וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה החליטה: סכנין-בית"ר ירושלים בדוחא

21.11.2014 / 14:00

אחרי שהמשטרה הודיעה על סגירת האצטדיון ביום חמישי, מפקד המחוז הגיע לסיור והחליט על קיום המשחק כמתוכנן: "ביום ראשון נקיים בדיקה נוספת. הפערים צומצמו. לא תתאפשר הכנסת דגלי פלסטין"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: טל רזניק

הסוגייה הארוכה של השבוע לגבי האצטדיון שבו יתקיים המשחק ביום ראשון בין בני סכנין לבית"ר ירושלים קיבלה היום (שישי) פעם נוספת תפנית כאשר המשטרה החליטה לאפשר לסכנין לארח את המשחק באצטדיון דוחא, אחרי שרק אתמול היא אסרה זאת. במהלך שעות היום קיימה המשטרה סיור באצטדיון הביתי ובהמשך ערכה התייעצות אחרונה שבסיומה הודיע מפקד המחוז ניצב זוהר דביר כי המשחק יתקיים כמתוכנן בסכנין. בנוסף הוא הדגיש כי תיאסר הנפה של דגלי פלסטין או עוררות של כל פרובוקציה אחרת.

אדריאן הרבשטיין

דביר אמר בשיחה עם העיתונאים לאחר הדיון שהתקיים: "לאחר שביצעתי סיור שטח עם כל הגורמים הרלוונטיים ונפגשתי עם ראש עיריית סכנין והנהלת הקבוצה, למדנו על הבעיות והפערים שיש בשטח. עדיין יש פערים, אך נעשו הרבה פעולות על מנת לשפר את המצב. התכוונו מההתחלה ועדיין מתכוונים שהמשחק הזה יתקיים למרות כל הספקולציות. הנהלת הקבוצה וראש עיריית סכנין התחייבו להשלים את הפערים. ממה שבוצע בשטח זה בהחלט מעורר שביעות רצון ובכיוון הנכון ואני מקווה ששאר הדברים יושלמו בסוף השבוע על אף שמדובר במזג אוויר סוער.

"אנחנו נצטרך לבצע בדיקה נוספת ביום ראשון", המשיך דביר. "הוצאנו את צו הסגירה לאור הפערים שהיו קיימים ביום חמישי. אז המצב היה הרבה יותר רחוק מהמצב כיום שלא אפשר את הפתיחה של המגרש. אנחנו לוקחים את כל התרחישים בחשבון וכל מה שיכול להתפתח ועל כן ביקשנו מספר גדול של שוטרים. אנחנו צריכים להבטיח שכל מי שנכנס ייצא בשלום. הכוונה היא לקיים את המשחק בסכנין. אני רוצה לוודא שיש לי את כל התנאים להבטיח את שלום הציבור".

דביר גם נשאל אם יתאפשר להכניס דגלי פלסטין למגרש ואמר: "אנחנו לא נאפשר שום דגל או פרובוקציה או סיסמאות גזעניות. אנחנו מתכוונים להיות עם אפס סובלנות לעניין הזה. כל אירוע שיילך לכיוון הזה או התנהגות פרועה ייענה בצורה נחושה. נהיה אדיבים עם מי שצריך ונהיה נחושים עם מי שצריך. דגלי פלסטין וכל דגל אחר מכל סוג שהוא יכול לעורר פרובוקציה, נמנע את הכנסתו ככל שנוכל ובזמן אמת נדאג אם משהו כן ייכנס, להוריד אותו".

עוד באותו נושא

המשטרה הודיעה לסכנין: דוחא לא מאושר למשחק נגד בית”ר

לכתבה המלאה
הסיור המשטרתי, אצטדיון דוחא, בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
נשארו עוד כמה דברים לסדר. הביקור באצטדיון/אדריאן הרבשטיין

לסיור המכריע הגיע מפקד המחוז במשטרה ניצב זוהר דביר כשאליו הצטרפו מפקד תחנת משגב סנ"צ מאור בן סבו, ראש עיריית סכנין, מאזן גנאים וקב"ט המועדון. הצוות החל את הסיור בכביש המילוט ומשם עבר לאצטדיון. לאחר מכן התקיימה פגישה עם הנהלת הקבוצה. בסכנין העריכו החל משעות הבוקר כי המשחק בסופו של דבר יתקיים באצטדיון הביתי.

בתחילת הסיור אמר דביר לגנאים: "אני רוצה שכל האנשים שנכניס פנימה, שייצאו החוצה בשלום. זה אירוע ספורטיבי, אבל בכביש הזה היה בעבר אוטובוס שהחליק וכמעט נפגע ובשיפועים הנוכחים יהיו חלקים שיהיה צורך לעשות אספלט". גנאים השיב לו: "זה לא שטח שיפוט שלנו אלא של משגב ואסור לי לעשות אספלט". דביר ענה: "אנחנו רוצים שהמשחק יתקיים, אבל לא במחיר של פגיעה בציבור". גנאים מצידו הדגיש: "חבל שכל המדינה מתעסקת רק בסיפור הזה סביב המשחק. זה מוריד מהערך הספורטיבי".

הסיור המשטרתי, אצטדיון דוחא, בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
התרשמו מההתקדמות במצב. הסיור המשטרתי בדוחא/אדריאן הרבשטיין

כזכור, אתמול (חמישי) הודיעה משטרת ישראל להנהלת בני סכנין שהיא לא מאשרת את קיומו של המשחק בדוחא. בשעות הבוקר התקיימה פגישה בין ראשי המועדון לבין המשטרה ונראה היה שהתכניות לקיום המשחק ממשיכות כסדרן, אלא שכמה שעות לאחר מכן המשטרה הודיעה שהוא סוגרת את האצטדיון בשל סכנה לציבור.

בסכנין קיבלו את הודעת המשטרה בכעס רב וטענו שבמשטרה הבהירו להם שסגירת המגרש נובעת מהעבודה שאין כביש מילוט מאספלט ומואר. בסכנין טענו שהכביש המיועד כלל לא נמצא בשטח השיפוט של העירייה, אלא במועצה המקומית משגב, ולכן הם לא יכולים לפעול בנושא. בעקבות הדברים, מנהלת הליגה התערבה והמנכ"ל אורן חסון אף התבטא כנגד החלטת המשטרה, כשאמר: "המשטרה דורשת מקבוצת כדורגל להיות קבלן בניין, להיות סוללת דרכים, להיות למעשה מע"צ. לא ייתכן ששלושה ימים לפני משחק כדורגל תבוא המשטרה ותדרוש מהנהלת סכנין לסלול או לתקן כביש, שדרך אגב, אינו מצוי כלל בשטח השיפוט של סכנין. קבוצת כדורגל לא צריכה לעשות את הדברים האלה".

עדכון ראשון: 11:26

מוחמד אבו יונס יושב ראש בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
החיוך שלו אומר הכול. אבו יונס/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • בני סכנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully