וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים של וויגאן: "היהודים רודפים אחרי כסף יותר מאחרים"

סערה חדשה באנגליה בעקבות התבטאותו של דייב ווילן, שניסה לגונן על מינויו של מאלקי מקאיי שבעצמו התבטא נגד היהודים ואמר: "אין כמו לראות יהודי שרואה כסף שחומק לו מהידיים". האם ההתאחדות האנגלית תתערב?

דייב ווילן, וויגאן, אחרי גמר הגביע. רויטרס
מסתבך. ווילן/רויטרס

פרשת אנטישמיות חדשה באנגליה: הבעלים של וויגאן, דייב ווילן, הואשם בכך לאחר שבראיון לעיתון הבריטי "גארדיאן" אמר שהוא מאמין כי "היהודים רודפים אחרי כסף יותר מאשר כל אחד אחר". במקרה נוסף התבטא הבעלים גם נגד הסינים ואמר שאין שום דבר חריג לקרוא להם "צ'ינק" (סיני קטן). בעקבות הדברים הללו, אחד מנותני החסות על החולצות של המועדון, חברת פרמייר רנג', הודיעה שהיא לא מאריכה את ההסכם שיש לה עם וויגאן.

הרקע לדברים הוא ראיון שנערך עם הבעלים ביום רביעי האחרון ובו ווילן ניסה להסביר את ההחלטה למנות את מאלקי מקאיי למאמן הקבוצה וזאת על אף שהמאמן נמצא תחת חקירה של ההתאחדות האנגלית בנוגע להתבטאויות גזעניות ואנטישמיות באמצעות הדואר האלקטרוני ומסרונים שהעביר כששימש כמאמן קרדיף.

מנג'ר קארדיף סיטי מאלקי מקאיי. GettyImages
התחיל בכל הבלגן. מקאיי/GettyImages

ווילן הסביר שמדובר בשלוש הודעות טקסט ומיילים שמקיי שלח. באחד מהם הוא כינה את הבעלים של קרדיף, וינסנט טאן ממלזיה, במילה "צ'ינק". בהודעה אחרת, מקאיי התייחס לסוכן כדורגל יהודי, פיל סמית', ואמר כי "אין כמו לראות יהודי שרואה כסף שחומק לו מהידיים". ווילן ניסה להסביר לכתב מדוע לא מדובר בסערה גדולה. על נושא ההתבטאות האנטישמית הוא אמר שבסך הכול מאמנו אמר שיהודים "אוהבים כסף" כמו כל אחד אחר, והוסיף: "היהודים לא אוהבים להפסיד כסף. אף אחד לא אוהב להפסיד כסף".

כשהבעלים של וויגאן נשאל אם הוא לא חושב שמדובר בהתבטאות מעליבה, הוא השיב: "אתה לא חושב שהיהודים רודפים אחרי כסף קצת יותר לעומתנו? אני חושב שהם אנשים יותר ממולחים". בתגובה שאל אותו הכתב של "גארדיאן" אם הוא אכן מאמין בזה, והשיב: "אני חושב שיהודים רודפים אחרי כסף יותר מכל אחד אחר. אני לא חושב שזה משהו מעליב", והדגיש כי אין שום בעיה עם ההתבטאות של מקאיי. "זה להגיד את האמת. היהודים אוהבים כסף, האנגלים אוהבים כסף, כולנו אוהבים כסף".

ובינתיים הדברים של הבעלים והמאמן זכו לגינוי חריף. סימון ג'ונסון, חבר הנהלת ההתאחדות האנגלית לשעבר שבעצמו יהודי, אמר: "למרבה הצער מקאיי וכעת ווילן התייחסו לכמה מהדימויים המיושנים הגרועים ביותר שהיו בעבר בשימוש כבסיס לאנטישמיות ולסטריאוטיפים שנשמעו נגד העם היהודי. מקאיי השתמש בשפה פוגענית כדי להעליב אנשים הקשורים לכדורגל באמצעות הסטריאוטיפ הגזעני".

עוד באותו נושא

סערה גזענית בבריטניה: ”מכבי תל אביב, היהודים”

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully