וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "מעולם לא סיימתי עונה במאזן שלילי, וזה לא יקרה כאן"

מאמן הקאבס תחת לחץ אחרי הפסד רביעי ברציפות. לברון: "אנחנו קבוצה מאוד שבירה, שמתקפלת מכל קושי קטן שעובר עלינו, אבל עדיין מוקדם מדי בשבילי להיות שלילי". התקשורת שוב מבקרת את המאמן: "הרוטציה שלו בבלאגן, לא ברור אם השחקנים מכבדים אותו"

דיוויד בלאט ידע שהחודש הראשון שלו ב-NBA לא יהיה קל, אבל ספק אם הוא ציפה לפתיחה של 7:5. הלילה (בין שבת לראשון) הקאבלירס שלו איבדו יתרון של 18 נקודות בדרך לתבוסה 110:93 לטורונטו, וצנחו למאזן ביתי של 4:2, ולמקום השביעי בלבד במזרח. אל הצרות המקצועיות של המאמן הישראלי מתווסף בשבוע האחרון לחץ תקשורתי גדול שיצר רצף ארבעת ההפסדים, כשהשבוע מחכים לו ארבעה משחקי בית נוספים בזה אחרי זה - נגד אורלנדו, וושינגטון, אינדיאנה ומילווקי.

קווין לאב, שקשיי ההשתלבות שלו עמדו במרכז העניינים בסוף השבוע, דווקא רשם שיא עונתי של 23 נקודות, ונמנע מהתבצרות מעבר לקו השלוש (רק 0 מ-1 לשלוש), וקיירי אירווינג רשם משחק לא רע של 21 נקודות (7 מ-14) ו-6 אסיסטים, אבל לברון ג'יימס שוב היה החוליה החסרה, עם 15 נקודות בלבד ב-37 דקות, 6 מ-12 מהשדה, 10 אסיסטים, 5 איבודים ורק ריבאונד אחד.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"מוזר שבמשחק כזה הפסדנו ב-17 הפרש". דיוויד בלאט/AP

מספרי המשחק

* פתיחת העונה במאזן 7:5 היא הגרועה ביותר ל-12 המשחקים הראשונים עבור לברון ג'יימס מאז עונת הרוקי שלו ב-2003, שנפתחה ב-8:4.

* המאזן של הקאבס העונה במשחקים בהם לברון קולע פחות מ-20 נקודות הוא 4:0. הפעם האחרונה בה קינג ג'יימס רשם ארבעה משחקים של פחות מ-20 נקודות ב-12 משחקיו הראשונים העונה הייתה גם בעונת הרוקי שלו.

* קליבלנד רשמה הלילה שיא עונתי של 20 איבודים, ואיבדה לפחות 18 בכל אחד משלושת משחקיה האחרונים, אחרי שעשתה זאת רק פעם אחת בתשעת משחקיה הראשונים.

* בדקות בהן לברון, אירווינג ולאב היו על הפרקט ביחד, התוצאה המצטברת עמדה על 58:58. בדקות בהן לפחות אחד מהטריו היה על הספסל, הראפטורס קלעו 52 נקודות לעומת 35 של הקאבס.

* הראפטורס עלו למאזן 2:11. בשנתיים האחרונות ארבעה קבוצות עשו זאת - הספרס, הבלייזרס והפייסרס אשתקד, והגריזליס לפני שנתיים - וארבעתם העמידו בסופו של דבר ממוצע של 57 ניצחונות לעונה.

GettyImages

התגובות

במסיבת העיתונאים בסיום סיפר בלאט שהוא שוקל לבצע שינויים ברוטציה בעקבות המצב, אך לא גילה באילו שינוייים מדובר: "מעולם לא סיימתי עונה במאזן שלילי, וזה לא יקרה גם כאן. יש לנו הרבה דברים לעשות, אבל נפתור את הכל. זה די מוזר כשאתה מסיים משחק עם יותר אסיסטים, ריבאונדים, נקודות במתפרצות ונקודות בצבע ועדיין מפסיד ב-17 הפרש. אבל היה להם שחקן שקם מהספסל וקלע 36, הם קלעו 38 מ-42 זריקות עונשין, והרבה מההליכות שלהם לקו היו מטעויות מנטליות שלנו. היינו טובים יותר במתפרצות, אבל היו הרבה איבודים לא מחויבי המציאות. איבודים של שליטה בכדור, טעויות שמרביתן היו יכולות להימנע, ואלה היו התקפות שהיינו צריכים, שנתנו מומנטום ליריבה".

לברון ג'יימס הוסיף: "כרגע אנחנו קבוצה מאוד שבירה, והיינו קבוצה שבירה מההתחלה. אנחנו מתקפלים מכל קושי קטן שעובר עלינו. אבל זה משהו שיבוא עם הניסיון. אני מאוד אופטימי, ואני יותר חיובי מכפי שחשבתי שאהיה עכשיו. נבחן את מה שעשינו לא נכון, את מה שעשינו נכון, ונגיע מוכנים למשחק הבא. זה עדיין מוקדם מדי בשבילי בשביל להיות שלילי. אם אני אשבר, זה יטפטף לכל השאר, ואני לעולם לא אעשה את זה לחבר'ה האלה". לאחר מכן נזכר לברון בסדרת הגמר של מיאמי שלו מול דאלאס ב-2011 ואמר: "זו אפילו לא נקודת השפל שעוד נגיע אליה. אמרתי לכמה מהחבר'ה שהשפל הכי גדול שיכול להיות הוא להוביל ב-17 הפרש ברבע הרביעי של משחק מספר 2 בגמר ה-NBA ולהפסיד בכל זאת".

קיירי אירווינג הוסיף: "הרבע הראשון היה כנראה הרבע הראשון הכי טוב שלנו העונה. זה החלק החיובי מהמשחק, אנחנו פשוט צריכים להציג רמת אנרגיה כזו באופן עקבי ולהישאר חיוביים לאורך כל המשחק. הראפטורס ראשונים במזרח כרגע והם הראו הערב למה - הם קבוצה אמיתית. הם שיחקו כדורסל קבוצתי וניצחו. אנחנו עדיין לומדים, כקבוצה, איך לנצח ואיך לשמור על רמה אחידה לאורך ארבעה רבעים". לגבי חוסר התרומה מהספסל אמר הרכז: "אנחנו צריכים להמשיך להישאר חיוביים ולתת להם ביטחון. יש לנו שחקנים עם כישרון על הספסל, וצריך להמשיך להאמין בהם. אני יודע שהצוות המקצועי ימשיך להאמין בהם. למחליפים אין את הלוקסוס של להיות שחקן חמישייה ולחכות עד שייכנסו לקצב, הם צריכים לשחק הכי חזק שהם יכולים בשני צדי המגרש מהרגע בו הם עולים, ולחיות עם התוצאות".

עוד באותו נושא

כספי התקרר, דייויס התפוצץ, פילי ב-13:0

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
מנסה לשדר אופטימיות. לברון ג'יימס/GettyImages

מה אומרים בתקשורת

סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "אני לא חושב שהבעיות של הקאבס גדולות, אבל הן מאוד אמיתיות, וזה מתחיל במאמן. לא כי בלאט עשה המון טעויות, אלא כי שם זה תמיד מתחיל. בלאט הוא כמו מאמן קולג' שעשה את הקפיצה ל-NBA. עדיין אין לו את התחושה של את מי להעלות ומתי, הוא לא עושה עבודה טובה מדי בלקיחת פסקי הזמן, לא נראה שיש לו חוש לניהול המשחק או הספסל. ולמען האמת, אין לי עדיין מדד אמיתי לדעת מה השחקנים חושבים עליו. זה המפתח הכי גדול להצלחה ב-NBA - אתה צריך את הכבוד מהשחקנים שלך, וחשוב מכך - מהסופרסטארים שלך".

בוב פינאן מה-"ניוז הרלד" כתב: "הרוטציות והחילופים של בלאט בבלאגן. שחקני ספסל לא יודעים מתי הם משחקים או אם הם ישחקו. אתמול בוושינגטון דיון ווייטרס היה השחקן החמישי שקם מהספסל, בעוד שברנדן הייווד פשוט נזרק לפרקט אחרי שלא שיחק כמה שבועות. אולי זה בגלל שהוא שיחק פעם בוושינגטון. השחקנים מתחילים להיות מבולבלים, שפת הגוף שלהם נוראית, וזה מתחיל בלברון ג'יימס. כדאי שבלאט ישתלט על כל זה במהירות".

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "אחרי ההפסד הראשון שלו בקדם העונה מול דאלאס, בלאט צחק שעכשיו הקאבס כבר לא יסיימו ב-0:90. בתוך חודש וחצי, הוא עבר מלהתבדח על מאזן מושלם לדיבור על מאזן חיובי. בביקור שלהם כאן באוקטובר כמה משחקני ומנהלי מכבי תל אביב אמרו לי שבלאט נוהג לרוקן את הספסל שלו בשלבים מוקדמים, והוא יכול לשתף אפילו 10 שחקנים כבר ברבע הראשון, ואז לרכב על היד החמה בהמשך. גם בלאט אישר את זה. כמובן שזה לא יעבוד ב-NBA, אבל אולי זה עוזר להסביר למה כל כך קשה לו לקבוע רוטציה ברורה".

כריס היינס מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: "האמת לגבי הקבוצה הזו היא שהסגל שלה ממש לוקה בחסר. לבלאט יש משימה מאתגרת לחבר בין אסופה לא מושלמת של אינדיבידואלים, והוא בטריטוריה לא מוכרת מבחינתו. הוא הצליח מאוד בכל מקום בו אימן בעבר, ניצח יותר מ-700 משחקים בקריירה, אבל זו חיה מסוג שונה. הסיטואציה אליה נקלע לחלוטין לא הוגנת בהתחשב ברמת הכישרון והציפיות, ואם ההיסטוריה תחזור על עצמה, אין ספק שהוא יפצח את הקבוצה הזו ויוביל אותה למקום הראוי לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully