וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפסד בבית"ר מאשימים: "המשטרה לא עשתה כלום"

24.11.2014 / 8:32

בקבוצה מהבירה מודים "שנכנסנו למשבר" ומתלוננים: "המשטרה לא הגיעה בזמן ללוות אותנו למשחק. אוהדי סכנין סנוורו את קליימן". על הוונדליזם: "התייחסו לאוהדים שלנו כמו לכלבים"

one

בבית"ר ירושלים קיבלו באכזבה גלויה את ההפסד לבני סכנין אמש (ראשון) באצטדיון דוחא (1:0). זה היה המשחק הרביעי ברציפות של הקבוצה ללא ניצחון וההפסד השני ברציפות. הקבוצה מהבירה כבשה העונה רק שמונה שערי ליגה – רק הפועל חיפה הבקיעה פחות - ובמועדון חזרו ואמרו ש"החלק הקדמי תקוע, לא ברור למה, אבל כרגע הוא לא נותן תפוקה. צריך לראות אם אפשר לעשות יותר עם הסגל הקיים או שנצטרך יותר משינוי אחד בינואר בחלק הקדמי. שליטה אופטית לא מנחמת, נכנסנו למשבר".

מי שלא מצליח למצוא את מקומו הוא תומר סוויסה. מנחם קורצקי נלחם כדי לצרף את הקשר-חלוץ, אבל בינתיים הוא לא מקבל הזדמנויות בהרכב ולא משפיע כשהוא עולה מהספסל. בבית"ר אמרו שסוויסה איבד את הביטחון וייתכן שבאחד משני משחקי הבית נגד מכבי והפועל פתח תקוה, הוא יקבל את חולצת ההרכב כדי להכניס אותו לעניינים. לעומת זאת, איציק כהן שבעצמו נכנס כמחליף, זכה אתמול למילים טובות.

בסיום המשחק ניגשו השחקנים להודות לאוהדים. חלק מהאוהדים מחאו כפיים ואחרים שרקו בוז, מה שגרם לשחקנים לרדת לחדר ההלבשה. אלי דסה היה היחיד שנשאר על הדשא ונשען על הקורה עם דמעות בעיניים. דסה צעק שחקנים אחרי המשחק: "לא מאמין שאנחנו מפסידים משחקים כאלה, זה היה משחק שלנו".

בבית"ר לא אהבו את העבירות הגסות שביצעו שחקני הקבוצה בדקות האחרונות ואמרו: "זה לא היה אחראי. גם העבירות שנעשו בזבזו את הזמן שנותר וגם שחקנים היום יכולים לקבל כרטיסים אדומים ולהיעדר מהמשחק הבא. אסור להיגרר לדברים האלה, גם אם מדובר בפרובוקטור כמו מוחמד גדיר שמוכיח כל פעם מחדש למה מכבי חיפה זרקה אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בבית"ר אמרו: "לא מצדיקים את זה, אבל האוהדים שלנו עברו גיהנום". השירותים באצטדיון דוחא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית"ר התייחסו לתמונות הוונדליזם שביצעו אוהדי הקבוצה בשירותים של איצטדיון דוחא ואמרו: "זה לא בסדר ואנחנו לא מצדיקים את זה. אבל - וזה אבל גדול - גם בסכנין ובמשטרה צריכים להבין שכאשר מתייחסים לאנשים כמו לכלבים, שום דבר לא מפתיע. אף אחד לא מצדיק את זה, אבל האוהדים שלנו עברו גיהנום. יכול להיות שאנשים ייצאו ב-13:00 בצהריים למשחק כדורגל וייכנסו במחצית השנייה? יכול להיות שישאירו אותם שעתיים באצטדיון אחרי המשחק כי אין אוטובוסים? איפה בעולם יש דברים כאלה? כולם עשו מה שהם רוצים, גם סכנין. דגלי פלסטין, לייזר על קליימן, זרקו חפצים, זרקו כדורים למגרש, שרו פלסטין עולה עולה, הכול היה מותר שם והמשטרה לא עשתה כלום".

בבית"ר הוסיפו: "קבענו עם המשטרה שנצא מהמלון בעכו לצומת המרכזית ומשעה 17:00 הכוחות יהיו שם ויאבטחו אותנו עד לסכנין. רק לקראת 17:30 הם הגיעו ומשם הכול היה איטי ומלא תקלות. הגענו למגרש כמעט ב-18:30, שעה ורבע בלבד לפני תחילת המשחק. ככה אי אפשר להתכונן למשחק כדורגל. אנחנו לא מחפשים תירוצים והפסדנו כי לא היינו מספיק טובים, אבל מה שאנחנו והאוהדים עוברים שם כל שנה זה בושה".

אלי טביב הגיב לטענות של ראשי בני סכנין כלפיו: "שיתעסקו בעצמם. בחרתי לא לעלות לטקס כי אני לא לוחץ את ידו של מי שעושה טקס ומהלל מרגל ובוגד כמו עזמי בשארה. אני מתעסק בכדורגל".

היום יגיש השופט אלון יפת את דו"ח השיפוט מהמשחק כאשר לאחריו צפויה בית"ר לעמוד לדין בגין קריאות גזעניות אותן ציין יפת. ארבעה אוהדים נעצרו לחקירה בעקבות האירועים בתום המשחק אך שוחררו לאחר מכן. במשטרה חזרו והסבירו שאוהדי בית"ר התעכבו לאחר המשחק רק בשל העובדה כי נהגי האוטובוסים התלוננו על השחתתם וסירבו לחזור ולקחת נוסעים. רק לאחר שאנשי סכנין התחייבו לשלם מכספם חלק מהאוטובוסים הסכימו לחזור. סכנין הודיעה כי תדרוש מבית"ר פיצוי בגין הנזקים שנאמדים בעשרות אלפי שקלים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully