וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטסאקר: "אנחנו, הדור החדש של הגרמנים, לא בורחים מהעבר"

בלמה של ארסנל התארח בבית כנסת בלונדון ואמר: "יש לנו אחריות על ההיסטוריה. ביקרתי כילד באושוויץ ושם אתה מקבל מושג על מה שקרה. נלמד את הילדים שלנו לעשות את הדברים כמו שצריך"

פר מרטסאקר בלם ארסנל חוגג שער. AP
לא בורח מהעבר. מרטסאקר/AP

פר מרטסאקר, בלם נבחרת גרמניה, אמור לעלות מחר (שבת, 19:30) אל כר הדשא ולנסות לעזור לקבוצתו ארסנל במשחק המסקרן שלה מול מנצ'סטר יונייטד. אלא שעוד קודם לכן זכה הבלם המצוין למפגש מרתק, כזה שנערך השבוע בינו לבין הקהילה היהודית של בית הכנסת סנט ג'ונס ווד השוכן בלונדון.

מרטסאקר סיפר לקהל הרב שהגיע לפגישה עמו על חוויותיו מהשכן היהודי שהזמין אותו בעבר לארוחת שישי ואף ביקש ממנו לשיר, מה שהביך את השחקן: "אבל האוכל היה כל כך טעים והאווירה כל כך נחמדה, שהכול עבר".

בהמשך, מרטסאקר לא היסס לדבר על העבר האפל של מדינתו ועל השואה: "יש לנו אחריות על ההיסטוריה", הוא אמר, "אנחנו, הדור החדש של הגרמנים, חייבים להראות לכולם שאנחנו כנים, שאנחנו לא בורחים ממה שהיה ושאנחנו נלמד את הילדים שלנו לעשות את הדברים בדרך הנכונה".

שחקנה של ארסנל גם סיפר שבתור ילד הוא ביקר עם כיתתו באושוויץ: "חייבים להתמודד מול הדברים האלה, להתייצב מולם. באושוויץ אתה מקבל מושג כלשהו לגבי מה שקרה. ברור שלעולם לא נוכל להבין את זה באמת, אבל אתה יוצא משם עם מחשבה על כך שמה שעשינו בעבר, אסור שיחזור אף פעם. אף פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully