וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברך הגומל: על החתימה של פופס מנסה-בונסו בהפועל ירושלים

20.11.2014 / 16:17

במכבי תל אביב הוא לא הספיק אפילו להתאמן, בגלאטסראיי הצטיין, ומאולימפיאקוס שוחרר אחרי שלושה ימים. פציעות הברך הפכו את פופס מנסה בונסו, שעל חתימתו בהפועל ירושלים נחשף בוואלה! ספורט, להימור מסוכן. הצלחה או כישלון, אפשרות שלישית אין בסיפור הזה

one

בתקציר: הניצחון של הפועל ירושלים על מכבי אשדוד

לפני שבוע וחצי פנתה לימוז' הצרפתית, יריבתה של מכבי תל אביב הערב (חמישי) ביורוליג, במפתיע לסוכנו של פופס מנסה-בונסו והתעניינה באפשרות להחתימו. הקבוצה, שידעה כי הבריטי לא עבר את הבדיקות הרפואיות ביוני באולימפיאקוס, ביקשה מהסוכן שישלח קטע עדכני ממחנה האימון של דנבר, אותו עזב הסנטר במפתיע. לאחר שיחה אחת עם נציגי דנבר החליטו באלופת צרפת לזנוח את הנושא, וכך היה גם כשבאמברג הגרמנית התעניינה בצירופו לצד דליבור בגאריץ' ומיודענו ג'וש דאנקן. "בבאמברג אמרו לי בשבוע שעבר שהוא לא יוכל להשפיע מהר", אומר העיתונאי הגרמני מוריץ קורפף, "הוא כנראה כשיר, אבל לא בכושר משחק".

החשיפה של ורד כהן הבוקר (חמישי), לפיה הפועל ירושלים מצרפת את סנטר נבחרת בריטניה, תפסה לא מעט אנשי כדורסל ישראלי ואירופי די בהלם. "לא ברור מדוע הם צריכים שחקן בעמדה הזאת", אמר אחד ממאמני ליגת העל הבוקר. שאלת הכשירות וכושר המשחק של סנטר שלא שיחק כדורסל מאז סוף העונה שעברה, וההצהרה שהגיעה אחרי ההפסד ביורוקאפ לבנביט, מעלות לא מעט תהיות על ההחלטה, שנראית פזיזה. "זה בהחלט מקרה של צל"ש או טר"ש", ממשיך מאמן בליגת העל, "או שירושלים גנבו שחקן, או שנפלו. אין כל כך אמצע".

כדורסל אירופי:

הפועל ירושלים הודיעה על ההחתמה החדשה: פופס מנסה בונסו
הפסד ביורוקאפ? דני פרנקו מסרב להיכנע
חיזוק לבאיירן מינכן: בו מקאלב הצטרף
"משחק מקדים": המחלקה הכי כושלת של מכבי תל אביב

שחקן גלאטסראיי פופה מנסה בונסו. GettyImages
הימור מסוכן ביותר. מנסה בונסו/GettyImages

שנת 2012 הייתה המשמעותית ביותר בקריירה של מנסה-בונסו, כך מסתמן. עד הקיץ הוא הספיק השחקן להיות שחקן שולי ב-NBA, שגם הבריק בכמה משחקים, לרשום מספרים טובים בכמה ליגות בכירות באירופה, כולל במדי צסק"א מוסקבה ביורוליג, וליצור לעצמו שם. בעונת 2011/12 זכה בדאבל בשיקטש, זכיה בליגה וגם ביורוצ'אלנג'. ואז הגיעו המשחקים האולימפיים, שבמהלכם הודיעה מכבי תל אביב על החתמתו. מנסה-בונסו פתח נהדר וסיים עם שני משחקים רעים נגד ספרד ואוסטרליה. שלושה שבועות לאחר מכן התראיין נשיא בשיקטש ואמר שמנסה-בונסו גמר את הקריירה. חרושת שמועות על מצב ברכו הגיעו לתל אביב, והשחקן הודה כי נפצע במהלך המשחקים האולימפיים. בדיקה שנערכה לו גילתה כי ייעדר בין חודש וחצי לחודשיים בשל בעיה בברך, ומכבי החליטו לשחררו.

אחרי חצי עונה בה ישב בבית חתם בקחאסול הספרדית, לא הרשים ועבר לתקופה קצרה לווארזה. את העונה סיים דווקא בטעם טוב עם מספרים יפים במילאנו. אחרי שנבחן בקיץ 2013 במדי וושינגטון, חתם מנסה בונסו בעונה שעברה בגלאטסראיי מוכת הפציעות, וגם שם סבל מחודש של היעדרות בשל אותה פציעה טורדנית בברך ומשך פציעה בכתף עד לסיום העונה. אותן פציעות התגלו בבדיקות הרפואיות של אולימפיאקוס, שהחתימה אותו בשעות הערב של ה-23 ליוני השנה, ופחות מארבעה ימים לאחר מכן, כשהסנטר הגיע לבדיקות רפואיות ביוון, יצאה הודעה כי לא עבר את הבדיקות והוא שוחרר.

"לא יכולנו לקחת סיכון עם פופס", התייחס המאמן גיורגיוס ברצוקאס, שהתפטר מתפקידו בתחילת העונה, "אתה לא יכול להביא שחקן בעמדת מפתח כזאת עם נטייה ברורה להיפצע. אנחנו מאמינים שמדובר בשחקן כשרוני מאוד, אבל לא יכולים להתעלם מהעובדות הברורות שהוא לא יוכל למשוך עונה שלמה ללא תקופה ארוכה של מנוחה בשל הבעיות בברך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן מכבי תל אביב, פופס מנסה בונסו. קובי אליהו
הגיע ושב על עקבותיו. מנסה בונסו נוחת בנתב"ג לאחר החתימה במכבי תל אביב/קובי אליהו

נחזור לעונה שעברה. 37 משחקי ליגה ו-18 משחקי יורוליג העביר מנסה-בונסו בגלאטסראיי. את 18 משחקי הליגה הראשונים, שהגיעו לפני שהפציעה גרמה לו להיעדר לשלושה שבועות, סיים עם ממוצע מרשים של 11.2 נקודות ו-6.4 ריבאונדים. את 19 משחקי הליגה של אחרי הפציעה הוא סיים עם 6.2 נקודות ו-5.8 ריבאונדים, כשב-15 משחקים הוא לא עובר את 20 הדקות. ביורוליג, אגב, הוא רשם ירידה משלב לשלב. בשלב הבתים הראשון בלט עם 13.4 נקודות ו-11.4 ריבאונדים ב-27.5 דקות לממוצע. בטופ 16 ירד ל-7.5 נקודות ו-5.7 ריבאונדים ב-22.5 דקות בממוצע ובשלב ההצלבה נגד ברצלונה, אליו הגיע אחרי הפציעה, כבר לא היה קיים, עם שלוש נקודות וריבאונד אחד ב-7.4 דקות משחק.

"פופס הוא חלק חשוב מהקבוצה שלנו, הוא שדרג אותנו בצורה מרשימה", אמר המאמן הטורקי של גלאטסראיי ארגין עתמאן, אחרי שהסנטר הבריטי תפר את באיירן מינכן עם 19 נקודות ו-13 ריבאונדים, "הוא שלט במשחק בצורה מרשימה והיה משמעותי מאוד מתחת לסלים". אחרי ששב מהפציעה והיה רחוק מכושר משחק, התקשורת הטורקית דיווחה כי המאמן מאוכזב מהסנטר שלו, שפשוט לא מצליח לנער את הפציעה מעליו ולהחזיר את הביטחון. "היכולת של פופס מתחילת העונה חסרה לנו", הודה קרלוס ארויו, ששיתף פעולה עם עתמאן ומנסה-בונסו גם בגלאטסראיי וגם בבשיקטאש, לפני סדרת הגמר נגד פנרבחצ'ה/אולקר, "הוא יכול היה להיות השחקן שיעשה את ההבדל בסדרה הזאת".

שחקן גלאטסראיי קרלוס ארויו. Huseyin Caglar, GettyImages
כבר מתגעגע. קרלוס ארויו/GettyImages, Huseyin Caglar

שתי שאלות עומדות על הפרק לגבי השילוב בין מנסה-בונסו להפועל ירושלים, שאלות שאם התשובות להן יהיו חיוביות, הקבוצה של דני פרנקו יכולה להרוויח בגדול. הראשונה היא כמובן שאלת הכשירות של הסנטר. "אם הוא בריא כפי שהיה בתחילת העונה שעברה, הוא מעל הרמה של היורוקאפ", קובע העיתונאי הטורקי עומאר סרילאן, "אבל זה 'אם' גדול. העובדה שהוא עזב את המחנה של דנבר אחרי ארבעה ימים מסיבות אישיות לא מבשרת טובות לירושלים, אבל היו הפתעות גדולות יותר מאלה".

השאלה השנייה היא כמובן ההתאמה לסיטואציה בירושלים. בקבוצה האדומה עשויים להישאר עם שישה זרים. בכל משחק יצטרכו להחליט מי מהשחקנים לא להלביש, ונראה כי ההגעה של הסנטר תיצור צפיפות בעמדות הפנים ביחד עם ג'וזף ג'ונס, יניב גרין וטוני גפני. האחרון, אגב, הוזכר בשמועות כמועמד לעזוב, אך צריך לזכור שמנסה-בונסו לא יכול לשחק בעמדה מספר 4. הוא יתקשה לשתף פעולה עם ג'ונס, כשבמקרה הזה ייווצר בור בעמדה מספר 4, שם יוכלו לשחק רק ליאור אליהו ודונטה סמית'. "אפשר היה לצפות מירושלים להביא שחקן במקום גפני, פורוורד-סנטר עם קליעה, והם הביאו שחקן על העמדה של ג'ונס", אומר מאמן בליגת העל, "אם הם ישחררו את גפני יהיה להם פקק בצבע, ואם הם ישחררו את ג'ונס הם משחררים שחקן שנמצא בכושר לא רע. בסופו של דבר, עומדת בפניהם החלטה ממש לא פשוטה".

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו. אדריאן הרבשטיין
עבורו זה לא יהיה קל. דני פרנקו/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully