וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "הניצחון אתמול מוטט את התמונות שראינו בדרבי"

17.11.2014 / 12:22

התחושות והביקורות: "עברתי ימים מתישים, לא הייתי קשוב לרעשים מסביב", הבחירה בייני: "ביקרו אותי גם שאביחי ידין פתח כבלם בוינה" והיכולת של זהבי: "אמרתי לו שיבקיע". יממה אחרי בוסניה, אלי גוטמן מתפנה לראיון: "זאת נקודת ציון בקריירה שלי, אבל לא המשחק הכי גדול"

צילום ועריכה: קובי אליהו

אלי גוטמן ישב במהלך השבוע ושתק. הוא נתן לביקורות על הרכבת גילי ורמוט ועל המערך שלו לחלוף לידו, ובניגוד לעבר, החליט שלא להתעסק במה שאומרים עליו. במהלך כל השבוע גוטמן שמע מאנשי מקצוע כמה ייני לא אפקטיבי בקישור האחורי, כמה ספסול רפאלוב מסוכן לנבחרת, אבל החליט להתעלם. גם הביקורות סביב סאגת זהבי עברו לידו. גוטמן כעס על מכבי תל אביב שאפשרה לזהבי לדבר לפני משחק הנבחרת, אבל החליט להתעלם.

ההתעלמות הזאת של גוטמן הובילה לאחד הערבים המרתקים בקריירה שלו כמאמן. היום, פחות מיממה אחרי החוויה שעבר ב"סמי עופר" הוא חוזר לרגע הזה בשריקת הסיום, שהפך ל"נקודת ציון משמעותית בקריירה", לדבריו.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
נקודת ציון בקריירה. אלי גוטמן/ברני ארדוב

"היו הרבה משחקים גדולים שלי כמאמן, אבל אני לא יכול לומר לך שזה המשחק הגדול ביותר, כי זה לא", סיפר לנו גוטמן הבוקר. "תראה, אם זה היה משחק שמכתיר אותנו כעולים ליורו, הייתי אומר לך שכן, אבל הדרך עוד ארוכה עד לשם. זה עדיין לא זה. אבל מה כן? זה נקודת ציון מבחינתי, כי זה משחק שבו הקהל חזר לאהוב את הנבחרת. זאת נקודת ציון שמוכיחה שהכדורגל הישראלי מסוגל אחרת, בהתנהלות שלו".

למה הוא מסוגל?

"כל האווירה במשחק הזה והניצחון אתמול מוטטו את כל התמונות הלא יפות שראינו בדרבי התל אביב. הניצחון הזה בא ואמר 'הנה, אפשר גם אחרת'. 30 אלף אוהדים באו אתמול לתמוך, ראיתי הרבה ילדים ונשים ביציע. ראיתי תרבות. הייתה תרבות אתמול ב'סמי עופר".

לפני קפריסין לא ישנת הרבה. השבוע היה אחד השבועות הקשים שלך כמאמן. מה עבר עליך?

"עברתי את הגיל שבו אני מתוח, אתה מכיר אותי, אני פרפקציוניסט שיורד לפרטים הכי קטנים. אז מה לעשות, עברתי חמישה ימים מתישים מבחינתי, כאלה שמדירים שינה. כן, לא ישנתי. הלכתי עם כל מיני מחשבות, אבל אז אתה מקבל החלטה והולך איתה עד הסוף. לא הייתי קשוב לכל הרעשים מסביב, וזה חשוב. בסוף מבחן התוצאה חשוב, וידעתי שזה מה שיקבע. אמרתי לשחקנים שלי שאנחנו נמדד רק בו. הם הפנימו".

עוד באותו נושא

אופוריה בנבחרת: "ניצחון יותר גדול מאוסטריה"

לכתבה המלאה
גילי ורמוט שחקן נבחרת ישראל חוגג. קובי אליהו
הבחירה בו השתלמה בגדול. גילי ורמוט/קובי אליהו

אתה מרגיש שניצחת גם את הביקורות?

"לא. ביקורות הן חלק מהמשחק, ביקורות בונות עושות לי רק טוב. אני לוקח את זה לעתיד. אבל ברגע שהן לא נכונות, זה כבר משהו אחר. אני יודע שזה לא האמת וממשיך הלאה".

ההעדפה של ורמוט על רפאלוב. הבחירה בייני. הכל הצליח לך אתמול.

"אני אדם צנוע מטבעי, בסך הכל מתווה קו ודרך לשחקנים שלי. אם אני צריך להיות גאה, אז אני גאה בשחקנים שלי, ביוסי, באריק, בגיורא ורון, בצוות שלי. אלה האנשים שסביבי כל הזמן ומפרים אותי בנתונים שעוזרים לי ליישם קו ודרך. עברתי את השלב שבו אני מתייחס לביקורות כאלה. אני מחזיר אותך אחורה, כמאמן הפועל תל אביב. הייתי בערב משחק עם ראפיד וינה, משחק שבו לא היה לי את שוואליד באדיר שהורחק. החלטתי שאביחי ידין ישחק בלם למשחק אחד. התקשורת פה ביקרה אותי קשות, ומה קרה? הפועל ניצחה 5:1 במשחק הזה. אז זהו, עברתי את זה. אלה לא דברים חדשים לי. ככל שהזמן עובר אתה יודע להתמודד יותר טוב עם הביקורות".

זהבי ירה, ייני ונאתכו הוכיחו שמקומם בהרכב. שטעו לגביהם.

"אני לא אוהב לדבר על שחקנים, ממרציאנו בשער, ועד אחרון השחקנים שישבו לידי, שהתחבקו בכל שער - כולם היו מאושרים. זהבי? אמרתי לו אחרי שני משחקים 'ברגע שאתה מגיע למצב, גם הגולים יגיעו'. אתמול הוא גם הבקיע. מהשוער ועד אחרון השחקנים בספסל, אנחנו קבוצה. לייני היה משחק לא פחות טוב מפורטוגל. אבל אני מעדיף לא לדבר על שחקנים כרגע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במשחק של נבחרת ישראל בכדורגל. משרד ראש הממשלה, לשכת העיתונות הממשלתית
מראשוני המברכים. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משרד ראש הממשלה

עכשיו המבקרים ידרשו העפלה ליורו, לא פחות.

"אני מסתכל על 'כאן ועכשיו', רוצה להנות מהניצחון הזה, הדרך שהניצחון הושג ישמש כבסיס להמשך, בלי הצהרות מיותרות. בלי אופוריה מיותרת. הדרך עוד ארוכה. ווילס נבחרת מצוינת, לא רק חזקה. מה שאני מזהה שם, אני מזהה בנבחרת ישראל, יש שם גאוות יחידה. יהיה קשה מאוד נגדם. אני מרוקן כרגע, קשה לי לחשוב על זה עדיין".

הנשיא התקשר שוב?

"קיבלתי עוד טלפון אתמול, גם עם ביבי דיברתי. יו"ר ההתאחדות היה, גם לוזון הגיע, שטרן חלובה שלח הודעה. אבל המשפט הכי מחמיא ששמעתי אתמול, היה מחייל פצוע קשה שהתקשר. הוא אמר לי: 'אלי, זו הגאווה של מדינת ישראל. כשחייל פצוע אומר לך את זה, אז אין לך מילים. כאוהד, עברתי אתמול את החוויה הגדולה ביותר, רגע השיא היה עם שירת ההמנון, עם הדגלים שהונפו. אם אני לא בתפקיד, וואי וואי, לא יודע מה היה קורה איתי".

בוא נצייר טבלה. ה-5:0 על אוסטריה, ה-3:0 על בוסניה.

"אלה לא השוואות במקום, אני לא חושב שצריך להשוות. תראה, היה זה הישג עצום מול אוסטריה, זה משחק שהייתה בו יכולת פנטסטית. אני מעדיף שאחרים ידברו על היכולת שלנו, ולא אנחנו על אחרים".

הכול היה ערוך ומוכן להצגה. איך אפשר שלא במתקן שכזה?/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully