וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייך וחיי: ליאונל מסי ואלן פארדיו במדור נבחרי השבוע

24.11.2014 / 7:00

ליאונל מסי חזר לחייך עם שיא היסטורי שהרגיע את הסערה סביבו בברצלונה. אלן פארדיו "חזר מהמתים" בדהירה המרשימה של ניוקאסל. מדור נבחרי השבוע, כולל המייצג המובהק של הבינוניות בארסנל

בווידאו: תקציר הניצחון של מנצ'סטר יונייטד 1:2 על ארסנל

שחקן השבוע

ליאונל מסי - ברצלונה

מכל זווית שרק תרצו, זה היה השבוע של ליאונל מסי. הראיון בארגנטינה בו רמז כי הוא עשוי לעזוב את ברצלונה, הכה גלים בקטלוניה ובעולם הכדורגל כולו. מדוע הוא לא מרוצה? מי הן הקבוצות שתוכלנה לפתות אותו? איך ברצלונה תוכל להחזיר לו את החיוך? כל השאלות הללו אופסנו עד לסערה הבאה, כי למסי הייתה סיבה גדולה לחגיגה. הכוכב הארגנטינאי הפך סוף כל סוף לשיאן השערים של הליגה הספרדית בכל הזמנים, כשהבקיע שלושער ראשון העונה ב-1:5 הביתי על סביליה (לא במשחק יוצא דופן שלו) והגיע ל-253 שערי ליגה ב-10 שנות קריירה בסך הכול.

מי שסייע לו לעקוף באופן רשמי את טלמו סארה, היה לא אחר מאשר ניימאר. רבות דובר על חוסר שביעות הרצון של מסי מהשכר הגבוה לו זכה הברזילאי, אבל שיתוף הפעולה בין השניים רק הולך ומשתכלל. הארגנטינאי היה בתפקיד המבשל ברוב השת"פים עד כה, אך בדקה ה-72 חברו הברזילאי לא גילה אנוכיות וממצב טוב העדיף לפרגן לפרעוש שגלש מקרוב ודחק את השער ההיסטורי. ניימאר עוד הספיק לבשל למסי שער נוסף, לפני שהשתחווה בפניו, חגג איתו ובסיום סיפר בהתרגשות: "החיבוק שמסי נתן לי אחרי הגול... אני אהיה בתמונת החגיגה של האליל שלי". אידיליה.

ברצלונה, שבשבוע שעבר שלחה את חאבייר מסצ'ראנו להרגיע את הרוחות במסיבת עיתונאים ולאחר מכן גם את הנשיא ברתומאו, לא יכלה לבקש תזמון טוב יותר לקביעת השיא ההיסטורי. מסי, מצדו, לא יכול היה לבקש דרך טובה יותר לחלוף על פני סארה. הוא לא עשה זאת בפנדל או בשער שלא היה שווה נקודות, אלא בהצגה אישית וקבוצתית לעיני הקהל הביתי. בסטייל. כי לא מדובר בסתם עוד שיא ומסי הוא לא סתם עוד שחקן. וכמו שהיטיב לסכם צ'אבי: "מסי מאושר זו בארסה מאושרת".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה (למעלה). GettyImages
כשהוא מושר, גם ברצלונה מאושרת. ליאונל מסי/GettyImages

מאמן השבוע

אלן פארדיו - ניוקאסל

בעיצומו של המחזור החמישי, בדקה ה-68 במשחק הביתי מול האל סיטי, אלן פארדיו בעצמו כבר האמין שזה הסוף. ניוקאסל נראתה איום ונורא, האוהדים קראו לפיטוריו והיה זה אך סמלי שזה יגיע בעקבות הפסד לקבוצה בה משחק דייויד מיילר, אותו שחקן בו נגח פארדיו בעונה שעברה. לאחר המקרה, מאמן ניוקאסל הורחק משבעה משחקים ונקנס על ידי קבוצתו ב-100 אלף ליש"ט, אך למרות זאת נשאר בתפקידו. גם הפעם, איכשהו, הוא ניצל. פאפיס סיסה נכנס כמחליף, כבש צמד דרמטי וחילץ נקודה עבור המגפייז שניצבו במקום האחרון. הוא חזר על המעשה גם ב-2:2 במגרשה של סוונסי, הושיע את פארדיו פעם נוספת ומאז הסיפור של ניוקאסל השתנה.

הקבוצה שלא השיגה ניצחון בשבעת מחזורי הליגה הראשונים וצברה בהם רק ארבע נקודות, סופרת כבר חמישה ניצחונות רצופים. דבר כזה לא קרה לה מאז אפריל 2012. גם אז פארדיו בן ה-53 היה על הקווים. פרט לארסן ונגר הנצחי בארסנל, אין בפרמיירליג מאמן שנמצא בתפקיד יותר זמן מפארדיו (מאז דצמבר 2010) אך בעקבות סיום העונה הקודמת ופתיחת העונה הנוכחית סר חינו בעיני האוהדים. הקהל קרא לפיטוריו ואפילו נפתח אתר מיוחד לנושא (SackPardew.com). עד שלפתע, הגלגל הסתובב. מכת הפציעות האיומה שמשביתה לניוקאסל באופן קבוע שבעה-שמונה שחקנים, אילצה את פארדיו לחפור עמוק בסגל שלו ולגלות אוצרות. סיסה כבר היה עם רגל וחצי מחוץ למועדון, אך חזר עם שערים חשובים; איוסה הספרדי חתום על שלושה שערי ניצחון ברצף הנוכחי וגם ריאן ארונס הצעיר סיפק את הסחורה בליגה ובניצחון המפתיע על מנצ'סטר סיטי בגביע הליגה.

בשבת המשיכה ניוקאסל על פי אותה מתכונת. הקפטן פבריסיו קולוצ'יני הצטרף לרשימת הפצועים וגם ריאן טיילור חסר המזל שב אליה תוך 34 דקות (בהופעת הליגה הראשונה שלו בהרכב זה 32 חודשים) ובכל זאת הגנת המגפייז שמרה על שער נקי גם מול ק.פ.ר של הארי רדנאפ והקפטן המחליף מוסא סיסוקו הכריע בדקה ה-78. ניצחון 0:1 ויחס שערים כולל של 1:9 ברצף ששת הניצחונות (כולל זה בגביע הליגה). כאשר נשאל לפשר השינוי, הודה פארדיו שבין היתר עבד עם קואצ'ר שסייע לו לחזור לעצמו מבחינה מנטאלית. בעזרת הקואצ'ר, הגנה יציבה ולא מעט מזל, ניוקאסל שהייתה במקום האחרון בשבוע האחרון של ספטמבר, זינקה עד למקום החמישי עם 19 נקודות. את השלטים בגנותו של פארדיו, החליפו בסוף השבוע שלטים חדשים: "פארדיו - האיש שחזר מהמתים".

עוד באותו נושא

כל תקצירי המחזור ה-12 בפרמיירליג

לכתבה המלאה
אלן פארדיו מאמן ניוקאסל עם שחקניו. GettyImages
ממועמדות לפיטורים למועמדות לאירופה. אלן פארדיו עם שחקניו/GettyImages

פלופ השבוע

קירן גיבס - ארסנל

ניצחון אחד ב-15 מפגשים. זה המאזן העלוב של ארסנל מול מנצ'סטר יונייטד מאז 2009. גם הזכייה בגביע בעונה שעברה לא מנעה מהתותחנים להישאר שקועים בבינוניות, כשאחד המייצגים הבולטים של התופעה הוא קירן גיבס. ארסן ונגר עדיין משוכנע שהמגן בן ה-25, שלבש את מדי נבחרת אנגליה בצמד משחקיה בשבוע שעבר וזכה למחמאות על יכולתו מול סלובניה, יהפוך מתישהו לעילוי. אז אולי הוא גילה שיפור מסוים, אבל בשורה התחתונה הוא נותר בינוני. בשבת, הוא התגלה כנשק הכי יעיל של מנצ'סטר יונייטד. במהלך אחד, גיבס הצליח לפצוע את שוערו וויצ'ך שצ'סני ולכבוש שער עצמי שהעלה את השדים האדומים ליתרון ובסופו של דבר גם הקפיץ אותם מעל ארסנל בטבלה. בזכות ניצחון החוץ הראשון שלהם העונה, ובזכות קירן גיבס.

קירן גיבס שחקן ארסנל חוגג. רויטרס
ארסן ונגר ימשיך לחכות לו. קירן גיבס/רויטרס

מהלך השבוע

השער השני של המבורג

שוב הבונדסליגה מספקת רגע קומי שהופך ללהיט רשת. הפעם השער ההזוי הגיע מהדרבי הצפוני בין המבורג לוורדר ברמן, כשביתרון של 0:1 ובזמן שכל שחקני ברמן בהתקפה, יצאה המארחת למתפרצת. שחקני המבורג מצאו עצמם כשהם ארבעה מול השוער רפאל וולף. הם אכן עשו מזה שער, רק בצורה הכי בלתי צפויה שניתן להעלות על הדעת. פייר מישל לאזוגה הוביל את הכדור בצד ימין והעביר מסירת רוחב לכיוונו של ארטיום רודנבס, אלא שהקשר המחליף טולגאי ארסלאן התערב ו"הצליח" מחמישה מטרים לבעוט את הכדור לקורה תוך כדי החלקה. רודנבס התכוון לנזוף בחברו, אך אז ראה איך הכדור מתגלגל על קו השער ולבסוף מחליק מבין ידיו של השוער האורח ונכנס פנימה. שער אומלל שהקפיץ את המבורג מעל הקו האדום והוריד את ורדר ברמן למקום הלפני אחרון.

ארטיום רודנבס שחקן המבורג (משמאל) לצד רפאל וולף שוער ורדר ברמן. Martin Rose, GettyImages
ובסופו של דבר השער נרשם לחובתו. רפאל וולף/GettyImages, Martin Rose

ה-11 של השבוע

שוער: אנדראה קונסילי (ססואולו) - לא רק הפנדל
מגן ימני: אנטוניו ולנסיה (מנצ'סטר יונייטד) - אלתור מוצלח
בלם: אמיר ספאחיץ' (לברקוזן) - סבל מול זהבי ודמארי, מצטיין בבונדסליגה
בלם: דניאלה רוגאני (אמפולי) - על המסלול המהיר ליובנטוס ולנבחרת
מגן שמאלי: רפאל גריירו (לוריין) - הגניבה של נבחרת פורטוגל
קשר: פול פוגבה (יובנטוס) - מפלצת בהתהוות
קשר: יאניק בולאסי (קריסטל פאלאס) - התעלל בהגנת ליברפול
קשר: דימיטרי פאייה (מארסיי) - מוצלח גם כפליימייקר
קשר: אריאן רובן (באיירן מינכן) - כובש או מבשל כל 83 דקות
חלוץ: אריק מקסים צ'ופו מוטינג (שאלקה) - עצר את הרצף של וולפסבורג
חלוץ: ליאונל מסי (ברצלונה) - שחקן השבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully