וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד מקללי ראדי, דרישה להרחיקם לשלוש שנים

פרקליטות תל אביב הגישה כתב אישום נגד שלושה אוהדים של מכבי תל אביב שקיללו קללות גזעניות את ראדי במשחק אימון. לחלקם הרשעות קודמות. עיני: "אעניק כל גיבוי למערכת השיפוטית של ההתאחדות"

one

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום לבית משפט השלום נגד שלושה אוהדי מכבי תל אביב בכדורגל - רז מזרחי (23), עוז דניאלי (24) ומתן כהן (25) - בעקבות הקללות שהטיחו בשחקן הקבוצה מהראן ראדי במהלך משחק אימון של הקבוצה. השלושה מואשמים בהתבטאות גזענית - עבירה על סעיף 15 לחוק איסור אלימות בספורט. הפרקליטות תדרוש להרחיקם לשלוש שנים מהמגרשים. לשניים מהשלושה יש הרשעות קודמות של עבירות אלימות.

שלושת האוהדים, תושבי רמת גן, נס ציונה וכפר סבא, מואשמים כי ביולי 2014 קראו קריאות גזעניות כלפי לעבר ראדי במהלך משחק אימון של הקבוצה מול הפועל פתח תקוה. על פי כתב האישום, בחודש יולי השנה נערך משחק אימון ללא קהל בין הקבוצות בקרית שלום, ומספר אוהדים של מכבי, וביניהם הנאשמים, התמקמו בסמוך למגרש האימון, על דיונת חול.

מהראן ראדי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ספק צעקות כגון: "אין לך מדינה יא מחבל". מהראן ראדי/ברני ארדוב

במהלך המשחק קראו האוהדים והנאשמים ביניהם קריאות גזעניות כלפי ראדי, וביניהן "תנו לצה"ל לנצח, לזיין את הערבים" וכן "עזה עולה באש". בנוסף, מזרחי קרא קריאות גזעניות "ראדי יא בן זונה, אין לך מדינה? יא בן אלף", ובנוסף "יא ערבי יא מחבל". דניאלי קרא "ראדי, איך ההריסות בעזה?", וכהן קרא "ראדי יא בן זונה יא שרמוטה, אין לך מדינה יא מחבל".

בתחילה הם הורחקו לפרקי זמן ממושכים של שנה ושנתיים, אך לאחר מכן, בעקבות ערעור, בית משפט קיצר את התקופה לשלושה חודשים, שמסתיימים היום. עם זאת, היום יתקיים דיון בבית משפט השלום בעיר, כשהפרקליטות מבקשת להרחיק את הנאשמים ממגרשי כדורגל בארץ בהם נערכים משחקי ליגה או אימון של מכבי תל אביב לתקופה של שלוש שנים.

בבקשת ההרחקה נכתב ש"אוהדי הקבוצה מכנים עצמם 'פנטיקס', הם חסרי כל רסן... בפלאפונים הניידים נמצאו קבוצות וואטס-אפ בהם חברים המשיבים, הכוללות מספר רב של חברים אוהדים של הקבוצה ובהם ניתן לראות התכתבויות גזעניות כמו 'ג-ז-ע-נ-ו-ת זה מכבי...', ו'את ראדילנד גם צריך לשלוח לו מסרי נאצה פוגעים יותר מיבן שרמוטה'....

"מתיק החקירה עולה מעורבות של המשיבים באירועים אלימים נוספים במהלך משחקים ואימונים של מכבי, וביניהם אירועים של תקיפת אוהדים מקבוצות אחרות, ירידה למגרשי האימון בזמן האימון וקריאות גזעניות כלפי שחקני הקבוצה. המשיבים ואוהדים נוספים חברי "הפנטיקס" טעו לחשוב שיוכלו לנהוג במהלך האימונים והמשחקים ככל העולה על רוחם, להנחיל אוירה אלימה וגזענית במגרש ולהוביל לכך שיחליטו אילו שחקנים ישחקו בקבוצה".

שחקן מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה. קובי אליהו
קרלוס/קובי אליהו

בתוך כך, נמשכת המתיחות בין מכבי תל אביב להתאחדות לכדורגל על רקע הדיונים המשמעתיים בעניין אירועי הדרבי. אחרי המתקפה של פרקליט המועדון, עו"ד מורן מאירי, על תובע ההתאחדות והאירועים שהובילו לדחיית הדיון של קרלוס גרסיה, החליט הבוקר (חמישי) יו"ר ההתאחדות עופר עיני לעמוד לצדו של התובע והוציא הודעה רשמית חריפה.

"צר לי שדיון משפטי הוביל להתקפות אישיות נגד תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, שעושה מלאכתו נאמנה, ועל בתי הדין. ההליכים השיפוטיים בבתי הדין של ההתאחדות היו, נותרו וימשיכו להיות נקיים מכל שיקול לא ענייני. אני מבקש לחזק בשעה זו את העוסקים במלאכה, ובטוח כי המערכת המשפטית תדע לעשות דין צדק. כיו"ר ההתאחדות אעניק כל גיבוי למערכת השיפוטית", אמר עיני.

כזכור, הדיון בעניינו של גרסיה נדחה פעמיים ויתקיים בשבוע הבא. ביום שלישי אמור גם בית הדין העליון לפסוק בעניין הערעור שהגישו מכבי והפועל תל אביב על העונשים שספגו ושביצועם עוכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully