וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הראינו יכולת להתמודד איתם ואולי לנצח, וזה סימן טוב"

מאמן קליבלנד נכנע לספרס: "הם טובים בלסגור רבעים, לכן הם אלופים". פופוביץ' החמיא לבלאט: "שמח שפגשנו אותם עכשיו, כי בהמשך הם יהיו חתיכת קבוצה". לברון: "לפעמים הכדור פשוט מתגלגל ככה". פרשן ESPN: "חבריו לקבוצה של לברון שמים לב שהוא עוקץ את בלאט"

קווין לאב שחקן קליבלנד קאבלירס מול בוריס דיאו שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
לא כוחות, בינתיים. קווין לאב מול בוריס דיאו/GettyImages

דיוויד בלאט לא היה רחוק הלילה (בין רביעי לחמישי) מניצחון יוקרתי על גרג פופוביץ', אבל ראה את לברון ג'יימס מאבד כדור במהלך יציאה למתפרצת בשניות הסיום, וקליבלנד ספגה הפסד בית שני ברציפות עם 92:90 לסן אנטוניו. בימים האחרונים עסקו באוהיו בעיקר בדקות המשחק הרבות של הטריו של בלאט, אך למרות שלברון שיחק רק 34 דקות, הוא לא נראה רענן במיוחד וסיים עם 15 נקודות (6 מ-17) בלבד, כשלצידו קווין לאב איכזב עם 10 נקודות ו-11 ריבאונדים, וקיירי אירוויינג לא הצליח לחפות עליהם עם 20 נקודות (7 מ-15).

הקאבס אומנם התמודדו כשווים מול אלופת ה-NBA, אבל החמיצו הזדמנות לנצח וצנחו למאזן 5:5, אחרי עוד משחק עם תפוקה דלה מהספסל - 17 נקודות בלבד, שהתחלקו בין טריסטן תומפסון (6), דיון ווייטרס (6) וג'ו האריס (5). פרט אליהם לא שותפו מייק מילר המאכזב, ג'יימס ג'ונס, ברנדן הייווד, ולו אמונדסון, כשוויל צ'רי זכה לשתי דקות בלבד, כך ששחקני החמישייה שוב זכו למעט מאוד תמיכה, וסוגיית חיזוק הסגל שוב הפכה לנושא הכי מדובר בקליבלנד בעקבות ההפסד.

GettyImages

מספרי המשחק

* לברון ג'יימס שוב חש תסכול מההגנה המצוינת של קוואי לאונרד. מתוך 6 הזריקות שקינג ג'יימס לקח מול שומרים אחרים 3 צללו פנימה, לעומת 3 מ-11 מול לאונרד, כולל 0 מ-3 במחצית השנייה.

* 15 הנקודות של לברון הן הנתון השני הכי נמוך שלו העונה (אחרי ה-11 שקלע בפורטלנד), ו-5 האיבודים הם הנתון השני הכי גבוה שלו (אחרי ה-8 מול הניקס).

* הפעם האחרונה בה לברון איבד כדור בחמש השניות האחרונות של משחק צמוד הייתה ב-4 בינואר, במדי קליבלנד מול וושינגטון.

* במחצית הראשונה הספרס קלעו 19 זריקות מהשדה, מתוכן 17 הגיעו אחרי אסיסט.

* אחרי שבמחצית הראשונה הקאבס קלעו 12 נקודות בהתקפות המעבר, גרג פופוביץ' ביצע התאמות בהפסקה, ובשני הרבעים הנותרים המקומיים נעצרו על 5 נקודות במעבר.

עוד באותו נושא

לברון ג'יימס איבד בשניות הסיום, סן אנטוניו ניצחה 90:92 בקליבלנד

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול קוואי לאונרד שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
שוב תיסכל את לברון. קוואי לאונרד/GettyImages

התגובות

בלאט אמר במסיבת העיתונאים בסיום: "אני לא חושב שמשחק אחד נותן לך מדד אמיתי לשום דבר בשלב הזה של העונה, אבל שיחקנו מול אחת הקבוצות הגדולות בעשור וחצי האחרונים, וכמובן שאם הראינו את היכולת להתמודד איתם ואולי לנצח את המשחק, זה סימן טוב. זה הדבר החיובי שאני לוקח מהערב הזה, אבל בסופו של דבר אתה רוצה לנצח את המשחק. צריך לעשות את הדברים הקטנים, ואם זה המדד, אז הערב לא עשינו את זה".

כשנשאל לגבי העובדה שהספרס נטלו את היוזמה בשתי הדקות האחרונות של כל אחד מארבעת הרבעים השיב בלאט: "אפשר להגיד שזו אינדיקציה לחוסר היכולת שלנו לסגור רבעים, או שזו אינדיקציה ליכולת שלהם לסגור רבעים. הם די טובים בזה, לכן הם אלופים. כמובן שהיו לנו קצת בעיות עבירות והיו לנו בדקות האלה כמה הרכבים לא רגילים, ושילמנו על כך מחיר".

לברון סיפר על המהלך האחרון: "כשהם החטיאו מהקו הרמתי את הראש ללוח התוצאות, וראיתי שנשארו בערך 8 שניות. העברתי את הכדור מאחורי הגב, ופשוט איבדתי שליטה עליו. הוא פגע ברגל של דאנקן, וזה פשוט היה איבוד שאסור שיקרה בשלב כזה. לפעמים הכדור פשוט מתגלגל ככה, אז אני לא מתעצבן על זה יותר מדי".

גם לברון התייחס לעליונות של הספרס בסיום הרבעים ואמר: "זה משהו שמגיע עם הניסיון. עם הזמן אתה את החשיבות של סוף הרבעים, והם עשו עבודה נהדרת בכך". על ההגנה של הספרס עליו אמר: "קיבלתי את אותן זריקות שהם תמיד נותנים לי. קוואי הוא שומר ממש, ממש טוב, ודאנקן תמיד מגן על הצבע. הם רוצים את כולם בצבע, ומנסים להקשות עליי. הם עשו עבודה טובה בלגרום לי לקחת זריקות קשות שלא הלכו לי. מבחינתי, כשכאני לא בקצב קליעה, אני מנסה לעזור לחבריי לקבוצה, אז היום ניסיתי לערב אותם כמה שיותר עם כמה אסיסטים וריבאונדים".

גרג פופוביץ' נשאל על מפגש הבכורה שלו עם בלאט על הקווים בליגה הטובה בעולם ואמר: "דיברתי עם דיוויד, אנחנו מכירים כבר זמן רב. צפיתי בו מרחוק עושה עבודה כל כך טובה מעבר לים במשך כל כך הרבה שנים, והיכולת שאתם רואים עכשיו מהקאבס עוד תוכפל פי שתיים או שלוש בהמשך העונה. הם עומדים להיות חתיכת קבוצה, אבל זו שיטה חדשה, עם פנים חדשות וזה לא יקרה במהירות. אני שמח ששיחקנו נגדם עכשיו, כי בהמשך העונה הם יהיו הרבה יותר טובים".

גרג פופוביץ' מאמן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
"היכולת שלהם עוד תוכפל פי 2 או 3". גרג פופוביץ'/GettyImages

מה אמרו בתקשורת

בריאן ווינדהורסט מ-ESPN כתב: "גם פופוביץ' עמד על מאזן 5:5 בתחילת הקריירה שלו כמאמן ב-NBA, ובוודאי עשה גם עשרות טעויות, אבל בניגוד לבלאט, הוא לא היה צריך להתמודד עם פריצות קבועות של 'ספורטסנטר' וגדודי תקשורת סביבו. הלילה היה לבלאט קצת בלגן. הוא לקח שלושה פסקי זמן בתוך 53 שניות ברבע האחרון, ו-10 שניות לסיום לפופוביץ' היו שלושה, ולו לא נשאר אפילו אחד. לברון לקח בצדק אחריות על האיבוד המגוחך שלו, אבל אם בלאט היה שומר פסק זמן, כמו שרוב המאמנים היו עושים, לברון לא היה מגיע למצב הוא צריך לכדרר לאורך כל המשחק אחרי ריבאונד. בלאט שמר את הרוקי ג'ו האריס על המגרש ב-18 הדקות האחרונות מבלי להוציא אותו לרגע, ומאנו ג'ינובילי קלע עליו את הסל שהתברר כסל המנצח. במשך שני פרקי זמן שונים בלאט שיחק ללא לברון, אירווינג ולאב, כולל שתי הדקות האחרונות ברבע השלישי, בהן הקאבס איבדו את היתרון. לגבי סוגיית הדקות של לברון, בלאט מתקשה להסתגל למשחק של 48 דקות, אחרי 30 שנה של אימון משחקים של 40 דקות".

"בואו נהיה כנים", סיכם ווינדהורסט, שמסקר את לברון ג'יימס מאז ימיו בתיכון. "למאמן החדש אין פתיחה כל כך טובה בינתיים בליגה. יש בעיתיות טבעית בכך שעוזרו, טיירון לו, הוא האיש שהתמודד איתו על המשרה, ולשניים לא הייתה היכרות מוקדמת. לגבי לברון, הוא דיבר בנימוס על מאמנו עד כה ושיבח את השיטה ההתקפית שלו, אבל השניים עדיין לא בנו קשר הדוק למדי, ולברון לא ויתר על הזדמנויות לעקוץ אותו בעקיפין, כמו השבוע כשהוא התלונן על דקות המשחק שלו לדוגמה. תהיו בטוחים שחבריו לקבוצה שמו לב לכך".

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "הרוטציה של בלאט עדיין מצריכה עבודה. הקאבס קלעו 14 נקודות לעומת 28 בשתי הדקות האחרונות של ארבעת הרבעים, ובלאט הסביר זאת ביכולת של הספרס לבנות מומנטום ובבעיית העבירות של הקאבס, אבל הקבוצה של בלאט צריכה לדעת לשמור על יתרון 11 עם 1:42 דקות למחצית. אירווינג, שקלע שמונה נקודות רצופות עד אז, ירד לספסל לדקה האחרונה של הרבע, והיתרון הצטמק עד ל-3 בלבד בהפסקה".

כריס פדור מ-"נורת'ן אוהיו מדיה גרופ", הוסיף: "בסיום הרבע השני בלאט ראה ביתרון של קבוצתו כהזדמנות להוריד את אירווינג לספסל, אבל זה התנקם בו מיידית. האריס לא הצליח לעצור את ג'ינובילי, ובפעם הבאה שבלאט יהיה בסיטואציה בה הוא יצטרך עצירות בדקות הסיום, שון מריון צריך להיות על המגרש. הרי זו אחת הסיבות בגללן הביאו אותו לקליבלנד. הוא שיחק נגד ג'ינובילי כמה פעמים, והוא ידוע בהגנה שלו. אני לא מאשים את האריס או בלאט בהפסד, ואני לא יודע מה היה קורה אם מריון היה שומר עליו, אבל בפעם הבאה אני מקווה שלא אצטרך לשאול את השאלה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully