ערן זהבי הדביק את הכדור פעמיים למשקוף ונוסא איגייבור פעם אחת לקורה. במשחק בינוני שלנו בחוץ, שלטנו לגמרי בכדור ובקצב המשחק. אם היינו משחקים רע זה היה מדאיג, אבל כמו בהפסד להפועל באר שבע, היינו יותר טובים מהיריבה. זה אולי לא מקובל במכבי תל אביב לדבר על זה, אבל היה חסר לנו הערב גם מזל".

מנגד, היו גם כאלה שקיבלו על עצמם את הביקורות ודיברו על הכנה מנטלית לקויה למשחק. "נדמה שלא ידענו לרדת מהשיא במשחק הנבחרת מול בוסניה", אמר אחד השחקנים, "כולם חשבו שאנשים יתעסקו באירועי הדרבי, בעונשים בבתי הדין או בתמונת העירום שהופצה מחדר ההלבשה, אבל כנראה שהמשחק הגדול לפני שבוע של הנבחרת, השאיר אותנו קצת למעלה ולא ידענו לנחות על הדשא".

ברמה המקצועית, מכבי תל אביב שוב הציגה אתמול תלות מוחלטת בערן זהבי. טל בן חיים הציג את משחקו החלש ביותר מתחילת העונה וראדה פריצה נסגר היטב בין שיר צדק לקאסיו פרננדס. במחצית הראשונה לא היה ברור מה רוצה פאקו אייסטרן מנוסא איגייבור ומה בדיוק הוא מרוויח ממנו כשהניגרי משחק כל כך קרוב לעמרי בן הרוש. "חבל שמהראן ראדי נמחק", אמר גורם בקבוצה. "לא ברור למה המאמן חושב שאיגייבור טוב ממנו".

במחצית השנייה ביצע הבאסקי את החילופים, אבל ברק בדש, דור מיכה ועדן בן בסט במספר דקות שקיבל, לא הצליחו להביא למהפך. "חבל שאנחנו לא תמיד יודעים לנצל את השמירה הכפולה ולעתים המשולשת שיש על ערן זהבי", אמר אחד השחקנים. "שיחקנו במשחק הזה כל הזמן דרך האמצע, עם הראש בקיר, וכמעט שלא בודדנו את שחקני הכנף באחד על אחד כדי שיוציאו כדורי רוחב לחלוצים".

ערן זהבי, שרן ייני שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בקבוצה אמרו ש"חבל אנחנו לא יודעים לנצל את השמירה על זהבי כדי לתקוף מהאגפים". זהבי וייני/ברני ארדוב
ייני: "המאמן שלנו דוגל במשחק יותר התקפי ואנחנו סופגים יותר שערים. אנחנו צריכים לשפר את המשחק ההגנתי".

קפטן הקבוצה שרן ייני היה מאוד אמיתי בסיום המשחק. "קשה לנו במגרש הזה. קרית שמונה משחקת על כדורים ארוכים וסוגרת את המשחק. כל הכבוד להם. במשחקים הבאים אנחנו צריכים לעבוד על זה שלא נספוג בהתחלה ונרדוף כמו שקרה הערב", אמר ייני. "סגנון המשחק שלנו שונה מזה של קרית שמונה אבל הם צוברים יותר נקודות. קבוצות באות נגדנו וסוגרות ואני מאמין שגם לקרית שמונה יהיה בקרוב יותר קשה לעמוד בקצב צבירת נקודות כזה".

הקפטן הוסיף: "נראה עם הזמן אם קרית שמונה תהיה בלחץ מזה שהיא במקום הראשון. היא רחוקה מכל המולת המרכז ומלחץ התקשורת. הם נהנים כאן בצפון ועושים הרבה מנגל. אני לא קובע עכשיו מי טובה יותר. להם יש יותר נקודות. אנחנו סופגים יותר שערים מהם. המאמן שלנו דוגל במשחק יותר התקפי ואנחנו סופגים יותר שערים. אנחנו צריכים לשפר את המשחק ההגנתי".

ביחס להורדת הנקודת בבית הדין ולעובדה שכעת הפער מקרית שמונה גדל אמר ייני: "אתגר האליפות הרבה יותר גדול עכשיו, כי זה כיף לעשות עונה טובה ולזכות באליפות כשלקחו לנו נקודות. אני מאמין שכמו באר שבע בעונה שעברה, גם קרית שמונה תיאבק איתנו על האליפות עד הסוף העונה".

במכבי תל אביב היה מי שפירגן לרועי קהת שגדל במועדון. "פיספסנו אותו", אמר גורם במועדון. "היה צריך לטפל בנושא הזה בצורה אחרת ולא לאבד אותו".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב הפסידה לקרית שמונה 2:1

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully