וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בטירוף במראקנה: 45 שנה לחגיגות שער ה-1,000 בקריירה של פלה

הגיבור הלאומי של ברזיל הגיע לציון הדרך העגול והייחודי, הקהל והתקשורת לא ידעו את נפשם. צפו בסרטון של השער והיזכרו ברגעים המרגשים של אגדת הכדורגל

פלה חוגג את שערו ה-1,000 בקריירה. AP
רגע בלתי נשכח. פלה והכדור/AP

היום לפני 45 שנה חגג פלה את שערו ה-1,000 בקריירה, והצית המולה חסרת תקדים על הדשא במרקאנה. ב-19.11.1969 התארחה סנטוס של פלה אצל ואסקו דה גמה באצטדיון המפורסם בברזיל, ומי שנחשב בעיני רבים לכדורגלן הטוב בהיסטוריה רשם נקודת ציון עגולה במיוחד כשכבש בפנדל במחצית השנייה. שניות ספורות אחרי שהכדור נשק לרשת המגרש כבר התמלא בעשרות צלמים שרצו להנציח את המאורע ההיסטורי, ולאחר מכן חלק מהאוהדים פרצו למגרש והניפו את פלה על כתפיים.

החלוץ עצמו, שהיה אז רק בן 28, רץ לתוך השער מיד אחרי הכיבוש ונישק את הכדור. לאחר מכן ערך הקפת ניצחון סביב המגרש, בלונים הופרחו לשמיים ועבור העם הברזילאי זו הייתה חגיגה לאומית. "אם פלה לא היה נולד כאדם, הוא היה נולד ככדור", כתב עליו העיתונאי הברזילאי הוותיק, ארמנדו נוגרייה, שהתייחס לדחף האדיר של פלה להכניס את הכדור לרשת. כשתלה לבסוף את הנעליים עמד מאזנו של פלה על 1,282 שערים ב-1,363 משחקים, והשער ההוא, שזכה לכינוי "O Milésimo" ("האלף"), הוא לבטח אחד הזכורים שבהם.

  • עוד באותו נושא:
  • פלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully