וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה נקודות למחשבה: המספרים של העונה ב-NBA

19.11.2014 / 14:15

הקשר הטלפתי בין נוביצקי לקרלייל וההתקפה שנבנתה סביב הגרמני מעניקים לדאלאס התקפה קטלנית שעושה שמות ב-NBA. וגם: החמישייה המופלאה של פורטלנד והחברים המוצלחים של כספי. אורן לוי עם מדור המספרים, שמתמקד הפעם בנתונים התקפיים

דירק נוביצקי שחקן דאלאס מאבריקס. GettyImages
ממשיך לדחות את פגישתו הבלתי-נמנעת עם אבא-זמן. נוביצקי/GettyImages

115.5 – דאלאס מאבריקס מובילה את הליגה ביעילות התקפית, עם 115.5 נקודות לכל מאה החזקות כדור, בפער עצום של 5.8 נקודות יותר מהבאים אחריהם, קליבנלד יקירתנו, שצמודה לכל השאר.

בנימה היסטורית, ולפני הכול, נציין שלאחרונה דירק נוביצקי טיפס למקום תשיעי בין קלעי הנקודות של כל הזמנים (המדור שלח את איחוליו כמובן, כיאה למעמד). על-אף שנוביצקי ממשיך לדחות את פגישתו הבלתי-נמנעת עם אבא-זמן, ברשותכם, ניקח רגע לדבר על הכפיל הזעוף של ג'ים קארי, מאמן המאבס ריק קרלייל.

בליגה שבה הכישרון של 2-3 הכוכבים שלך מכתיב את גורלך, המאבס מחזיקים באחד המאמנים הבודדים שמהווים יתרון אמתי על היריבים. קרלייל מסונכרן בקשר כמעט-טלפתי עם נוביצקי, ובנה סביבו התקפה שעושה שמות ברחבי הליגה. כך למשל, ברנדון רייט וטייסון צ'נדלר תופסים את המקומות הראשון והשני בליגה בקטגוריה המעניינת של נקודות ביחס למספר הזריקות (רייט עם 1.78 נקודות לזריקה, צ'אנדלר עם 1.70). הסנטרים של המאבס הם מטובי המסיימים ליד הטבעת, אך זהו הדבר היחיד שהם מביאים להתקפה, בשביל לנצל אותם כראוי קבוצה צריכה להיות מאומנת היטב בצד הזה של המגרש. על הרנסנס שחוותה הקריירה של מונטה אליס ראוי ללמוד בשיעורי אמנות מודרנית, והגעתו של צ'נדלר פארסונס מפיחה בסגל משב נעורים רענן ונחוץ מאין כמוהו.

ההגנה של המאבס עדיין נוראית, אגב, כמו בעונה שעברה. העניין לא צפוי להיפתר כל עוד החמישייה שלה תורכב משני גארדים שגובהם הממוצע קרוב כ"כ לזה של קוראי המדור. הממוצע בין השניים נעצר על 187 ס"מ למקרה שתהיתם, ויותר משהוא מצביע על גובהם האמתי, הוא מצביע על כמה שהליגה מפרגנת לשחקניה בנתונים הרשמיים שלה (שנמדדים עם נעליים, סתם שתדעו).

לברון ג'יימס במסר לדיוויד בלאט: רוצה לשחק פחות דקות
שיא עונתי לעומרי כספי, קובי בריאנט הגיע ל-32 אלף נקודות
ללא מנגנוני הגנה: בלוג המעקב אחרי בלאט ולברון בקליבלנד
המשטרה חידשה את החקירה נגד דווייט הווארד
מלך החטיפות ב-NBA חשוד בחטיפת בת 14

סנטר דאלאס מאבריקס טייסון צ'נדלר. AP
בליגה בקטגוריה המעניינת של נקודות ביחס למספר הזריקות. צ'נדלר/AP

84 – מספר הנקודות במחצית הראשונה לבלייזרס מול הנאגטס השבוע. מבין כל תצוגות הקליעה המרשימות שהומטרו עלינו בחודש נובמבר, אלו הבלייזרס שהרשימו יותר מכולם. בקיץ האחרון, בתחזיות הפלייאוף של חנוני הכדורסל האמתיים (אתם יודעים, אלה שעושים תחזיות לפלייאוף כבר בקיץ), הבלייזרס ראו קבוצות כמו ממפיס, יוסטון ואפילו דאלאס תופסות את מקומם ההיפותטי בשרשרת המזון. הבלייזרס הספיקו כבר לתת כמה הצגות כדי להזכיר לנו שהם קיימים, והטובה שבהם היא ההופעה במשחק החוץ הקשוח בדנבר, באולם עם הכי פחות חמצן בליגה, במשחק שני של גב-אל-גב.

בזמן שכולם עדיין מחפשים את הידיים והרגליים שלהם, הבלייזרס, עם אותה חמישייה שדרסה את הליגה בעונה שעברה, בניצוחו של המאמן טרי סטוטס, משחקים נפלא, וגומרים משחקים מוקדם מספיק, לרוב לפני שהספסל הבלתי-מוכח שלהם ייאלץ לעמוד במבחן. אם הקבוצה תמשיך להימנע מפציעות לשחקני מפתח, כמו בעונה שחלפה, פורצי הדרך מפורטלנד עשויים לכבוש יעדים חדשים בפלייאוף, ולהתעלות מעבר לציפיות מהם שנה שנייה ברציפות.

270 – מאתיים ושבעים נקודות חטפו המינסוטה טימברוולובס בשני משחקים עוקבים, ולמעשה שימשו בית-הבראה לקלעים במשבר, שהפשירו כפיים צוננות מול הזאבים הרכים בשנים ובחוכמת משחק. בקצב הזה, במאזן 7:2, לפליפ סונדרס הג'י.אם צפוי ניגוד עניינים חריף מול פליפ סונדרס המאמן.

האופטימיות מפעמת בלב האוהדים, בתום השנים האפרוריות בצלו של הכוכב הנרגן קווין לאב, שכן שתי בחירות ראשונות בדראפט מהוות שלל מכובד לכל הדעות בעבור האולסטאר המתוסכל, רגע לפני העונה האחרונה בחוזהו. אך על-אף השינוי החיובי במצב הרוח, שהגיע בחסות הדאנקים של אנדרו וויגינס וזאק לווין באימון, נדמה שהזאבים נמצאים רחוק מאוד משאיפותיהם כרגע. פציעתו של רכז הקבוצה, המולטי-מיליונר הטרי, ריקי רוביו, לא עוזרת, שכן בעל הבית הספרדי היה אמון על חלוקת הנטל בין הכישרון הגולמי שבין הרוקיז אנדרו וויגינס וזאק לווין, לבין הניסיון של קווין מרטין, ט'אד יאנד וניקולה פקוביץ'.

במיניאפוליס אמנם לא העזו לחלום פלייאוף העונה, אך יש לסגל שלהם יש פוטנציאל הגנתי טוב בהרבה ממה שהם מציגים כרגע, ומאמן שכבר עשה סיבוב או שניים בליגה. המערב לא סולח או מחלק הנחות-תלמיד, ומינסוטה תמשיך לעמוד במבחן מול קבוצות שרואות בה טרף קל, ערב אחר ערב.

עוד באותו נושא

מלך החטיפות לשעבר ב-NBA חשוד בחטיפת בת 14

לכתבה המלאה
ריקי רוביו, מיסוטה וולבס. רויטרס
הוולבס משמשים בית הבראה לקלעים, ואין כרגע מי שייחלק את הנטל בהתקפה בין הכישרון לניסיון. רוביו/רויטרס

8.9 (#1) – כמעט תשע "אסיסטים משניים" לגולדן סטייט, מקום ראשון בליגה בפער רציני. אסיסטים משניים נרשמים כאשר קבוצה משלימה שתי מסירות לפחות כדי להגיע לסל שדה. בעונה שעברה תשע מתוך עשר הקבוצות שהובילו בקטגוריה הזו הגיעו לפלייאוף, כשהראשונה היא האלופה סן אנטוניו. אסיסטים משניים מצביעים על התקפה זורמת, ושחקנים רבים מעורבים ונוגעים בכדור. בעונה שעברה, הסגל של הלוחמים, המשופע במוסרים נפלאים וקלעים אוטומטיים, הרכיב את הקבוצה שמסרה הכי פחות מסירות בליגה (!). תחת המאמן הטרי סטיב קר, הקבוצה מאמצת התקפה אסתטית ואפקטיבית יותר מאשר ימי הבידודים והמיס-מאצ'ים של קודמו בתפקיד, מארק ג'קסון. ההגנה אגב, נותרה שלישית בליגה ביעילות. האם קמה לה קונטנדרית באוקלנד? לרגליו של אנדרו בוגוט הפתרונים.

8.9+ (#2) - אוון פורנייה קולע 17.3 נקודות למשחק, 8.9 עבור אורלנדו, יותר מהממוצע שלו בעונה שעברה. בעונה האחרונה בדנבר רוויית הפציעות, כשהצרפתי קיבל הזדמנות בחמישייה הוא נהג להוכיח שהוא שייך. העונה, פורנייה בן ה-22, שוב היה תלוי בפציעתו של ויקטור אולדיפו כדי להיות הגארד הפותח לצד הרוקי אלפריד פייטון, אך איש לא ציפה שיכפיל את ממוצע הנקודות שלו בתריסר המשחקים הראשונים של העונה. פורנייה, שעושה את עבודת הקודש של רול-פלייר מודרני, קולע משלוש ב-50.9 אחוזים בלתי מתקבלים על הדעת (27 מתוך 53), עוזר בהובלת הכדור, ובשימון ההתקפה של צעירי המג'יק. עם חזרתו של אולידפו לחמישייה, פורנייה ביסס לעצמו מקום ברוטציה שזקוקה נואשות למה שהוא מביא להתקפה.

מבט קרוב על חברו לקבוצה דבין מארבל, הופך את הטרייד של השניים בתמורה לארון אפללו ללגיטימי ואפילו טוב מהזווית של אורלנדו. עבור הג'י.אם, רוב האניגן, וזו אינה הפעם הראשונה שהוא נמצא צעד אחד לפני כל מי שמפקפק בשיקול דעתו.

גארד גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי (שמאל) מול שחקן לוס אנג'לס לייקרס ג'ורדן היל (ימין). AP
הלוחמים נראים אפקטיבים ואסתטים יותר. קרי/AP

15.6 – איזייה תומאס קולע 15.6 נקודות מהספסל של הסאנס (בפחות מ-24 דקות משחק) ולא נראה מוטרד כהוא זה מהנוכחות של שני הרכזים האדירים שלפניו ברוטציה. בעונה שעברה, תומאס רשם 20.3 נקודות למשחק יחד עם 6.3 אסיסטים, והשאלה סביבו הייתה האם קבוצה יכולה לנצח כשהוא בתפקיד הרכז הפותח. כידוע, זהו לא דיון שמנהלים לגבי הרבה שחקנים שהעמידו ממוצעים דומים בעקביות שהפגין תומאס, הבחירה האחרונה של דראפט 2011.

בשנתיים האחרונות בסקרמנטו, תומאס נכנס לעונה כרכז מחליף, וכבש את מקומו בחמישייה במהלך העונה, על-פי רוב זמן ממושך לאחר שהוכיח שהוא הרכז הטוב בקבוצה. השנה, עם הצמד בלדסו-את-דראגיץ' לפניו, תומאס הננסי ניצב בפני שתי משוכות גבוהות מדי, אפילו בשבילו. בהיעדר מקום בחמישייה, איזייה שועט לעבר תואר "השחקן השישי" בצעדי ענק. כאילו החליט שזו ההצדקה היחידה לספסולו, הוא מוביל יחידה שנייה מאוד מסקרנת של השמשות. תומאס החמקמק מצטיין מול ההגנה של מחליפים יריבים, ומסתבר שמה שעובד על שחקני חמישייה עובד גם על שחקני ספסל. תומאס מתרוצץ במגרש ועושה כל העולה על רוחו בהתקפה הליברלית של פיניקס, לעיתים כשבלדסו ו/או דראגיץ' חולקים עמו זמן פרקט.

אישית, טרם חרצתי את גורלו כשחקן ספסל, אבל אין ספק שהוא יפרח בתפקיד שקיבל בפיניקס.

78+ – זוהי כמות זריקות העונשין שסקרמנטו זרקה יותר מיריבותיה בששת המשחקים הראשונים, והיא עוזרת לנו להבין משהו על המרכיבים של הפתיחה המפתיעה של המלכים מבירת קליפורניה. עם חמישה ניצחונות מול הפסד בודד, על אף לו"ז משחקים לא פשוט, סקרמנטו תפסה את הליגה בהפתעה. מאז הקינגס מאבדים קצת גובה, אבל אם הם יצליחו להתייצב על קצב ניצחונות גבוה מאשר העונות שעברו במרתפי המערב - דיינו.

בהיעדרו של תומאס מהמספר הקודם, הקינגס נתנו את המפתחות לקאזינס ורודי גיי, והצמד משיב במספרים שניתן לומר עליהם שהם טובים מדי בשביל להישמר לאורך העונה כולה (קאזינס עם 22.5 נקודות ו-11.6 ריבאונדים, גיי עם 21.8 ו-6.5). השניים, שאחראים לחלק הארי מהמספר שלשמו התכנסנו בפסקה זו, לקחו חלק באליפות העולם בקיץ, דבר שנראה כי היטיב עם מרבית שחקני הנבחרת האמריקאית, שמצויים בכושר של אמצע העונה כבר עכשיו.

ברמה הלוקאלית המתבקשת, כספי נראה משתלב בקבוצת "נעוריו" היטב, ואפילו דומיננטי-משהו מבחינה חברתית בסגל הצעיר והמגובש. הקינגס צפויים לחזור ארצה מוקדם מכפי שהיינו רוצים, אך בינתיים הם נהנים מכל רגע, תוך שהם סוחטים עבירות כאילו אין מחר, מסתבר.

שחקני סקרמנטו רודי גיי (ימין) דמרקוס קאזינס (שמאל). AP
הנתונים מקו העונשין מסבירים חלק מהשינוי. גיי וקאזינס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully